پارسه
نوگام
نگاره محمدی
مدرسان شریف
نگاره
روان آموز

کاهش حدنصاب نمره انتخاب رشته کارشناسی ارشد ۹۸

بر اساس مصوبه شورای سنجش و پذیرش در آزمون کارشناسی ارشد سال ۹۸ حدنصاب نمره علمی (نمره حاصل از میانگین وزنی نمرات خام تراز شده با توجه به ضرایب مربوطه) در همه دانشگاه ها بزرگتر از صفر است.

به گزارش خبرنگار مهر، دفترچه انتخاب رشته آزمون کارشناسی ارشد سال ۹۸ در سایت سازمان سنجش آموزش کشور منتشر شد.

داوطلبان مجاز به انتخاب رشته می توانند در روزهای ۱۹ تا ۲۳ تیرماه ۹۸ نسبت به انتخاب ۱۰۰ کدرشته محل اقدام کنند.

بر اساس روش گزینش که در این دوره اعلام شده است، گزینش دانشجو در هر یک از رشته های امتحانی دوره های کارشناسی ارشد ناپیوسته از بین داوطلبانی که بر اساس کارنامه اولیه مجاز به انتخاب رشته هستند، با توجه به نمره کل اکتسابی و اولویت کد رشته های انتخابی و نتیجه بررسی صلاحیت های عمومی مطابق ضوابط مربوط انجام خواهد شد.

بر اساس تبصره گزینش نهایی در کلیه رشته های تحصیلی براساس ۸۰ درصد نمره آزمون کتبی (حاصل از تراز نمرات دروس) در هر گرایش با توجه به ضرایب مربوط و ۲۰ درصد معدل تراز شده انجام می گیرد.

بر اساس مصوبه جلسه ۹ شورای سنجش و پذیرش دانشجو در دوره های تحصیلات تکمیلی در تاریخ ۶ بهمن ۹۷ در آزمون کارشناسی ارشد سال ۱۳۹۸ حدنصاب نمره علمی (نمره حاصل از میانگین وزنی نمرات خام تراز شده با توجه به ضرایب مربوطه) در هر رشته گرایش و در تمامی دانشگاهها و مؤسسات آموزش عالی دولتی و غیردولتی و همچنین دانشگاه آزاد اسلامی بزرگتر از صفر است.

به استناد این مصوبه، داوطلبان در کدضریب هایی مجاز به انتخاب رشته شده اند که نمره علمی کدضریب مربوطه بزرگتر از صفر باشد.

۱۵۲ دیدگاه

  1. اررزو مرداد ۱۲, ۱۳۹۸ at ۸:۴۰ ق٫ظ - Reply

    سلام وقت بخیر
    برای قبولی در ارشد علوم سیاسی دانشگاه تبریز حدودا چه رتبه ای لازمه
    برای روزانه شبانه و پردیس.
    با سپاس

  2. Ali تیر ۲۶, ۱۳۹۸ at ۹:۲۳ ب٫ظ - Reply

    سلام راجع به قانونی که امسال تصویب شد کسی منفی بزنه روزانه قبول نمیشه توضیح میدین؟آخه سالهای قبل طرف ۲رقمی هم بود ممکن بود یک درس رو منفی زده باش

    • زیبا تیر ۲۶, ۱۳۹۸ at ۱۰:۴۵ ب٫ظ - Reply

      کجا این قانون رو خوندی ؟

      • Ali تیر ۲۷, ۱۳۹۸ at ۹:۳۹ ب٫ظ - Reply

        هم روز نتایج اعلام کردن هم دفترچه نوشته شده این تبصره جدید

  3. شیدا تیر ۲۶, ۱۳۹۸ at ۷:۴۲ ب٫ظ - Reply

    سلام من رتبم۱۵۹شد در سهمیه۵%در بیوفیزیک به نظرتون تربیت مدرس تهران شهید بهشتی الزهرا قبول میشم؟

    • شیدا تیر ۲۷, ۱۳۹۸ at ۹:۴۰ ب٫ظ - Reply

      جواب نمیدین چرا خب یعنی نمیشم؟

  4. نازی تیر ۲۶, ۱۳۹۸ at ۷:۴۰ ب٫ظ - Reply

    سلام به نظرتون با رتبه۱۳۲بیوشیمی در سهمیه ۵%شانس قبولی دانشگاهای تهران خوارزمی شهید بهشتی ویا الزهرا رو دارم؟

    • نازی تیر ۲۷, ۱۳۹۸ at ۹:۴۱ ب٫ظ - Reply

      من هر روز چک میکنم نمیدونم چرا جواب نمیدین

  5. متین تیر ۲۴, ۱۳۹۸ at ۷:۳۹ ب٫ظ - Reply

    سلام.به نظرتون دانشگاه فردوسی مشهد تاچه رتبه ای میگیره؟من رتبم ۴۴ هست به نظرتون میگیره؟اخه سال قبل تورشته من همین دانشگاه رتبه ۹۰ گرفته بوده

    • حمیده تیر ۲۴, ۱۳۹۸ at ۱۰:۰۴ ب٫ظ - Reply

      سلام بستگی به انتخاب رشته رقباتون داره اونایی که رتبه شون ازشما بهتره هیچ کس هم نمی تونه جواب قطعی دراین مورد بهتون بده. توکل کنید به خدا

    • مهسا تیر ۲۵, ۱۳۹۸ at ۱۰:۳۸ ب٫ظ - Reply

      سلام
      رشته تون چیه؟

      • متین تیر ۲۶, ۱۳۹۸ at ۱:۰۴ ق٫ظ - Reply

        علوم و صنایع غذایی

  6. احمد تیر ۲۴, ۱۳۹۸ at ۱۲:۰۵ ب٫ظ - Reply

    سلام. رشته مدیریت امور شهری رتبم۱۸۹ شده به نظرتون کجامیتونم قبول بشم؟؟

    • متین تیر ۲۴, ۱۳۹۸ at ۷:۱۵ ب٫ظ - Reply

      روزانه زیاد شانسی نداری مثلا روزانه یزد میشه قبول شدنوبت دوم علامه طباطبایی هم انتظارشومیشه داشت

  7. علی تیر ۲۳, ۱۳۹۸ at ۸:۱۸ ب٫ظ - Reply

    سلام ,بهداشت وکنترل کیفی موادغذای رتبم ۳۰
    کدوم دانشگاها انتخاب کنم بهتره کجاروزانه قبول میشم
    ممنون

    • مهسا تیر ۲۵, ۱۳۹۸ at ۱۱:۱۱ ب٫ظ - Reply

      سلام
      با توجه به این که تعداد دانشگاه ها کم هست همه رو به ترتیب علاقه میتونید انتخاب کنید. چون ترتیب اثری در شانس قبولی نداره و هر دانشگاهی شانس داشته باشید چه اولین انتخاب بشه و چه آخرین، قبول میشید.
      اما در مجموع شانستون برای شهرستان های ارومیه، آمل، زابل، بوعلی و شهرکرد هستش.

  8. سعیده تیر ۲۳, ۱۳۹۸ at ۱:۲۰ ب٫ظ - Reply

    سلام..به نظرتون با رتبه ۱۳۲۴رشته عربی شانس قبولی روزانه دارم ؟؟

    • حمیده تیر ۲۴, ۱۳۹۸ at ۱۰:۰۵ ب٫ظ - Reply

      سلام .خیر متاسفانه

    • مهسا تیر ۲۵, ۱۳۹۸ at ۱۱:۱۲ ب٫ظ - Reply

      سلام
      بعید هست شانسی برای دوره روزانه و شبانه داشته باشید. شانس اصلی تون برای دوره های مجازی، غیرانتفاعی، پردیس و پیام نور هست و همین طور در دانشگاه آزاد هم شانس دارید.

