اعلام جزئیات سهمیه شاگرد اولی در کنکور کارشناسی ارشد ۹۸

راهنمای استفاده از سهمیه معدل الف در کنکور ارشد 98 - 99

مهلت ارسال فرم تأییدیه فارغ التحصیلان رتبه اول دوره های کارشناسی دانشگاه ها و مؤسسات آموزش عالی در آزمون کارشناسی ارشد ۱۳۹۸ از ۱۳ تا ۲۳ مردادماه خواهد بود.

میترسی از اخبار کنکور ارشد جدا بمونی؟ ما همه اخبار رو بهت میگیم! کافیه عضو کانال تلگرام کارشناسی ارشد بشی … و یا وارد پیج اینستاگرام مسترتست بشی …

به گزارش مسترتست، بر اساس آنچه در دفترچه انتخاب رشته کارشناسی ارشد ۹۸ آمده است، براساس مفاد آیین نامه پذیرش با آزمون استعدادهای درخشان در دوره های کارشناسی (پیوسته و ناپیوسته) و کارشناسی ارشد، داوطلبان دارای شرایط ذیل حداکثر تا یک سال تحصیلی پس از زمان دانش آموختگی (و صرفاً برای یک بار) به شرط شرکت در آزمون و کسب حدنصاب علمی حداقل ۹۰ درصد نمره آخرین فرد پذیرفته شده در هر کدرشته محل توسط سازمان سنجش به یکی از دانشگاه ها معرفی می شوند.

شرایط استفاده از سهمیه معدل الف در کنکور کارشناسی ارشد

  • برگزیدگان رتبه های اول تا پانزدهم مرحله نهایی المپیادهای علمی دانشجویی

  • دانشجویان نمونه کشوری در دوره کارشناسی با معرفی سازمان امور دانشجویان

  • رتبه های اول تا سوم نهایی جشنواره خوارزمی، جوان خوارزمی، رازی، ابن سینا و فارابی در دوره کارشناسی پیوسته یا ناپیوسته، با مشارکت حداقل ۵۰ درصد در دستاورد حائز رتبه

  • دانش آموخته رتبه اول دوره کارشناسی پیوسته در بین دانشجویان هم رشته و هم ورودی که طی هشت نیمسال دانش آموخته شده است.

  • دانش آموخته رتبه اول دوره کارشناسی ناپیوسته در بین دانشجویان هم رشته و هم ورودی که طی چهار نیمسال تحصیلی دانش آموخته شده است.

نکات مهم استفاده از سهمیه شاگرد اول در کنکور ارشد

۱- سازمان سنجش موظف است حداکثر معادل ۱۰ درصد (با تقریب اضافی) در هر کد رشته محل تحصیلی دوره بالاتر را براساس اولویت نمره و انتخاب رشته متقاضیان به حائزین شرایط این آیین نامه اختصاص دهد.

۲- تاکید می شود حداکثر مدت تحصیل برای دانش آموختگان رتبه اول دوره کارشناسی پیوسته هشت نیمسال و برای دانش آموختگان دوره کارشناسی ناپیوسته چهار نیمسال می باشد. ضمناً به لحاظ میانگین کل، داوطلب باید حائز بالاترین میانگین در مقایسه با دانشجویان هم رشته و هم ورودی موسسه محل تحصیل خود باشد.

۳- دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی موظفند یک بار در هر سال به ازای هر رشته، از بین فارغ التحصیلان رتبه اول کلیه رشته های آموزشی خود در مقطع کارشناسی که حداکثر تا یکسال تحصیلی از تاریخ فراغت از تحصیل آنها نگذشته باشد، فقط یک نفر را که بالاترین معدل کل را کسب کرده باشد در موعد مقرر به سازمان سنجش آموزش کشور معرفی نمایند.

افراد مشمول این آیین نامه مجازند حداکثر تا یک سال تحصیلی پس از زمان دانش آموختگی و صرفاً برای یک بار از تسهیلات آن بهره مند شوند.

۴- دانشجویان مقطع کارشناسی در کلیه دوره ها چنانچه از طریق سازمان سنجش آموزش کشور وارد دوره های فوق شده باشند، می توانند از تسهیلات رتبه اولی بهره مند شوند.

۵- آن دسته از دانشجویان رتبه اول دوره کارشناسی که بر اساس کارنامه اولیه مجاز به انتخاب رشته نیستند، نمیتوانند از مزایای این آیین نامه بهره مند شوند.

۶- افرادی که با توجه به امتیاز رتبه اول پذیرفته نشوند، ادامه تحصیل آنان همانند سایر داوطلبان و از طریق شرکت در آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته سنوات بعد میسر خواهد بود.

مهلت ارسال فرم شاگرد اولی به سازمان سنجش

افرادی در امتیاز رتبه اول گزینش خواهند شد که ضمن واجد شرایط بودن، اطلاعات آنان بر اساس مندرجات فرم تاییدیه رتبه اول (مندرج در صفحه ۳۲۴ دفترچه انتخاب رشته) توسط معاونت آموزشی دانشگاه و یا موسسه آموزش عالی محل تحصیل آنان از تاریخ ۹۸/۵/۱۳ تا ۹۸/۵/۲۳ منحصراً از طریق پرتال اینترنتی به این سازمان اعلام گردد.

بدیهی است در غیر اینصورت سهمیه رتبه اول برای آنان لحاظ نخواهند شد. لذا ضرورت دارد کلیه داوطلبان متقاضی از این امتیاز که مجاز به انتخاب رشته گردیده اند فرم مذکور را تکمیل و حداقل تا سه هفته قبل از تاریخ فوق تحویل معاونت آموزشی دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی ذیربط نمایند.

ضمناً مشمولان این آیین نامه مجازند حداکثر تا یک سال تحصیلی بعد از تاریخ فراغت از تحصیل و صرفاً برای یک بار از تسهیلات آن بهره مند شوند.

