پارسه
نوگام
مدرسان شریف
نوگولرن
عالم زاده

درخواست دانشگاه تربیت مدرس برای احیای طرح «آ. ت. ت» در پذیرش کارشناسی ارشد

رئیس دانشگاه تربیت مدرس خواستار احیای پذیرش دانشجوی کارشناسی ارشد به شیوه «آ. ت. ت» شد و گفت: پیش از این قرار بود این طرح امسال اجرایی شود که بنا به دلایلی یک سال به تعویق افتاد.

میترسی از اخبار کنکور ارشد جدا بمونی؟ ما همه اخبار رو بهت میگیم! کافیه عضو کانال تلگرام کارشناسی ارشد بشی … و یا وارد پیج اینستاگرام مسترتست بشی …

محمدتقی احمدی در گفتگو با مهر با اشاره به افت کیفیت ورودی های دوره کارشناسی ارشد دانشگاه ها گفت: از حدود ۲۰ سال پیش، کنکوری که برای دوره کارشناسی ارشد برگزار می شود از اهداف خود انحراف پیدا کرده است.

وی ادامه داد: تعداد قابل توجهی از دانشجویان خوب دوره کارشناسی به ویژه دانشجویانی که یک سال آخر دوره کارشناسی خود را، به انجام پروژه اختصاص داده و فرصت تست زنی ندارند،   در این روش به شدت آسیب دیده و نمی توانند جایگاه خوبی را کسب کنند.  

رئیس دانشگاه تربیت مدرس افزود: در مقابل دانشجویان دیگر که با مهارت تست زنی آشنا می شوند جایگاه های خوب کارشناسی ارشد را به خود اختصاص می دهند، این موضوع همیشه مورد نگرانی شدید دانشگاه بوده است.

احمدی افزود: در تحقیقی که در دهه ۸۰ انجام شد، نتایج نشان داد، بسیاری از دانشجویان ممتاز دانشگاه ها در مقطع کارشناسی ارشد در جاهای مناسبی پذیرفته نشدند، که بعدها وزارت علوم با روش جذب بدون آزمون نخبگان و ممتازها، تا حدی این مسئله را جبران کرد.

وی ادامه داد: پیشنهاد ما برای پذیرش دانشجو در مقطع کارشناسی ارشد احیای طرح «آ. ت. ت» است طرحی که انتخابی بوده و براساس اختیار دانشگاه‌ها بوده و نتایج آن در دوره ای که برگزار میشد نشان داد که نگرانی های افت کیفیت دانشجویان را حل می کند.

احمدی افزود: سازمان سنجش آموزش کشور این را قول داده بود که امسال طرح مذکور فعال شود ولی به دلایلی احیای آن یک سال دیگر به تعویق افتاد.

رئیس دانشگاه تربیت مدرس افزود: کنکور دوره دکتری هم به دلیل متمرکز بودن آن اعتراض هایی زیادی دارد و نگرانی دانشگاه های بزرگ را که خود دارای مکتب و صاحب استانداردهای سخت گیرانه هستند، تشدید می کند.

وی افزود: البته خوشبین هستم که با همکاری وزارت علوم بتوانیم مسیر درسی را پیگیری کنیم البته با توجه به این موضوع که مجلس در این موضوع ورود کرده و مصوبه مجلس است مقداری حیطه اختیار دانشگاه ها کم شده است که البته با روش های مناسب می توان هم نگرانی های مجلس را رفع کرده و هم کیفیت ورودی ها را افزایش داد.

احمدی افزود: البته کار سختی است، خوب بود که این مسئله جز اختیارات دانشگاه ها باقی می ماند اما امیدواریم با همفکری بشود این موضوع را حل کرد.

به گزارش مهر، طرح آ. ت. ت. (آزمون تشریحی تکمیلی) از سال ۸۲ تا ۸۵ به مدت سه سال در کنکور کارشناسی ارشد اجرا شد. در این سال ها به درخواست هر دانشگاه تعدادی از رشته ها مشمول آ. ت. ت. می شدند.

در رشته های عادی نمره کل شامل ۸۰ درصد نمره آزمون و ۲۰ درصد معدل مقطع کارشناسی بود. ولی در رشته های آ. ت. ت. ۳۰ درصد نمره کل را امتیاز داده شده از سوی دانشگاه تشکیل می داد که در سال آخر به دلیل اعتراضات به ۲۰ درصد کاهش یافت.

داوطلبان در رشته های آ. ت. ت. ابتدا در کنکور شرکت کرده و سپس به میزان سه برابر ظرفیت، افراد برای بخش دوم (آزمون کتبی تشریحی، مصاحبه و بررسی سوابق) به هر دانشگاه معرفی می شدند.

در طرح «آ. ت. ت» دانشگاه‌ها در پذیرش دانشجوی کارشناسی ارشد نقش بیشتری داشته و با انجام مصاحبه و در نظر گرفتن سوابق تحصیلی نسبت به پذیرش دانشجوی مقطع کارشناسی ارشد اقدام می‌کردند.

طی طرح «آ. ت. ت» دانشگاه‌ها اختیار داشتند که از بین تعدادی داوطلب با توجه به سوابق علمی و تاثیر نمره آزمون دانشجویان مورد نظر خود را انتخاب کنند اما این طرح به دلیل اعتراض برخی از داوطلبان و ناعادلانه دانستن روند ارزیابی دانشگاه ها بعد از سه سال اجرا، توسط سازمان سنجش آموزش کشور لغو شد.