  9. سلمان تیر ۲۳, ۱۳۹۸ at ۱۱:۳۲ ق٫ظ - Reply

    سلام برای ارشد اقتصاد دانشگاه های سمنان, بابلسر, باهنرکرمان,زاهدان, شاهرود, بجنورد,اولویت باکدوماست؟

    • مهسا تیر ۲۵, ۱۳۹۸ at ۱۱:۱۳ ب٫ظ - Reply

      سلام
      به طور کلی اولویت بندی این دانشگاه ها این طور هست:
      باهنر کرمان
      سمنان
      شاهرود
      بابلسر
      بجنورد
      زاهدان

      اما در رشته خودتون لازمه هر دانشگاه رو مجدد بررسی کنید و هیات علمی هاشو چک کنید تا دقیق تر انتخاب کنید.
      البته که معیارهای دیگه ای مثل دوری و نزدیکی به مکان زندگی تون هم میتونه مهم باشه.

  10. سلمان تیر ۲۳, ۱۳۹۸ at ۱۱:۲۹ ق٫ظ - Reply

    سلام برای ارشد اقتصاد دانشگاه های سمنان,بابلسر,باهنرکرمان,بجنورد,شاهرود,زاهدان,اولویت کدومه؟

    • مهسا تیر ۲۵, ۱۳۹۸ at ۱۱:۱۲ ب٫ظ - Reply

      سلام
      بالاتر پاسختون داده شده.
      موفق باشید

  11. شهرزاد تیر ۲۲, ۱۳۹۸ at ۸:۲۲ ق٫ظ - Reply

    و اینکه با کنکور مجموعه فیزیک ، رتبه ۳۸۶ سهمیه آزاد امکان قبولی مهندسی پرتو پزشکی هست
    با تشکر

    • علی تیر ۲۳, ۱۳۹۸ at ۹:۴۹ ب٫ظ - Reply

      سلام
      برای دوره روزانه ،خیر.
      شبانه شاید

  12. شهرزاد تیر ۲۲, ۱۳۹۸ at ۸:۱۹ ق٫ظ - Reply

    با سلام
    من تاریخ چهارم خرداد نودوهشت فارق التحصیل شدم و مدرک موقت هم دارم …با توجه به اینکه نمرات تعدادی از درس هام بعد از بهمن نودوهفت ثبت شده ، آیا باید معدل کل رو وارد کنم یا معدلی که تا آخر بهمن نودو هفت داشتم؟

    • مهسا تیر ۲۵, ۱۳۹۸ at ۱۱:۱۴ ب٫ظ - Reply

      سلام
      اگر الان معدلتون نهایی شده، معدل نهایی تون رو وارد کنید.

  13. Abbas. Asi تیر ۲۲, ۱۳۹۸ at ۱:۴۲ ق٫ظ - Reply

    سلام، رتبه سهمیه ۹۸از ۱۱۴شدم با سهمیه ۵درصد برای گرایش باکتری شناسی دامپزشکی میتونم روزانه زابل یا کرمان مجاز بشم یانه

  14. دانشجو تیر ۲۱, ۱۳۹۸ at ۱۲:۳۱ ب٫ظ - Reply

    سلام . به نظرتون با رتبه ی ۸۰۰ مهندسی برق قدرت برای شبانه فردوسی امیدی هست یا نه ؟ی هست ؟

    • مهسا تیر ۲۱, ۱۳۹۸ at ۵:۲۷ ب٫ظ - Reply

      سلام
      بله برای روزانه شهرستان های درجه ۲ مثل صنعتی شیراز و سمنان و کرمانشاه و … هم شانستون خوبه. برای شبانه فردوسی هم شانس دارید.

  15. Somi تیر ۲۰, ۱۳۹۸ at ۱۰:۳۷ ب٫ظ - Reply

    سلام.دفترچه ی انتخاب رشته ی ارشد ازاد پس کی میاااااد????

    • مهسا تیر ۲۰, ۱۳۹۸ at ۱۰:۵۵ ب٫ظ - Reply

      سلام
      در سایت سنجش گفته از ۲۲م و در دفترچه گفته از ۳۰م به سایت دانشگاه آزاد مراجعه کنید.
      در هر حال به محض اعلام زمان از تغییر همین سایت و کانال کارشناسی ارشد مسترتست به آدرس https://t.me/mastertest اطلاع رسانی خواهد شد.

  16. رضا تیر ۲۰, ۱۳۹۸ at ۱۲:۰۴ ب٫ظ - Reply

    سلام من پارسال دانشگاه ازاد قبول شدم ولی ثبت نام نکردم.. ایا امسال میتونم از قبولی سال قبلم استفاده کنم؟؟؟

    • مهسا تیر ۲۰, ۱۳۹۸ at ۱۰:۲۵ ب٫ظ - Reply

      سلام
      قبلا دانشگاه ازاد در این زمینه همکاری میکرد، اما در سالهای اخیر تغییراتی داشته و ظاهرا دیگه امکانش نیست. باز هم میتونید از واحد قبولی تون در این باره سوال کنید.

  17. ایدا تیر ۱۹, ۱۳۹۸ at ۱۰:۴۴ ب٫ظ - Reply

    سلام.کسی میدونه گرایش های مدیریت بازرگانی از نظر شغل کدوم گرایش بهتره؟

  18. ابراهیم تیر ۱۹, ۱۳۹۸ at ۱۰:۲۵ ب٫ظ - Reply

    سلام رتبم ۲۷۵شده تومهندسی علوم وصنایع غذایی بنظرتون میتونم روزانه ویا شبانه قبول شم

    • متین تیر ۱۹, ۱۳۹۸ at ۱۱:۵۱ ب٫ظ - Reply

      شبانه احتمال زیاد قبول میشی روزانه هم غیرانتفاعی میتونی بری
      من ۴۴ صنایع غذایی شدم

  19. ابراهیم تیر ۱۹, ۱۳۹۸ at ۱۰:۲۳ ب٫ظ - Reply

    سلام بهداشت وکنترل کیفی موادغذایی رتبم ۱۳۰شده بنظرتون روزانه یاشبانه کجا میتونم قبول شم

  20. مهسا تیر ۱۹, ۱۳۹۸ at ۷:۴۳ ب٫ظ - Reply

    سلام ،با رتبه ۶۳ مترجمی فرانسه،شانس قبولی دانشگاه الزهرا هست ؟؟

  21. جواد تیر ۱۹, ۱۳۹۸ at ۴:۲۱ ب٫ظ - Reply

    سلام
    تو رشته های ارشد کامپیوتر کدوم یکی بهتره؟ یه دانشگاه شبانه و بدون خوابگاه تو تهران
    (که هزینه های خیلی زیادی باید بدی – شهریه ها و اجاره خانه و …) یا دانشگاه شیراز و مشهد
    که هم خوابگاه دارند هم امکانات؟؟؟؟
    سطح دانشگاه شیراز و مشهد تو گرایش های کامپیوتر من تحقیق کردم خوب بود و چون
    خوابگاه هم میدن هزینه ها خیلی خیلی کم میشه اما تهران برای خوراک و پوشاکت هم
    به مشکل میخوری.
    خواهشا اگه کسی میتونه کمک کنه. من خیلی گیج شدم.