ثبت‌نام کنید
مطلعم کن

۱۲۰ نظرات
جدیدترین
قدیمی‌ترین
Inline Feedbacks
مشاهده همه نظرات
امید
بهمن ۲۴, ۱۴۰۰ ۱۰:۱۸ ب٫ظ

سلام وقت بخیر من ورودی سال ۹۷ دانشگاه دولتی هستم و معدل کل کارشناسی هم ۱۸ شده ولی توی دانشگاه نفر سوم هستم از نظر معدل . آیا میتونم از معدل الف در پذیرش بدون کنکور برای ارشد دانشگاه اقدام کنم و زمان پذیرش معدل الف کی هست ؟ خیلی ممنون میشم راهنماییم کنید باتشکر

شکیبا
بهمن ۳, ۱۴۰۰ ۷:۳۸ ب٫ظ

سلام.من رشته مترجمی زبان انگلیسی دانشگاه پیام نور مقطع کارشناسی رو دارن میخونم..میخواستم ببینم آیا صحت داره که اگر معدل الف باشیم برای ارشد بدون کنکور میتونیم روزانه بخونیم؟؟؟؟ ممنون میشم پاسخ بدین

زهرا
دی ۲۹, ۱۴۰۰ ۱۰:۰۰ ق٫ظ

این شرط شاگرد اول برای ارشد، توی دانشگاه فرهنگیان هم صدق میکنه؟

اسرین
آبان ۱۸, ۱۴۰۰ ۷:۰۸ ب٫ظ

سلام. اگه نتونسته باشیم سر جلسه کنکور ارشد شرکت کنیم، سهمیه شاگرد اولی محفوظه؟

محمد
شهریور ۱۸, ۱۴۰۰ ۰:۲۶ ق٫ظ

سلام وققتون بخیر من رتبه ۱۰۰شدم. و نفر اول گروه هستم ولی بخاطر یک درس ۹ترمه شده ام.
ایا میتونم باز از طهمیه نفر اولی استفاده کنم؟

محمد

علی
مرداد ۲۱, ۱۴۰۰ ۱۱:۴۰ ق٫ظ

باسلام .ببخشیدبنده کارشناسی رو۷ترمه تمام کردم وورودی۹۶هستم ومعدل کل بنده۱۸.۲۲شده است ایا بنده باتوجه به معدل کسب شده میتونم شاگرداولی باشم وازسهمیه شاگرداولی درکنکورارشداستفاده بکنم؟ممنون میشم پاسخ بدید

محمد
شهریور ۱۸, ۱۴۰۰ ۰:۲۹ ق٫ظ
پاسخ به  علی

سلام. اگ نفر اول گروهی. یعنی تو کارنامه ات رتبه ۱ زده اره میتونی استفاده کنی. ب شرط اینکه در کنکور دوره های روزانه شبانه مجاز شده باشی

رها
خرداد ۲۶, ۱۴۰۰ ۴:۱۷ ب٫ظ

سلام من ترم بهمن فارغ التحصیل کارشناسی پیام نورمیشم بدون آزمون..میتونم ازمعدل الف استفاده کنم؟؟آیا ورودی بهمن هم داره؟

مهسا
خرداد ۲۷, ۱۴۰۰ ۹:۵۴ ب٫ظ
پاسخ به  رها

سلام
منظورتون پذیرش بدون کنکور هست؟ در مقطع ارشد پذیرش بدون کنکور در دانشگاه پیام نور نداریم.

حنا
تیر ۳۰, ۱۳۹۹ ۸:۳۰ ب٫ظ

سلام
من دانشجوی کارشناسی ناپیوسته بودم و پذیرشم بدون کنکور بوده، سوالم اینه که میتونم از سهمیه شاگرد اولیم استفاده کنم و اگه میتونم چطور میتونم از این سمهیه استفاده کنم و چطور باید پیگیری کنم؟
و من ورودی ۹۴ بودم و هشت ترمه تموم کردم اما بدلیل نمره پروژه م که ابان ماه ثبت شده، تاریخ فارغ التحصیلیم ابان ۹۸ خورده در صورتی که نمره بقیه همکلاسی هام شهریور ۹۸ ثبت شده و تاریخ فارغ التحصیلیشون شهریور ماهه، الان من ۹ ترمه حساب میشم؟؟

فرزانه
اردیبهشت ۲۵, ۱۳۹۹ ۳:۰۶ ق٫ظ

سلام ، من دانشجو پیام نورم ، من کنکور دادم و وارد دوره کارشناسی شدم ولی نمیدونم پذیرشم با معدل بوده یا کنکور ؟ آیا در صورت پذیرش با معدل ، نمیتونم از سهمیه شاگرد اولی در کارشناسی ارشد استفاده کنم؟ و سوال دیگه اینکه اصلا کسی که پذیرشش با معدل و در دانشگاه پیام نور بوده ، میتونه در دانشگاه تهران( روزانه) رشته مدنظر رو قبول شه؟ ( هم کنکور وزارت بهداشت و هم علوم)

مجید
اسفند ۱۸, ۱۳۹۸ ۷:۵۳ ب٫ظ

لطفا کمکم کنید من معدل الفم بایددچیکار کنم از کجا پیگیررر یشم

RSRS
بهمن ۱۸, ۱۳۹۸ ۱۱:۲۳ ق٫ظ

سلام . وقتتون بخیر . لطفا راهنماییم کنید ‌.
من ورودی ۹۵ رشته حقوق هستم که تو ۷ ترم بین هم رشته ای های خودم نفر اول شدم . آیا باید بین هم ورودی های خودمون ( یعنی رشته های جغرافیا و حسابداری و…) هم اول شده باشم که بتونم از این سهمیه استفاده کنم ؟!!!!
الان که ثبت نام ارشد ۹۹ تموم شده هم میشه برای استفاده از این سهمیه اقدام کرد ؟!!!!
واقعا لطف میکنین اگه راهنماییم کنید .