ثبت‌نام کنید
مطلعم کن

۱۱۳ نظرات
جدیدترین
قدیمی‌ترین
Inline Feedbacks
مشاهده همه نظرات
livertott
شهریور ۱۸, ۱۳۹۸ ۱۰:۰۹ ق٫ظ

واقعا طرح نا عادلانه ایه

livertott
شهریور ۱۸, ۱۳۹۸ ۱۰:۲۳ ق٫ظ
پاسخ به  livertott

اگه اجرا بشه اعتراض میکنیم

آرمان
شهریور ۱۵, ۱۳۹۸ ۷:۱۴ ب٫ظ

سلام، اگه این طرح اجرا بشه دیگه باید تحصیل تو دانشگاه های تاپ رو تو خواب ببینید. من دانشجو تهرانم ارشد هم با شاگرد اولی تهران میخونم ولی واقعا از این طرح راضی نیستم. موفق باشید

m.n
شهریور ۱۵, ۱۳۹۸ ۳:۳۹ ب٫ظ

دقت کردین که اسامی یوسف(جدید)- نا امید از زندگی- کامران
تصویر کنار اسمشون یکیه؟ :)
چرا؟
برو یه جا دیگه اعتراضتو کن عمو.
واسه اعتراض هم نباید فیک باشی :)

نا امید از زندگی
شهریور ۱۵, ۱۳۹۸ ۳:۴۷ ب٫ظ
پاسخ به  m.n

اعتراض که آره، ولی باید به وزارت علوم و مجلس اعتراض کرد، رئیس جدید قوه قضاییه خیلی عادله، حتماً نمیذاره چنین چیزی اجرا بشه، شما هم هر کی رو میشناسید بگید اعتراض کنه ولی فیک نه و واقعی

یوسف
شهریور ۱۵, ۱۳۹۸ ۲:۵۷ ب٫ظ

این آقای بی نام بالاخره بی نامی یا بابای بی نام؟

تینا
شهریور ۱۵, ۱۳۹۸ ۲:۵۶ ب٫ظ

اگه این طرح عملی بشه امسال امیدوارم خدا لعنتتون کنه . چون این طوری کسایی که توی دانشگاه های برتر درس خوندن راحت میتونن پذیرفته شن و ماهایی که آزاد درس خوندیم بازم نمیتونیم واسه ارشد توی دانشگاه دولتی درس بخونیم و اصلا به نفع همه نیس . من که به نوبه خودم راضی نیستم . حالا که ما میخوایم بدیم بازی شون گرفته

تینا
شهریور ۱۵, ۱۳۹۸ ۲:۵۸ ب٫ظ
پاسخ به  تینا

* حالا که ما کنکور میخوایم بدیم

نا امید از زندگی
شهریور ۱۵, ۱۳۹۸ ۳:۱۷ ب٫ظ
پاسخ به  تینا

بعد از سیزده سال دوباره میخوان اجرا کنن. اینم شانس بد شماست ???منم واقعا با نظر شما موافقم، فقط یه چیزی بود که عدالت یه کم توش وجود داشت اینم میخوان خراب کنن، دعاتون هم در حد کسایی که میخوان عدالتو از بین ببرن خیلی زیبا بود

مرتضی اسدی
شهریور ۱۵, ۱۳۹۸ ۲:۳۸ ب٫ظ

سلام
من چن تا کلاس آزاد دانشگاه برق خواجه میرم، اونجام خیلی پی گیر این قضیه هستن
خصوصا دانشجو ها، اون جور که من حس کردم اگه سال آینده اجرایی نشه سال بعدش اجرایی میشه
میخوان پذیرش توی مقطع ارشد رو یه جورایی شبیه پذیرش توی دانشگاه های اروپا کنن
با این تفاوت که کنکور رو فعلا برگزار میکنن که در آینده کنکور هم حذف میشه و فقط میمونه بررسی سوابق و آزمون تشریحی
دوستانی که اعتراض دارن باید به وزارت علوم مراجعه کنن، نه سازمان سنجش
سنجش فقط اجرا میکنه.
دانشگاه ها به وزارت علوم نامه زدن.
بعضیا موافق طرحن(تمام دانشجو های تهران)
خیلیا مخالفن(تمام دانشجو های خارج از تهران)
ما تحصیل کرده ایم به نظرات هم دیگه احترام بزاریم
بعضی کامنتارو خوندم خیلی ساده توهین شده
حتی اسم کاربری هم انتخاب شده که توهین میکنه به طرف مقابل
امیدوارم حداقل جامعه تحصیل کرده به هم احترام بزارن.
موفق باشین.

یوسف
شهریور ۱۵, ۱۳۹۸ ۲:۵۳ ب٫ظ
پاسخ به  مرتضی اسدی

به نظرت وزارت علوم به کسایی که نمیخوان این طرح اجرایی بشه احترام میذاره؟؟؟ موافقان یا به قول شما دانشجوها تهران بیشترن یا مخالفان و تمام دانشجوهای خارج از تهران؟ “عدالت کدومو انتخاب میکنه

یوسف
شهریور ۱۵, ۱۳۹۸ ۲:۵۵ ب٫ظ
پاسخ به  مرتضی اسدی

میشه چند مورد از توهین هایی هم که اشاره کردی نام ببری؟؟؟ “به نظر من که اصلاً توهینی در کار نبوده

نازنین
شهریور ۱۵, ۱۳۹۸ ۲:۲۳ ب٫ظ

نیمه متمرکز بهتره تا متمرکز، مخصوصا قسمت تشریحی

یوسف
شهریور ۱۵, ۱۳۹۸ ۲:۴۲ ب٫ظ
پاسخ به  نازنین

یوسف گمگشته باز آید به کنعان غم مخور
ژن های خوب به دانشگاه تهران میرسند غم مخور?

نا امید از زندگی
شهریور ۱۵, ۱۳۹۸ ۲:۲۲ ب٫ظ

طرح خیلی خوبیه
امیدوارم همین امسال اجرا شه

کامران
شهریور ۱۵, ۱۳۹۸ ۲:۳۹ ب٫ظ

بالاخره نا امید یا امیدوار؟؟ ?????

M
شهریور ۱۵, ۱۳۹۸ ۱:۱۶ ب٫ظ

پس سهمیه استعداد درخشان و شاگرد اولی واسه چیه؟
واسه همینه که همین دانشجوهایی که فرمودند، بتونن جذب همین دانشگاههای خوب بشن.
پس این همه دانشجویی که از دانشگاه های خوب دوباره ارشد هم دانشگاه خوب قبول شدن چطوری بوده؟
کسی که درسها رو خوب فهمیده احتیاجی به روش تست زنی نداره چون خوب میتونه تستها رو بزنه و نتیجه مطلوب خودشو بگیره.
قبول شدن تو کنکور ارشد هم کار سعده ای نیست که بگیم با ۴تا روش تست زنی بشه راحت قبول شد چون دیگه این روشها جواب نمیده و سوالا مفهومی شده.

