پارسه
نوگام
مدرسان شریف
نوگولرن
عالم زاده

پاسخ رئیس سازمان سنجش به اعتراض داوطلبان ارشد ۹۸

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور در واکنش به اعتراض داوطلبان آزمون کارشناسی ارشد سال ۹۸ گفت: سازمان سنجش تنها مجری قوانین است و مرجع اعتراض به قانون مصوب نیست.

میترسی از اخبار کنکور ارشد جدا بمونی؟ ما همه اخبار رو بهت میگیم! کافیه عضو کانال تلگرام کارشناسی ارشد بشی … و یا وارد پیج اینستاگرام مسترتست بشی …

دکتر ابراهیم خدایی در گفتگو با مهر افزود: ظرفیت های دانشگاه با توجه به درخواست دانشگاه و تایید شورای گسترش آموزش عالی در دفترچه های آزمون ها چاپ می شود و تعیین ظرفیت بر اساس امکانات دانشگاه صورت می گیرد و سازمان سنجش دخالتی در میزان ظرفیت ندارد و تنها دانشگاه تصمیم گیرنده است.

وی گفت: در زمان ثبت نام ضوابط و در زمان انتخاب رشته ظرفیت های دانشگاه ها به صورت شفاف اعلام می شود و نمی توان یک دانشگاه را مورد مذمت قرار داد که ظرفیت یک رشته را تغییر داده است چرا که برای افزایش ظرفیت امکانات آموزشی مدنظر قرار گرفته است.

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور درباره بحث ضوابط و مقررات ورودی آزمون کارشناسی ارشد و اعتراض داوطلبان به سهمیه ها گفت: دو محل مرجع تعیین سهمیه ها هستند. یک مجلس شورای اسلامی و دیگر شورای عالی انقلاب فرهنگی. ضمن اینکه ضوابط شرکت در آزمون و جزئیات سهمیه ها در دفترچه ثبت نام و انتخاب رشته آزمون ها مشخص درج شده است.

وی افزود: ۲۵ درصد ظرفیت هر کدرشته محل به «همسر و فرزندان ‌شهدا و مفقودالاثر»، «آزادگان‌ و همسر و فرزندان‌ آنان»، «جانبازان ۲۵ درصد و بالاتر و همسر و فرزندان آنان» اختصاص دارد. (سهمیه ایثارگران ۲۵ درصد ظرفیت). همچنین پنج درصد ظرفیت هر کدرشته محل نیز به «جانبازان زیر ۲۵ درصد و همسر و فرزندان آنان» و «همسر و فرزندان رزمندگان با حداقل شش ماه حضور داوطلبانه در جبهه» اختصاص دارد (سهمیه ایثارگران ۵ درصد ظرفیت) که همه اینها به شرط داشتن ۷۰ درصد نمره است.

وی گفت: داوطلبان ایثارگر اعم از (ایثارگران ۲۵ درصد ظرفیت و ایثارگران ۵ درصد ظرفیت) و رزمنده شامل (رزمندگان بسیجی، رزمندگان جهادگر، رزمندگان نیروهای مسلح، خانواده شهدا «پدر، مادر، خواهر و برادرشهید»، همسر و فرزندان معظم شهدا و یا مفقودالاثر، جانبازان ۲۵ درصد و بالاتر و همسر و فرزندان آنان، جانبازان زیر ۲۵ درصد و همسر و فرزندان آنان، آزادگان و فرزندان و همسر آنان، همسر و فرزندان رزمندگان با حداقل شش ماه حضور داوطلبان در جبهه) هستند.

خدایی یادآور شد: طبق تبصره بند الف ماده ۹۰ قانون برنامه ششم توسعه در صورتی که سهمیه ۲۵ درصدی ایثارگران توسط داوطلبان مشمول سهمیه تکمیل نشود، خالی مانده آن، ابتدا به مشمولین سهمیه ۵ درصدی ایثارگران که شرایط و حدنصاب لازم را داشتند، تخصیص می یابد.

وی خاطرنشان کرد: آنچه اتفاق افتاده این است که ظرفیت این سهمیه ۳۰ درصدی در دانشگاه ها و رشته های پرمتقاضی پر شده است. ضمن اینکه داوطلب در زمان انتخاب رشته می داند که ۳۰ درصد ظرفیت به این سهمیه اختصاص دارد.