    • مهسا تیر ۲۰, ۱۳۹۸ at ۱۱:۰۸ ب٫ظ - Reply

      سلام
      اگه قصد ادامه تحصیل دارید باید بدونید که هر چی دانشگاه مقطع ارشد بهتر باشه شانستون رو برای دکتری بیشتر میکنه.
      چون هم دید بهتری به دانشگاه های تهران هست (حتی شبانه) و هم اساتید اون دانشگاه و یا دانشگاه های دیگه ممکنه شما رو بشناسن.
      اما اگه هزینه براتون اولویته، دانشگاه هایی که گفتید هم خیلی خوب هستند و میتونید انتخابشون کنید و در اولویت بذارید.
      و البته اینم بگم که قبولی در دکتری با وجود تحصیل در دانشگاه شهرستان بازم هست و این طوری نیست که بگیم دیگه شانسی ندارید.

      • حمید تیر ۲۲, ۱۳۹۸ at ۲:۳۹ ق٫ظ - Reply

        درسته دکترا تو دانشگاه های دیگه هم هست اما الان ارشد روزانه
        تبریز به شبانه تهران و اصفهان می ارزه. به خاطر اینکه دانشگاه
        تبریز کنار دانشگاه های تهران قرار گرفته و سطح یک محسوب میشه
        و معدل و پایان نامه دادن تو دانشگاه تبریز خیلی آسونتره. برای
        کنکور دکترا هم اینجوری وقت میکنی بخونی که آسونتره از کنکور
        کارشناسی ارشده. اینجوری هم دکترات خوبه هم مدرک ارشدت رو دانشگاه
        سطح یک گدروندی با معدل خوب و هم اینکه کارکردی و تجربه داری.
        خداییش همین الان ۴ نفر میشناسم همین کار رو کردند.
        به هر حال انتخاب با خودتونه. اما پایان نامه نوشتنش تو دانشگاههای
        تهران و دانشگاه اصفهان کمر شکنه واقعا. خیلی از دانشجوها رو سه ساله کرده
        به خصوص برای دانشجوهای مهندسی.
        موفق باشید

        • علی تیر ۲۳, ۱۳۹۸ at ۱۰:۰۳ ب٫ظ - Reply

          سلام.
          دوست عزیز برای اطلاع از رتبه بندی دانشگاه ها به
          سیستم های رتبه دهی معتبر بین المللی رجوع کنید.

          گفته ها و شنیده ها را کنار بگذارید ?
          از نظر بعضی ها صنعتی شریف و صنعتی بابل در یک سطح هستند!

          در مورد هزینه هم ، تحصیل در دوره شبانه رو با توجه به شرایط شما
          توصیه نمیکنم خصوصا اگر خارج از شهر خودتون باشه!

  22. parisa تیر ۱۹, ۱۳۹۸ at ۲:۰۲ ب٫ظ - Reply

    با رتبه ۶۹۵ دانشگاه ازاد با سهمیه پنج درصد شانس قبولی دارم در گرایش جزا و جرم شناسی؟

  23. سعیده تیر ۱۹, ۱۳۹۸ at ۱۲:۴۲ ب٫ظ - Reply

    سلام
    با رتبه ۱۹۴ امکان قبولی تو رشته حسابداری دانشگاه علامه وجود داره ؟!

    • نازنین تیر ۱۹, ۱۳۹۸ at ۶:۲۲ ب٫ظ - Reply

      احتمالش خیلی کمه

    • مهسا تیر ۲۰, ۱۳۹۸ at ۱۱:۰۹ ب٫ظ - Reply

      سلام
      برای دوره روزانه که شانس چندانی ندارید.
      برای دوره شبانه ممکنه با توجه به انتخاب رشته رقباتون شانسی براتون وجود داشته باشه.

  24. محمدامین تیر ۱۹, ۱۳۹۸ at ۱۱:۵۱ ق٫ظ - Reply

    سلام
    جزا و جرم کسی نبود؟

    • parisa تیر ۱۹, ۱۳۹۸ at ۱:۵۱ ب٫ظ - Reply

      من رتبه ۶۹۵ دانشگاه ازاد هستم سهمیه پنج در صد جزا و جرم شناسی کدوم دانشگاها شانس دارم ؟

    • parisa تیر ۱۹, ۱۳۹۸ at ۲:۰۳ ب٫ظ - Reply

      اصلا شانسی واسه ازاد با این رتبه هست،؟

      • سوگند تیر ۱۹, ۱۳۹۸ at ۷:۰۶ ب٫ظ - Reply

        صد درصد هست

        • parisa تیر ۱۹, ۱۳۹۸ at ۸:۰۴ ب٫ظ - Reply

          مرسی خوشحال شدم

  25. S تیر ۱۹, ۱۳۹۸ at ۱۱:۰۵ ق٫ظ - Reply

    دوستان بارتبه ۲۶ حسابداری سهمیه ۵درصدی شانسی به شبانه تهران هست؟

    • مهسا تیر ۲۰, ۱۳۹۸ at ۱۱:۱۱ ب٫ظ - Reply

      سلام
      چون ظرفیت شبانه ها کم هست بعیده شانس زیادی برای قبولی شبانه های تهران داشته باشید با این سهمیه و توصیه میکنم انتخاب شهرستان ها و سایر دوره ها رو هم از دست ندید.

  26. رامش تیر ۱۹, ۱۳۹۸ at ۱۰:۲۰ ق٫ظ - Reply

    سلام دوستان اگه کسی اطلاع داره لطفا جواب بده من با رتبه ۲۲رشته ی صنایع دستی دانشگاه الزهرا روزانه قبول میشم ؟

    • مهسا تیر ۲۰, ۱۳۹۸ at ۱۱:۵۹ ب٫ظ - Reply

      سلام
      لب مرزه رتبه تون و خیلی بستگی به انتخاب کسانی داره که رتبه های بهتری کسب کردن.
      شانس دارید.
      اما توصیه میکنم شهرستان ها رو هم انتخاب کنید که شانس قبولی تون رو از دست ندید.

  27. ترنم تیر ۱۹, ۱۳۹۸ at ۱۰:۱۳ ق٫ظ - Reply

    سلام،من تو رشته مشاوره ترازم ۴هزاروپونصد شده و رتبم ۹۰۰،د صورتیکه پارسال با این تراز من رتبه۴۰۰گرفتن.ینی واقعا انقدر تفاوت تو یه سال میشه؟ کسی میدونه اعتراض سنجش فایده ای داره؟؟؟؟

    • مهسا تیر ۲۱, ۱۳۹۸ at ۰:۰۱ ق٫ظ - Reply

      سلام
      تفاوت رابطه رتبه و نمره تراز به دو علت میتونه باشه:
      سختی و اسونی سوالات کنکور
      عملکرد سایر داوطلبان
      در واقع این میانگین نمره تراز داوطلبان هر سال هست که مشخص میکنه چه کسی با چه نمره ترازی چه رتبه ای میاره.
      بنابراین نمیشه خیلی به سال قبل استناد کرد.