Mahtab
بهمن ۱۲, ۱۳۹۸ ۱:۱۸ ق٫ظ

سلام اگر ترم اول معدل متوسطی داشته باشیم ولی از ترم دوم به بعد معدل الف داشته باشیم این شرایط بدون کنکور بودن ارشد صدق میکند؟

لیلا
شهریور ۲۱, ۱۳۹۸ ۸:۱۵ ب٫ظ

سلام ، من کازشناسی دانشگاه پیام نور رتبه اول شدم، دانشگاه هم فرم ارسال کرد برای سازمان سنجش اما با این وجود من رتبه ی قابل قبولی تو ارشد نیاوردم،حالا سوالم اینه امکانش هست بدون کنکور تو دانشگاه خودمون با استفاده از شاگرد اولی ارشد بخونم؟

ندا
شهریور ۷, ۱۳۹۸ ۸:۳۶ ق٫ظ

سلام، من رتبه ام ۴۲۰ شده ، پارسال آخرین نفر روزانه اونجایی که میخوام با ۳۲۰ قبول شده ، سهمیه شاگرد اولی دارم، بنظرتون روزانه قبول میشم؟؟؟

افشین
مرداد ۱۳, ۱۳۹۸ ۱۱:۰۷ ق٫ظ

سلام خسته نباشین با رتبه۹۳۰و اخرین فرد مجاز ۴۴۱۱امکان قبولی در روزانه و یا نوبت دوم وجود دارد برای رشته ادبیات؟ممنون و این سهمیه رتبه اولی را هم شامل میشم

علی
مرداد ۷, ۱۳۹۸ ۵:۰۲ ب٫ظ

سلام و تشکر از سایت خوبتان. ببخشید با رتبه۸۸۰ امکان قبولی در روزانه هست یا نوبت دوم؟

احسان
مرداد ۷, ۱۳۹۸ ۰:۴۰ ق٫ظ

سلام. من دو سوال داشتم سهمیه رتبه اولی شامل دانشگاه فرهنگیان هم می شود که در همه استان ها پردیس دارد و سوال دوم این که زمان اعلام نتایج مشخص میشه که فرد با سهمیه آزاد قبول شده است یا سهمیه رتبه اولی. ممنون میشم پاسخگو باشین

مهندس برق
مرداد ۷, ۱۳۹۸ ۹:۴۸ ق٫ظ
پاسخ به  احسان

دانشجویان مقطع کارشناسی در کلیه دوره ها چنانچه از طریق سازمان سنجش آموزش کشور وارد دوره های فوق شده باشند، می توانند از تسهیلات رتبه اولی بهره مند شوند.
خیر مشخص نمیشه با سهمیه آزاد یا رتبه اولی قبول شدین

امیری
مرداد ۷, ۱۳۹۸ ۰:۳۶ ق٫ظ

سلام و احترام
ببخشین منظور از رتبه اول بودن یعنی در بین هم کلاسی های خود رتبه اول باشد. مثلا اگر در کلاسی ۲۹نفر باشد بنده که معدلم از بقیه بیشتر هست به این رتبه اول گفته میشه

مهندس برق
مرداد ۷, ۱۳۹۸ ۹:۵۱ ق٫ظ
پاسخ به  امیری

کسی که بالاترین معدل کل را در بین دانشجویان هم رشته و هم ورودی داره رتبه اول محسوب میشه

میلاد
مرداد ۴, ۱۳۹۸ ۲:۰۷ ق٫ظ

سلام اگه فردی شانس قبولیش در روزانه احتمال بده پنجاه درصده اونوقت این سهمیه رتبه اولی می تونه اونو امیدوار کنه که حتما از روزانه درمیاد ممنون میشم راهنمایی کنین

مهندس برق
مرداد ۵, ۱۳۹۸ ۷:۲۸ ب٫ظ
پاسخ به  میلاد

سلام بله ۱۰۰% میارید موفق باشید

فاطمه
مرداد ۱, ۱۳۹۸ ۱۱:۲۰ ب٫ظ

چرا جواب سوال منو نمیدن

Parisa
تیر ۳۰, ۱۳۹۸ ۱۱:۴۸ ق٫ظ

سلام.برای استفاده از این امتیاز آیا لازمه که کارای
فارغ تحصیلی انجام شده باشه؟؟ و اینکه دانشگاه باید
پیش کدوم مسئول رفت تا این فرم رو ارسال کنه؟

مهندس برق
تیر ۳۰, ۱۳۹۸ ۵:۲۱ ب٫ظ
پاسخ به  Parisa

سلام نمرات همه درسا باید ثبت نهایی شده باشه
قسمت آموزش دانشگاه برید تا راهنمائیتون کنن

Parisa
تیر ۳۱, ۱۳۹۸ ۱۱:۳۱ ب٫ظ
پاسخ به  مهندس برق

ممنون از راهنماییتون. من امروز رفتم دانشگاه
فرم رو پر کردم تحویل دانشگاه دادم و اونها
هم تایید کردن و مهر کرد اما گفتن که اونها
نمیفرستن برای سازمان سنجش و من خودم باید
این کار رو کنم.آیا میشه خودم بفرستم یا حتما
دانشگاه باید ارسال کنه؟؟

مهندس برق
مرداد ۱, ۱۳۹۸ ۰:۵۳ ق٫ظ
پاسخ به  Parisa

در بازه زمانی ۱۳ تا ۲۳ مرداد ماه دانشگاه باید برای پرتال سازمان سنجش ارسال کنه و خودتون قادر به انجام این کار نیستید
خیلی عجیبه که گفتن خودتون بفرستید!!!

Parisa
مرداد ۱, ۱۳۹۸ ۱۱:۲۱ ب٫ظ
پاسخ به  مهندس برق

آره خیلی عجیبه و اینکه نمیدونم چرا باهام همکاری نمیکنن
و اینقدر اذیتم میکنن. اینکه میگن رتبه یک سوم
میشه درسته یا نه؟

مهندس برق
مرداد ۲, ۱۳۹۸ ۱:۴۷ ق٫ظ
پاسخ به  Parisa

تقریبا میشه گفت بله من در قبولی های سال های قبل رشته خودم دیدم که آخرین رتبه قبولی در کد رشته ای در یکی از دانشگاه های تهران ۵۰۰ بوده ولی کسی که سهمیه رتبه اولی داشته با رتبه ۱۵۰۰ داخل اون کد رشته پذیرفته شده
حتما حتما پیگیر سهمیه رتبه اولیتون باشید که قطعا تاثیر بسیار خوبی در قبولی شما میذاره
موفق باشید

Parisa
مرداد ۲, ۱۳۹۸ ۱۰:۱۶ ق٫ظ
پاسخ به  مهندس برق

خیلی ممنونم از راهنماییتون فقط این سهمیه
شامل دانشجویان دانشگاه آزاد هم میشه یا نه؟؟

مهندس برق
مرداد ۲, ۱۳۹۸ ۱۱:۳۶ ق٫ظ
پاسخ به  Parisa

همه کسانی که از طریق کنکور وارد دانشگاه شده اند میتونن از این سهمیه استفاده کنند.