رئیس سازمان سنجش گفت: مطالبی از سوی برخی از نمایندگان مجلس درباره مازاد بودن این ظرفیت و یا تفاوت قانون با آنچه در مذاکرات مجلس روی داده مطرح می شود که ما از این موضوع تعجب می کنیم. مبنای عمل نظام آموزش عالی و سازمان سنجش قانون ابلاغی مجلس به دولت است و بسیار عجیب است که این گفته ها بر چه مبنایی عنوان می شود.

وی گفت: سازمان سنجش آموزش کشور درباره سهمیه ایثارگران تنها قانون را اجرا کرده است و هر زمان مرجع قانونگذاری، قانون را اصلاح کرد، سازمان سنجش نیز به عنوان مجری آن را اجرا می کند.

رئیس سازمان سنجش یادآور شد: بارها اعلام کرده ایم که سازمان سنجش نیز موافق است که کل سهمیه ها و تسهیلات حذف شود و مبنای علمی تنها ملاک ورود داوطلبان باشد.

وی خاطرنشان کرد: اگر داوطلبان آزمون کارشناسی ارشد به عدم قبولی خود اعتراض دارند به آن ۳۰ درصد ظرفیت توجه کنند و با محاسبه رتبه خود اگر رتبه بهتری کسب کردند می توانند اعتراض خود را به صورت اینترنتی در سیستم پاسخگویی سازمان سنجش ثبت کنند.

خدایی تاکید کرد: اعتراض به قانون مصوب باید در جای دیگری صورت گیرد و سازمان سنجش مرجع اعتراض به قانون نیست.

ثبت‌نام کنید
مطلعم کن

۶۳ نظرات
جدیدترین
قدیمی‌ترین
Inline Feedbacks
مشاهده همه نظرات
cheyenne
شهریور ۳۱, ۱۳۹۸ ۶:۳۸ ب٫ظ

نمی دونم آیا باید پذیرفت که برنامه ارشد ۹۸ کارش تمومه
یا نه…

نازی
شهریور ۳۱, ۱۳۹۸ ۱۱:۳۶ ب٫ظ
پاسخ به  cheyenne

تمامه شک نکن

Cheyenne
شهریور ۳۰, ۱۳۹۸ ۱۱:۰۶ ب٫ظ

هنوزم جواب اعتراض ها رو ندادن
شهریورم تموم شد.

arian
شهریور ۳۱, ۱۳۹۸ ۸:۳۳ ق٫ظ
پاسخ به  Cheyenne

اعتراض به سهمیه ها بی فایده است.گوش نمیدن واقعیت تلخ همینه

Cheyenne
شهریور ۳۰, ۱۳۹۸ ۱۰:۵۴ ب٫ظ

فردا ۳۱ شهریوره باید ببینیم چه نتیجه ای میگیره
مجلس

arian
شهریور ۳۱, ۱۳۹۸ ۸:۳۲ ق٫ظ
پاسخ به  Cheyenne

اگر کاری بکنه به امسال نمیرسه.مگه تکمیل ظرفیت را امسال راه بندازن.

محمد
شهریور ۳۰, ۱۳۹۸ ۷:۱۲ ب٫ظ

سی و یکم شهریور شد! جناب مستر تست لطفا از تکمیل ظرفیت خبر بذارید.

arian
شهریور ۳۱, ۱۳۹۸ ۸:۳۱ ق٫ظ
پاسخ به  محمد

تکمیل ظرفیت نیست،مگه اعتراض کنید

پریا
شهریور ۳۱, ۱۳۹۸ ۱۱:۳۶ ب٫ظ
پاسخ به  arian

اعتراضم بکنن نیست

classify
شهریور ۲۸, ۱۳۹۸ ۱:۵۲ ب٫ظ

امسال هر کی قبول نشده خودش کم کاری کرده . چون تعداد داوطلب ها هر سال داره کمتر میشه
و رقابت آسون تر . مثلا سال ۹۶ ، ۳۰ هزار نفر کنکور برق دادن ، سال ۹۷ ، بیست و دو هزار نفر و امسال ۱۴ هزار نفر .
قطعا قبولی بین ۱۴۰۰۰ نفر آسون تر از قبولی بین ۳۰۰۰۰ هزار نفر هست . این فقط تو رشته ی برق صدق نمیکنه تو همه ی رشته ها که من نگاه
کردم نسبت به دو سال قبل کاهش داوطلب و در نتیجه کاهش رقابت داشتیم . بنابراین نتیجه میگیریم دانشجو ها سال به سال دارند ضعیف تر میشند و
کمتر درس میخونند .