  28. Mehrdad تیر ۱۹, ۱۳۹۸ at ۲:۵۵ ق٫ظ - Reply

    یه نکته کلیشه ای هست که باید رعایت کنید
    بر اساس علایقتون الویت بندی انتخاب رشته را انجام بدید نه احتمال اینکه کجا قبول میشید یا نمیشید

  29. الهه تیر ۱۹, ۱۳۹۸ at ۲:۱۲ ق٫ظ - Reply

    سلام دوستان
    لطفامنوراهنمایی کنین من رتبم ۱۴۱۴شده ولی روزانه وشبانه رونیاوردم درصورتی ک آخرین رتبه مجازب انتخاب رشته حدود۲۲۰۰۰چرامن شبانرونیاوردم
    آخه برام زده دانشگاه روزانه ونوبت دوم مجازنمیباشم
    اگ من شبانه مجازنشدم پ کی مجازشده
    رشتمم حسابداریه

    • مهسا تیر ۲۱, ۱۳۹۸ at ۰:۰۱ ق٫ظ - Reply

      سلام
      رتبه ای که فرمودید مربوط به سهمیه آزاد هست؟ منظورم رتبه ۱۴۱۴ هستش.

  30. صفا تیر ۱۹, ۱۳۹۸ at ۱:۲۵ ق٫ظ - Reply

    سلام با رتبه ۲۶۰۰ مترجمی انگلیسی و ۲۱۰۰ اموزش میشه مجازی تهران یا علم و صنعت اورد؟

    • احمد تیر ۲۰, ۱۳۹۸ at ۱۱:۱۲ ق٫ظ - Reply

      دوست عزیز من کنکور زبان دادم گرایش مترجمیو انتخاب کردم اموزش و ادبیلتو سفید گذاشتم ایا میتونم از اونا هم انتخاب رشته بکنم یل فقط همون گرایشی ک اول کنکور نوشتم؟؟؟؟

      • مهسا تیر ۲۱, ۱۳۹۸ at ۰:۱۷ ق٫ظ - Reply

        سلام
        اگر در کارنامه برای اون گرایش ها مجاز هستید میتونید در انتخاب رشته تون دنشگاه هایی که در این رشته ها پذیرش دارند رو هم انتخاب کنید.

    • مهسا تیر ۲۱, ۱۳۹۸ at ۰:۱۷ ق٫ظ - Reply

      سلام
      بله امکانش هست که برای دوره های مجازی دانشگاه های تهران قبول بشید.
      البته توصیه میکنم جاهای دیگه رو هم انتخاب کنید.

  31. حمید تیر ۱۹, ۱۳۹۸ at ۰:۵۸ ق٫ظ - Reply

    سلام لطفا اگه کسی میتونه جواب بده.
    من تو کارشناسی ارشد کامپیوتر رتبه ۸۵۰ در گرایش ۳ و رتبه ۷۲۵ در گرایش ۱ شدم.
    میتونم به شبانه اصفهان یا تبریز امیدوارم باشم؟
    بهترین جایی که قبول شم کجاست؟ چه رشته ای؟
    لطفا اگه کسی میتونه جواب بده
    با تشکر

    • مهسا تیر ۲۱, ۱۳۹۸ at ۱:۰۹ ق٫ظ - Reply

      سلام
      برای گرایش ۱ برای شبانه های شهرستان کلا شانستون بالاست. اصفهان شاید یه کم شانستون پایین تر باشه ولی برای تبریز امکانش هست.
      برای روزانه برخی شهرستان ها هم ممکنه شانس داشته باشید که به انتخاب رقبا بستگی داره.
      برای گرایش ۳ هم تقریبا همینطوره.
      توصیه میکنم بر اساس علاقه اول روزانه شهرستان ها و بعد شبانه های هر دو گرایش رو بزنید.

      • حمید تیر ۲۱, ۱۳۹۸ at ۲:۴۱ ب٫ظ - Reply

        مشکل شبانه ها نبود خوابگاهه و شهریه های زیاد اخه.
        یعنی احتمال داره شبانه اصفهان یا روزانه تبریز رو بیارم؟

  32. n تیر ۱۸, ۱۳۹۸ at ۱۱:۵۹ ب٫ظ - Reply

    سلام. بارتبه ۱۲۵ علوم کامپیوتر به نظرتون تهران میشه قبول شد؟ ممنون

    • مهسا تیر ۲۱, ۱۳۹۸ at ۱:۱۰ ق٫ظ - Reply

      سلام
      برای دوره روزانه شانستون خیلی زیاد نیست. البته توصیه میکنم انتخابشون کنید. برای روزانه همه شهرستان ها و شبانه های تهران شانس دارید.

    • حمید تیر ۲۱, ۱۳۹۸ at ۳:۱۶ ب٫ظ - Reply

      اول سراغ روزانه های تهران و اصفهان برید بعد شبانه هاشون
      حتی اگه روزانه تهران را نیارید روزانه اصفهان رو آوردید
      شبانه ها رو دیرتر بزنید چون شبانه ها مشکل شهریه زیاد و
      نبود خوابگاه دارند و مجبورید خونه بگیرید (که تواین اوضاع
      اقتصادی قیمت خونه ۲ برابر شده و تهران هم از همه جا گرونتره)
      شانستون برای روزانه ها خیلی بالاست

  33. احسان تیر ۱۸, ۱۳۹۸ at ۱۱:۰۵ ب٫ظ - Reply

    باسلام رتبه سهمیه ایثارگری ۳۵۴ شدم و بدون سهمیه ۸۴۰۰ شدم آیا دانشگاه ازاد قبول میشم

    • مهسا تیر ۲۱, ۱۳۹۸ at ۱:۱۰ ق٫ظ - Reply

      سلام
      سهمیه تون چند درصده؟ ۵درصد یا ۲۵ درصد؟ رشته تون چیه؟

  34. مرضیه تیر ۱۸, ۱۳۹۸ at ۱۱:۰۱ ب٫ظ - Reply

    سلام دوستان من رتبه کشوریم ۸۰۰۰ هزار شده ولی تو سهمیه رتبم ۳۵۰ شده بچه تو سهمیه ها با بچه های عادی مقایسه نشدم میگم میتونم دانشگاه ازاد رو بیارم

    • مهسا تیر ۲۱, ۱۳۹۸ at ۱:۱۱ ق٫ظ - Reply

      سلام
      سهمیه تون چند درصده؟ ۵درصد یا ۲۵ درصد؟ رشته تون چیه؟

  35. حسین تیر ۱۸, ۱۳۹۸ at ۱۰:۵۱ ب٫ظ - Reply

    سلام با رتبه ۱۳۶۵ مدیریت بازرگانی میشه گرایش بازاریابی سمنان روزانه قبول شد؟

    • مهسا تیر ۲۱, ۱۳۹۸ at ۱:۱۳ ق٫ظ - Reply

      سلام
      برای سمنان شانستون خیلی زیاد نیست. شهرهای کوچیکتر مثل قم رو مدنظر داشته باشید (البته سمنان رو هم انتخاب کنید) و شبانه ها هم شانس اصلی شما هستن که فراموششون نکنید.

