نخبگان

شرط جدید پذیرش کنکور ارشد ۹۸ در سه دانشگاه بزرگ

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور، اظهار کرد: شرط داشتن نمره مثبت در آزمون کارشناسی ارشد در برخی رشته ها مانند علوم پایه، در دانشگاه های پیام نور، غیردولتی و آزاد اسلامی اعمال می شود.

میترسی از اخبار کنکور ارشد جدا بمونی؟ ما همه اخبار رو بهت میگیم! کافیه عضو کانال تلگرام کارشناسی ارشد بشی … و یا وارد پیج اینستاگرام مسترتست بشی …

ابراهیم خدایی روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا درباره تغییر در نحوه اندازه گیری حد نصاب ها برای پذیرش دانشجوی کارشناسی ارشد از سال تحصیلی ۹۸-۹۹، گفت: بر اساس مصوبه سال گذشته شورای سنجش و پذیرش دانشجو، افرادی می توانند وارد تحصیلات تکمیلی به خصوص مقطع کارشناسی ارشد شوند که نمره کل آنها در کنکور بالاتر از صفر باشد.

وی با بیان اینکه مصوبه یاد شده در کنکور کارشناسی ارشد ۹۸ اعمال شد، در توضیح بیشتر اظهار کرد: اگر در آزمون کارشناسی ارشد، نمره یک درس منهای دو درصد و نمره درس دیگر مثبت دو درصد باشد، نمره داوطلب با ضریب، صفر می شود. در شرایطی که ظرفیت پذیرش بیشتر از تعداد داوطلبان باشد، افراد با هر نمره منفی وارد دانشگاه می شدند.

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور، ادامه داد: با مصوبه شورای سنجش و پذیرش دانشجو، مقرر شد صرفاً داوطلبان دارای نمرات بالای صفر (نمره کل علمی بالای صفر) وارد دانشگاه شوند.

خدایی با بیان اینکه هدف از این مصوبه، ارتقاء کیفیت ورودی کارشناسی ارشد به دانشگاه ها است، تاکید کرد: تاکنون عده ای با نمرات منفی وارد مقطع کارشناسی ارشد شده اند که واجد شرایط علمی لازم نیستند.

به گفته وی، مصوبه یاد شده تا حدی، میزان پذیرش را هم تحت تاثیر قرار می دهد.رئیس سازمان سنجش آموزش کشور در مورد تصویب چنین پیشنهادی برای مقطع دکتری، گفت: در مقطع دکتری، رقابت ها سنگین و ظرفیت پذیرش کمتر از تعداد داوطلبان است. به عنوان مثال، در دکتری ۲۰۰ هزار داوطلب ورود به دانشگاه و تنها ۱۰ هزار ظرفیت داریم. بنابراین، به طور اتوماتیک سطح نمرات بالاتر خواهد بود.

معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در مورد آسیب شناسی این مصوبه برای کارشناسی ارشد، گفت: شورای سنجش و پذیرش دانشجو با توجه به گزارش هایی که از وضعیت علمی دانشگاه ها دریافت کرد و بر اساس بررسی های فنی در این زمینه، شرط داشتن نمره مثبت در آزمون کارشناسی ارشد را تصویب کرد.

ثبت‌نام کنید
مطلعم کن

۱۰ نظرات
جدیدترین
قدیمی‌ترین
Inline Feedbacks
مشاهده همه نظرات
رضا
تیر ۱۹, ۱۳۹۸ ۰:۱۷ ق٫ظ

سلام بچه ها کسی اینجا علوم شناختی شرکت کرده؟ یا اطلاعاتی داره در این باره؟

محسن
تیر ۱۸, ۱۳۹۸ ۸:۵۰ ب٫ظ

اینو پس چرا به داوطلبین نگفتن؟!
منی ک سفید دادم و فکر میکردم مث سالای قبله باس چیکار کرد؟؟
نیتم دانشگاه ازاد و غیر انتفاعی بود!!
الان اینو اعلام میکنین؟؟
بدون کنکور ارشد دانشجو میگیرن؟؟
کسی اطلاع داره؟

متین
تیر ۱۸, ۱۳۹۸ ۱۰:۰۰ ب٫ظ
پاسخ به  محسن

دانشجو میگیرن ولی باید استعداد درخشان باشی

shirin
مرداد ۲, ۱۳۹۸ ۱۰:۱۲ ق٫ظ
پاسخ به  محسن

دانشگاه پیام نور بدون کنکور میگیره برو سایت فراگیرنت سرچ بزن

اریا
تیر ۱۸, ۱۳۹۸ ۷:۴۹ ب٫ظ

فقط دنبال پولی کردن دانشگاه هستند.

الهه
تیر ۱۸, ۱۳۹۸ ۸:۵۱ ب٫ظ
پاسخ به  اریا

آخه یکی بگه چرا انقد مارو اذیت میکنید ما پولم میخوایم بدیم شما بدتون میاد اون از
اوضاع لیسانسمون بود اینم از این همه چی
دقیقه نود الان فقط باید مجموع منفی نشه
یعنی با صحبت های ایشون ؟؟؟!

Mehdi
تیر ۱۸, ۱۳۹۸ ۷:۰۶ ب٫ظ

اقا یکی اینو توضیح میده؟
یعنی مایی که دوتا درسمون منفیه حتی دانشگاه ازادم در نمیایم؟

z
تیر ۱۸, ۱۳۹۸ ۷:۴۹ ب٫ظ
پاسخ به  Mehdi

مجموع درصدهات نباید منفی بشه.

مهسا
تیر ۱۹, ۱۳۹۸ ۰:۳۰ ق٫ظ
پاسخ به  Mehdi

سلام
ظاهرا اگر نمره کل شما منفی باشه قبول نخواهید شد. داوطلبان با این شرایط مجاز به انتخاب رشته نشده اند. اگر مجاز هستید مشکلی نیست.

رضا
تیر ۱۹, ۱۳۹۸ ۴:۱۰ ق٫ظ
پاسخ به  مهسا

سلام خانم مهسا میشه لطف کنید و منو راهنمایی کنید. من پارسال در یک رشته غیر مرتبط با کارشناسیم شرکت کردم و معدل موثرم ۰.۷۵ بیشتر شده بود. ولی امسال نمیدونم چرا معدل موثرم با همون معدل لیسانسم برابره؟! و سنجش تغییری در اون نداده. دانشگاه لیسانسم هم الف هستش ولی پارسال معدل مئثرمو بیشتر کرده بودن. امسال هیچ فرقی نکرده.