محمد
شهریور ۲۸, ۱۳۹۸ ۲:۵۴ ب٫ظ
پاسخ به  classify

همه قبول میشن. کجا قبول شدن مهمه

classify
شهریور ۲۸, ۱۳۹۸ ۷:۰۳ ب٫ظ
پاسخ به  محمد

طبیعتا هر کی بیشتر زحمت بکشه جای بهتری قبول میشه . ولی به طور کلی
ارشد و دکتری قبولیشون ( حتی برای دانشگاه های برتر ) دیگه مثل گذشته سخت نیست و سال به سال داره راحت تر میشه . مثلا سال ۹۴ شما میخواستی
تهران قبول بشی برای ارشد باید حداقل میانگین ۷۰ درصد میزدی دروس رو تا بلکه مثلا یه دانشگاه داغون مثل مالک اشتر یا شاهد و … رو بیاری ولی امسال که من کارنامه ها رو نگاه میکردم با میانگین ۱۲ – ۱۳ درصد هم به راحتی بهشتی یا خواجه نصیر تهران قبول شده بودند . دلیلش هم اینه که داوطلب کنکور کم و رقابت کمتر شده و در نتیجه قبولی حتی برای دانشگاه های خوب آسون تر شده .

امیر محمد
شهریور ۲۹, ۱۳۹۸ ۵:۲۱ ب٫ظ
پاسخ به  classify

نه اینجوری نیست…من با میانگین ۵۰ کنکور برق و رتبه ۴۱۳ بهشتی قبول شدم!!!!!!!این حقه؟؟؟؟!!!

classify
شهریور ۳۰, ۱۳۹۸ ۱:۱۶ ب٫ظ
پاسخ به  امیر محمد

میانگین ۵۰ ، ۴۱۳ نمیشه . زیر ۲۰ میشه . که حتی شریف و تهران هم
میشه باهاش قبول شد . خواستی میتونم کارنامه بهت نشون بدم . که حتی با میانگین
کمتر از ۵۰ دانشگاه تهران قبول شدند ( بدون هیچ سهمیه ای ) .

امیر محمد
شهریور ۳۰, ۱۳۹۸ ۲:۴۵ ب٫ظ
پاسخ به  classify

میشه توضیح بدید میانگین رو چطوری حساب می کنن؟شاید من اشتباه حساب کردم

classify
شهریور ۳۰, ۱۳۹۸ ۳:۲۸ ب٫ظ
پاسخ به  امیر محمد

میانگین یعنی جمع کل درصد ها و تقسیم بر تعداد .
مثلا شما سیگنال رو بزنی ۸۰ ، مدار رو بزنی ۶۰ ، الکترونیک رو بزنی ۴۰ و ریاضی رو بزنی ۲۰

میانگین اینها میشه ۵۰ . ( ۲۰۰ تقسیم بر ۴ ) یعنی به طور میانگین شما ۵۰ درصد زدی .
البته میانگین بحث مربوط به دوره ی ابتدایی و راهنمایی هست . عجیبه که یک فردی که رتبه ی ۴۱۳ اونم
رشته ی ( برق !!!! ) که ریاضیات قوی لازم داره بلد نباشه چطوری میانگین بگیره !!