  36. مهندس مکانیک تیر ۱۸, ۱۳۹۸ at ۹:۴۰ ب٫ظ - Reply

    با سلام خدمت دوستان و ارزوی موفقیت
    کف رتبه مهندسی مکانیک گرایش سیالات در دانشگاههای تهران چند هست؟
    خیلی ممنون

  37. منتظرلطف خدا تیر ۱۸, ۱۳۹۸ at ۹:۳۹ ب٫ظ - Reply

    دقیقاحرف درست رو دوستمون گفتن
    ازپارسال تکمیل ظرفیت هم برداشته شده و اگه کسی قبول بشه ونره دیگه این امکان برای دیگران نیست انتخاب رشته بکنند

  38. فریبا تیر ۱۸, ۱۳۹۸ at ۹:۰۰ ب٫ظ - Reply

    سلام من رتبم در سهمیه۲۵۰شده گرایش تاریخ اسلام بنظرتون روزانه قبول میشم؟؟؟

    • احسان تیر ۱۸, ۱۳۹۸ at ۱۱:۰۷ ب٫ظ - Reply

      سهمیه ایثارگری؟؟؟؟

      • فریبا تیر ۱۹, ۱۳۹۸ at ۲:۰۴ ب٫ظ - Reply

        نه آزاد

        • فریبا تیر ۱۹, ۱۳۹۸ at ۲:۱۲ ب٫ظ - Reply

          رتبه بدون سهمیه ۲۷۸شده
          برای انتخاب رشته ملاک رتبه درسهمیه است یا بدون سهمیه؟؟؟ بااین رتبه شانس روزانه دارم؟؟؟

          • مهسا تیر ۲۰, ۱۳۹۸ at ۱۱:۵۷ ب٫ظ

            سلام
            سهمیه ۵درصد دارید یا ۲۵ درصد؟

  39. حمیده تیر ۱۸, ۱۳۹۸ at ۸:۰۷ ب٫ظ - Reply

    سلام .بعضی ها هستن که می دونن اگه شهرستان قبول بشن نمیرن ولی بازهم انتخاب می کنن ووقتی هم قبول شدن نمیرن !!اون فرصت که میتونست برای یکی دیگه سرنوشت سازباشه و یا حتی توشهرخودش باشه میسوزه من خودم پارسال یکی از همکلاسی های دوره کارشناسیم که باهم کنکور ارشد دادیم دقیقا همین کارکرد دانشگاه الزهرا قبول شد و اخرش گفت چه فایده من که نمیرم !انقدر ازین کارش بیزار شدم که کلا شمارش ازگوشیم پاک کردم و دیگه تمایلی به رابطه برقرارکردن باش پیدا نکردم .شما رو نمیدونم ولی من اصلا نمیتونم آدم های بیشعور تحمل کنم مگه اینکه مجبور باشم . بنظرم همچین کسایی لیاقت ندارند دانشگاه روزانه قبول بشن خلاصه اینکه لطفا درامر انتخاب رشته باشعورباشیم تاخدانکرده درحق کسی ظلم نشه خصوصا اونایی که میخوان شهرخودشون قبول بشن وامکان تحصیل درشهرستان ندارند‌. متشکرم

    • صدف تیر ۱۹, ۱۳۹۸ at ۱۱:۵۰ ق٫ظ - Reply

      دقیقا کاش همه شهر خودشون رو بزنن ماهایی ک تهران و کرجیم در حق ماها ظلم میشه نمیتونیم شهر خودمون بریم ??

      • omid تیر ۱۹, ۱۳۹۸ at ۲:۳۷ ب٫ظ - Reply

        شما زمین شناسی بودین؟ چون یکی با همین اسم بود زمین شناسی

        • صدف تیر ۱۹, ۱۳۹۸ at ۳:۵۷ ب٫ظ - Reply

          بله بله

          • omid تیر ۱۹, ۱۳۹۸ at ۴:۳۱ ب٫ظ

            چه کار کردین؟ رتبه ها خوب بود؟

          • صدف تیر ۱۹, ۱۳۹۸ at ۶:۰۶ ب٫ظ

            اره راضی بودم تو یه گرایش زیست محیطی ۱۲۹شده رتبم شما هم زمین شناسی بودی؟ بقیشم ۲۰۰_۳۰۰بود

          • omid تیر ۱۹, ۱۳۹۸ at ۸:۴۴ ب٫ظ

            اره. مال منم بهتر از تصوری که میکردم شد. من گرایش های ۶و ۷ و ۱۱ زیر ده شدم.

          • صدف تیر ۱۹, ۱۳۹۸ at ۱۱:۴۲ ب٫ظ

            افرین???

    • علی تیر ۱۹, ۱۳۹۸ at ۱۲:۳۰ ب٫ظ - Reply

      سلام.
      کامل خوندم نظر شمارو. چندان موافق نیستم با نظرتون.
      فکر میکنم هرکس فقط به اندازه رتبه ای که آورده حق داره و نه بیشتر.
      بهترین کار اینه که بیشتر از همه درس خوند و بهتر از همه توی آزمون نتیجه گرفت، و در نهایت بالاترین قدرت انتخاب رو داشت!

      • علی تیر ۱۹, ۱۳۹۸ at ۱۲:۳۵ ب٫ظ - Reply

        معنی نداره که اگر کسی جایی رو قبول می شد اما نمیخواد بره اصلا از ابتدا انتخابش نکنه، تا یکی دیگه‌با رتبه بدار که حقش هم نیست قبول بشه بتونه قبول بشه!

        • حمیده تیر ۱۹, ۱۳۹۸ at ۲:۳۸ ب٫ظ - Reply

          وقتی مجاز شده باشه چرا حقش نباشه؟ قبول شدن تو هردانشگاه دولتی چه تهران و چه شهرستان کلی تلاش وپشتکار میخواد ورتبه آوردن فقط بستگی به زیاد درس خوندن نداره به خیلی چیزهای دیگه ازقبیل آسونی یا سختی سوالات ، شرایط آزمون ،شرایط داوطلب و… من حرفم بااونایی که میدونن اگه فلان شهرقبول بشن نمیرن ولی بازهم انتخاب می کنن اینکار اشتباهه چون حق کسی که میخواد همون دانشگاه درس بخونه رو ضایع کنه صرفا بخاطر اینکه رتبه اش بالاتره یا قدراانتخابش بیشتره اگه اشتباه نبود سازمان سنجش همچین داوطلبی رو سال آینده از شرکت درآزمون محروم نمی کرد! البته ازنظرمن اینکار نه تنها قدرت نیست که نهایت بی عقلی وبی خردیه . میدونید یعنی مثل اینکه طرف میگه خب چون من جایی که میخواستم قبول نشدم تو هم نباید جایی که میخوای قبول بشی! شما به این میگین قدرت؟ خیلی مسخره هست پیشنهاد می کنم بیشتر راجع به این موضوع فکر کنید تا خدانکرده شماهم دچارهمچین اشتباهی نشید!!!!

          • علی تیر ۱۹, ۱۳۹۸ at ۳:۵۱ ب٫ظ

            مسائل رو نباید با هم اشتباه گرفت.
            اینکه وزارت علوم یا نهاد های دولتی یکسال دانشجو رو محروم میکنن فقط
            به این دلیله که برای دوره های روزانه هر سال یه
            سری هزینه های ثابت میشه و نرفتن دانشجو باعث
            خسارت زدن به دولت ،حتی کشوره. همین!
            بنابراین این مجازات رو گذاشته که کسی هوس
            خسارت زدن به دولت به سرش نزنه. ( اینم اگه واقع بین
            باشیم مسئله مهمی نیست، چون دولت خیلی بیشتر
            از اینا خودش به خودش خسارت میزنه!)

            تنها فاکتور مهم رتبه داوطلبه ، و هیچ چیز دیگری
            اهمیت نداره شرایط خاص داوطلب، سختی سوالات، شرایط آزمون،
            هوش و استعداد و …. هیچ اهمیتی نداره.
            قدرت هر داوطلب ،رتبه داوطلبه.
            چیزی که سامانه انتخاب رشته میشناسه ،رتبه س!
            همه چیز رتبه س!
            اگر کسی جایی قبول نشد ،صد در صد رتبه ش در حد
            قبولی اونجا نبوده.
            اگر یه سهمیه قبولی سوخت بشه ،بهتر از اینه که
            یه رتبه پایینتر از اون سهمیه استفاده کنه.

