پذیرش ارشد بدون آزمون دانشگاه یزد در سال ۹۹

اطلاعیه پذیرش بدون آزمون استعدادهای درخشان در مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه یزد از بین متقاضیان واجد شرایط این دانشگاه و سایر دانشگاه‌های کشور برای نیمسال اول سال تحصیلی ۱۳۹۹-۱۴۰۰ منتشر شد.

میترسی از اخبار کنکور ارشد جدا بمونی؟ ما همه اخبار رو بهت میگیم! کافیه عضو کانال تلگرام کارشناسی ارشد بشی … و یا وارد پیج اینستاگرام مسترتست بشی …

به گزارش مسترتست، دانشگاه یزد در نظر دارد با استناد به آئین نامه ارائه تسهیلات به برگزیدگان علمی برای ورود به دوره های تحصیلی بالاتر آئین نامه شماره ۲۲۰۳ مورخ ۱۳۹۸/۱۰/۰۱ وزارت علوم، تحقیقات و فناوری برای سال ۱۳۹۹ اقدام به پذیرش دانشجو (بدون آزمون) در مقطع کارشناسی ارشد از بین دانشجویان ممتاز مقطع کارشناسی پیوسته دانشگاه یزد و سایر دانشگاه ها نماید.

شرایط اختصاصی کارشناسی ارشد بدون کنکور یزد (متقاضیان سایر دانشگاه ها)

– دانشجویان ممتاز مقطع کارشناسی (ورودی نیمسال دوم ۹۴ و نیمسال اول و دوم ۹۵) که حائز یکی از شرایط زیر هستند می توانند برای استفاده از مزایای این آئین نامه درخواست خود را به دانشگاه یزد ارائه نمایند.

ب-۱) برگزیدگان رتبه های اول تا پانزدهم مرحله نهایی المپیادهای علمی – دانشجویی برای ورود به همان رشته با رشته های مرتبط با ارائه معرفی نامه از دبیرخانه المپیاد علمی دانشجویی کشورها

زمان و شرایط ثبت نام کارشناسی ارشد بدون کنکور دانشگاه یزد

ب-۲) دانشجویان ممتاز دوره کارشناسی پیوسته که پس از گذراندن شش نیمسال تحصیلی (با گذراندن حداقل سه چهارم واحدهای درسی) به لحاظ میانگین کل جزو پانزده درصد برتر در بین دانشجویان هم رشته و هم ورودی خود باشند و حداکثر در مدت هشت نیمسال دانش آموخته شوند (اتمام تحصیلات کارشناسی از ۹۸/۰۷/۰۱ تا تاریخ ۹۹/۰۶/۳۱).

تبصره ۱: دانشجویان مندرج در بند به که در مدت ۶ نیمسال دانش آموخته شوند و به لحاظ میانگین کل در مقایسه با میانگین کل هشت نیمسال دانشجویان هم رشته و غیر هم ورودی خود جزو پانزده درصد برتر باشند به صورت مازاد بر ظرفیت پذیرش بدون آزمون، در دوره کارشناسی ارشد پذیرفته خواهندشد (اتمام تحصیلات کارشناسی تا تاریخ ۹۹/۰۶/۳۱).

تبصره ۲: پذیرش برای سال تحصیلی بلافاصله پس از دانش آموختگی و صرفا برای یک بار امکان پذیر است.

شرایط اختصاصی متقاضیان دانشگاه یزد

* تذکر: دانشجویان ممتاز رشته نقاشی که سرفصل دروس آنها طبق مصوبات شورای عالی برنامه ریزی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در دوره های کارشناسی پیوسته برای ۹ نیمسال تدوین و تصویب شده است، نیز می توانند در صورت فراغت از تحصیل در مدت ۹ نیمسال از تسهیلات مربوطه بهره مند شوند. ضمنا این دانشجویان باید حداقل سه چهارم واحدهای درسی را در مدت هفت نیمسال تحصیلی گذرانده باشند (اتمام تحصیلات کارشناسی از ۹۸/۰۷/۰۱ تا تاریخ ۹۹/۰۶/۳۱). 

مدارک مورد نیاز جهت ثبت نام ارشد بدون کنکور ۹۹

۱- تصویر تکمیل شده فرم شماره ازنوع فایل

۲- تصویر تکمیل شده فرم گواهی ممتازی

٣- تصویر صفحه اول شناسنامه و کارت ملی

۴- تصویر ریز نمرات اخذ شده تا پایان ترم ششم

۵- تصویر معرفی نامه برای متقاضیان بند ب-۱- ارائه اصل معرفی نامه در هنگام ثبت نام ضروری است.

۶- تصویر سایر مدارک (رزومه علمی همراه با تصویر مدارک و مستندات مربوط به فعالیتهای پژوهشی.

۷- واریز حق ثبت نام به شرح زیر

کلیه متقاضیان پذیرش بدون آزمون سایر دانشگاه ها مجاز به انتخاب حداکثر ۲ رشته گرایش می باشند که لازم است مبالغ ذیل را از طریق سامانه پرداخت الکترونیکی واریز نمایند.

الف) برای انتخاب گرایش اول مبلغ ۶۰۰/۰۰۰ (ششصد هزار ریال)

ب) برای انتخاب گرایش دوم مبلغ ۴۰۰/۰۰۰ (چهارصد هزار ریال)

اطلاعات ثبت نام کارشناسی ارشد بدون آزمون ۹۹ دانشگاه یزد

۱- آخرین مهلت ثبت نام غیرحضوری (الکترونیکی برای متقاضیان ۹۹/۰۱/۲۰ از طریق سامانه گلستان است.