فاطمه
تیر ۲۸, ۱۳۹۸ ۷:۰۲ ب٫ظ

سلام.من رتبه ارشدم ۱۰۸۶ اومد و اصلا امسال نخوندم.میتونم با این رتبه با استفاده از سهمیه رتبه اولی رشته مدیریت آموزشی دانشگاه های تهران یا شیراز یا اصفهان یا مشهد یا کاشان یا سمنان یا کرمان قبول بشم؟
و درسته که میگن سهمیه رتبه اولی رتبه رو یک سوم میکنه؟

آریا
تیر ۲۷, ۱۳۹۸ ۱۲:۱۱ ب٫ظ

دوستان سلام من دو تا مشکل دارم خواهشا اگه کسی اطلاعات صحیحی داره راهنمایی کنه!۱- من بعد از روز سه شنبه ینی چهارشنبه صبح وارد سیستم شدم و یک ویرایش کوچولو در انتخاب رشتم انجام دادم و رسید هم درافت کردم میگم با توجه به اینکه گفتن آخرین مهلت ساعت ۲۴ روز سه شنبه هست و من چهارشنبه ویرایش کردم مشکلی برای انتخاب رشتم پیش نمیاد؟؟؟؟؟؟؟؟ دوم اینکه من کارشناسی پیوسته خوندم برای همین معدل کاردانی که برای من در فرم انتخاب رشته صفر در نظر گرفته شده بود را تایید نکردم ولی رسید رو دریافت کردم الانم که وارد سایت میشم همه انتخاب هام با رسید هست ولی جلوی معدل کاردانی گذاشته :/ لطفا کسی اگه میدونه جواب بده

n.kh
تیر ۲۷, ۱۳۹۸ ۶:۳۰ ب٫ظ
پاسخ به  آریا

مشکلی نداره،درسته

n.kh
تیر ۲۶, ۱۳۹۸ ۱۱:۳۸ ب٫ظ

سلام
اگر تو کارشناسی کنکور داده باشیم ولی در نهایت رشته بدون کنکور ازاد را خونده باشیم تا رشته ای که در اون پذیرش شدیم هم نمیشه از سهمیه شاگرد اولی استفاده کنیم؟

AA
تیر ۲۴, ۱۳۹۸ ۱۰:۳۶ ب٫ظ

سلام کسی میدونه تا کی فرصت داریم برای ثبت نام استعداد درخشان؟مهلت ثبت نام تموم شده

مهسا
تیر ۲۵, ۱۳۹۸ ۸:۴۸ ب٫ظ
پاسخ به  AA

سلام
اگه منظورتون همین سهمیه شاگرد اولی هست که از ۱۳ تا ۲۳ مرداد فرصت هست که دانشگاهتون فرم رو برای سازمان سنجش ارسال کنه.

AA
تیر ۲۴, ۱۳۹۸ ۱۰:۲۰ ب٫ظ

سلام دوستان من هنوز برا استعداد درخشان ثبت نام نکردم آیا برا ثبت نام هنوز فرصت داریم یا دیگه نمیشه ثبت نام کرد

هانی
تیر ۲۵, ۱۳۹۸ ۰:۵۲ ق٫ظ
پاسخ به  AA

هنوز فرصت هست ولی تو دفترچه نوشته تا سه هفته قبل از تاریخ گفته شده فرم انتهای دفترچه رو پر کنید و تحویل دانشگاه بدین تا اونا تو تاریخ مقرر وارد پرتال سازمان سنجش کنن.

هانی
تیر ۲۴, ۱۳۹۸ ۲:۵۴ ب٫ظ

سلام.کسی میدونه نحوه اعمال سهمیه شاگرد اولی چجوریه؟
مثلا اینطوریه که تک تک انتخابا اول با سهمیه آزاد بررسی میشه و اگر پذیرفته نشدیم با سهمیه شاگرد اولی ویا یک دور کل انتخابا با سهمیه آزاد بررسی میشه و اگر پذیرفته تو هیچ یک از کد رشته ها پذیرفته نشدیم دو مرتبه با سهمیه شاگرد اولی؟؟
لطفا اگر کسی میدونه جواب بده چون هنوز انتخاب رشته نکردم.
ممنون

نسیم
تیر ۲۴, ۱۳۹۸ ۶:۰۰ ب٫ظ
پاسخ به  هانی

من شنیدم تک تک انتخاب ها لحاظ میشه

مهسا
تیر ۲۵, ۱۳۹۸ ۸:۴۹ ب٫ظ
پاسخ به  هانی

سلام
هر انتخاب رو اول بدون سهمیه شاگرد اولی براتون چک میکنن. اگر قبول شدید که هیچ، اگر نشدید با در نظر گرفتن سهمیه هم چک میکنن.

شیوا
تیر ۲۳, ۱۳۹۸ ۶:۱۴ ب٫ظ

در واقع کسانی ک دانشگاه ازاد رشته های بدون کنکور رفتن دوره ی کارشناسی نمیتونن از این سهمیه استفاده کنن درسته؟ چون گزینش سازمان سنجش نبودن؟

مهسا
تیر ۲۵, ۱۳۹۸ ۸:۵۰ ب٫ظ
پاسخ به  شیوا

سلام
بله همین طوره. کسانی میتونن از سهمیه شاگرد اولی استفاده کنن که در مقطع کارشناسی از طریق کنکور پذیرفته شده باشن.

