نخبگان

فراخوان پذیرش کارشناسی ارشد استعداد درخشان ۹۹ موسسه خرد بوشهر

کارشناسی ارشد بدون کنکور موسسه خرد بوشهر

مؤسسه آموزش عالی خرد بوشهر مطابق با آیین نامه پذیرش بدون آزمون استعدادهای درخشان در دوره تحصیلی کارشناسی ارشد در سال ۱۳۹۹ دانشجو می پذیرد.

میترسی از اخبار کنکور ارشد جدا بمونی؟ ما همه اخبار رو بهت میگیم! کافیه عضو کانال تلگرام کارشناسی ارشد بشی … و یا وارد پیج اینستاگرام مسترتست بشی …

به گزارش مسترتست، موسسه آموزش عالی خرد بوشهر که در سال تحصیلی ۱۳۹۹-۱۴۰۰ با لحاظ نمودن شرایط ذیل دانشجو می پذیرد.

شرایط متقاضیان پذیرش ارشد بدون کنکور موسسه خرد بوشهر

۱- دانشجویان ورودی بهمن ۹۴، مهر ۹۵ و بهمن ۹۵ دوره کارشناسی که حائز شرایط یکی از بندهای ذیل باشند می توانند نسبت به ثبت نام و ارسال مدارک جهت شرکت در رقابت پذیرش بدون آزمون اقدام نمایند:

کارشناسی ارشد بدون کنکور موسسه خرد بوشهر

۱-۱- دانشجویان دانشگاه های سطح یک و دو کشور (مطابق ابلاغیه وزارت علوم، تحقیقات و فناوری درخصوص سطح بندی دانشگاه های کشور) که پس از شش نیمسال تحصیلی، با گذراندن حداقل سه چهارم واحد های درسی، به لحاظ معدل کل، جز %۱۵ برتر دانشجویان هم رشته و هم ورودی خود بوده و دارای حداقل معدل ۱۵ باشند.

۲-۱- دانشجویان دانشگاه های سطح سه و چهار کشور (مطابق ابلاغیه وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در خصوص سطح بندی دانشگاه های کشور) به جز دانشگاه های مذکور در بند (الف- ۴،) که پس از گذراندن شش نیمسال تحصیلی، با سپری نمودن حداقل سه چهارم واحد های درسی، به لحاظ معدل کل، حائز رتبه های ۱ تا ۳ بین دانشجویان هم رشته و هم ورودی خود بوده و دارای حداقل معدل ۱۷ باشند.

۲- دانشجویان حائز رتبه های ۱ تا ۱۵ در مرحله نهایی المپیاد علمی دانشجویی کشور می توانند نسبت به ثبت نام و ارسال مدارک جهت بهره مندی از تسهیلات پذیرش بدون آزمون، اقدام نمایند.

۳- متقاضیان پذیرش بایستی حداکثر تا تاریخ ۹۹/۶/۳۱ فارغ التحصیل شوند.

۴- دانشجویانی که طول مدت تحصیل آن ها در مقطع کارشناسی، بیش از ۸ نیمسال باشد، مجاز به استفاده از تسهیلات این فراخوان نمی باشند. با این وجود پرونده متقاضیانی که طول مدت تحصیلشان به دلایلی خارج از اختیار خود (نظیر بیماری،زایمان و موراد مشابه،) حداکثر دو نیمسال تحصیلی بیش از از مدت مجاز مذکور است، پس از تایید کمیسیون موارد خاص دانشگاه، جهت بهره مندی از تسهیلات پذیرش بدون آزمون بررسی خواهد شد.

۵- متقاضیانی که از زمان فارغ التحصیلی آن ها، بیش از یک نیمسال تحصیلی گذشته است، مجاز به استفاده از تسهیلات نیستند.

۶- دانشجویان مهمان دائم در صورتی که حداقل سه چهارم واحدهای درسی خود را تا پایان نیمسال ششم در موسسه آموزش عالی خرد بوشهر سپری کرده باشند، مجاز به استفاده از این تسهیلات هستند.

به عنوان مثال، چنانچه دانشجوی مهمان دائم، تا پایان نیمسال ششم ۱۱۰ واحد سپری کرده باشد، در صورتی مجاز به شرکت در رقابت پذیرش بدون آزمون خواهد بود که از این تعداد، ۸۲ واحد را در موسسه آموزش عالی خرد بوشهر گذرانده باشد.

