نخبگان

نبود امکان اعلام نتایج کارشناسی ارشد تا آخر شهریور

دانشگاه شریف اعلام کرد: به دلیل تغییر ناگهانی زمان آزمون کارشناسی ارشد که در نتیجه بنابر اعلام غیررسمی سازمان سنجش آموزش کشور ارائه نتایج و اسامی پذیرفته شدگان تا آخر شهریور امکان‌پذیر نیست.

میترسی از اخبار کنکور ارشد جدا بمونی؟ ما همه اخبار رو بهت میگیم! کافیه عضو کانال تلگرام کارشناسی ارشد بشی … و یا وارد پیج اینستاگرام مسترتست بشی …

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی دانشگاه شریف، معاونت آموزشی دانشگاه در خصوص تغییرات تقویم آموزشی سال تحصیلی ۹۹-۱۳۹۸ اطلاعیه‌ای صادر کرد.

در این اطلاعیه نکاتی پیرامون تقویم آموزشی سال تحصیلی ۹۹-۱۳۹۸ اعلام شده که به شرح زیر است:

۱- امسال با توجه با وقوع سیل‌های کم سابقه و مخرب در چند استان کشور، زمان برگزاری آزمون کارشناسی ارشد به طور ناگهانی تغییر کرد و از هفته اول اردیبهشت به ۲۳ و ۲۴ خرداد موکول شد. با توجه به تاخیر پیش آمده در برگزاری کنکور کارشناسی ارشد، سازمان  سنجش آموزش کشور به طور غیررسمی اعلام کرد که امکان ارائه نتایج و اسامی پذیرفته شدگان را تا آخر شهریورماه ندارد. لذا امسال امکان شروع ترم اول از بیست و سوم شهریور وجود ندارد و به ناچار کلاس‌های تمام مقاطع تحصیلی از سی‌ام شهریور آغاز خواهد شد.

۲- بر اساس مقررات ابلاغی وزارت متبوع و آیین نامه‌های آموزشی، هر واحد نظری در هر ترم معادل ۱۶ ساعت تدریس و تشکیل کلاس است. لذا دانشگاه موظف است در تقویم خود ۱۶ هفته آموزشی لحاظ کند.

۳- امسال نیز مانند سنوات قبل هفته آخر در تقویم ترم برای کلاس‌های جبرانی در نظر گرفته شده است با این تفاوت که دو روز اول این هفته به عنوان روزهای اصلی و سه روز بعدی به عنوان کلاس‌های جبرانی لحاظ شده است. همچنین برای رعایت مقررات، پایان (رسمی) کلاس‌ها در پایان هفته ۱۶ قرار گرفته است.

۴- با هماهنگی معاونان آموزشی دانشکده‌ها قرار است در دو روز اول ایام امتحانات، تعداد محدودی از دروس به خصوص دروس عمومی یا دروس خاص (مانند دروس عملی، نقشه کشی و کارگاه‌ها) و تحصیلات تکمیلی امتحان داشته باشند به طوری که دانشجویان بتوانند آن روزها را نیز برای مطالعه استفاده کنند.

۵- به دلایل متعددی سال تحصیلی نمی‌تواند با تابستان بیش از یکی دو هفته ابتدایی آن همپوشانی داشته باشد. از جمله این دلایل می‌توان به ضرورت فارغ التحصیلی به موقع دانشجویان و امکان انجام امور اداری مربوط به آن، دریافت به موقع نمرات، مشکلات گرمای بیش از حد هوا و مشکلات خوابگاهی، نیاز دانشجویان و همکاران به برنامه ریزی تابستان و امکان ارایه دروس کارآموزی و پروژه‌ها در ترم تابستان اشاره کرد.

۶- لازم به ذکر است که تنظیم تقویم آموزشی تابع متغیرهای بسیاری است مانند لزوم رعایت آیین نامه‌ها و مقررات آموزشی، زمان اعلام فهرست پذیرفته شدگان آزمون سراسری و آزمون‌های تحصیلات تکمیلی، تعطیلات رسمی کشور، عدم همپوشانی سال تحصیلی با تابستان، شرایط خاص کشور (وقوع سیل) در سال جاری.

امید است با هماهنگی و همدلی تمام دانشجویان، اساتید و کارکنان دانشگاه ضمن رعایت ضوابط و نظم آموزشی، تغییرات مختصر برنامه آموزشی سال تحصیلی آتی را به نحو احسن مدیریت کرده و ان شاالله سال تحصیلی موفق و در شان و منزلت علمی دانشگاه داشته باشیم.

ثبت‌نام کنید
مطلعم کن

۰ نظرات
Inline Feedbacks
مشاهده همه نظرات