بیشترین آمار تقلب علمی در مقطع کارشناسی ارشد

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت علوم گفت: بیشترین میزان تقلب در رشته های پزشکی، علوم انسانی، فنی مهندسی در مقطع کارشناسی ارشد مشاهده می شود.

میترسی از اخبار کنکور ارشد جدا بمونی؟ ما همه اخبار رو بهت میگیم! کافیه عضو کانال تلگرام کارشناسی ارشد بشی … و یا وارد پیج اینستاگرام مسترتست بشی …

به گزارش مهر، حسین سیمایی صراف عنوان کرد: اگر همه دانشگاه ها و موسسات به سامانه «ایرانداک» بپیوندند، مشکلات کمتر می شود، چرا که این مسئله یک قانون است.

وی افزود: بیشترین میزان تقلب در رشته های پزشکی، علوم انسانی، فنی مهندسی در مقطع کارشناسی ارشد مشاهده می شود.

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت علوم، تحقیقات و فناوری درباره نحوه برخورد دانشگاه ها با تقلب در پایان نامه ها همزمان با شروع سال تحصیلی جدید، خاطرنشان کرد: وزیر علوم امروز به دانشگاه ها بخشنامه ای مبنی بر «ظرفیت پایان نامه برای همه استادان باید رعایت شود، اگر ظرفیت رعایت نشود یک استاد ۱۰ تا ۱۵ پایان نامه بر می دارد و کنترل از دستش خارج می شود اما با رعایت این مسئله اگر طبق قانون پنج پایان نامه ارشد داشته باشد بهترین راه پیشگیری و کنترل است»، ارائه کرد.

سیمایی صراف گفت: استادان داور یکی از ابزارهای کنترل و پیشگیری هستند و می توانند اصالت یک اثر را تشخیص دهند.

ثبت‌نام کنید
مطلعم کن

۱ دیدگاه
جدیدترین
قدیمی‌ترین
Inline Feedbacks
مشاهده همه نظرات
شیرو
شهریور ۲۵, ۱۳۹۸ ۱۰:۳۹ ق٫ظ

تنها راه مقابله با تقلب علمی و خاتمه دادن به مقالات و پایان نامه های تقلبی و کپی شده و آماده سفارش داده شده فقط و فقط اختیاری کردن انتخاب نوع تحصیل (آموزشی یا پژوهشی) برای دانشجوهاست.