امیر محمد مهرابی
آبان ۱, ۱۳۹۸ ۷:۳۰ ب٫ظ
پاسخ به  M

با سلام خدمت تک تک عزیزان و سروران گرامی!
نظر شما بسیار به جا و منطقی است!
امیدوارم وزیر محترم علوم جناب آقای دکتر غلامی این نکته ای که اکثر دانشجو ها باهاش نظرات مختلفی رو دارن که اکثرا مخالفا در نظر گرفته و چنین قانونی رو لحاظ نکنن!
خوبه که دانشجو های تهران هم به خودشون ببالن نه شرایط پذیرش!
ریشه یک گیاه زمانی که بخواد رشد کنه توی دل سنگ هم رشد میکنه اما اگر نخواد با بهانه و اعتراض هزار راه مختلف دیگه هم نمیتونه !

مهدی
شهریور ۱۵, ۱۳۹۸ ۱:۳۳ ق٫ظ

دوباره به اسم سهمیه فرزند هیئت علمی می خواهند
دانشگاه ها را اینبار در مقطع ارشد پر کنند.

نازنین
شهریور ۱۵, ۱۳۹۸ ۱۲:۲۳ ب٫ظ
پاسخ به  مهدی

آفرین، صد درصد باهات موافقم

سپیده
شهریور ۱۵, ۱۳۹۸ ۱:۳۱ ق٫ظ

آ ت ت بیشتر راه رو برای پارتی بازی
باز میکنه.
کنکور هر چقدر هم بد باشه، عادلانه ترین
راهه.

سوال اینجاست که اگر انتخاب رو بگذاریم به عهده دانشگاه، دانشگاه تا چه اندازه در
گزینش انصاف و عدالت به خرج میده.
و آیا کسی تضمین میکنه که بر اساس روابط شخصی، انتخابی صورت نمیگیره؟؟؟!!!

نازنین
شهریور ۱۵, ۱۳۹۸ ۱:۴۲ ب٫ظ
پاسخ به  سپیده

نیاز به تصویب داره؟؟ برا کَی میخوان همچین کار غلطی بکنن؟؟؟ همه رشته هاست؟؟؟ همه دانشگاها؟؟؟

نازنین
شهریور ۱۵, ۱۳۹۸ ۰:۱۸ ق٫ظ

عزیزانی که ژست روشن فکری میگیرن و حمایت میکنن از این طرح که اوج بی عدالتیه و فقط قشر خاص ژن خوب رو حمایت میکنه بهشون بگم ندونسته آب تو آسیاب دشمن نریزن

بی نام
شهریور ۱۵, ۱۳۹۸ ۲:۲۹ ب٫ظ
پاسخ به  نازنین

بیشتر این اسامی که اینجا میبینین
کاربری به نام نا امید از زندگی هست
این یه نمونه از تغییر اسمش هست

یوسف
شهریور ۱۵, ۱۳۹۸ ۲:۵۶ ب٫ظ
پاسخ به  بی نام

خیلی باهوشی آفرین?????

یوسف
شهریور ۱۴, ۱۳۹۸ ۱۱:۰۴ ب٫ظ

بالاخره داره عملیاتی میشه، خدایا شکرت، همش استرس ارشد ۹۹ رو داشتم که با شرایط قدیمی بریم و بازم رزومه تحقیقاتیم دیده نشه

نازنین
شهریور ۱۴, ۱۳۹۸ ۱۱:۳۰ ب٫ظ
پاسخ به  یوسف

همچین گفتی رزومه تحقیقاتی فکر کردم کارمند ناسایی?????،قبلا عملیاتی شده ولی برا اعتراض ردش کردن، مطمئن باش این طرح فقط برا یه مدت میاد ژن خوبا به اهدافشون میرسن و بعد دوباره برداشته میشه. امیدوارم یه روزی نیاد که شاکی باشی که چرا به حقت نرسیدی

بی نام
شهریور ۱۵, ۱۳۹۸ ۰:۱۶ ق٫ظ
پاسخ به  نازنین

کامنتی که نوشتین بسیار توهین آمیز و آزار دهنده هست نازنین خانم

نا امید از زندگی
شهریور ۱۵, ۱۳۹۸ ۱:۳۴ ق٫ظ
پاسخ به  بی نام

اگه آقا یوسفی که ببخشید یه شوخی کردم و اگه هم آقا یا خانم بی نام هستی دوست دارم بدونم ربطش به شما چیه؟ و ممنون میشم بگید کدوم قسمتش آزار دهنده است؟

بی نام
شهریور ۱۵, ۱۳۹۸ ۲:۲۵ ب٫ظ

ربط نظر اقا یوسف به شما چیه؟

بی نام
شهریور ۱۵, ۱۳۹۸ ۲:۲۷ ب٫ظ

با چن تا اسم فعالیت میکنی؟
ماشاالله
چقدم مودبی
هر موقع تونستی ۴ تا نظر مخالفو تحمل کنی اون موقع در مورد دانشگاه های سطح بالا فک کن

بابای بی نام
شهریور ۱۵, ۱۳۹۸ ۳:۲۵ ق٫ظ
پاسخ به  بی نام

بیخیال ژن خوب..

f.o
شهریور ۱۴, ۱۳۹۸ ۹:۴۶ ب٫ظ

چی از این بهتر
بین افرادی که فارغ التحصیل دانشگاه های خوب هستن و افرادی که فارغ التحصیل دانشگاه های ضعیف تر
باید افراد با رزومه عالی تر و مصمم تر به تحصیلات تکمیلی راه پیدا کنن(چون ۴ سال توی یه دانشگاه فوق العاده خوب آب دیده شده در نتیجه توی ارشد و دکاری حرف زیادی برای گفتن خواهد داشت)

بی نام
شهریور ۱۵, ۱۳۹۸ ۳:۲۶ ق٫ظ
پاسخ به  f.o

تووووووووووو خوووووووبی..
درسسسسسسسسسسسس خون

نازنین
شهریور ۱۵, ۱۳۹۸ ۱۲:۲۴ ب٫ظ
پاسخ به  بی نام

خخخخخخخخخخخخخخ

نا امید از زندگی
شهریور ۱۴, ۱۳۹۸ ۷:۴۸ ب٫ظ

من که کاملا با نظرات ساناز خانوم موافقم و به نظرم استدلال های محدثه خانوم بی منطق به نظر میاد

Sanaz
شهریور ۱۵, ۱۳۹۸ ۱۲:۱۴ ب٫ظ

ممنونم، متاسفانه درک نمیکنن کسایی که شهرستان هستن برای مقطع ارشد کلاس کنکوری خاصی برگزار نمیشه و کلاسهای کنکور در شهر تهران هست، و اینکه کنکور کارشناسی ارشد روش تستی خاصی نداره و سوالات کاملا مفهومی و حتی طراحان سوال از دانشگاهای برتر هستن،ما شهرستان بودیم و استاد ضعیف داشتیم و خودمون باید درس رو بخونیم میتونیم توی کنکور موفق بشیم، پس چطور کسایی که توی دانشگاه برتر با بهترین اساتید بودن نمیتونن؟
تمام این حرفا بهانه هست.