امیر محمد
شهریور ۳۰, ۱۳۹۸ ۴:۰۷ ب٫ظ
پاسخ به  classify

دوست عزیز…
آروم باش…
شما هم درست حساب نمی کنی…
اینجوری نیست…
از روی ضرایب هر درس برای هر گرایش باید حساب کنی…
میانگین وزن دار…
من حساب کردم ۳۴ شدم…
یه کم آرومتر…
نمیدونم چند ساله هستی ولی من ۲۸ ساله مثل شما میخواستم اینقدر تند برم الان نا کجا آباد بودم…
موفق باشی…

امیر محمد
شهریور ۳۰, ۱۳۹۸ ۴:۰۹ ب٫ظ
پاسخ به  امیر محمد

سه تا از درصد هام
کنترل ۴۲
مدار ۵۳
سیگنال ۴۸
بقیه هم بماند…
یاعلی…

classify
شهریور ۳۰, ۱۳۹۸ ۵:۳۴ ب٫ظ
پاسخ به  امیر محمد

میانگین وزنی زمانی گرفته میشه که
داده های شما از یک متریال نباشه .
مثلا خیارشور ، کاهو ، گوجه و …
برای همین میاند وزن این ها رو میگیرند . تا داده ها
از نظر وزنی به هم دیگه شباهت پیدا کنند .

اما دروس کنکور همشون از نوع ” COURCE ” هستند بنابراین نیاز به میانگین گیری وزنی نیست
و میانگین گیری معمولی کفایت میکنه .

کاملا مشخصه که سیگنال ۴۸ درصد زدید !!! تبدیل فوریه و تبدیل z و … !!!!

امیر محمد
شهریور ۳۰, ۱۳۹۸ ۹:۱۶ ب٫ظ
پاسخ به  classify

با اجازه از ادمین و دوستان
اولا مشخص هست فعلا در هیجانات دوران دانشگاه هستید
دوما من درصدهام رو گفتم و نیازی نمی بینم شما بخوای تایید کنی
سوما میانگین درصد هر داوطلب از ضرب درصد هر درس در ضریب آن و بعدش جمع همه آنها و در نهایت تقسیم این عدد بر مجموع ضرایب بدست میاد
توی اینترنت سرچ کن یا وقتی آزمون های دیگه مثلا استخدامی دادی می فهمی میانگین گرفتن یعنی چی
نصیحت آخر اینکه هیجان نداشته باش چون توی جامعه و واقعیت کسب و کار اینجوری راحت به مشکل میخوری

محسن
آبان ۳, ۱۳۹۸ ۳:۲۲ ق٫ظ
پاسخ به  classify

من خودم ٢٠ زبان و ٧٠ ریاضی و٢٢ مدار زدم ورتبم شد٨٠٠ چطوری میگی زیر بیست ?امسال یه چیزی کردن خدا میداند

رضا
شهریور ۲۹, ۱۳۹۸ ۲:۳۸ ق٫ظ
پاسخ به  classify

اصلا اینطور نیست. قطع یقین درست نیست که بگین تمام رشته ها امسال داوطلب کمتری داشته، حداقل رشته من که اینطور نبوده و بالطبع بعضی رشته ها داوطلبشون کمتر شده و بعضی ها بیشتر

classify
شهریور ۳۰, ۱۳۹۸ ۱:۱۸ ب٫ظ
پاسخ به  رضا

همه ی رشته ها امسال کاهش داوطلب داشته . میتونید آخرین
نفر مجاز شده ی کارنامه اتون رو با آخرین نفر مجاز شده ی کارنامه ی پارسال و سال های قبلش مقایسه کنید .

رضا
شهریور ۳۱, ۱۳۹۸ ۳:۱۱ ق٫ظ
پاسخ به  classify

وقتی دارید اشتباه حرفی رو میزنید و خودتون تایید میکنید، مطمئن باشید که از تمام رشته ها اطلاعی ندارید. چندین کدرشته در دانشگاهها افزایش داوطلب داشتن. ضمن اینکه ظاهرا در میانگین گرفتن هم سررشته ندارین. میانگین گرفتن نیاز به اعمال کردن ضریب هم داره

مانلی
شهریور ۲۹, ۱۳۹۸ ۷:۴۲ ق٫ظ
پاسخ به  classify

اینکه کسی با رتبه ی ۲ شبانه قبول شه یا با رتبه ی ۱۲ هیچ جا چی؟؟؟؟ از کم کاری خودشه؟؟؟ اصلا در جریان اتفاقات امسال هستی که بالای منبر رفتی؟

علی
شهریور ۲۹, ۱۳۹۸ ۹:۰۴ ق٫ظ
پاسخ به  مانلی

اگه با رتبه ۲ سهمیه، شبانه قبول شده، اصلا عجیب
نیست.
ولی اگه با رتبه ۲ بدون سهمیه، شبانه قبول شده،
قطعا بد انتخاب رشته کرده.چون اگه ظرفیت پذیرش
اون رشته دوره روزانه دو نفر هم بوده باشه باید
قبول میشده!
سهمیه به بیشتر کد رشته محلها تعلق نمیگیره
اصلا! مخصوصا سهمیه ۵ درصدی!
بعضیا فکر میکنن سهمیه قراره معجزه کنه!

