پارسه
نوگام
کیهان روان
عالم زاده

توقف توسعه رشته‌های سنتی کارشناسی ارشد

زمان اعلام نتایج نهایی کنکور کارشناسی ارشد

معاون آموزشی وزارت علوم از تشکیل کارگروهی برای بررسی کیفی دوره‌های کارشناسی ارشد خبر داد و گفت: دوره متداول و سنتی کارشناسی ارشد گسترش و توسعه نخواهند داشت.

میترسی از اخبار کنکور ارشد جدا بمونی؟ ما همه اخبار رو بهت میگیم! کافیه عضو کانال تلگرام کارشناسی ارشد بشی … و یا وارد پیج اینستاگرام مسترتست بشی …

علی خاکی صدیق در گفتگو با مهر با اشاره به کیفی سازی دوره های کارشناسی ارشد دانشگاه ها گفت: کارگروهی به زودی در وزارت علوم تشکیل شده و بر روی بررسی کیفی دوره‌های کارشناسی ارشد خواهد پرداخت.

وی ادامه داد: در مجموع سیاست کلی وزارت علوم این است که دوره‌های متداول و سنتی گسترش و توسعه نخواهند داشت و بیشتر به دنبال ایجاد رشته های جدید مورد نیاز کشور و رشته های بین رشته ای خواهیم بود.

معاون آموزشی وزارت علوم افزود: رشته هایی که در قالب همکاری‌های بین المللی  و دوره های مشترک برگزار می شد.

وی توضیح داد: به عنوان مثال در زمینه های مختلف علوم یا مهندسی، دوره‌های خوبی اجرا می کنیم ولی گسترش این دوره ها در اولویت نیست.

خاکی صدیق ادامه داد: درحال حاضر به اندازه کافی از این رشته ها در کشور ایجاد شده، بیشتر علاقمند به توسعه رشته ها در حوزه‌های جدید هستیم.

وی یادآورشد: در مقطع کارشناسی نیز خیلی بحث گسترش نداریم.

ساماندهی رشته های دانشگاهی در مقاطع دکتری، کارشناسی ارشد و کارشناسی

معاون آموزشی وزیر علوم همچنین از ساماندهی رشته های دانشگاهی در سه مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری خبرداد و گفت: ساماندهی رشته ها در طرح آمایش پیگیری می شود، ولی هنوز نهایی نشده است.  

ثبت‌نام کنید
مطلعم کن

۰ نظرات
Inline Feedbacks
مشاهده همه نظرات