نا امید از زندگی
شهریور ۱۵, ۱۳۹۸ ۱:۴۵ ب٫ظ
پاسخ به  Sanaz

چرا کنکور سراسری رو از این برنامه ها براش نمیریزن؟؟؟ تا چه حد به نظرت جدیه این‌طرح آ ت ت ؟؟؟اگه گفتن برا سال دیگه اعمال میشه چیکار میشه کرد؟؟؟ اصلا نیاز به تصویب مجلس یا نمیدونم سازمان سنجشی جایی داره؟؟

محدثه
شهریور ۱۴, ۱۳۹۸ ۳:۳۷ ب٫ظ

وااای خیلی عالی میشه اینجوری
اونایی که حقشونه قبول میشن
مخصوصا اینکه آزمون تشریحی میشه و سوابق هم در نظر میگیرن?
من به سیستم آنلاین پیام دادم و ازشون تشکر کردم که قراره این طرح اجرا بشه

Sanaz
شهریور ۱۴, ۱۳۹۸ ۴:۱۲ ب٫ظ
پاسخ به  محدثه

امیدوارم اگر اجراهم شد همچنان تشکر کنید، بعد اون موقع نیاید بگید حقم ضایع شد

Sanaz
شهریور ۱۴, ۱۳۹۸ ۴:۱۳ ب٫ظ
پاسخ به  محدثه

توی دکتری هم خیلیا سوابق خوبی دارن ولی با رانت کسایی دیگه قبول میشن

محدثه
شهریور ۱۴, ۱۳۹۸ ۴:۲۳ ب٫ظ
پاسخ به  Sanaz

لطفا با مدرک صحبت کنید، با تهمت زدن به جامعه عالی کشور کاری رو به جلو نمیبرید.

Sanaz
شهریور ۱۴, ۱۳۹۸ ۴:۴۵ ب٫ظ
پاسخ به  محدثه

انگار توی این کشور زندگی نمیکنید و نه چیزی دیدید و نه شنیدید

Sanaz
شهریور ۱۴, ۱۳۹۸ ۴:۴۸ ب٫ظ
پاسخ به  محدثه

حالا خودشونم گفتن علت لغو اعمال سلیقه شخصی بوده که طرح رو لغو کردن، بعد شما دفاع میکنید

Sanaz
شهریور ۱۴, ۱۳۹۸ ۴:۴۹ ب٫ظ
پاسخ به  محدثه

بهتره یکم تحقیق کنید بعد برید تشکر کنید

محدثه
شهریور ۱۴, ۱۳۹۸ ۵:۱۰ ب٫ظ
پاسخ به  Sanaz

تحقیق کردم و در موردش فکر هم کردم
و این باعث کیفی سازی میشه و دانشجویان دوره کارشناسی فقط دیگه به فکر پاس کردن درس و مدرک نیستن و به فکر ارتقا کیفیت خودشون هم میوفتن
در نهایت باعث پیشرفت کشور عزیزمون میشه.
والا آدم عصبانیت بی دلیل بعضیارو درک نمیکنه
مجوز طرح آ ت ت سال ۸۲ صادر شده
و الان هم فقط اختلاف نظر هست که چن درصد شامل مصاحبه بشه چن درصد آزمون تشریحی چن درصد کنکور و چن درصد معدل.
امیدوارم روزی برسه که هدف هر فرد ارتقا جامعه باشه نه فقط به فکر خودمون باشیم.
موفق باشین.

Sanaz
شهریور ۱۴, ۱۳۹۸ ۵:۵۶ ب٫ظ
پاسخ به  محدثه

۸۲ صادر شده ۸۵ لغو شده، من هم فقط به فکر خودم نیست،به فکر دانشجوهای شهرستانی هستم که هیچ پارتی ندارن،و مطمئن باشید دانشگاهای برتر دانشجو ضعیف خودشون رو به دانشجو شهرستانی ترجیح میدن، امیدوارم عدالت برقرار بشه

محدثه
شهریور ۱۴, ۱۳۹۸ ۷:۰۳ ب٫ظ
پاسخ به  Sanaz

عزیزم من از بوکان کارشناسی امیرکبیر قبول شدم
منم شهرستانیم، ۸۰ درصد دانشگاه های تهران شهرستانی هستن
طرح جامع و کاملی هست.وزیر علوم اونموقع لغو کرده، طرح قبلا تصویب شده و وزیر علوم میتونه اصلاحیه بده و دوباره اجرا بشه
و تا جایی که من اطلاع دارم کنکور سال آینده آ ت ت خواهد بود احتمال ۹۰
درصد
عدالت رو این طرح به وجود میاره.
بهتره به نظرات احترام بزاریم.

Sanaz
شهریور ۱۴, ۱۳۹۸ ۷:۴۲ ب٫ظ
پاسخ به  محدثه

شاید یکی نتونسته کارشناسی به هر دلیلی دانشگاه سطح ۱ قبول بشه، این عدالت هست که برای همیشه از تحصیل توی دانشگاهای تهران محروم بشه؟
بعد بدون این طرح دانشگاه ۴۰ درصدر رو به استعداد درخشان اختصاص میده،کنکور ارشد هم مثل کارشناسی روش تستی خاصی نداره و هر کسی درسها رو زمان دانشجویی خوب یاد گرفته باشه میتونه توی کنکور موفق بشه.

محدثه
شهریور ۱۴, ۱۳۹۸ ۹:۴۳ ب٫ظ
پاسخ به  Sanaz

یه سر تشریف بیارین دانشگاه امیرکبیر و از چن تا دانشجوی کارشناسی سوال کنید در مورد طرح آ ت ت
تا بهتون بگن
بالاخره ما با ۴ تا استاد در ارتباطیم
انشاالله واسه سال بعد عملیاتی شه.
در مورد ساز و کار هم توضیح دادم، ابتدا کنکور
دوم ۳ برابر ظرفیت اعلام میشه و از این نفرات آزمون تشریحی
و بررسی سوابق گرفته میشه
فقط قسمت درصد بندی موارد بالا ، اختلاف نظر وجود داره
که احتمال خیلی زیاد تا آذر ماه اختلافات کامل رفع میشه یا درصد قابل توجهی ازش رفع میشه.