علی
شهریور ۲۹, ۱۳۹۸ ۹:۰۹ ق٫ظ
پاسخ به  classify

کاملا موافقم.
در مجموع بیش از صد و بیست هزار نفر کاهش داوطلب
داشته کنکور امسال.
این کاهش، کم و زیاد شامل همه رشته ها شده.
کاهش تعداد داوطلب هم خیلی بیشتر از کاهش ظرفیت
پذیرش بوده. بنابراین قبولی امسال به مراتب ساده تر از
پارسال بوده.

رضا
شهریور ۲۹, ۱۳۹۸ ۹:۴۰ ب٫ظ
پاسخ به  علی

کاهش داوطلب بطور کل ارتباطی به تمام رشته ها نداره و نباید اینو تعمیم داد. ضمن اینکه بعضی از رشته ها همچنان پرطرفدارن و متقاضی بالایی دارن. لطفا بیشتر تحقیق کنید تا بهتر نظر بدین

classify
شهریور ۳۰, ۱۳۹۸ ۱:۲۰ ب٫ظ
پاسخ به  رضا

آخرین
نفر مجاز شده ی کارنامه اتون رو با آخرین نفر مجاز شده ی کارنامه ی پارسال و سال های قبلش مقایسه کنید .

نمونه کارنامه در سطح اینترنت موجوده .

آرمان
شهریور ۲۹, ۱۳۹۸ ۱:۱۱ ب٫ظ
پاسخ به  classify

به قول دوستمون رفتی بالای منبر ؟ حرفت درسته ولی چیز جالب و عجیبی نیست که تازه ژست روشن فکری هم گرفتی. وقتی ارشد خوندن تو دانشگاه تهران هم بدون پارتی بازی براش کار نیست انتظار داری دانشجوها با کدوم انگیزه بخونن برا کنکور؟ وقتی اینهمه سهمیه و حتی آشنا بازی تو پذیرش و نمیدونم طرح آ ت ت و غیره هر لحظه استرس به دانشجوها وارد میکنه با چه انگیزه ای دانشجو حتی شرکت کنه تو کنکور چه اینکه بخواد چند ماه از بهترین ماه های عمرشو درس بخونه

classify
شهریور ۳۰, ۱۳۹۸ ۲:۵۶ ب٫ظ
پاسخ به  آرمان

گویا شما تعریف بالای منبر و روشنفکر رو نمیدونید !!! روشنفکر یعنی شخصی که دو تا مسئله رو بتونه از هم دیگه
تفکیک کنه . مثلا خرافات و واقعیت ، خوب و بد و … . اینکه در کنکور ارشد امسال نسبت به پارسال داوطلب کم شده رو دیگه هر بچه ای میدونه و فقط
عده ی قلیلی در این سایت هستند که نمیدونند و نمیخواند که بدونند چون به ضررشونه !!!

ضمنا بحث بنده راجع به علل کاهش داوطلب کنکور ارشد نبود بلکه راجع به اعتراض عده ای از داوطلب ها به نتایج بود که بنده شرح دادم به طور کامل که اعتراض و نتیجه ی نامطلوب در پی کم کاری خودشون هست نه سخت شدن کنکور و کاهش ظرفیت دفترچه !!! هر چند که کسی که از دانشگاه تهران مدرک گرفته باشه و کار هم بلد باشه رو دست میبرنش و اینکه شما مدرک دانشگاه تهران ( روزانه و شبانه ) بگیری به راحتی میتونی از تاپ ۱۰ های آمریکا و اروپا پذیرش بگیری بدون هیچ پارتی ای . البته اگر بتونی بگیری ;)