            با نهایت احترام به نظر شما

          • حمیده تیر ۱۹, ۱۳۹۸ at ۴:۱۷ ب٫ظ

            مثلا چه خسارتی به دولت می زنه؟ غیر ازشهریه چیز دیگه ای هم هست آیا؟ اینجور که به نفعشون میشه و یک صندلی ازظرفیت تعیین شده کم میشه . اصلا حرف سر دولت وهزینه وخسارت نیست حرف سراینه کسی که همچین کاری میکنه یعنی قبول میشه ونمیره درواقع داره سهمش ازدولت به خود دولت برمی گردونه خب چرا به دواطلب دیگه سهمش نبخشه؟ یجورایی ازانسانیت به دوره می دونید چرا؟ بهتون میگم . بخاطر اینکه رتبه هرگز ارزش واقعی اون داوطلب تعیین نمیکنه یعنی صرفا چون رتبه اش یکم پایین تره پس نباید دولتی قبول بشه .بعضی ها هستن خیلی تلاش می کنن ولی خب به رتبه خیلی خوب دست پیدانمیکنن وبرعکس بعضی ها هستن زیاد تلاش نمی کنن اما نتیجه خیلی خوبی می گیرن ! حرفای شما تاحدودی منطقی هست اما ما انسان ها نباید درمورد همدیگه فقط وفقط بامنطق وبطور بی رحمانه برخورد کنیم خب شما نمیخوای فلان دانشگاه درس بخونی پس چرا انتخاب می کنی؟ میخوای بااین کارت چیو نشون بدی؟ منظورت چیه؟مثلا به همه بگی قبول شدی اما قصد نداری بری؟ خلاصه نظر همه محترمه و همه حق انتخاب خودشون وهرطور دلشون خواست میتونن ازفرصت هاشون استفاده کنند اما خب انجام بعضی کارها بعضی تصمیم ها بعضی انتخاب ها از انسانیت به دوره وباعث ضربه زدن به همنوع خود میشه…

          • علی تیر ۱۹, ۱۳۹۸ at ۵:۱۷ ب٫ظ

            بله خب ، با قصد اینکه حال بقیه رو بگیریم
            یا کلاس بزاریم جلوی دیگران، که قطعا کار اشتباهیه.
            در این مورد کاملا موافقم با شما
            ولی با اینم که رتبه های یه کم ضعیفتر
            راه پیدا کنن به دوره های برتر به شدت مخالفم.
            یه بخشی از کیفیت یه دانشگاه ،کیفیت ورودی های اون دانشگاهه.
            رحم کردن خیلی خوبه ولی در این مورد فقط منطق و رقابت باید وجود داشته باشه.

            و اتفاقا خیلی خوشحال شدم که در این مورد صحبت کردین

          • من تیر ۲۰, ۱۳۹۸ at ۳:۵۶ ب٫ظ

            دوست عزیز اول این که بابت این حجم از
            اعتماد به نفس عمیقا و بدون هیچ کنایه ای
            بهتون تبریک میگم واقعا و از صمیم قلبم
            ولی خیلی زیاد از حد تاکید دارین که رتبه های
            اندکی پایین تر “حق” ورود به جایی که بهش
            میگیم دانشگاه تاپ رو ندارن
            واقعا برای بنده جای سواله چقدر پیش خودتون
            سیستم اموزشیمون رو شایسته سالار و مناسب
            میدونین که میگین حتمااااا کسی که رتبش بهتره
            لیاقت و سوادش بیشتره
            با این همه سهمیه عجیب و بی جا واقعا این شدت
            از تاکیدتون جای سواله
            و بله من با هم صحبتتون کاملا موافقم فرق
            کسی که مثلا الزهرا قبول میشه یا نه ممکنه توی
            فرق بین دو رتبه متوالی باشه که ممکنه به هزار
            دلیل ناموجه اتفاق افتاده باشه
            خیر کسی که رتبه بالاتری داره بین یک گروه از
            رتبه های نزدیک به خودش به هیچ وجه نمیتونیم
            قطعی بگیم که الزااااما شایسته تر هست

          • حمیده تیر ۲۰, ۱۳۹۸ at ۱۰:۲۱ ب٫ظ

            سلام .نظر شما رو تایید می کنم جناب من و خوش حالم که اومدید و حرفای بنده رو کامل کردید چون دیگه ناامید شده بودم! ولی اینو هم اضافه کنم حرفای آقا علی هم بیشتر شبیه حرفای یک شخصیت حق به جانب هست تا با اعتماد به نفس !!!بااحترام فوق العاده به آقا علی

          • علی تیر ۲۱, ۱۳۹۸ at ۳:۰۸ ق٫ظ

            ای بابا، چرا ناامید آخه؟?
            فکر میکنم اگر دوباره مرحله تکمیل ظرفیت ایجاد بشه
            خیلی از این مشکلات خود به خود حل میشه.
            اینجوری تعداد ظرفیت های خالی به حداقل ممکن میرسه.

          • علی تیر ۲۱, ۱۳۹۸ at ۲:۴۰ ق٫ظ

            ممنونم و خوشحال از اینکه در بحث ما مشارکت کردید.
            در این مورد که نظام آموزشی ما به هیچ وجه عادلانه نیست کاملا
            با شما موافقم. چه بسیار افرادی که در عین
            شایستگی ،نتیجه خوبی در آزمون کنکور نمیگیرن و متأسفانه جایی که استحقاق دارن قبول نمیشن.
            خیلی عالی میشد اگر سیستم گزینش عادلانه تر و شایسته سالارانه تر بود.

            اما نیست، به دلایل مختلف
            مثلا یکیش همین سهمیه ها که من بشدت باهاش مخالفم.
            الان شایستگی افراد معیار و ملاک نیست، فقط رتبه اونها در آزمون ملاکه.
            اگر کسی جای بهتری یا به قول شما دانشگاه تاپ تری قبول میشه
            لزوما شایسته تر از بقیه نبوده! بلکه صرفا رتبه ش بهتر بوده.
            حالا یا بیشتر درس خونده،یا سهمیه داشته،یا خوش شانس تر بوده!

    • محمدامین تیر ۱۹, ۱۳۹۸ at ۱۰:۱۷ ب٫ظ - Reply

      سلامببخشید وسط بحث شما وارد میشم. بنده هم اعتقاد دارم وقتی شخصی قصد نداره وارد دوره روزانه بشود اصلا نباید انتخاب کنه. و چه بسا دانشجویایی باشند که این کار را انجام دهند. دانشگاه دولتی یعنی صرف هزینه دولت برای تربیت دانشجو و دانشمندان آینده برای پیشرفت مملکت. هزینه دولت از کجا میاد؟ از سرمایه ملی. وقتی کسی همینجوری میاد دانشگاه دولتی و درس نمیخونه این هم به نظرم جای کسی را تنگ کرده. متاسفانه سیستم آموزشی بسیار بدی داریم

  40. محمود تیر ۱۸, ۱۳۹۸ at ۷:۵۵ ب٫ظ - Reply

    سلام
    لطفا کسی جواب این سوال رو بده. خواهشا…
    دانشگاه تربیت مدرس گرایش های شبانه و بدون خوابگاه داره. با این وضعیت
    بد اقتصادی باید بری تهرون خونه یا آپارتمان کرایه کنی و شهریه تمام درسها
    و شهریه ی ثابت رو هم بپردازی و شهریه پایان نامه هم جداست و هم زیاد.
    به نظر شما ارزش این همه خرج رو داره؟

    تازه یه گرایشیهایی مثل رایانش امن یا شبکه که سخت ترین گرایشهاند و پایان نامه نوشتنش هم
    خیلی پیچیده است.
    به نظرشما ارزش داره؟ لطفا راهنمایی کنید.
    ممنون

    • سوژین تیر ۱۸, ۱۳۹۸ at ۸:۲۱ ب٫ظ - Reply

      سلام به نظر من که ارزشش رو نداره. اگه براتون مقدوره. امسال رو باز بخونین و ازین فرصت هم برای شرکت در استخدامی ها که اکثرا پذیرش کارشناسی دارند استفاده کنین. اگه که هزینه براتون مهم نیس که میتونین برین و اون مسائل که گفتینو تحمل کنین.

