درخواست رئیس دانشگاه خوارزمی برای پایش متقاضیان ارشد دانشگاه ها

رئیس دانشگاه خوارزمی خواستار تغییر نحوه پذیرش دانشجویان کارشناسی ارشد شد و گفت: اول این دانشجویان باید پایش شده و سپس پذیرش شوند.

میترسی از اخبار کنکور ارشد جدا بمونی؟ ما همه اخبار رو بهت میگیم! کافیه عضو کانال تلگرام کارشناسی ارشد بشی … و یا وارد پیج اینستاگرام مسترتست بشی …

عزیزالله حبیبی در گفتگو با مهر درباره کیفیت ورودی ها در مقطع کارشناسی ارشد گفت:  در سال های اخیر مشاهده می کنیم که آمار دانشجویان افزایش داشته و این افزایش مقداری همراه خود کاهش کیفی را در بر داشته است.

وی ادامه داد: در دانشگاه خوارزمی نیز دانشجویانی که در مقطع کارشناسی ارشد می پذیریم نشان از ناهمگونی در ورودی دانشجویان دارد.

رئیس دانشگاه خوارزمی افزود: این ناهمگونی به ویژه در رشته های علوم پایه و فنی خود را نشان می دهد که دانشجو توانسته از سد کنکور عبور کند ولی با مباحث کلاس هم سطح نیست و با استاد چالش دارد.

وی ادامه داد: هر طرحی که بتواند یک پایش اولیه را انجام بدهد و براساس آن مشخص شود که دانشجو قابلیت ورود به مقطع کارشناسی ارشد را دارد می تواند کیفیت در مقطع کارشناسی ارشد و بعد در مقطع دکتری افزایش دهد.

حبیبی افزود: این مشکل در حال حاضر وجود دارد ما در دانشگاه خودمان در مقطع کارشناسی ارشد تعداد زیادی دانشجو داریم که دو ترم مشروط یا اخراج می شوند.

ثبت‌نام کنید
مطلعم کن

۶ نظرات
جدیدترین
قدیمی‌ترین
Inline Feedbacks
مشاهده همه نظرات
علی سنجش از دور
آبان ۸, ۱۳۹۸ ۷:۵۶ ب٫ظ

سلام. من خودم که رتبه کنکور ارشدم خوب بوده اومدم بهشتی رو انتخاب کردم و قبول شدم. ولی وقتی نگا میکنم دانشگاه خوارزمی خابگاه به دانشجویان نمیده و تازه رشته مورد نظرم تو کرج قرار داره خب قطعا بهشتی رو انتخاب میکنم چون امکاناتش بهتره. به نظر بنده به جای فیلتر دانشجویان باید خود امکانات و دانشگاه فیلتر بشه که رتبه های برتر بیان اونجا

محمد
آبان ۸, ۱۳۹۸ ۶:۲۰ ب٫ظ

نظر آقای حبیبی کاملا به جاست.شاید مشکل دانشگاه دو پاره بودنشه، اما قدیمیترین دانشگاه هست. من الان در دانشکده ادبیات مشغول تحصیلم و از وضع اساتید و دانشکده راضی ام.

علی
اسفند ۲۱, ۱۳۹۹ ۵:۲۸ ب٫ظ
پاسخ به  محمد

دوست عزیز پس دانشکده شیمی اش ندیدی من دو درس با استادای مسخره این دانشکده که افتاده بودم رفتم علم و صنعت و شهید بهشتی یکیش گرفتم ۱۹.۱ و دیگری ۱۷.۵ پس استادا داغونن نه دانشجویان

محمد
آبان ۳, ۱۳۹۸ ۱۲:۲۰ ب٫ظ

اگه این حرف و دانشگاه شریف و تهران و امیرکبیر میزدن درست بود

یه دختر
مهر ۲۹, ۱۳۹۸ ۸:۰۵ ب٫ظ

دانشگاه خوارزمی چند تا بدی داره. یک اینکه دانشگاه دوگانگی داره.قسمت اعظم دانشگاه تو کرجه. کسانی که در قسمت تهرانش درس میخونن، دردسردارن به جز دانشجویان انسانی.اول اینکه استاد رو بعدازکلاس پیدانمیکنی. دوم اینکه محیط دانشگاه قسمت تهران به هیچ عنوان جو علم و درس خوندن نداره. اغلب اساتید سر امتحان حضور ندارن. دانشکده دوربین نداره و اغلب تقلب خیلی رواج داره. اساتید با دانشجوفاصله به نسبت زیاد سنی دارن. دانشکده هایی هستن که سالن مطالعه ندارن! برخی از اساتید که حوصله درس دادن ندارن !. برای دسترسی به سایت باید رفت یک دانشکده دیگه. دانشکده یک تخته درس بیشتر نداره! جالبه برخی از دانشکده ها تا دوساعت بعد از ناهار بسته میشن! حالا دانشجویی که تلاش کرده و کنکور اینجا قبول شده، تحت تاثیر محیط و جو قراربگیره، خودبه خودزده میشه. به مراتب دانشگاه های سطح ۴و۳شهرستان ها، امکانات و پتانسیل خیلی بیشتری دارن واقعا.

مریم
آبان ۸, ۱۳۹۸ ۵:۳۲ ب٫ظ
پاسخ به  یه دختر

واقعا اینقدر افتضاست؟
چقدر خوب شد که اصلا نزدمش
در کل چقدر خوب پردیس خودگردانا رو نزدم