علی ارشد - دانشگاه آزاد تهران مرکز
شهریور ۳۰, ۱۳۹۸ ۵:۴۳ ب٫ظ
پاسخ به  classify

چرا فقط دانشگاه رو دانشگاه تهران می بینید دانشجویان دانشگاه های دیگه هم هستن که پایه علمیشون قویه انقدر تعصبی برخورد نکنید والا

رضا
شهریور ۲۷, ۱۳۹۸ ۳:۵۲ ب٫ظ

ایشون میگن سنجش فقط اجرا میکنه در حالیکه خیلی از همین محاسبات غلط و ناعادلانه رو خوده سازمان سنجش هست که بوجود آورده. یکی از همین ضد و نقیض های قوانین اعمال سهمیه ۵ درصد در گفته های ایشون همینه که میگن ۳۰ درصد سهمیه به ایثار گران میدیم و الان هم برای توجیه همینو میگن ولی عملا سهمیه ۵ درصد در اکثر دانشگاه های دولتی کارآیی نداره، چه برسه به دانشگاههای الف !! خب این قوانینو خودش گذاشته اما رعایتم نمیکنه. پس این قانون سهمیه که هی میگن بخصوص ۵ درصدیها، فقط برای رد گم کنی هست و اینکه مشکلو از سر خوده سنجش باز کنه. آقای کدخدایی اگه نمیخاستین بدین چرا در سهمیه ۵ درصد تبصره زدین که پایین ظرفیت ۱۰ نفر تعلق نگیره. پس شما هم قانون برای خودتون وضع میکنید تا اگر چیزی شد بندازین گردن سهمیه ای ۵ درصدیها. اگر شما الان ببینید میگن اعتراض بزنید، واقعا چقد اثر داشته؟ آیا سر کاری نیست همه اینها؟

aria
شهریور ۲۷, ۱۳۹۸ ۳:۳۸ ب٫ظ

دیوان عدالت اداری اعتراض کردیم. همه به دیوان عدالت اداری شهرتان برید و درخواست با عنوان دستور موقت مبنی بر توقف ادامه روند ثبت نام جهت جلوگیری از تضییع حقوق خود بزنید و تو متنش کامل داستان سهمیه ها را بزنید. هزنیش ۲۰ هزارتومان بیشتر نیست. حیلی ها دارن این کار را میکنند. دیوان رای بده داستان سهمیه ها موقت متوقف می شه

Cheyenne
شهریور ۲۷, ۱۳۹۸ ۱۲:۵۶ ب٫ظ

هیچ بقالی هم نمی گه ماست من ترشه.

حکایت سنجش دقیقا همینیه که گفتم.

Cheyenne
شهریور ۲۷, ۱۳۹۸ ۱۲:۵۲ ب٫ظ

در کل کنکور ارشد ۹۸ ماس مالی کردن رفت
تموم.

نازی
شهریور ۲۷, ۱۳۹۸ ۱۲:۳۵ ب٫ظ

به جای اعتراضی که میدونید به هیچ جا نمیرسه بشینید درس بخونید تلاش کنید . یکم بررسی کنید میبینید که سهمیه ۵درصد عملا چیز بدرد بخوری نیست . ۲۵ در صدی ها هم تعدادشون اونقدر زیاد نیست .

محمد
شهریور ۲۷, ۱۳۹۸ ۱:۳۹ ب٫ظ
پاسخ به  نازی

نازی خانوم درصورتی که ظرفیت سهمیه ۲۵ درصد تکمیل نشه این ظرفیت به دارنان سهمیه پنج درصد تعلق میگیره. پس تمام سهمیه ها کاملا پر پیشوند.

نازی
شهریور ۲۷, ۱۳۹۸ ۲:۴۴ ب٫ظ
پاسخ به  محمد

اگر ظرفیت پذیرش دانشگاه تا ۱۰نفر باشه خیر همچین اتفاقی نمیوفته

علی
شهریور ۲۷, ۱۳۹۸ ۱۱:۲۴ ق٫ظ

خداکنه زودتر همه سهمیه ها حذف و خیال
داوطلب ها راحت بشه.
فقط رتبه داوطلب در آزمون ملاک قرار بگیره و بس.