شیوا
تیر ۲۶, ۱۳۹۸ ۱:۵۹ ب٫ظ
پاسخ به  مهسا

ممنونم♥️

امین
تیر ۲۳, ۱۳۹۸ ۱:۰۷ ب٫ظ

سلام ببخشید یه سوال داشتم من پذیزش بدون آزمون اسمم اومده و میخوام ازش استفاده کنم توی کنکور هم شرکت کرده بودم الان مشکلی پیش نمیاد که من انتخاب رشته نکنم؟ خیلی ممنون میشم راهنمایی کنید

حمیده
تیر ۲۳, ۱۳۹۸ ۹:۰۹ ب٫ظ
پاسخ به  امین

سلام .خیر مشکلی پیش نمیاد

امین
تیر ۲۴, ۱۳۹۸ ۶:۰۴ ب٫ظ
پاسخ به  حمیده

ممنون

مهسا
تیر ۲۵, ۱۳۹۸ ۸:۵۱ ب٫ظ
پاسخ به  امین

سلام
مشکلی نیست. شما میتونید به هر دو صورت برای پذیرش اقدام کنید و در صورت قبولی به هر دو روش مختارید هر دانشگاهی که مدنظرتونه از بین دو قبولی انتخاب کنید.

امین
تیر ۲۸, ۱۳۹۸ ۶:۵۵ ب٫ظ
پاسخ به  مهسا

خیلی ممنون

شیوا
تیر ۲۲, ۱۳۹۸ ۱۱:۳۸ ب٫ظ

سلام و‌ خداقوت
من درسم رو ۷ترمه تموم کردم و تا اون موقع رتبه اول بودم اگر یک نفر بعد ار من ۸ترمه تموم کرده و معدلش بالاتر از منه ایا بخاطر اولویت زمانی این امتیاز برای من محسوب میشه؟
ایشون ارشد شرکت نکردن و استعلامی هم نکردن

مهسا
تیر ۲۳, ۱۳۹۸ ۰:۱۸ ق٫ظ
پاسخ به  شیوا

سلام
ملاک بالاترین معدل در دوره هست و در مورد این که مدت زمان تحصیل امتیاز داره چیزی گفته نشده. بنابراین قاعدتا اگر کسی ۸ترمه درسش تموم شه و معدلش بالاتر باشه، شاگرد اول ایشون خواهد بود.

شیوا
تیر ۲۳, ۱۳۹۸ ۶:۱۲ ب٫ظ
پاسخ به  مهسا

ممنونم ازتون?

شیوا
تیر ۲۲, ۱۳۹۸ ۱۱:۳۰ ب٫ظ

سلام خداقوت
من۷ترمه تموم کردم و تا اون موقع من رتبه اول بودم و فرض کنیم بعد از من کسی ۸ترمه نموم کرده و معدلش بالاتر از منه
این امتیاز شامل من میشه بخاطر اولویت زمانی؟
ایشون ارشد هم شرکت نکردن و استعلام نکردن

مهسا
تیر ۲۳, ۱۳۹۸ ۰:۱۹ ق٫ظ
پاسخ به  شیوا

سلام
بالاتر پاسختون داده شده.
موفق باشید

محمد
تیر ۲۲, ۱۳۹۸ ۱۱:۱۸ ب٫ظ

سلام.‌
رتبه اولی های دانشگاه علمی کاربردی هم میتونن از این سهمیه استفاده کنن؟

مهسا
تیر ۲۳, ۱۳۹۸ ۰:۲۱ ق٫ظ
پاسخ به  محمد

سلام
خیر.
– دانشجویان مقطع کارشناسی در کلیه دوره ها چنانچه از طریق سازمان سنجش آموزش کشور وارد دوره های فوق شده باشند، می توانند از تسهیلات رتبه اولی بهره مند شوند.

امیر حسین
تیر ۲۲, ۱۳۹۸ ۸:۳۳ ب٫ظ

سلام
از سهمیه نفرات اول فقط برای دانشگاهی که توش درس خونده میشه استفاده کرد یا برای دانشگاه های دیگه هم میشه از این سهمیه استفاده کرد؟؟

مهسا
تیر ۲۳, ۱۳۹۸ ۰:۲۱ ق٫ظ
پاسخ به  امیر حسین

سلام
این سهمیه برای همه دانشگاه ها اعمل خواهد شد.

نسیم
تیر ۲۲, ۱۳۹۸ ۸:۲۱ ب٫ظ

سلام
این امتیاز رتبه اولی رو موسسات غیر انتفاعی هم دارند یا فقط مخصوص دانشگاه های دولتی است.یعنی اونها هم از این طریق دانشجو می گیرند؟

مهسا
تیر ۲۳, ۱۳۹۸ ۰:۲۱ ق٫ظ
پاسخ به  نسیم

سلام
همه کسانی که از طریق کنکور وارد دانشگاه شده اند میتونن از این سهمیه استفاده کنند.

مهسا
تیر ۲۳, ۱۳۹۸ ۰:۲۲ ق٫ظ
پاسخ به  نسیم

درمورد پذیرش در دانشگاه هم در مورد همه دانشگاه ها اعمال خواهد شد و فرقی نداره.

هانی
تیر ۲۲, ۱۳۹۸ ۷:۵۲ ب٫ظ

سلام
من همزمان از سهمیه رتبه اولی و استعداد درخشان بدون آزمون استفاده کردم و احتمالا با استعداد درخشان
تو دانشگاه خودمون قبول بشم(هنوز اسامی رو اعلام نکردن) ولی دانشگاه مد نظر
من دانشگاه تهران هستش؛میتونم منتظر بمونم اگر با سهمیه رتبه اولی دانشگاه تهران قبول نشدم از استعداد درخشان استفاده کنم؟؟‌

مهسا
تیر ۲۳, ۱۳۹۸ ۰:۱۲ ق٫ظ
پاسخ به  هانی

دقیقااا سوال منم همینه .