    • مهرنوش تیر ۱۸, ۱۳۹۸ at ۱۱:۱۲ ب٫ظ - Reply

      سلام به نظر منم اصلاً ارزش ندااااره. خیلی گرونیه. چی می‌خوای بخوری چی بپوشی… تازه دیگه واسه هیچ رشته‌ای شغل درست و حسابی نیست که. فقط برات خرج داره

    • هیلدا تیر ۱۸, ۱۳۹۸ at ۱۱:۴۷ ب٫ظ - Reply

      اصلا ارزش نداره، آدم تو خرج خودش میمونه دییگه استرس شهریه دانشگاه و خوابگاه رو واقعا نمیتونه تحمل کنه. بنظرم بخونید سال دیگه روزانه قبولشین

      • حمید تیر ۱۹, ۱۳۹۸ at ۹:۲۹ ق٫ظ - Reply

        خوابگاه اصلا نداره. باید خونه اجاره کرد. خیلی از گرایش های
        شبانه (نوبت دوم) هم خرجشون زیاده. چون شهریه دانشگاه, شهریه
        واحدی درس ها, شهریه پایان نامه, و تمام هزینه های شخصی هم
        هست. خود رشته های شبانه پرداخت هزینشون هم خیلی خیلی مشکله
        چه برسه به اونایی که کلا خوابگاه ندارن.

    • علی تیر ۱۹, ۱۳۹۸ at ۱۲:۳۸ ب٫ظ - Reply

      اگر مطمئن هستی بلافاصله بعد از فارغ التحصیلی مشغول به کار میشی،بله ارزش داره.
      یعنی شغلش مناسبش با درآمد مناسب براتون تضمین شده باشه

      • حمید تیر ۱۹, ۱۳۹۸ at ۲:۰۴ ب٫ظ - Reply

        مشکل همینه. نمیشه از شغلش مطمئن بود. چون شغلی که بتونه
        به این همه هزینه کمک کنه احتمالا پیدا نشه چون ترم آخر هم
        درگیر پایان نامه میشی و نمیشه ارشد رو با این همه هزینه ها
        سه ساله کرد. (شهریه ترمی دانشگاه, شهریه واحدی درسها, شهریه
        پایان نامه, هزینه اجاره و هزینه شخصی).
        من همین الان خودم چند تا از دوستام کار میکنن با درآمد ماهانه
        حداقل ۱ میلیون تومان. از خونه هم براشون میفرستن که به خرج
        های ضروری و شهریه ها و کرایه ها برسن. تازه تهرون هم هرچی بخوای
        بخری خیلی گرونتر از بقیه جاهاست.

        • علی تیر ۱۹, ۱۳۹۸ at ۲:۴۹ ب٫ظ - Reply

          کاملا درسته. هزینه ها بسیار بالاست.
          البته منظور من این بود به شرط تضمین شاغل شدن بعد از فارغ التحصیلی ، ارزش هزینه کردن داره.
          طبیعتا اگر نتونید هزینه های تحصیل رو تأمین کنید که مسئله ارزش داشتن یا نداشن منتفیه. ?

  41. حسن تیر ۱۸, ۱۳۹۸ at ۷:۵۳ ب٫ظ - Reply

    سلام،با رتبه ۱۰۱ فقه و حقوق کجا میشه قبول شد؟

    • مهسا تیر ۲۰, ۱۳۹۸ at ۱۱:۵۶ ب٫ظ - Reply

      سلام
      برای روزانه های تهران شانستون چندان بالا نیست. اما برای روزانه های شهرستان ها شانس خوبی دارید مخصوصا اگر خودتون رو محدود به گرایش خاصی نکنید.

  42. علی تیر ۱۸, ۱۳۹۸ at ۷:۲۸ ب٫ظ - Reply

    به نظرم خیلی عالیه دوستانی که نمرات منفی داشتن قطعا غیرمجاز شدن

    • صدف تیر ۱۹, ۱۳۹۸ at ۱۱:۵۲ ق٫ظ - Reply

      دقیقا اینجوری در حق ماهایی ک خوندیم ظلم نمیشه شاید این باعث شد بقیه همون شهر خودشون قبول بشن ماهم تهران و کرج قبول شیم خداروشکر حداقل ی فرقی بین ما و اونا هست

  43. سحر تیر ۱۸, ۱۳۹۸ at ۶:۱۷ ب٫ظ - Reply

    سلام میشه بگید که رتبه در سهمیه مد نظر هستش یا بدون سهمیه؟
    من رتبم در سهمیه ۳۷۲ شدم ایا براى روزانه میتونم انتخاب رشته کنم؟

    • z تیر ۱۸, ۱۳۹۸ at ۷:۵۰ ب٫ظ - Reply

      رتبه در سهمیه

    • مهسا تیر ۲۰, ۱۳۹۸ at ۱۱:۵۵ ب٫ظ - Reply

      سلام
      رتبه در سهمیه ملاک هست. اما چون ظرفیت سهمیه ۵ درصدی کم هست، رتبه بدون سهمیه هم مهم هست.
      سهمیه ۵ درصد دارید یا ۲۵ درصد؟

  44. ملیحه تیر ۱۸, ۱۳۹۸ at ۶:۱۱ ب٫ظ - Reply

    من رو حساب اینکه پارسال دانشگاه فردوسی رشته بافت شناسی دامپزشکی و داشته تواین رشته شرکت کردم رتبه م هم ۷ شده وای الان فردوسی نداره اینو گرایشهای دیگه دامپزشکی و داره حالا من باید چیکار کنم؟میتونم اونارو انتخاب کنم؟کدضریب شون یکیه

    • مهرنوش تیر ۱۸, ۱۳۹۸ at ۱۱:۱۳ ب٫ظ - Reply

      اگه کد ضریبش یکیه می‌تونی دیگه. به ترتیب علایقت بزن

    • مهسا تیر ۲۰, ۱۳۹۸ at ۱۱:۵۳ ب٫ظ - Reply

      سلام
      طبق کارنامه اعلام نتایج هر گرایشی که مجاز هستید میتونید رشته محل هاشو انتخاب کنید و مشکلی نیستش.

  45. رضا تیر ۱۸, ۱۳۹۸ at ۶:۰۹ ب٫ظ - Reply

    سلام خسته نباشید.
    بنده امسال ناپیوسته فقه حقوق شرکت کردم رتبه در سهمیه ۲۱۸ شدم ایا امکان داره با این رتبه برای زیر شاخه های حقوق برا دانشگاه تهران قبول بشم؟

  46. pariyaa تیر ۱۸, ۱۳۹۸ at ۵:۵۴ ب٫ظ - Reply

    امیدوارم اگر کسی میدونه راهنماییم کنه
    دوستان من رتبم ۸۲۸ سهمیه پنج درصدی دانشگاه ازاد شد در گرایش حقوق خصوصی بنظرتون با این رتبه چه شهر هایی شانس قبولی دارم؟

    • z تیر ۱۸, ۱۳۹۸ at ۷:۵۱ ب٫ظ - Reply

      آزاد با این رتبه نباید مشکلی داشته باشی.