٢. متقاضیان برای ثبت نام غیرحضوری (الکترونیکی)، می توانند با مراجعه به سامانه آموزشی دانشگاه به آدرس Internet Explorer) http://golestan.yazd.ac.ir نسخه ۷ به بالا) با مطالعه راهنمای مربوطه، ثبت نام خود را به انجام برسانند.

٣. زمان تقریبی اعلام نتایج از طریق وبگاه دانشگاه به آدرس http://www.yazd.ac.ir خرداد ماه سال ۱۳۹۹ خواهدبود.

توضیحات مهم

۱- پذیرش بدون آزمون از دانشجویان و دانش آموختگان دانشگاه های غیردولتی، غیرانتفاعی، آزاد، پیام نور، نیمه حضوری، جامع علمی کاربردی، مجازی، پردیس های دانشگاهی و دوره های بین الملل و همچنین دارندگان مدرک تحصیلی کارشناسی ناپیوسته صورت نمی گیرد.

۲- پذیرش بدون آزمون دانشجویان ممتاز کارشناسی در مقطع کارشناسی ارشد، مطابق ضوابط وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و مقررات دانشگاه، پس از ارزیابی و امتیازدهی به فعالیت ها و سوابق داوطلبین انجام می پذیرد. بدیهی است تشکیل پرونده و دعوت به مصاحبه هیچگونه حقی برای داوطلب ایجاد نخواهد کرد.

٣- اسامی پذیرفته شدگان همراه با مدارک و مستندات مربوطه برای تطبیق شرایط و اعلام پذیرفته شدگان نهائی، به سازمان سنجش آموزش کشور اعلام خواهد شد.

۴- ثبت نام قطعی پس از پذیرش علمی و تائید سازمان سنجش، منوط به تائید دبیرخانه هیات مرکزی گزینش دانشجو مستقر در سازمان سنجش آموزش کشور است. بنابراین دانشگاه یزد از صدور هرگونه گواهی اشتغال به تحصیل تا دریافت این تائیدیه معذور است.

۵- دانشجویان ممتاز در رشته هایی که سرفصل دروس آنها طبق شورای عالی برنامه ریزی وزارت در دوره های کارشناسی پیوسته برای ۹ نیمسال تدوین و تصویب شده است می توانند از تسهیلات مربوط بهره مند شوند. ضمنا این دانشجویان باید حداقل تعداد سه چهارم واحدهای درسی را در مدت ۷ نیمسال تحصیلی گذرانده باشند (اتمام تحصیلات کارشناسی از ۹۸/۰۷/۰۱ تا تاریخ ۹۹/۰۶/۳۱.

۶- اولویت ادامه تحصیل افراد مشمول این آئین نامه در همان رشته تحصیلی است. همچنین متقاضیان می توانند در یکی از گرایش های متناسب درخواست دهند. (تشخیص این تناسب با گروه مربوط خواهد بود).

۷- پذیرش دانشجویان ممتاز مشمول این آیین نامه، در دوره های تحصیلی بالاتر بصورت رایگان و بدون دریافت شهریه است. لذا دانشجویانی که از طریق این تسهیلات در این دانشگاه پذیرفته شوند، در صورتی که اقدام به ثبت نام نموده و شروع به تحصیل نمایند، در صورت و انصراف ملزم به پرداخت هزینه آموزش رایگان در نیمسال های ثبت نام شده خواهند بود.

۸- توجه داشته باشید که وجه واریزی، به هیچ عنوان مسترد نخواهد شد؛ لذا، به داوطلبان توصیه می شود با دقت لازم، مفاد اطلاعیه را مطالعه و فقط در صورت دارا بودن شرایط مربوط، نسبت به ثبت نام در فراخوان اقدام نمایند.

۹- انتقال، میهمان، تغییر رشته و تغییر گرایش برای دانشجویانی که از طریق آئین نامه پذیرش بدون آزمون استعدادهای درخشان پذیرش شده اند، ممنوع است.

۱۰- پذیرش دانشجو بر اساس بررسی مدارک و سوابق داوطلبین صورت می گیرد و در صورت صلاحدید، افراد حائز شرائط برای مصاحبه علمی به دانشکده های مربوطه معرفی می گردند (رزومه علمی به همراه مدارک و مستندات مربوط به فعالیت های پژوهشی در هنگام ثبت نام در سامانه آموزشی بارگزاری شود).

رشته های تحصیلی کارشناسی ارشد بدون کنکور ۹۹ دانشگاه یزد

ثبت‌نام کنید
مطلعم کن

۴ نظرات
جدیدترین
قدیمی‌ترین
Inline Feedbacks
مشاهده همه نظرات
فرحناز ملکیان
آذر ۲۳, ۱۳۹۹ ۳:۳۷ ب٫ظ

من تکمیل ظرفیت ارشد طراحی لباس میخام

Fatemeh
اسفند ۲۷, ۱۳۹۸ ۱۱:۰۷ ق٫ظ

کاشکی مهلت ثبت نام تمدید بشه با این اوضاع که دانشگاه ها بسته ان چجوری امضا بگیریم؟

Fatemeh
اسفند ۲۷, ۱۳۹۸ ۱۱:۰۶ ق٫ظ

کاش مهلت ثبت نام تمدید بشه با این اوضاع که دانشگاه ها بسته ان چجوری امضا بگیریم؟

Nazanin
اسفند ۲۵, ۱۳۹۸ ۴:۲۶ ب٫ظ

این مدارک مورد نیاز رو چطوری باید بفرستیم ؟ باید پست کنیم ؟