مهسا
تیر ۲۳, ۱۳۹۸ ۰:۲۳ ق٫ظ
پاسخ به  هانی

سلام
باید دانشگاهی که بدون آزمون قبول شدید اسمتون رو در موعد مقرر وارد پورتال سنجش کنه تا شانستون رو از دست ندین و بعد که نتایج ارشد اومد اگه با آزمون قبول شده بودین میتونید اون رو انتخاب کنید.

negin
تیر ۲۲, ۱۳۹۸ ۴:۲۷ ب٫ظ

سلام.من ورودی ٩۴ هستم ولی ٧ترم تموم کردم و بهمن ماه فارغوالتحصیل شدم.میتونم امسال از این سهمیه استفاده نکنم و سال بعد استفاده کنم؟باتوجه به اینکه ورودی ٩۴ام و بهمن ماه تموم کردم؟

نیما
تیر ۲۲, ۱۳۹۸ ۴:۳۸ ب٫ظ
پاسخ به  negin

بله تا یسال فرصت دارید
فقط در نظر داشته باشید که تنها یکبار میشه استفاده کرد
در تمامی مقاطع

نیما
تیر ۲۲, ۱۳۹۸ ۴:۴۶ ب٫ظ
پاسخ به  negin

نباید بیشتر از ۸ ترم باشه
کمتر از اون مشکلی نداره
تنها نکته ای که وجود داره اینه که باید تا پایان هشت ترم همکلاسی هاتونم صبر کنید ببینید همچنان اول هستید یانه
چون ممکنه کسی تا ترم اخر از شما بالاتر بشه

امین
تیر ۲۲, ۱۳۹۸ ۴:۱۹ ب٫ظ

تو رو خدا کمکم کنید . من استعداد درخشان علامه تهران قبول شدم اما من انتخاب رشته هم کردم . اگه یوقت قبول بشم مشکلی پیش نمیاد ؟چون انگار دوجا قبولی دارم

نیما
تیر ۲۲, ۱۳۹۸ ۴:۴۰ ب٫ظ
پاسخ به  امین

تا اونجایی که من میدونم اگز بخواین با کنکور برید دانشگاه اون استعداد درخشان رو می بایست لغو میکردید
اگر احساس میکنید با کنکور جای بهتری قبولید از قبولی علامه انصراف بدید اگر هم بر عکس، انتخاب رشته نکنید
فکر کنم بتونید تو ویرایش لغو کنید انتخاب رشته تونو

مهسا
تیر ۲۳, ۱۳۹۸ ۰:۲۴ ق٫ظ
پاسخ به  امین

سلام
مشکلی نداره.
شما میتونید هم با آزمون و هم بدون ازمون قبول بشید و در نهایت یکی رو میتونید انتخاب کنید. اینها هم رو نقض نمیکنن و تداخلی هم ندارند.

رضا
تیر ۲۲, ۱۳۹۸ ۳:۵۶ ب٫ظ

این امتیاز در صورتیکه که قبل از رتبه ما نفر اولی نباشه به ما تعلق میگیره یا نه ؟مثلا اگر رتبه من ۴۰ باشه و تو ۳۹ نفر قبلی من رتبه یک نباشه من تو اون دانشگاه قبول میشم ؟درسته ؟

نیما
تیر ۲۲, ۱۳۹۸ ۴:۰۴ ب٫ظ
پاسخ به  رضا

به عوامل زیادی بستگی داره
اگه قبل شما رتبه اول باشه و اون استفاده کنه اونجا طبق رتبتون اعمال میشه
بعضی مواقع طرف رتبش خوبه اصلا از رتبه اولی استفاده نمیکنه
بعضی هم اصلا نمیدونن همچین امتیازی دارن و میتونن استفاده کنن

رضا
تیر ۲۲, ۱۳۹۸ ۴:۱۸ ب٫ظ
پاسخ به  نیما

سپاس از پاسختون
اگه ما از اون ۹۰ درصد تراز پایین تر باشیم و کسی هم قبل از ما نباشه که بخواد از این امتیاز استفاده کنه در این حالت به ما تعلق میگیره یا این ظرفیت خالی باقی می مونه؟

نیما
تیر ۲۲, ۱۳۹۸ ۴:۳۷ ب٫ظ
پاسخ به  رضا

خالی میمونه متاسفانه
قبلا ۸۰ درصد بود از وقتی که شدع ۹۰ درصد شرایط سختت شده

نیما
تیر ۲۲, ۱۳۹۸ ۴:۴۳ ب٫ظ
پاسخ به  رضا

ولی من یچیز رو متوجه شدم که سنجش اونقد هم دقیق حساب نمیکنه
من معدل رو که حساب کردم میشد ۱۹.۹۵ ولی وقتی جواب اومد ۲۰ شد معدل درسته که ۵ صدم ناچیزه ولی توقع دقت بیشتری داشتم
بنابراین اگه اینطور باشه فکر کنم تو حساب کردن این ۹۰ درصد نمره علمی هم همین شرایط حاکم باشه

نیما
تیر ۲۲, ۱۳۹۸ ۴:۴۳ ب٫ظ
پاسخ به  نیما

معدل موثر منظورمه

امیر
تیر ۲۳, ۱۳۹۸ ۲:۴۴ ق٫ظ
پاسخ به  نیما

سلام ببخشید یه سوال داشتم در مورد معدل موثر ازتون. شما کارشناسیتون و ارشدتون رشته تون یکی هستش یا متفاوته؟

نیما
تیر ۲۳, ۱۳۹۸ ۲:۲۷ ب٫ظ
پاسخ به  امیر

برای من یکی بود. ولی من از بکی پرسیده بودم میگفت حتی اگه رشتتونم تو کنکور عوض کنید باز هم معدلتون حساب میشه و هم میتونید از رتبه اولیتون استفاده کنید

امیر
تیر ۲۵, ۱۳۹۸ ۲:۳۲ ق٫ظ
پاسخ به  نیما

یعنی معدل موثرتون از معدل کارشناسیتون بیشتر نشده بود؟ آخه معمولا معدل موثر از معدل لیسانس بالاتره

مهسا
تیر ۲۳, ۱۳۹۸ ۰:۲۴ ق٫ظ
پاسخ به  رضا

سلام
سهمیه رتبه اولی برای کنکور کارشناسی ارشد قابل انتقال نیست و فقط به کسی که رتبه اول رو کسب کرده تعلق میگیره.

الهه
تیر ۲۲, ۱۳۹۸ ۳:۰۱ ب٫ظ

سلام دوستان من فارغ التحصیل ۹۵/۱۱ام بامعدل ۱۹/۵۷
شامل حال منم میشهاین شاگرداولی؟
واینک دانشگاه مهم نیس چ دانشگاهی باشه؟
لطفاراهنمایی کنید

نیما
تیر ۲۲, ۱۳۹۸ ۳:۱۵ ب٫ظ
پاسخ به  الهه

سلام
شامل شما نمیشه
باید تنها یکسال از فارغ التحصیلیتون گذشته باشه

مونا
تیر ۲۲, ۱۳۹۸ ۱:۲۵ ب٫ظ

این سایت کسی رو نداره که به سوالامون جواب بده ایا؟؟؟؟????