واقعا زور داره رتبه ۱۰ و رتبه ۵۰۰ با هم
همکلاس باشن.
???

مریم
شهریور ۲۷, ۱۳۹۸ ۱۲:۲۶ ب٫ظ
پاسخ به  علی

مشکل اینجاست ک همون رتبه ۱۰ هم امسال مردود شده و اصلا قبولی نداشته.. چ برسه ب همکلاس شدن و بقیه موارد..معلوم نیست امسال کیا پذیرفته شدن چون خیلی از سهمیه دارا مردود شدن

کوثر
شهریور ۲۸, ۱۳۹۸ ۰:۴۶ ق٫ظ
پاسخ به  مریم

دقیقا دوست خودم رتبش شد ۱۶ و ۷۰ درصد از حد نصاب و گرفت ینی به هر حال درصد بالایی زده اما مردود شد خیلی عجیب بود!

تلاش
شهریور ۲۸, ۱۳۹۸ ۳:۲۶ ب٫ظ
پاسخ به  مریم

اره والله.من میگم چهل درصد زدم…حتی شیراز نیاوردم…حتی با سهمیه پنج درصد

A.m
شهریور ۲۷, ۱۳۹۸ ۱۲:۴۷ ب٫ظ
پاسخ به  علی

به هیچ عنوان رتبه ۱۰ و ۵۰۰ در یک کلاس نخواهند نشست.
سهمیه ۵ درصد که به خیلی از دانشگاه های مطرح به علت ظرفیت پذیرش پایین تعلق نمیگیرد
سهمیه ۲۵ درصد هم باید رتبه خود داوطلب در سهمیه آزاد بسیار خوب شده باشد
رقابت در ارشد بسیار بالاست و سهمیه معجزه کننده نیست
موفق باشید.

محمد
شهریور ۲۷, ۱۳۹۸ ۱:۴۳ ب٫ظ
پاسخ به  A.m

دفترچه رو بخون بعد نظر بده؛ هیچ سهمیه ای خالی نمیمونه و رتبه ۱۰ و ۵۰۰ که چه عرض کنم، رتبه ۱ و رتبه ۲۳۰۰۰ هم کنارهم نشسته اند.

حامد
شهریور ۲۸, ۱۳۹۸ ۱۱:۲۲ ق٫ظ
پاسخ به  محمد

من الان رتبه ام تو سهمیه آزاد شده ۲۰۰ تو سهمیه شاهد شده ۲۱ ولی هیچ دانشگاهی تو تهران قبول نشدم دانشگاه رازی قبول شدم که اونم نمیشم

Tttttt
شهریور ۲۷, ۱۳۹۸ ۲:۴۸ ب٫ظ
پاسخ به  A.m

منم موافقم کسی که اطلاعات نداره و حتی دفترچه رو نخونده اطلاعات غلط نده

علی
شهریور ۲۷, ۱۳۹۸ ۱۰:۴۲ ب٫ظ
پاسخ به  A.m

من مثال عینی این موضوع رو با چشمای خودم دیدم.
بعد شما میگی به هیچ عنوان! ?

A.m
شهریور ۲۷, ۱۳۹۸ ۱۱:۱۷ ب٫ظ
پاسخ به  علی

سلام به آقای علی?
در کامنت دوم توضیح دادم که شاید حتما منظور شما رشته های دیگه ای است
من بر اساس رشته خودم که روانشناسی بالینی بوده و پر متقاضی هست و ظرفیت پایین توضیح دادم که اینجور نبوده
اگر باعث شدم منظورم رو دقیق متوجه نشید از شما عذر خواهی میکنم??

علی
شهریور ۲۸, ۱۳۹۸ ۹:۵۶ ق٫ظ
پاسخ به  A.m

بله. منم نگفتم همه رشته ها اینجوری بوده.
ولی به هر حال اگر در چند تا رشته معدود هم
چنین اتفاقاتی بیفته( که افتاده متأسفانه) ،
باز هم به نظر من ظلمه.
بدتر از همه اینکه در خیلی از رشته ها که ظرفیت
پایینی داشتن، اصلا سهمیه داشتن و نداشتن فرقی
نمیکرده،فقط باعث شده یه توقع کاذب برای
دارندگان سهمیه ایجاد بشه و
بعد هم ناراضی باشن که چرا هیچکس با سهمیه
قبول نشد!
به هر حال یا سهمیه نمیتونه به داوطلب کمک کنه،
که بودن و نبودنش بیخوده. باید حذف بشه.
یا سهمیه میتونه تغییر ایجاد کنه،که اینم ظلمه و
باید حذف بشه.
در هر صورت با سهمیه ها به هر شکلی مخالفم.

