نخبگان

تغییر قوانین آزمون کارشناسی ارشد گروه پزشکی از امسال

رئیس مرکز سنجش آموزش پزشکی با اشاره به تصویب قانون لزوم کسب حدنصاب نمره‌ زبان انگلیسی در آزمون کارشناسی ارشد گروه پزشکی سال ۹۸ و بعد از آن، از قوانین دیگر این حوزه خبر داد.

میترسی از اخبار کنکور ارشد جدا بمونی؟ ما همه اخبار رو بهت میگیم! کافیه عضو کانال تلگرام کارشناسی ارشد بشی … و یا وارد پیج اینستاگرام مسترتست بشی …

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت بهداشت، دکتر آبتین حیدرزاده رئیس مرکز سنجش آموزش پزشکی گفت: علاوه بر تصویب قانون لزوم کسب حدنصاب نمره زبان انگلیسی در آزمون کارشناسی ارشد رشته‌های گروه پزشکی سال ۹۸ و بعد از آن، قوانین دیگری هم در دستور کار مرکز سنجش آموزش پزشکی قرار گرفت.

وی گفت: لغو قانون محدودیت طرح نیروی انسانی برای شرکت در آزمون در رشته‌های اجباری ملزم به گذراندن طرح نیروی انسانی، امکان استفاده از تسهیلات استعداد درخشان بدون آزمون برای دانش‌آموختگان رتبه اول رشته بهداشت عمومی و برگزاری مصاحبه برای رشته مددکاری اجتماعی از جمله این قوانین است.

حیدرزاده یادآور شد: حذف قانون ۲۰ درصد سهمیه استعداد درخشان بدون آزمون فاقد رشته همنام در مقطع کارشناسی ارشد از آزمون سال ۱۳۹۹ و بعد از آن و همچنین معرفی متقاضیان استعداد درخشان با آزمون از مجموع ورودی یک دانشگاه در یک سال از دیگر قوانین مهم آزمون کارشناسی ارشد گروه پزشکی است.

رئیس مرکز سنجش آموزش پزشکی خاطرنشان کرد: از سال ۱۴۰۰ و بعد از آن برای پذیرفته شدگان استعداد درخشان همانند داوطلبان عادی محرومیت یک ساله اعمال می شود.

وی گفت: آزمون کارشناسی ارشد رشته‌های گروه پزشکی سال ۹۸ در روزهای ۲۷ و ۲۸ تیرماه سال جاری به صورت همزمان در سراسر کشور برگزار خواهد شد.

حیدرزاده یادآور شد: توزیع کارت ورود به جلسه آزمون از ۲۳ آغاز شده است و تا ۲۶ تیرماه ادامه دارد و شرکت‌کنندگان می‌توانند با مراجعه به سامانه مرکز سنجش آموزش پزشکی، علاوه بر دریافت کارت ورود به جلسه، برگه راهنما و آدرس حوزه‌های امتحانی را نیز دریافت کنند.

وی با اشاره به حضور ۷۰ هزار و ۹۴ نفر داوطلب در این آزمون خاطرنشان کرد: ۵۱ هزار و ۸۶۱ داوطلب زن و ۱۸ هزار و ۲۳۳ داوطلب مرد در قالب ۸۴ رشته تحصیلی با هم به رقابت خواهند پرداخت.

رئیس مرکز سنجش آموزش پزشکی با بیان اینکه مهمترین تغییر آزمون کارشناسی ارشد رشته‌های گروه پزشکی سال ۹۸، لزوم کسب حد نصاب نمره زبان انگلیسی است، گفت: بر اساس این مصوبه، کسب حداقل نمره ۱۰ از نمره ۴۰ یا به عبارتی ۲۵ درصد نمره در درس زبان انگلیسی از سال ۹۸ و بعد از آن الزامی است.

وی ابراز امیدواری کرد با تغییر زمان آزمون امسال از خردادماه به تیرماه، هموطنان سیل‌زده نیز توانسته باشند خود را برای آزمون آماده کنند.

ثبت‌نام کنید
مطلعم کن

۳ نظرات
جدیدترین
قدیمی‌ترین
Inline Feedbacks
مشاهده همه نظرات
علی
تیر ۲۷, ۱۳۹۸ ۸:۱۹ ب٫ظ

من امروز کنکور دادم زبانش به نظر من راحتتر از پارسال بود. انشالله همه بالای ۲۵ درصد میزنن

بی نام
تیر ۲۸, ۱۳۹۸ ۱۰:۱۵ ق٫ظ
پاسخ به  علی

اتفاقا به نظر من زبانش خیلی سخت بود
ژنتیک و سلولیش اسون بود
البته تو رشته علوم ازمایشگاهی۱
ان شاالله

بی نام
تیر ۲۶, ۱۳۹۸ ۱۱:۰۸ ق٫ظ

ببین روز قبل ازمون چه استرسی به ادم میدن
تیتر خبرو دیدم کلی بهم فشار عصبی وارد شد..