نخبگان

امکان ادامه فعالیت پردیس‌های دانشگاهی با توجه به ارزیابی عملکرد آن‌ها

وزیر علوم گفت: ادامه فعالیت پردیس‌های دانشگاهی منوط به ارزیابی عملکرد آنها توسط هیأت‌های امنای دانشگاه‌ها در جهت تحقق اهداف آموزش عالی است.

میترسی از اخبار کنکور ارشد جدا بمونی؟ ما همه اخبار رو بهت میگیم! کافیه عضو کانال تلگرام کارشناسی ارشد بشی … و یا وارد پیج اینستاگرام مسترتست بشی …

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت علوم، دهمین جلسه شورای نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت علوم، تحقیقات و فناوری با محوریت بررسی وضعیت پردیس‌های دانشگاه‌های دولتی با حضور منصور غلامی وزیر علوم و جمعی از رؤسای دانشگاه‌ها و صاحب‌نظران برگزار شد.

وزیر علوم ضمن تشکر از گزارش مرکز نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت درباره پردیس‌های دانشگاه‌های دولتی، خواستار تطبیق عملکرد پردیس‌ها با ضوابط و مقررات و بررسی میزان تحقق اهداف آنها توسط مرکز نظارت شد.

وی با بیان اینکه هر گسترشی در آموزش عالی باید محدود به تأمین شاخص‌های کیفی شود، ادامه فعالیت پردیس‌های دانشگاهی را منوط به ارزیابی عملکرد آنها توسط هیأت‌های امنای دانشگاه‌ها در جهت تحقق اهداف آموزش عالی عنوان کرد و از مرکز نظارت خواست تا شاخص‌های ارزیابی پردیس‌ها را تعیین و در اختیار دانشگاه‌ها قرار دهد.

وزیر علوم با بیان اینکه وجود دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی غیردولتی باکیفیت نیز بخشی از راهبرد آموزش عالی در آینده است، تأکید کرد: باید تلاش کرد با نظارت و ارزیابی‌هایی که شکل گرفته است، دانشگاه‌ها و مؤسسات غیردولتی به لحاظ کیفیت ارتقاء یابند و نباید دولت با افزایش دوره‌ها و ظرفیت‌ها در پردیس‌های دانشگاه‌های دولتی به عنوان رقیب آنها وارد شود.

در ادامه این جلسه، دکتر زکائی، رئیس مرکز نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت عتف نیز با اشاره به اینکه در زمان تأسیس تعدادی از پردیس‌های دانشگاهی به ضوابط تأسیس توجه کامل نشده است، گفت: این موضوع یکی از دلایل عدم تحقق برخی اهداف شکل‌گیری پردیس‌هاست.

در ادامه دکتر محمود نیلی احمدآبادی رئیس دانشگاه تهران، ضمن ارائه گزارشی از رعایت ضوابط تأسیس و اداره پردیس‌های دانشگاه تهران، آمادگی دانشگاه تهران را برای ارزیابی پردیس‌های این دانشگاه توسط مرکز نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت علوم، تحقیقات و فناوری اعلام کرد.

ثبت‌نام کنید
مطلعم کن

۰ نظرات
Inline Feedbacks
مشاهده همه نظرات