۷- مطابق ابلاغیه شماره ۴۹۵۰۵ مورخ ۹۶/۶/۳۱ سازمان سنجش آموزش کشور، دانش آموختگان کارشناسی ناپیوسته(کاردانی به کارشناسی) امکان استفاده از تسهیلات پذیرش بدون آزمون را ندارند.

ظرفیت پذیرش ارشد بدون کنکور

۱- دو سوم از ظرفیت برای پذیرش بدون آزمون، به دانشجویان موسسه آموزش عالی خرد بوشهر تعلق دارد.

۲- یک سوم باقی مانده از ظرفیت، به دانشجویان حائز شرایط سایر دانشگاه ها تعلق می گیرد.

۳- چنانچه ظرفیت توسط دانشجویان موسسه آموزش عالی خرد بوشهر تکمیل نشود، مابقی این ظرفیت به دانشجویان حائز شرایط سایر دانشگاه ها تعلق خواهد گرفت.

مدارک لازم پذیرش ارشد بدون آزمون موسسه خرد بوشهر

۱- متقاضیان محترم بایستی مدارک خود را حداکثر تا تاریخ ۹۹/۱/۲۰ به آدرس بوشهر ، شهرک نیایش،موسسه آموزش عالی خرد بوشهر به کد پستی ۷۵۱۷۹۴۲۸۲۴ ارسال نمایند. روی پاکت حتما قید شود مدارک پذیرش بدون آزمون در مقطع کارشناسی ارشد سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۳۹۹

مدارک لازم عبارتند از :

کپی کارت ملی و صفحه اول شناسنامه

کپی کارت دانشجویی

کارنامه تحصیلی مقطع کارشناسی

فرم ثبت نام (موجود در وب سایت www.kherad.ac.ir) تکمیل شده توسط متقاضی که پس از تایید کارشناس آموزش دانشکده، توسط معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشکده امضا و مهر شده است.

اصل گواهی رتبه رسمی صادره توسط دبیرخانه المپیاد علمی دانشجویی کشور (صرفا برای حائزین شرایط بند الف-۲)

۳- هزینه ثبت نام، به مبلغ ۵۰۰/۰۰۰ پانصد هزار) ریال

۴- مدارک ارسالی و مبلغ واریز شده بابت هزینه ثبت نام، در صورت انصراف یا عدم پذیرش مسترد نخواهد شد.

۵- درصورت مخدوش بودن فرم ثبت نام و یا نقض در مدارک لازم، پرونده ارسالی از فرآیند بررسی خارج خواهد شد.

۶- مهلت ارسال مدارک (تحویل به پست) ۱۳۹۹/۱/۲۰ می باشد.

 

ت- نحوه تعیین رتبه کلاسی و محاسبه %۱۵برتر

۱- متقاضیان پذیرش باید تا پایان نیمسال ششم، حداقل سه چارم کل واحدهای درسی مقطع کارشناسی را سپری کرده باشند.

۲- در اعلام معدل و تعیین رتبه کلاسی، چه برای متقاضیان در حال تحصیل و چه برای متقاضیانی که فارغ التحصیل شده اند، معدل کل تا پایان نیمسال تحصیلی ششم ملاک عمل خواهد شد.

۳- برای دانشجویان ورودی بهمن ۹۴، دروس گذرانده شده در ترم تابستان سال ۹۷ در محاسبه تعداد واحدهای گذرانده، معدل و رتبه تا پایان نیمسال ششم(یعنی نیمسال کد ۹۷۱) لحاظ خواهد شد.

۴- برای دانشجویان ورودی مهر ۹۵، دروس گذرانده در ترم تابستان سال ۹۸ در محاسبه تعداد واحدهای گذرانده تا پایان نیمسال ششم(یعنی نیمسال کد ۹۷۲) لحاظ می شود، ولی در محاسبه معدل و رتبه لحاظ نخواهد شد.

۵- برای دانشجویان ورودی بهمن ۹۵، دروس گذرانده شده در ترم تابستان سال ۹۸، در محاسبه تعداد واحدهای گذرانده، معدل و رتبه تا پایان نیمسال ششم (یعنی نیمسال کد ۹۸۱) لحاظ خواهد شد.