مری
شهریور ۲۹, ۱۳۹۸ ۱۲:۵۷ ب٫ظ
پاسخ به  A.m

دقیقا همینطوره رشته روانشناسی بالینی ظرفیتش خیلی کم شده و با رتبه های خوب هم قبول نشدیم

A.m
شهریور ۲۷, ۱۳۹۸ ۳:۲۸ ب٫ظ
پاسخ به  علی

با سلام به دوستان?
در هر صورت فرد مشمول سهمیه باید ۷۰٪ تراز آخرین فرد پذیرفته شده در سهمیه آزاد اون کد رشته ی مورد نظر رو کسب کرده باشه و اگر کسب نکند سهمیه مذکور به دیگر افراد میرسد.
شاید منظور شما رشته های کم متقاضی تر و یا رشته های با ظرفیت بالا بوده باشه.
رشته ها و دانشگاه های پر متقاضی که ظرفیت پایینی دارند باید رتبه آزاد داوطلبی که مشمول سهمیه هست خوب باشه.

نیلی
شهریور ۲۷, ۱۳۹۸ ۱۰:۱۴ ق٫ظ

سلام. بچه ها به داوطلبان آزاد چرا ۲۵درصد ایثارگران دادند. میدونی یعنی چی

آنه
شهریور ۲۷, ۱۳۹۸ ۱۰:۴۴ ق٫ظ
پاسخ به  نیلی

به من که ندادن

صبا
شهریور ۲۷, ۱۳۹۸ ۱۰:۱۱ ق٫ظ

واقعا که فقط بلدن بگن به ما مربوط نیست بعد اونوقت
این همه حق ماها که پایمال شده مسئولش کیه؟؟؟

احمد
شهریور ۲۷, ۱۳۹۸ ۱:۵۲ ق٫ظ

دوستان آگاه،براساس تجربیات سال های قبل مهلت ثبت نام غیرحضوری ارشد پیام نور تمدید میشه؟

علی
شهریور ۲۶, ۱۳۹۸ ۱۰:۳۱ ب٫ظ

خوبه کنکور رو دوماه عقب انداختن بعدم یه عده باز الکی معترضن ??

arian
شهریور ۲۷, ۱۳۹۸ ۸:۲۹ ق٫ظ
پاسخ به  علی

اعتراض به سهمیه ها است حالا میخاد کنکو اصلا چهار ماه به تعویق می افتاد فرقی نداشت

سار
شهریور ۲۷, ۱۳۹۸ ۱۰:۰۴ ق٫ظ
پاسخ به  علی

چه ربطی داره.اومدن کلی بهشون سهمیه دادن.اونی ک پارسال با رتبه پایین روزانه قبول شده امسال همون رتبه رم شبانه نگرفتن.این واقعااااا نهایت بی عدالتیه

ش
شهریور ۲۷, ۱۳۹۸ ۱۱:۲۶ ق٫ظ
پاسخ به  سار

شبانه رو استانیش کردن

سپهر
شهریور ۲۷, ۱۳۹۸ ۱۰:۰۴ ق٫ظ
پاسخ به  علی

الکی معترض؟؟ من با رتبه ای که اوردم باید دانشگاهای تهران پذیرفته میشدم ولی دانشگاه فردوسی یک گرایش ضعیف قبول شدم این اعتراض نداره؟؟

ایدا
شهریور ۲۷, ۱۳۹۸ ۱۱:۳۲ ق٫ظ
پاسخ به  سپهر

?

ایدا
شهریور ۲۷, ۱۳۹۸ ۱۱:۳۳ ق٫ظ
پاسخ به  سپهر

من هم رتبم خوب شد مطمن بودم دانشگاه تهران قبول میشم ولی نشد.
ولی کاریش نمیشه کرد.