خطر انحلال در انتظار موسسات آموزش عالی غیرانتفاعی

رئیس هیئت نظارت و ارزیابی آموزش عالی استان اصفهان با اشاره به چالش های مراکز غیرانتفاعی گفت: ظرفیت مراکز غیرانتفاعی به دلیل کاهش جمعیت دانشجو تکمیل نشده و این مراکز در خطر انحلال قرار دارند.

میترسی از اخبار کنکور ارشد جدا بمونی؟ ما همه اخبار رو بهت میگیم! کافیه عضو کانال تلگرام کارشناسی ارشد بشی … و یا وارد پیج اینستاگرام مسترتست بشی …

هوشنگ طالبی حبیب آبادی در گفتگو با مهر درباره ارزیابی و نظارت موسسات و دانشگاه‌های غیرانتفاعی در استان اصفهان گفت: استان اصفهان بیش از ۳۰ مرکز، موسسه و دانشگاه غیرانتفاعی دارد که عموما ظرفیت این مراکز آموزشی به دلیل کاهش متقاضیان و حرکت جمعیتی دانشجویی کشور به سمت کارشناسی ارشد و دکتری تکمیل نمی شود.

وی ادامه داد: براساس بازدیدی که از موسسات و دانشگاه‌های غیرانتفاعی استان اصفهان صورت گرفت مشخص شد که این مراکز هیچ گونه منبع مالی به جز شهریه دانشجو ندارند و به طور طبیعی کاهش ظرفیت دانشجویی باعث می شود این مراکز توان ادامه کار را نداشته باشند.

رئیس هیئت نظارت و ارزیابی آموزش عالی استان اصفهان یادآورشد: از طرف دیگر چالشی که این مراکز با آن روبرو هستند این است که امکان برگزاری کلاس مستقل برای تعداد کم دانشجو را نداشته از طرفی هم نمی توانند متقاضیان را ثبت نام نکنند و این موضوع معضلی برای غیرانتفاعی ها شده است.

وی افزود: ادامه فعالیت غیرانتفاعی ها نیازمند حمایت است و اگر نتوانند خود را احیا کنند، منجر به توقف فعالیت آنها خواهد شد.

ثبت‌نام کنید
مطلعم کن

۰ نظرات
Inline Feedbacks
مشاهده همه نظرات