مهسا
تیر ۲۳, ۱۳۹۸ ۰:۲۴ ق٫ظ
پاسخ به  مونا

سلام
بنده خدمتتون هستم.

مونا
تیر ۲۵, ۱۳۹۸ ۹:۱۷ ق٫ظ
پاسخ به  مهسا

ممنون از شما.و از همه
ایشالا موفق باشین

محمد عابدی
تیر ۲۲, ۱۳۹۸ ۱:۱۳ ب٫ظ

دوستان منظور از رتبه اول دوره کارشناسی بین دانشجویان هم رشته و هم ورودی دقیقا چبه؟.٬.مثلا اگه ورودی مهر ۹۵ دانشگاه پیام نور شاهرود باشی باید شاگرد اول بین هم رشته و هم ورودی در دانشگاه پیام نور شهر خودمون یا پیام نور استان یا پیام نور کل کشور باشیم که از این سهمیه استفاده کنیم؟
ممنون میشم راهنمایی کنید.

Matin
تیر ۲۲, ۱۳۹۸ ۳:۰۵ ب٫ظ
پاسخ به  محمد عابدی

شاگرد اول بین هم رشته و هم ورودی در دانشگاه خودتون

نیما
تیر ۲۲, ۱۳۹۸ ۳:۱۵ ب٫ظ
پاسخ به  محمد عابدی

رتبه اول باشی بین هم کلاسیات عزیزم

امیر
تیر ۲۲, ۱۳۹۸ ۱۲:۳۰ ب٫ظ

سلام
دوستان
به هیچ عنوان در انتخاب رشته ارشد،مجازی نزنید
این اشتباه چند سال پیش کردم
و تا الان دارم تقاص پس میدم. استاد میاد (معلوم نیست استاد هست یا از فامیلای دانشکده هست) از روی pdf میخونه .خنده دار
پول روخونی استاد ازتون میگیرن .اخر ترم شمایید و یه فایل pdf ٣٠٠ صحفه ای.

مونا
تیر ۲۲, ۱۳۹۸ ۱۲:۲۹ ب٫ظ

اون فرمی که خودمون باید بریم توی سایت پر کنیم چه تاریخی هست؟و چه سایتی باید رفت؟

نیما
تیر ۲۲, ۱۳۹۸ ۲:۵۵ ب٫ظ
پاسخ به  مونا

با نباید بریم که
اون فرم رو میگیرم تحویل دفتر استعداد درخشان دانشگاه میدیم و اونا برای سنجش میفرستم

نیما
تیر ۲۲, ۱۳۹۸ ۳:۱۹ ب٫ظ
پاسخ به  نیما

میفرستن*

مونا
تیر ۲۲, ۱۳۹۸ ۴:۳۴ ب٫ظ
پاسخ به  نیما

اره اونو میدونم.ولی یه فرم هم خودمون باید پر کنیم

نیما
تیر ۲۲, ۱۳۹۸ ۴:۵۲ ب٫ظ
پاسخ به  مونا

تا اونجایی که من اطلاع دارم و خودم میخوام انجام بدم
اون فرمی که سنجش ارائه کرده دو بخش
بخش اول رو خودمون پر میکنیم تحویل استعداد درخشان میدیم باقی اش با اوناس
یعنی تائید میکنن و بعد ارسال

مونا
تیر ۲۲, ۱۳۹۸ ۵:۵۵ ب٫ظ
پاسخ به  نیما

نه غیر از اون خودمونم باید توی سایت فرمی رو پر کنیم.سایت سنا رو نگاه کنید یه ویدیو گذاشته که استاد امینی صحبت میکنن و توضیح میدن در مورد همین سهمیه.اونجا گفتن که ۲۲ ام تا ۲۷ ام تیر.ولی هنوز که نیومده فرمش?

مهسا
تیر ۲۳, ۱۳۹۸ ۰:۲۶ ق٫ظ
پاسخ به  مونا

سلام
این سایت مربوط به وزارت علوم نیست و مواردی که میگه درمورد سهمیه شاگرد اولی وزارت علوم نیست.
برای وزارت علوم کافیه همین فرم رو خود دانشگاه به سنجش ارسال کنه.

مونا
تیر ۲۲, ۱۳۹۸ ۶:۲۹ ب٫ظ
پاسخ به  نیما

اینو مطمینم.چون هم از دانشگاه پرسیدم هم از ترم بالاییام که استفاده کرده بودن پارسال.تو سایت سنا هم نگاه کنین یه ویدیو گذاشته استاد امینی توضیح میدن درمورد سهمیه اونجا گفتن که ۲۲ تا ۲۷ تیر.ولی هنوز که نیومده?

نیما
تیر ۲۲, ۱۳۹۸ ۸:۲۱ ب٫ظ
پاسخ به  مونا

میپرسم منم
متوجه شدم بهت میگم
چه گیری کردیما

احمد
تیر ۲۲, ۱۳۹۸ ۱۲:۲۴ ب٫ظ

سلام من دولتی مجاز نشدم نمیتونم از این سهمیه استفاده کنم؟نفر اولم

بعد اینکه گفته یکسال خب من بهمن فارغ تحصیل شدم تا کنکور سال دیگه ی سال بیشتر میشه موردی داره,؟؟

نیما
تیر ۲۲, ۱۳۹۸ ۳:۱۲ ب٫ظ
پاسخ به  احمد

باید حتما مجاز باشید
منظور از یکسال، گذشت یک سال ار فارغ التحصیلیتونه
پس مشکلی ندارد.
فقط حتما باید درستتون در ۸ ترم تموم شده باشه

parham
تیر ۲۲, ۱۳۹۸ ۱۲:۱۶ ب٫ظ

از کجا بفهمیم نفر اول دانشگاهیم؟

نیما
تیر ۲۲, ۱۳۹۸ ۳:۱۰ ب٫ظ
پاسخ به  parham

هم میتونید از دفتر استعداد درخشان بپرسید و هم اگر دانشگاه شما از سیستم گلستان استفاده میکنه میرید وارد صفحه تون میشید
یک علامت سوال پایین صفحه هست اون بزنید گواهی رتبه رو انتخاب کنید

H
تیر ۲۲, ۱۳۹۸ ۱۱:۴۳ ق٫ظ

سلام اگه کسی با سهمیه استعداد درخشان ارشد بدون آزمون قبول شده باشه فقط تایید سنجش مونده باشه میتونم از این سهمیه شاگرد اولیم واسه انتخاب رشته استفاده کنه ربطی بهم ندارن?

