کاهش پذیرش در مقطع کارشناسی ارشد در دانشگاه تهران

معاون آموزشی دانشگاه تهران گفت: امسال در راستای کیفی سازی، ظرفیت پذیرش دانشجویان در مقطع تحصیلات تکمیلی کاهش یافت.

میترسی از اخبار کنکور ارشد جدا بمونی؟ ما همه اخبار رو بهت میگیم! کافیه عضو کانال تلگرام کارشناسی ارشد بشی … و یا وارد پیج اینستاگرام مسترتست بشی …

 سید حسین حسینی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به کاهش ظرفیت دانشجوی این دانشگاه در مقاطع تحصیلات تکمیلی، گفت: البته ظرفیت پذیرش در مقطع کارشناسی ثابت مانده به طوری که در چند سال اخیر ظرفیت مقطع کارشناسی را که حدودا ۴ هزار نفر بوده، ثابت نگه داشته ایم و امسال نیز همین تعداد پذیرش خواهیم داشت.

معاون آموزشی دانشگاه تهران دلایل کاهش ظرفیت پذیرش دانشجو در مقاطع تحصیلات تکمیلی را تشریح کرد و افزود: قصد نداریم، به هر شکل ممکن ظرفیت خود را پر کنیم و تاکید دانشگاه بر این است، افرادی که توانمندی علمی و شرایط لازم را برای ورود به تحصیلات تکمیلی دانشگاه تهران دارند پذیرش شوند. همچنین این کاهش در راستای اجرای برنامه سوم دانشگاه و به منظور کیفی سازی آموزش در دستور کار دانشگاه قرار گرفته است.

معاون آموزشی دانشگاه تهران با بیان اینکه بخش قابل توجهی از کاهش جمعیت دانشجویی ما در مقطع ارشد، مربوط به ظرفیتهای دوره های الکترونیکی است، ادامه داد: قصد داریم با این راهکار و به منظور بهبود شاخص استاد به دانشجوی دانشگاه تهران که در حال حاضر یک به ۲۲ است، در گام نخست به عدد یک استاد به ۱۸ دانشجو و نهایتا به شرایط مطلوب و نسبت یک به ۱۶ برسانیم.

حسینی با اشاره به ثبت نام دانشجویان مقطع دکتری، اظهار داشت: در این مقطع ظرفیت پذیرش امسال ما، حدود یک هزار و ۱۰۰ دانشجو اعلام شده است.

وی میزان کاهش ظرفیت دانشگاه تهران را در مقطع کارشناسی ارشد برای سال جاری حدود ۵ درصد عنوان کرد و گفت: امسال در این مقطع حدود ۷ هزار نفر پذیرش خواهیم داشت. ضمن اینکه باید در مجموع تعداد پذیرش ارشد و دکتری استعدادهای درخشان را نیز به این ارقام افزود.

ثبت‌نام کنید
مطلعم کن

۱۳ نظرات
جدیدترین
قدیمی‌ترین
Inline Feedbacks
مشاهده همه نظرات
نسیم
شهریور ۱۳, ۱۳۹۸ ۳:۵۴ ق٫ظ

بچه ها تورو خدا پاسخ بدید. با رتبه‌ی ۵(با سهمیه) دانشگاه تهران روزانه میشه قبول شد؟

محمد عابدی
شهریور ۱۳, ۱۳۹۸ ۱۲:۳۴ ب٫ظ
پاسخ به  نسیم

خب شما باید ببینی اون رشته و گرایشی که انتخاب کردی چند نفر ظرفیت روزانه دانشگاه تهرانه..هر چی که باشه احتمال بسیاز زیاد قبولی .

نسیم
شهریور ۱۳, ۱۳۹۸ ۳:۲۰ ب٫ظ
پاسخ به  محمد عابدی

زده بود ۵ نفر ظرفیت داره

محسن
شهریور ۱۳, ۱۳۹۸ ۱۲:۴۱ ب٫ظ
پاسخ به  نسیم

چه رشته ای؟

نسیم
شهریور ۱۳, ۱۳۹۸ ۳:۲۱ ب٫ظ
پاسخ به  محسن

فلسفه دین. که ظرفیتش ۵ نفره

محسن
شهریور ۱۳, ۱۳۹۸ ۳:۴۴ ب٫ظ
پاسخ به  نسیم

به قول یکی از کاربرا منظور از کاهش، نسبت به پارساله. ظرفیت پارسال همین رشته رو با امسالش مقایسه کنید. ان شالا روزانه قبول شید. برای منم دعا کنید روزانه قبول شم.

آزاده
شهریور ۲۶, ۱۳۹۹ ۶:۰۳ ب٫ظ
پاسخ به  نسیم

معدل و دانشگاه قبلی تون لحاظ میشه احتمال اینکه قبول بشید پایین میاد اینجوری

محسن
شهریور ۱۲, ۱۳۹۸ ۹:۲۲ ب٫ظ

کاش در راستای کیفی سازی پردیس های بدون آزمون دانشگاه تهران رو حذف می کردن تا خدای نکردت فکر نکنیم دنبال پول هستن.

Mahdi
شهریور ۱۲, ۱۳۹۸ ۱۱:۰۲ ب٫ظ
پاسخ به  محسن

منظورش این نیست که نسبت به سال قبل
ظرفیت رو کاهش دادیم؟

محسن
شهریور ۱۳, ۱۳۹۸ ۳:۴۱ ب٫ظ
پاسخ به  Mahdi

منظورش ممکنه همین باشه. ولی بازهم تفاوتی تو موضوع نمی کنه. از طرفی کاهش از طرفی هم جذب به صورت پردیس

محسن
شهریور ۱۲, ۱۳۹۸ ۹:۲۰ ب٫ظ

انتخاب اولم دانشگاه تهران زدم. دست گلشون درد نکنه یک هفته قبل نتایج ته دل آدمو خالی می کنند. ای کاش زودتر کیفی سازی می کردند تا افرادی مثل اینها فیلتر میشدند و تصمیم سازساز دانشگاه ها نمیشدند.بدون اطلاع قبلی که گفتن امسال نمره منفی هر کی داشته باشه قبول نمیشه. الانم که میگن پنج درصد ظرفیتو کم کردیم. دلایل زیبا ولی عملکرد فاجعه

???
شهریور ۱۲, ۱۳۹۸ ۸:۲۱ ب٫ظ

سلام ببخشید این الان برای کنکور ۹۹ گفتن یا کنکور ۹۸ که چند روز دیگه جواب هاش میاد ???

محمد عابدی
شهریور ۱۳, ۱۳۹۸ ۱۲:۵۸ ب٫ظ
پاسخ به  ???

نگران نباشید.منظورشون اینه که امسال به نسبت پارسال ظرفیت ها کم شده..دو ماه پیش دفترچه ارشد که منتشر شد همونجا اگه مقایسه میکردی با دفترچه سالهای پیش متوجه میشدی ظرفیت بعضی رشته ها کم شده..دیگه اون ظرفیتی که اعلام کردن تکون نمیخوره.