    • مهسا تیر ۲۰, ۱۳۹۸ at ۱۱:۵۳ ب٫ظ - Reply

      سلام
      سهمیه پنج درصدی چون ظرفیتش کم هست با این رتبه شانستون خیلی ممکنه بالا نباشه. البته بازم بستگی به ظرفیت دانشگاه ازاد داره که چون اعلام نمیکنه نمیشه پیش بینی خاصی داشت.
      رتبه تون در سهمیه عادی چند شده؟

  47. میلاد تیر ۱۸, ۱۳۹۸ at ۵:۳۰ ب٫ظ - Reply

    سلام کسی میدونه قسمتی که نوشته پذیرفته شدگان متهد به جذب در نیروهای مسلح میباشند یعنی چه؟

    • علی تیر ۱۹, ۱۳۹۸ at ۴:۱۱ ب٫ظ - Reply

      سلام. مفهومش اینه شما بعد از فارغ التحصیلی در نیروهای مسلح مشغول به کار میشی. یعنی باید مشغول به کار بشی.
      از شما تعهد خدمت میگیرند.
      ضمنا دوستانه توصیه میکنم در مورد شرایط کار در
      ارگانهای نظامی تحقیق کنید. ممکنه با روحیه شما سازگار نباشه.

      • M تیر ۲۰, ۱۳۹۸ at ۱:۰۱ ق٫ظ - Reply

        ببخشید علی آقا شما کجا درس خوندید؟چه رشته ای؟ورتبتون
        البته اگه دوست داشتین بگین

  48. نازنین تیر ۱۸, ۱۳۹۸ at ۵:۱۷ ب٫ظ - Reply

    سلام
    بارتبه ۱۱۳ حقوق جزا یکی از دانشگاههای روزانه استان تهران امکان قبولی ههستش.
    خواهشا اگر کسی اطلاع داره پاسخ من را بده.

    • z تیر ۱۸, ۱۳۹۸ at ۷:۵۲ ب٫ظ - Reply

      کارنامه های پارسال رو بررسی کن.
      شاید شبانه قبول بشی.

    • غفور تیر ۱۹, ۱۳۹۸ at ۱:۱۷ ق٫ظ - Reply

      علوم قضایی

    • سوما تیر ۱۹, ۱۳۹۸ at ۹:۳۲ ق٫ظ - Reply

      سلام تهران که بعیده ولی دانشگاهای دیگه امکان قبولی هست عزیزم

      • نازنین تیر ۱۹, ۱۳۹۸ at ۱۰:۴۶ ق٫ظ - Reply

        مرسی.که پاسخ امیدوار کنندده دادی.من خودم روزانه قبول شم کافیه حالا دانشگاه برای من زیاد مهم نیست.

  49. Maryam تیر ۱۸, ۱۳۹۸ at ۵:۱۵ ب٫ظ - Reply

    سنلام با رتبه ۸۵۳ مشهد میتونم شبانه بیارم یا نه

    • مهسا تیر ۲۰, ۱۳۹۸ at ۱۱:۲۱ ب٫ظ - Reply

      سلام
      لطفا رشته تون رو بفرمایید تا بتونم راهنمایی تون کنم.

  50. نازنین تیر ۱۸, ۱۳۹۸ at ۵:۱۲ ب٫ظ - Reply

    من رتبم ۱۱ سهمیه ها شده می تونم دانشگاه تهران و بزنم؟

    • مهسا تیر ۲۰, ۱۳۹۸ at ۱۱:۲۱ ب٫ظ - Reply

      سلام
      لطفا رشته تون رو بفرمایید تا بتونم راهنمایی تون کنم.

  51. Ze تیر ۱۸, ۱۳۹۸ at ۵:۰۸ ب٫ظ - Reply

    سلام
    متن بالا ینی چی من متوجه نشدمم.
    ینی الان من مجاز شدم دوره ازاد نمیتونم شرکت کنم؟حد نصاب چیه دیگه
    ممنون اگ راهنمایی کنید؟

    • سوگند تیر ۱۹, ۱۳۹۸ at ۷:۰۸ ب٫ظ - Reply

      اگه مجاز شدین میتونین انتخاب رشته کنین

  52. محمد تیر ۱۸, ۱۳۹۸ at ۵:۰۳ ب٫ظ - Reply

    با رتبه ۹۱۲ فرآیند جداسازی مهندسی شیمی ایلام میارم؟

    • مهسا تیر ۲۰, ۱۳۹۸ at ۱۱:۱۵ ب٫ظ - Reply

      سلام
      خیلی بستگی به انتخاب رشته رقباتون داره، اما به طور کلی میشه گفت بله شانس خوبی برای قبولی دارید.
      البته همیشه توصیه میکنم که خودتون رو محدود به دانشگاه خاصی نکنید تا شانس پذیرش رو از دست ندید.

  53. مرضیه تیر ۱۸, ۱۳۹۸ at ۴:۴۸ ب٫ظ - Reply

    سلام تو رو خدا هر کی میدونه جواب منو بده من رتبم ۸۰۰۰ شده تو مدیریت دانشگاه ازاد شهرستان میارم

    • مهسا تیر ۲۰, ۱۳۹۸ at ۱۱:۱۳ ب٫ظ - Reply

      سلام
      بله به نظر میاد شانس قبولی دانشگاه ازاد رو دارید. اما برای پردیس، پیام نور، مجازی و غیرانتفاعی تهران تا حدی و شهرستان خیلی زیاد هم شانس دارید.

  54. امید تیر ۱۸, ۱۳۹۸ at ۴:۱۵ ب٫ظ - Reply

    سلام
    من رتبه ام توی ارشد علوم ارتباطات ۱۰۷ شد
    الان اولین ساله که دانشگاه امام حسین داره اعلام پذیرش کرده (ظرفیتش ۲۰ نفره)
    بنظرتون با این رتبه دعوت به مصاحبه میشم؟

    • مهسا تیر ۱۸, ۱۳۹۸ at ۴:۴۵ ب٫ظ - Reply

      بله صد در صد تا رتبه ۱۵۰ هم پذیرش شدند

      • فاطی تیر ۱۸, ۱۳۹۸ at ۵:۳۲ ب٫ظ - Reply

        با رتبه ۷۸ کشوری امکانش هست شبانه علامه قبول شم؟

  55. محمدی تیر ۱۸, ۱۳۹۸ at ۴:۱۳ ب٫ظ - Reply

    یعنی چی متوجه نشدم

    • sara تیر ۱۹, ۱۳۹۸ at ۱۰:۴۲ ق٫ظ - Reply

      فرم اانتخاب رشته اومده?

      • sara تیر ۱۹, ۱۳۹۸ at ۱۱:۲۵ ق٫ظ - Reply

        کسی نمیدونست?

    • مهسا تیر ۲۰, ۱۳۹۸ at ۱۱:۱۲ ب٫ظ - Reply

      سلام
      یعنی کسانی که منفی زدن برخی دروس رو در کنکور ارشد، در نهایت بعد از میانگین گیری درصدها، نباید درصدشون منفی بشه.

Leave A دیدگاه