نیما
تیر ۲۲, ۱۳۹۸ ۳:۰۹ ب٫ظ
پاسخ به  H

سهمیه استعداد درخشان که بدون آزمون و ربطی نداره
این سهمیه رتبه اولی برای اعمال نتیجه بهتر در مرحله نهایی کنکور
اگه کنکور هم دادید می تونید از اون استفاده کنید
ولی باید حواستون باشه اگه احتمال میدید با کنکور و اعمال رتبه اولی دانشگاه بهتری قبول میشید باید هر چه سریعتر از قبولیتان به وسیله استعداد درخشان انصراف بدید

sstt
تیر ۲۲, ۱۳۹۸ ۱۱:۴۲ ق٫ظ

سلام
چرا باید تا سه هفته قبل از تاریخ ذکر شده فرم را تحویل معاونت آموزشی بدیم…؟اگه یکی از نمراتمون تا دو یا سه هفته دیگه ثبت نشه باید چکار کنیم؟

mahdiaskari
تیر ۲۲, ۱۳۹۸ ۵:۵۶ ب٫ظ
پاسخ به  sstt

سلام دقیقا منم همین مشکل رو دارم

مهسا
تیر ۲۳, ۱۳۹۸ ۰:۲۷ ق٫ظ
پاسخ به  sstt

سلام
این مورد رو باید در دانشگاه خودتون اوکی کنید. اگه اونا مشکلی نداشته باشن قاعدتا موردی پیش نمیاد.

زیبا
تیر ۲۲, ۱۳۹۸ ۱۰:۴۷ ق٫ظ

اگه همیشه نفز تول بودیم ترم ۶ نبودیم
ترم ۸ هنوز نیومده چی کار کنیم

نیما
تیر ۲۲, ۱۳۹۸ ۳:۰۶ ب٫ظ
پاسخ به  زیبا

معدل کل مهمه. یعنی امکان داره شما ۷ ترم شاگرد اول باشی و نفر دوم فاصله کمی باهاتون داشته باشه و در تعقیب شما. اگر ترم آخر له هر دلیلی شما نتیجه دلخواه نگیرید و ایشون بتونه اون فاصله رو جبران کنه و در کل اول بشه
رتبه اولی رو از دست میدید و امتیازشون برای ایشون
در ضمن برای همین برای ارسالش وقت دادن تا نمرات ترم هشت هم ثبت بشه

Samaneh
تیر ۲۲, ۱۳۹۸ ۱۰:۴۷ ق٫ظ

سلام وقت به خیر. دانشجویی به طور مثال ده تا انتخاب رشته انجام میده و دانشگاه اولش رو مثلا دانشگاه مازندران در مقطع روزانه انتخاب میکنه دانشگاه دومش رو هم دانشگاه سمنان. الان با توجه به سهمیه اول این سهمیه شاگرد اولی برای اولین انتخاب اون دانشجو ک دانشگاه مازندرانه اعمال میشه؟ اگر قرار باشه خود سنجش از بین انتخاب های رشته یکی رو انتخاب کنه که اصلا به درد نمیخوره

نیما
تیر ۲۲, ۱۳۹۸ ۳:۰۴ ب٫ظ
پاسخ به  Samaneh

طبق انتخاب شما حساب میشه دیگه
یعنی شما با آگاهی از تراز خودتون و همچنین از اگاهی نسبی نمره علمی افراد قبول شده در دانشگاه مورد نظرتون انتخاب رشته و دانشگاه میکنید
رتبه اولی سهمیه مازاد و به رتبه اصلا ربطی نداره
اگه ۹۰ درصد تراز اخرین فرد قبولی اون دانشگاه رو داشته باشید قبول میشید اگه نمره علمیتون به ۹۰ درصدش نرسه میره برای اولویت بعدیتون

پیمان
تیر ۲۲, ۱۳۹۸ ۱۰:۴۴ ق٫ظ

سلام منظور حداقل ۹۰ درصد نمره آخرین فرد پذیرفته شده چیه؟؟

نیما
تیر ۲۲, ۱۳۹۸ ۲:۵۹ ب٫ظ
پاسخ به  پیمان

یعنی اون دانشگاهی که شما میزنی اگه کلا ۱۵ نفر بخواد نمره علمی نفر پونزدهم رو نگاه میکنن و با نمره علمی شما مقایسه میکنن
شما اگه ۹۰ درصد اونو داشته باشی میتونی قبول شی در اون دانشگاه

شبنم
تیر ۲۲, ۱۳۹۸ ۱۰:۰۵ ق٫ظ

اگر نفر اول نخواد از سهمیه شاگرد اولیش استفاده کنه نفر دوم میتونه استفاده کنه؟

امیر
تیر ۲۲, ۱۳۹۸ ۱۰:۵۷ ق٫ظ
پاسخ به  شبنم

اگرهم نخواد منتقل نمیشه
فقط مخصوص نفرات اول هست

نیما
تیر ۲۲, ۱۳۹۸ ۳:۰۰ ب٫ظ
پاسخ به  شبنم

نه
فقط در صورتی که نفر اول ورودی شما هشت ترم تموم نکرده باشه که این اتفاق نادر

ali
شهریور ۶, ۱۳۹۸ ۱۲:۳۲ ب٫ظ
پاسخ به  نیما

سلام بزرگوار؛ یک سؤالی داشتم ممنون میشم جواب بدید، از آموزش دانشگاه بهم زنگ زده بودن و گفتن که رتبه اول رشته خودم در ورودی خودمون شدم، الان من با وجود اینکه مطالعه نکرده بودم برای کنکور و رتبم ۱۲۰۰شده با اعمال این سهمیه دانشگاه تحصیلات تکمیلی زنجان قبول میشم یا نه!؟