Sanaz
شهریور ۱۴, ۱۳۹۸ ۱۰:۵۰ ب٫ظ
پاسخ به  محدثه

یعنی واقعا فکر کردین آزمون تشریحی برگزار میشه، اساتید بتونن نمره دانشجوها رو قبل از انتخاب واحد بزارن هنر کردن، برای کسایی که اون زمان این طرح براشون اجرا شد، آزمون تشریحی و مصاحبه ای نداشتن ،بلکه ریز نمرات و سوابق رو برای دانشگاهای معرفی شده میفرستادن،بیشتر تحقیق کنید.
این طرح ها فقط روی کاغذ قشنگ

Sanaz
شهریور ۱۴, ۱۳۹۸ ۱۰:۵۷ ب٫ظ
پاسخ به  محدثه

پارسال هم درخواست دادن ظرفیت استعداد درخشان رو به ۵۰ درصد برسونن که فعلا همون ۴۰ درصد هست،با اجرا شدن این طرح باید ظرفیت استعداد درخشان مثل گذشته به صفر برسه.سازوکار هم نه من اطلاع دارم و نه شما.
موفق باشید

محدثه
شهریور ۱۴, ۱۳۹۸ ۱۱:۳۳ ب٫ظ
پاسخ به  Sanaz

اگه قرار باشه دنیا بر اساس منافع شخصی افراد اداره بشه که
هیچی سر جاش بند نمیشه.
دلیلی نمیبینم اطلاعات خودمو به کسی اثبات کنم
امیدوارم روزی بیاد که منافع کلی به منافع فردی ارجعیت پیدا کنه تا کشور عزیز و دوس داشتنی مون شرایطش بهتر شه.
موفق باشین

Sanaz
شهریور ۱۵, ۱۳۹۸ ۰:۱۱ ق٫ظ
پاسخ به  محدثه

در این مورد کاملا با نظرتون موافقم، من هم امیدوارم سلیقه شخص و منافع فردی باعث نا امید شدن کسایی که توی مناطق محروم تحصیل میکنن از بین نبره، خیلی موفق باشید

Sanaz
شهریور ۱۴, ۱۳۹۸ ۷:۴۵ ب٫ظ
پاسخ به  محدثه

خودشونم ساز و کار اجرای این طرح رو نمیدونمم،این طرح اگرم اجرا بشه باید اصلاح بشه تا مثل گذشته شکست نخورده وگرنه مثل گذشته یه عده قربانی میشن و دوباره طرح لغو میشه، یه جوری میگید ۹۰ درصد انگار درتمام جلساتشون حضور داشتید

A
شهریور ۱۴, ۱۳۹۸ ۶:۲۷ ب٫ظ
پاسخ به  محدثه

اره اگر مثلا برای ارشد کسایی که امسال تازه میرن دانشگاه اجرا بشه عالیه یعنی از ۴ سال‌ دیگه اون موقع دیگه همه از اول حسابی درس میخونن و سوادشون بالا میره

محدثه
شهریور ۱۴, ۱۳۹۸ ۷:۰۴ ب٫ظ
پاسخ به  A

متاسفانه آینده رو نمیبینن
و فقط به فکر شرایط خودشون هستن.
دو کامنت پایین رو نگاه کنین چه قضاوت نادرستی در مورد من داشتند.

Sanaz
شهریور ۱۴, ۱۳۹۸ ۸:۰۱ ب٫ظ
پاسخ به  A

علاوه بر اینکه حتما باید توی دانشگاه درس رو عالی بخونید و در این شکی نیست، باید سعی کنید ، در کنکور کارشناسی بهترین دانشگاه رو قبول بشید،تا بتونید ارشد و دکتری هم توی همون دانشگاه ادامه بدید

A
شهریور ۱۴, ۱۳۹۸ ۹:۲۱ ب٫ظ
پاسخ به  Sanaz

دقیقا کجا نوشته تنها شرط لازم سطح دانشگاه کارشناسی می باشد؟!!!

Sanaz
شهریور ۱۴, ۱۳۹۸ ۹:۵۰ ب٫ظ
پاسخ به  A

دانشگاه های برتر ترجیح میدن دانشجو خودشون رو اولویت قرار بدن، اجرا بشه خیلیا قربانی میشن، من دیگه صحبتی ندارم.
و من الله توفیق

بی نام
شهریور ۱۵, ۱۳۹۸ ۱۰:۴۴ ق٫ظ
پاسخ به  A

خب کاملا واضحه
دانشگاه تهران عمرا نمیاد دانشجوی دانشگاه ازاد گیلان
رو قبول کنه و دانشجوی خودشو رد کنه
درصورتی که ممکنه به هردلیلی
حتی شاید اجازه پدر یا شرایط دیگه دانشجو
تو کارشناسی نتونسته دانشگاه تهران بخونه
ولی سطح سواد و مطالعش از دانشجوی دانشگاه
تهران بیشتره
همه دانشگاه ها همین کارو میکنن
دانشجوها دیگه هیچ امیدی به تلاش ندارن
چون میدونن هرگز سطحشون افزایش پیدا نمیکنه

محدثه
شهریور ۱۴, ۱۳۹۸ ۱۱:۳۵ ب٫ظ
پاسخ به  Sanaz

دقیقا هدف از کیفی سازی و کم رنگ شدن کنکور همین چیزاست
عرض کردم هدف بلند مدت و آینده مهمه
و باید از یه جایی شروع به اصلاحات کرد.
موفق باشین.

Sanaz
شهریور ۱۵, ۱۳۹۸ ۰:۱۶ ق٫ظ
پاسخ به  محدثه

از تحصیلات تکمیلی نمیشه شروع به اصلاح کرد، بهتره از کنکور کارشناسی اصلاح بشه، در جریان که هستید امسال کسایی که سطح مالی بهتری داشتن رتبها بهتری آوردن در نتیجه دانشگاه کارشناسی بهتری قبول میشن.امیدوارم منافع یه عده خاص در نظر گرفته نشه

محدثه
شهریور ۱۵, ۱۳۹۸ ۱:۱۱ ق٫ظ
پاسخ به  Sanaz

کنکور کارشناسی که بی عدالتی محضه، اما همین که از یه جایی شروع بشه میتونه آدمارو امیدوار کنه
قضیه پارتی بازی رو اصلا قبول ندارم
پارسال تو مقطع دکتری یه نفر از آزاد تبریز قبول شدن دکتری برق و
رزومه خیلی خیلی خیلی خوبی داشتن
درست اجرا شدن مهمه و کسی که مسئوله زمانی وسوسه نشه
البته باید یه طرح و برنامه ای هم بریزن واسه که پارتی بازی به حداقل برسه
امیدوارم توی بهترین دانشگاه بتونی تحصیلات تکمیلیتو طی کنی
موفق باشین.