۶- در محاسبه تعداد دانشجویان %۱۵ برتر، عدد حاصله رو به بالا گرد خواهد شد.

ث- بررسی پرونده ها، روال اعلام نتایج و مراحل ثبت نام

۱- پس از اعلام نتایج، پذیرفته شدگان بایستی در موعد مقرر در اطلاعیه پذیرش، نسبت به قطعی کردن – ثبت نام یا اعلام انصراف کتبی اقدام نمایند تا فرآیند جایگزینی نفرات ذخیره آغاز شود. تمامی عواقب ناشی از عدم اعلام انصراف کتبی در موعد مقرر به عهده شخص دانشجو است و موسسه آموزش عالی خرد بوشهر در این خصوص هیچگونه مسئولیتی نخواهد داشت.

۲- پس از جایگزینی نفرات ذخیزه، لیست نهایی پذیرفته شدگان از طریق وب سایت رسمی موسسه آموزش عالی خرد بوشهر منتشر می شود.

۳- اسامی پذیرفته شدگان نهایی در پرتال سازمان سنجش آموزش کشور ثبت خواهد شد تا این سازمان نسبت به صدرو تاییدیه برای این نفرات اقدام نماید.

۴- پس از دریافت تاییدیه سازمان سنجش آموزش کشور، موسسه آموزش عالی خرد بوشهر مطابق روال تمامی ثبت نام ها نسبت به ثبت نام داوطلبان در مقطع کارشناسی ارشد اقدام خواهد کرد:


ج- اطلاعات و نکات تکمیلی مهم

۱- پذیرش متقاضیان صرفا در همان رشته مقطع کارشناسی یا رشته های تحصیلی مرتبط با آن امکان پذیر است. تشخیص مرتبط بودن رشته تحصیلی، به عهده کمیته تخصصی بررسی پرونده ها است.

۲- در فرم ثبت نام، امکان انتخاب پنج رشته/گرایش به ترتیب اولویت وجود داد. بدیهی است چنانچه متقاضی در یکی از رشته/گرایش های انتخابی پذیرفته شود، اولویت های بعدی وی بررسی نخواهد شد. ضمنا پس از بررسی پروندها و اعلام نتایج، امکان تغییر اولویت در رشته/گرایش های انتخابی وجود ندارد. لذا اکیدا توصیه می شود متقاضیان محترم در تعیین اولویت رشته/گرایش های انتخابی دقت کافی داشته باشند.

۳- تغییر رشته یا محل تحصیل افراد پذیرفته شده مجاز نیست. لذا پس از تایید نهایی وضعیت متقاضیان پذیرش شده، امکان تغییر رشته و دانشگاه، حتی در صورت موافقت دانشگاه ها، میسر نخواهد بود.

۴- متقاضیان محترم بایستی پس از اخذ پذیرش نهایی از موسسه آموزش عالی خرد بوشهر، در اسرع وقت نسبت به اعلام انصراف رسمی از پذیرش در سایر دانشگاه ها اقدام نمایند.

۵- مطابق ابلاغیه شماره ۹۱۸۶/س مورخ ۹۷/۲/۲۵ سازمان سنجش آموزش کشور، اتباع غیر ایرانی نمیتوانند از تسهیلات پذیرش بدون آزمون استعدادهای درخشان برای ادارمه تحصیل در مقاطع بالاتر استفاده کنند.

۶- چنانچه به هر دلیل، پذیرش موسسه آموزش عالی خرد بوشهر از طریق کنکور کارشناسی ارشد در یک رشته/گرایش بخصوص برای سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۳۹۹ لغو شود، پذیرش بدون آزمون استعدادهای درخشان نیز در آن رشته/گرایش لغو خواهد شد. در این شرایط پس از اطلاع رسانی به دانشجو، متقاضی در یکی از اولویت های انتخابی دیگر خود پذیرش خواهد شد.

۷- آیین نامه و ابلاغیه عتف-آ-۲۲۰۳ مورخ ۹۸/۱۰/۱ وزارت علوم،تحقیقات و فناوری در سایت موسسه آموزش عالی خرد بوشهر جهت مطالعه متقاضیان می باشد.

 

ثبت‌نام کنید
مطلعم کن

۰ نظرات
Inline Feedbacks
مشاهده همه نظرات