واکنش عضو هیأت رئیسه کمیسیون آموزش مجلس به اعتراض‌ها به نتایج کنکور ارشد ۹۸

عضو هیأت رئیسه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در واکنش به اعتراض‌های گسترده نسبت به نتایج کنکور ارشد و سهمیه ایثارگران در این آزمون، گفت: آنچه که در مجلس تصویب شد، با آنچه که در ماده ۹۰ قانون برنامه ششم چاپ شده متفاوت است و این تفاوت بررسی خواهد شد.

میترسی از اخبار کنکور ارشد جدا بمونی؟ ما همه اخبار رو بهت میگیم! کافیه عضو کانال تلگرام کارشناسی ارشد بشی … و یا وارد پیج اینستاگرام مسترتست بشی …

به گزارش خبرگزاری فارس، علیرضا سلیمی عضو هیأت رئیسه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس درباره اعتراض‌ها به نتایج نهایی و انواع سهمیه در کنکور ارشد ۹۸، اظهار داشت: به نظر می‌رسد حتما باید گفت‌وگویی در باره این موضوع بین مجلس و سازمان سنجش صورت بگیرد.

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس با بیان اینکه قرار بود به واجدان سهمیه‌ها، سهمیه مازاد داده شود، گفت: افراد معترض در کنکور ارشد امسال زیاد هستند و ادعا می‌کنند علی‌رغم اینکه حدنصاب لازم را کسب کرده‌اند، حق آنها تضییع شده است.

وی خاطرنشان کرد: آنچه که در صحن مجلس تصویب شد، با آنچه که اکنون در ماده ۹۰ قانون برنامه ششم چاپ شده متفاوت است.

سلیمی ادامه داد: با آقای زاهدی رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس هم صحبت کرده‌ام و تاکید کردیم که حتما آقای خدایی رئیس سازمان سنجش یک جلسه به کمیسیون بیایند و در این باره توضیح دهند. 

*شفافیت نظام سنجش و پذیرش در کشور ضروری شده است

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با اشاره به راه‌حل پیشنهادی برای وضع فعلی، گفت: با این شرایط به نظر می‌رسد که نظام سنجش و پذیرش در کشور باید حتما شفاف شود. 

وی توضیح داد: در بحث نظام سنجش و پذیرش حتما باید تغییراتی ایجاد شود و اعتراضاتی که در این مدت ابراز شده نشان می‌دهد که باید به سمت شفافیت پیش برویم که این اتفاق‌ها رخ ندهد.

ثبت‌نام کنید
مطلعم کن

۵ نظرات
جدیدترین
قدیمی‌ترین
Inline Feedbacks
مشاهده همه نظرات
arian
شهریور ۲۵, ۱۳۹۸ ۹:۵۸ ب٫ظ

حتما باید تکمیل ظرفیت برگزار شود و این داستان سهمیهها مازاد برظرفیت عادی باشه. و همین امسال اجرایی شود.نمی شه با یک قانون اشتبه به دیگران لطمه زد و بعدش بگن خب باشه امسال را بیخیال شیم از سال دیگه شاید اصلاح شود

cheyenne
شهریور ۲۵, ۱۳۹۸ ۷:۳۸ ب٫ظ

انشاالله تکمیل ظرفیت انجام میشه

سپهر
شهریور ۲۵, ۱۳۹۸ ۱۰:۴۴ ق٫ظ

برای جبرلن این اشتباه بزرگتون تگمیل ظرفیت برگزار کنید …

رضا
شهریور ۲۵, ۱۳۹۸ ۱:۱۵ ق٫ظ

دوستان سلام بنظرتون این گفتگوها بین مجلس و سنجش، نتیجه داره؟

سپهر
شهریور ۲۵, ۱۳۹۸ ۱۰:۴۴ ق٫ظ
پاسخ به  رضا

تا حالا هیچکی زورش به سازمان سنجش نرسیده