لزوم تلفیق آزمون تستی، سوابق تحصیلی و مصاحبه برای پذیرش دانشجوی ارشد

رئیس دانشگاه تهران گفت: آزمون تستی و کوتاه کنکور، رقابت سالم و منطقی برای ورود به دانشگاه را فراهم نمی‌کند و روش «آ. ت. ت» به عنوان تلفیقی از آزمون تستی، سوابق تحصیلی و مصاحبه در مقطع ارشد بهتر جواب می‌دهد.

میترسی از اخبار کنکور ارشد جدا بمونی؟ ما همه اخبار رو بهت میگیم! کافیه عضو کانال تلگرام کارشناسی ارشد بشی … و یا وارد پیج اینستاگرام مسترتست بشی …

به گزارش خبرگزاری فارس، برخی کاربران فارس با ثبت سوژه در سامانه فارس من با موضوع «اعتراض به مصوبه آ. ت. ت»، اعلام کردند که این طرح عدالت را برقرار نمی‌کند.

روح کلی این طرح، تغییر نحوه پذیرش دانشجو در مقطع کارشناسی ارشد است که با اختیار دادن به دانشگاه‌ها در انتخاب دانشجویان از بین دانشجویان معرفی شده بیشتر از ظرفیت صورت می گیرد تا دانشجویانی با شایستگی بیشتر به دانشگاه‌‌ها راه پیدا کنند.

برخی دانشجویان که بیشتر از دانشگاه‌های آزاد، غیرانتفاعی و علمی کاربردی یا دانشجوی تغییر رشته‌ای هستند نگران‌ هستند که این روش عدالت را برقرار نکند و استادان در انتخاب دانشجو به دانشجویان دانشگاه خود رغبت بیشتری داشته باشند.

همچنین برخی کاربران هم با ثبت سوژه دیگری خواستار «لغو طرح آ.ت.ت از کنکور ارشد ۹۹ در راستای ایجاد عدالت» شده‌اند.

خبرنگار فارس نظر مسئولان دانشگاهی را درباره این طرح جویا شده است.

*رئیس دانشگاه تهران: طرح آ. ت. ت برای دانشگاه زحمت دارد؛ اما موافق آن هستیم

محمود نیلی احمدآبادی رئیس دانشگاه تهران در گفت‌وگو با خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس، درباره مطرح شدن دوباره طرح «آ. ت. ت» برای تغییر شیوه پذیرش دانشجو در مقطع کارشناسی ارشد، اظهار داشت: در دانشگاه تهران به دنبال عدالت آموزشی هستیم.

وی ادامه داد: به این معنا که افرادی که امکان ورود به یک رشته دانشگاهی را دارند در یک رقابت سالم و منطقی وارد دانشگاه شوند.

نیلی احمدآبادی تصریح کرد: ما متقاضی هر شیوه سنجش و پذیرشی هستیم که رقابت سالم و منطقی را تأمین کند.

رئیس دانشگاه تهران افزود: روش‌های فعلی که در آنها طی یک آزمون در مدت زمان کوتاه و به روش تستی، سنجش انجام می‌شود این نیاز را تأمین نمی‌کند و به همین دلیل روش «آ. ت. ت» که تلفیقی از آزمون تستی،  آزمون سوابق تحصیلی و مصاحبه است به نظر ما بسیار بهتر جواب می‌دهد.

وی خاطر نشان کرد: این شیوه پذیرش دانشجوی کارشناسی ارشد، برای دانشگاه زحمت زیادی دارد و اساتید دانشگاه باید وقت زیادی برای آن بگذارند؛ اما به دلیل اینکه کیفیت پذیرش برای ما بسیار مهم است بنابراین ما موافق این طرح هستیم.

ثبت‌نام کنید
مطلعم کن

۶ نظرات
جدیدترین
قدیمی‌ترین
Inline Feedbacks
مشاهده همه نظرات
رها
آذر ۴, ۱۳۹۸ ۱۲:۰۸ ب٫ظ

روش آ ت ت چی هست؟؟

farhad
آذر ۲, ۱۳۹۸ ۰:۰۴ ق٫ظ

این طرح اجرا نمیشه.نه امسال نه سالای دیگ.شک نکنید
مگر اینکه ب بچه های ورودی امسال کارشناسی بگن همچین طرحی است.بعد از ۴سال بعد این روشو پیاده کنن.

مهدی
آذر ۱, ۱۳۹۸ ۷:۵۳ ب٫ظ

این طرح امسال اجرا نمی شود رئیس سازمان سنجش آقای خدایی کنکورهای سال ۹۹ بدون تغییر انجام می شود

تورج
آذر ۱, ۱۳۹۸ ۱۰:۲۲ ب٫ظ
پاسخ به  مهدی

البته اقای خدایی اعلام کرده که آزمون سال ۹۹ بدون تغییر برگزار میشود، اشاره به نحوه پذیرش آن و یا تغییری در آن را اعلام نکرده.میشه اینجوری هم به گفته ایشون نگاه کرد

یه دختر
آذر ۳, ۱۳۹۸ ۰:۴۶ ق٫ظ
پاسخ به  تورج

اشاره کردن که همانند سالهای گذشته برگزار میشه و طرح فلان از سوی سازمان سنجش قابل قبول نیست.

علی ارشد
آذر ۱, ۱۳۹۸ ۷:۰۰ ب٫ظ

فاجعه پذیرش دانشجو در مقطع ارشد کلید خورد