حقیقت
شهریور ۱۵, ۱۳۹۸ ۱:۰۴ ب٫ظ
پاسخ به  محدثه

خانم محدثه شما هزارتا پست گذاشتی ترمز کن بقیه ه منظرشونو بنویسند
بسه دیگه شما امیرکبیر هستی به گفته خودتون همین رزومه کافیه
۹۹ درصد داوطلبان حتی پول خرید کتابم ندارند میفهمی رقابت عادلانه نیست
و تنها راه موفقیت اشون کنکور هست
رتبه ۹ دکتری قبول نشده میفهمی؟
تغییر رشته ایی ها که باید برن بمیرن دیگه

Mahdi
شهریور ۱۴, ۱۳۹۸ ۵:۵۷ ب٫ظ
پاسخ به  Sanaz

دوست عزیزمون یکبار برای مصاحبه دکتری
تشریف نبردند که بدونند برای دکتری چگونه
دانشجو انتخاب میشه…
حالا نمیدونم این شخص کدوم دانشگاه تحصیل
کرده ولی فک میکنه طرح جالبیه
فقط اگه دانشگاه های دولتی سطح پایین یا ازاد
یا غیرانتفایی یا پیام نور درس خونده باشی
ادامه تحصیل در دانشگاههای تهران رو باید توی
خواب ببینی

Sanaz
شهریور ۱۴, ۱۳۹۸ ۶:۲۲ ب٫ظ
پاسخ به  Mahdi

اصلا انگار توی دنیای دیگه ای زندگی میکنن

مهدی
شهریور ۱۵, ۱۳۹۸ ۱۲:۱۴ ب٫ظ
پاسخ به  Sanaz

حرفهای خانم ساناز منطقیه. این موافقان عده قلیلی هستند که
این گونه خبر ها و حرف ها امیدوارشان می کند ولی نه به دلیل
رزومه خود بلکه رزومه پدر گرامی. نمونه اش همین سهمیه فرزندان هیئت علمی
در کارشناسی. این ها سر از پا نمی شناسند که قرار است دوباره با رزومه پدر و به نام فرزند هیئت علمی
وارد دانشگاه آن هم در مقطع ارشد شوند.

مهدی
شهریور ۱۵, ۱۳۹۸ ۱۲:۱۸ ب٫ظ
پاسخ به  Sanaz

حرفهای خانم ساناز منطقیه. این موافقان عده قلیلی هستند که
این گونه خبر ها و حرف ها امیدوارشان می کند ولی نه به دلیل
رزومه خود بلکه رزومه پدر گرامی. نمونه اش همین سهمیه فرزندان هیئت علمی
در کارشناسی. این ها از خوشحالی سر از پا نمی شناسند که قرار است دوباره با رزومه پدر و به نام فرزند هیئت علمی
وارد دانشگاه آن هم در مقطع ارشد شوند.

بی نام
شهریور ۱۵, ۱۳۹۸ ۳:۲۹ ق٫ظ
پاسخ به  محدثه

خیلی عالی جامعه عالی
تو عالی ما عالی همه عالی
عالی همه چیز عالی

farshad
شهریور ۱۵, ۱۳۹۸ ۱:۲۵ ب٫ظ
پاسخ به  محدثه

جسارت نیاشه معلومه که شما هم قراره از این طرح سود کنین من خودم کارشناسی دانشگاه تبریز حوندم و امسال هم قطعا تهران قبول میشم اما برای کسی که دانشگاه سطح پایین تری خونده این میتونه یه امتیاز منفی باشه و یه جورایی بی عدالتیه

A
شهریور ۱۵, ۱۳۹۸ ۲:۲۷ ب٫ظ
پاسخ به  farshad

دانشگاه تبریز سطح بالاست؟!خخخخخ

farshad
شهریور ۱۵, ۱۳۹۸ ۶:۴۴ ب٫ظ
پاسخ به  A

تو سطح بندی دانشکاها نگا کنی میفهمی

A
شهریور ۱۵, ۱۳۹۸ ۱۱:۴۸ ب٫ظ
پاسخ به  farshad
نا امید از زندگی
شهریور ۱۴, ۱۳۹۸ ۷:۴۷ ب٫ظ
پاسخ به  محدثه

چرا حس میکنم با این پیام میخوای بگی که آزمون تشریحی رو خوب میدی سوابق تحصیلیت هم خیلی خوبه؟

سامان
شهریور ۱۴, ۱۳۹۸ ۸:۲۳ ب٫ظ
پاسخ به  محدثه

ممکنه دانشگاهی امکانات آزمایشگاهی نداشته باشه برای پژوهش
گناه دانشجوی مستعدی که اونجا درس میخونه چیه؟
چون کنکور اول رو خوب نداده دیگه باید از ادامه زندگی
محروم بشه؟؟؟
آزمون تشریحی اگه از کتاب مرجع باشه خوبه اما افسوس که فقط
از جزوه خودشون امتخان میگیرن
این روش برای همون دکترا باشه کافیه که فرصت بوده در ارشد
پژوهش کنه

ادبیات
شهریور ۱۴, ۱۳۹۸ ۸:۲۶ ب٫ظ
پاسخ به  محدثه

حرف منطقی بزن

نا امید از زندگی
شهریور ۱۴, ۱۳۹۸ ۱۰:۱۰ ب٫ظ
پاسخ به  ادبیات

اینکه انتظار داشته باشی همه منطقی باشن یه کم دور از انتظاره? بذار راحت باشه و تشکر کنه کی به کیه

نا امید از زندگی
شهریور ۱۴, ۱۳۹۸ ۲:۴۴ ب٫ظ

آقا این طرح به نظرتون باید تو مجلس هم تصویب بشه یا نه هر جور میلشون باشه همون کار رو میکنن

نا امید از زندگی
شهریور ۱۴, ۱۳۹۸ ۲:۵۲ ب٫ظ

طرح آ ت ت منظورمه

ترم ۴ دکتری
شهریور ۱۴, ۱۳۹۸ ۲:۲۸ ب٫ظ

امیدوارم این طرح هرچه زودتر عملی شه و مصاحبه و آزمون تشریحی برگزار شه
و اونایی که واقعا حقشونه دانشگاه خوب قبول شن، نه اونی که فقط بلده چطور تست بزنه
همه چی تست زدن نیس.

Sanaz
شهریور ۱۴, ۱۳۹۸ ۳:۰۶ ب٫ظ
پاسخ به  ترم ۴ دکتری

کدوم روش تستی ، سوالای کنکور کاملا مفهومی و تحلیلی هست،کسی هم که دنبال روش تستی بره ، مطمئن باش به پاسخ درستی نمیرسه، کسی که دانشجویی خوب خونده باشه،کنکور هم نتیجه خوبی میگیره

بی نام
شهریور ۱۴, ۱۳۹۸ ۴:۵۶ ب٫ظ
پاسخ به  ترم ۴ دکتری

من امسال رتبه خوبی اوردم
تمام سال رو فقط درس خوندم
هیچ کلاس تستی نرفتیم
فقط هم تستای سال های قبل رو خوندم
روش تستی وجود داره
ولی تو ارشد سوالا مفهومیه
حرفتون مال کارشناسیه

مهدی
شهریور ۱۴, ۱۳۹۸ ۲:۱۲ ب٫ظ

مگر با استعدا درخشان و المپیاد دانشجو و تاثیر بیست درصد معدل دانشجوی
مستعد جذب نمی کنید؟!
چرا برنامه ریزی ما را با این گونه حرف ها بهم میریزید.
به خاطر چهارتا دانشجو که ترم آخر کار تحقیقاتی می کنند سرنوشت
صد ها هزار نفر را بازیچه طرح های خلق الساعه ای نکنید.
بگذارید برنامه ریزی کنیم. مگر چند تا دانشجو با این ویژگی ها
در کشور یافت می شود که به خاطرشان زیر روش قبلی می زنید.

نا امید از زندگی
شهریور ۱۴, ۱۳۹۸ ۲:۴۲ ب٫ظ
پاسخ به  مهدی

کدوم دانشجویی تو دوره کارشناسی کار تحقیقاتی میکنه؟؟؟ دنبال بهونن دارن شوخی میکنن

ساحل
شهریور ۱۴, ۱۳۹۸ ۱۲:۴۶ ب٫ظ

این رشته ها کدوم هست؟؟؟ mba جزوشونه؟؟؟؟
اگه اینجوری بشه فارق التحصیلهای دانشگاه های دولتی مثل همیشه میرن تو الویت . وقتی این همه دانشگاه آزاد و غیرانتفاعی و هزار کوفت دیگه زدن همه هم که با این ظرفیت های محدود دولتی نمیتونن تو این دانشگاه ها درس بخونن که ولی دلیل نمیشه ضعیف باشیم . در ضمن کار تحقیقاتی تو مقطع کارشناسی؟؟؟؟؟ من بهترین دانشجوهای کارشناسی دیدم که اگه از طریق استعدادهای درحشان وارد ارشد نشن حسابی تست زدن و کنکور دادن.اینا همش بهونس. بیخودی بچه ها پشت درای کنکور میزارن.

من
شهریور ۱۴, ۱۳۹۸ ۱۲:۲۳ ب٫ظ

قطعا توی کنکور هم بی عدالتی هست ولی ته این سیستم
جدید فقط و فقط خوردن حق دانشجوهاست.

نا امید از زندگی
شهریور ۱۴, ۱۳۹۸ ۲:۴۳ ب٫ظ
پاسخ به  من

به نظرت باید تو مجلس هم تصویب بشه؟

بی نام
شهریور ۱۴, ۱۳۹۸ ۱۲:۰۳ ب٫ظ

خیلی مسخرست
من تو دانشگاه ازاد درس خوندم
ولی واسه کنکور کارشناسی جوری خوندم که رتبم خیلی
عالی شد
یکسال تمام تلاش کردم
این یعنی اگه من الان جز قبولی های امسال نبودم
سال دیگه بیچارم میکردن
تمام ایندم نابود میشد
در کارشناسی کار تحقیقاتی معنا نداره اصلا
دانشجو هنوز تجربه و سواد کافی نداره که کار تحقیقاتی
انجام بده
این کار واسه دکترا منطقی تره باز
گرچه همونم تو مملکت ما به درد نمیخوره
چون همش پارتی بازیه

بی نام
شهریور ۱۴, ۱۳۹۸ ۱۲:۰۴ ب٫ظ
پاسخ به  بی نام

*واسه کنکور کارشناسی ارشد

حقیقت
شهریور ۱۴, ۱۳۹۸ ۱۱:۵۵ ق٫ظ

فاجعه بزرگ علمی در را هاست
تنها دلخوشی بچه های کم بضاعت و فقیر شهرستانی به باد خواهد رفت
بجای نگاه کردن همه اقدام کنیم

ادبیات
شهریور ۱۴, ۱۳۹۸ ۱۱:۵۳ ق٫ظ

هر جا مصاحبه و این موارد باشه حق افراد ضایع می شه. بهترین روش همین روش فعلیه

Sanaz
شهریور ۱۴, ۱۳۹۸ ۱۱:۳۶ ق٫ظ

خدامیدونه چه آقازاده ای پشت کنکور مونده،همه دانشجوها میدونن روش تستی پاسخگوی سوالات کنکور نیست

طنین
شهریور ۱۴, ۱۳۹۸ ۱۱:۳۱ ق٫ظ

اصلآ هی نظر دادن و ور رفتن با تعداد ورودیهای ارشد اونم چند روز مانده له اعلام نتایج که چی؟! دانشگاه تهران میاد اعلام میکنه ظرفیتشو کم کرده امیرکبیر میاد میگه کیفیت پایینه کمتر دانشجو میگیرم یکی میاد میگه آ.ت.ت ، خب الان که چی؟؟!!!
تا تونستن امسال تن مارو با این آزمون ارشد امسال لرزاندن

علی
شهریور ۱۳, ۱۳۹۸ ۱:۰۶ ب٫ظ

به یزدان، اگر ما خرد داشتیم
کجا این سرانجام بد داشتیم!
طرحی که قبلا اجرایی شده و شکست خورده،دوباره
میخوان اجرا کنن!!! ?

داود
شهریور ۱۳, ۱۳۹۸ ۸:۳۱ ب٫ظ
پاسخ به  علی

واقعا. با نظر شما موافق هستم

سجاد حقیقت
شهریور ۱۳, ۱۳۹۸ ۸:۳۵ ق٫ظ

خود بنده ک دانشجوی ممتاز دانشگاه ارومیه هستم با این طرح مخالفم.
مونده به خود آدم اگه هدفش ادامه تحصیل باشه در کنار پروژه با یه برنامه ریزی میتونه به درساشم برسه.
خیلیا از عهده این کار براومدن چرا بقیه نتونن.
باید یه راه جبرانی بمونه برای بعضیا.
بجای اینکار پذیرش با کنکور جای خودش بمونه
یه مدته پذیرش بدون آزمون مد شده و اکثر شاگردهای ممتاز دارن از این روش استفاده میکنن مثل خودم
اما انقد ظرفیت اختصاص داده شده به پذیرش بدون آزمون کمه پذیرش ماها هم ۵۰ ۵۰ هست
اگه این مورد یکم بهبود داده بشه مشکلی هم نمیمونه

دریای علم
شهریور ۱۳, ۱۳۹۸ ۷:۴۷ ق٫ظ

سوالاتی که در آزمون ارشد مطرح می شوند همه استاندارد هستند و با روش های تست زنی حتی نمیشود به یکی از آنها پاسخ داد به علاوه این روش باعث میشود که دانشجویان با استعدای که در دانشگاه های سطح پایین درس خوانده اند عملن از پذیرش در دانشگاه های خوب محروم شودند.

امیر
شهریور ۱۲, ۱۳۹۸ ۱۰:۰۹ ب٫ظ

خیلی عالی میشه، امیدوارم همینطور باشه سال آینده

روزبه
شهریور ۱۲, ۱۳۹۸ ۲:۵۳ ب٫ظ

این روش بهترین روش هست
دانشجویی که در دانشگاه خوب کشوره ولی ترم پایانیشو میذاره روی کارهای تحقیقاتی، نمیتونه بخونه واسه کنکور و حقش خورده میشه
امیدوارم هرچه زودتر دوباره احیا بشه

س
شهریور ۱۲, ۱۳۹۸ ۵:۱۰ ب٫ظ
پاسخ به  روزبه

کارهای تحقیقاتی جدی در سراسر دنیا در مقاطع تحصیلات تکمیلی انجام میگیرد. یادگیری دقیق دروس باید اصلی ترین همت دانشجوی کارشناسی در جهت ساخت پایه مناسب برای مقاطع بالاتر باشد.
قطعا کسی که هوش و استعداد خوبی دارد و دروس را هم به درستی فراگرفته بدون نیاز به دانستن روشهای تست زنی رتبه مناسبی را بدست خواهد آورد.

Mahdi
شهریور ۱۲, ۱۳۹۸ ۷:۰۹ ب٫ظ
پاسخ به  س

من میگم اگه کسی دانشگاه خوبی درس خونده واسه ارشداپلای کنه
بره بخدا براش بهتره اونور با جدیت میتونه کار تحقیقاتی انجام بده

دریای علم
شهریور ۱۳, ۱۳۹۸ ۷:۵۳ ق٫ظ
پاسخ به  روزبه

برای دانشجویان خوب انواع و اقسام طرح ها برای جذب وجود داره مثل طرح استعداد درخشان که حدود چهل درصد از ظرفیت ارشد به آن اختصاص دارد پس دانشجوهای قوی دانشگاه های بزرگ به راحتی میتوانند جذب دانشگاه شوند و خیلی طبیعی است که دیگر نیازی به اجرای طرح آت ت نیست زیرا بقیه ظرفیت سهم کسانی است که در آزمون ارشد بتوانند نمره بالایی کسب کنند.

مینا
شهریور ۱۳, ۱۳۹۸ ۸:۴۳ ق٫ظ
پاسخ به  دریای علم

دقیقا منم موافق حرف شماام??????????

علی
شهریور ۱۳, ۱۳۹۸ ۱:۰۸ ب٫ظ
پاسخ به  دریای علم

قربون دهنت
گل گفتی و گل گفتی
مثل یه بلبل گفتی
جواب عالی دادی
غنچه بودی، شکفتی

نسترن
شهریور ۱۲, ۱۳۹۸ ۱:۴۷ ب٫ظ

عین خارجی ها خلاصه کردن آ ت ت فکر میکنن کلاس داره

مهدی
شهریور ۱۲, ۱۳۹۸ ۱۱:۲۷ ق٫ظ

سلام این روش بدترین روش پذیرش دانشجو بوده وباعث نا عدالتی در حق دانشجویان دیگر دانشگاهها می شودروش فعلی بهترین روش است

داود
شهریور ۱۳, ۱۳۹۸ ۸:۳۳ ب٫ظ
پاسخ به  مهدی

موافقم

وحید
شهریور ۱۲, ۱۳۹۸ ۱۱:۲۷ ق٫ظ

امیدوارم این روش اجرا نشه چون خیلی توش پارتی بازی میشه

وحید
شهریور ۱۲, ۱۳۹۸ ۱۱:۲۶ ق٫ظ

امیدوار این روش اجرت نشه در واقع روش فعلی بهترین روش جذب دانشجوی ارشده

ستاره
شهریور ۱۲, ۱۳۹۸ ۱۰:۵۹ ق٫ظ

اصلا موافق نیستم همیشه باید راه جبران گذشته وجود داشته باشه اخه اصلا منطقی نیست اینده یک نفر رو بر اساس گذشته اش تحت تاثیر قرار بدیم خود من کارشناسی غیر انتفاعی خوندم با معدل پایین ولی انگیزه جبران دارم و براش دارم تلاش میکنم

س
شهریور ۱۲, ۱۳۹۸ ۱۰:۰۸ ق٫ظ

این روشی منسوخ است و فقط منجر به رانت میشود. عدالت مهمتر از کیفیت است.

هانی
شهریور ۱۵, ۱۳۹۸ ۱:۰۹ ب٫ظ
پاسخ به  س

الان این طرح تصویب شده یا نه؟
تکلیف اونایی که میخوان ۹۹ کنکور ارشد بدن چیه بالاخره؟
این فقط واسه روزانه است یا شامل شبانه و … هم میشه؟