نخبگان

پذیرش ارشد بدون آزمون دانشگاه صنعتی همدان در سال ۹۹

دانشگاه صنعتی همدان از میان برگزیدگان علمی مقطع کارشناسی پیوسته ورودی سال ۹۵ موسسات آموزش عالی دولتی در سال ۱۳۹۹ به صورت بدون کنکور دانشجوی کارشناسی ارشد می پذیرد.

میترسی از اخبار کنکور ارشد جدا بمونی؟ ما همه اخبار رو بهت میگیم! کافیه عضو کانال تلگرام کارشناسی ارشد بشی … و یا وارد پیج اینستاگرام مسترتست بشی …

به گزارش مسترتست، دانشگاه صنعتی همدان از بین دانشجویان ترم آخر ورودی سال ۱۳۹۵ مقطع کارشناسی بر اساس آیین‌نامه کارشناسی ارشد بدون کنکور، برای سال تحصیلی ۱۳۹۹-۱۴۰۰ دانشجوی کارشناسی‌ ارشد می‌پذیرد.

آخرین مهلت تحویل مدارک به اداره تحصیلات تکمیلی دانشگاه: ۳۱ فروردین ۹۹

شرایط درخواست پذیرش ارشد بدون کنکور دانشگاه صنعتی همدان

  • دانشجویان دوره کارشناسی دانشگاه صنعتی همدان حداکثر در مدت هشت نیمسال (حداکثر تا ۳۱ شهریور ۹۹) دانش‌آموخته شوند و پس از گذراندن شش نیمسال (با حداقل ۱۰۵ واحد گذرانده) به لحاظ میانگین کل جزء ۲۵% برتر دانشجویان هم رشته و هم ورودی خود باشند. لازم به ذکر است متقاضیانی که جزء ۱۵ درصد اول هستند در اولویت قرار دارند.
  • دانشجویان ممتاز دوره کارشناسی سایر دانشگاه‌های دولتی که حداکثر در مدت هشت نیمسال (حداکثر تا ۳۱ شهریور ۹۹) دانش‌آموخته شوند و در طی شش نیمسال (با حداقل ۱۰۵ واحد گذرانده) به لحاظ میانگین کل جزء ۱۵% برتر در بین دانشجویان هم‌رشته و هم‌ورودی خود باشند.

  تبصره ۱) پذیرش فقط در رشته‌هایی صورت می‌گیرد که دوره کارشناسی ارشد آن در دانشگاه صنعتی همدان موجود باشد. در رشته‌هایی که دارای بیش از یک گرایش هستند امکان اعلام چند گرایش با ذکر اولویت وجود دارد.

رشته های کارشناسی ارشد بدون کنکور دانشگاه صنعتی همدان

ردیفرشتهگرایش
۱مهندسی برقکنترل
۲مهندسی برقسیستم های قدرت
۳مهندسی برقمدارهای مجتمع الکترونیک
۴مهندسی برقافزاره‌های میکرو و نانو‌‌الکترونیک
۵مهندسی برقالکترونیک قدرت و ماشین‌های الکتریکی
۶مهندسی مواد استخراج فلزات
۷مهندسی موادشناسایی و انتخاب مواد مهندسی
۸مهندسی شیمیطراحی فرایند
۹مهندسی معدناستخراج مواد معدنی

 

تبصره ۲) از آنجا که پرونده متقاضیان در اردیبهشت ماه سال ۹۹ مورد بررسی قرار خواهد گرفت، لازم است کلیه نمرات (تا پایان ترم ششم) تا زمان تکمیل فرم درخواست در کارنامه دانشجو ثبت شده باشد.

۳– صرفا دانشجویان نیمسال آخر مقطع کارشناسی پیوسته (ورودی ۱۳۹۵) موسسات آموزش عالی دولتی مجاز به ارسال مدارک هستند.زمان و شرایط ثبت نام کارشناسی ارشد بدون کنکور دانشگاه صنعتی همدان

۴- رشته تحصیلی دوره کارشناسی باید با رشته مورد تقاضا برای ادامه تحصیل مرتبط باشد. اولویت با گرایش های یکسان است.

۵- دانشجویان کارشناسی‌ناپیوسته امکان ارسال تقاضای کارشناسی‌ارشد بدون آزمون را ندارند.

۶- پذیرش دانشجویان جهت ورود بدون آزمون در مقطع کارشناسی‌ارشد مطابق ضوابط وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و با تائید نهایی سازمان سنجش انجام پذیر است، لذا اطلاعات ارائه شده متقاضیان بر اساس آخرین ضوابط ابلاغ شده از سوی وزارت علوم توسط کمیته ­های کارشناسی دانشگاه بررسی می‌شود.

بدیهی است تکمیل فرم تقاضا و ارائه اطلاعات هیچ حقی را برای متقاضیان جهت ورود بدون آزمون در مقطع کارشناسی‌ارشد ایجاد نخواهد کرد و نتیجه قطعی صرفا پس از تایید دانشگاه و سازمان سنجش، در پایان شهریور ماه سال ۱۳۹۹ اعلام خواهد شد.

چنانچه در هریک از مراحل ثبت‌نام و تحصیل مشخص شود که داوطلب واجد هریک از شرایط فوق الذکر نبوده، بلافاصله از ثبت‌نام و یا ادامه تحصیل وی جلوگیری به عمل آمده و طبق مقررات رفتار خواهد شد.

 مدارک مورد نیاز درخواست ارشد بدون آزمون

  • فرم های تکمیل شده
  • یک قطعه عکس ۴*۳
  • یک نسخه کپی شناسنامه
  • کارت ملی
  • ریز نمرات دوره کارشناسی که تمامی نمرات تا پایان نیمسال ششم در آن ثبت شده باشند.
  • اصل فیش بانکی مبلغ ۳۰۰،۰۰۰ ریال

اسامی پذیرفته شدگان قبل از اعلام به سازمان سنجش ، از طریق سایت دانشگاه اعلام خواهد شد.

داوطلبان برگزیده برخی از رشته ها ملزم به شرکت در مصاحبه حضوری هستند.

چنانچه داوطلبی جزو پذیرفته شدگان نهایی دانشگاه دیگری قرار گرفت موظف است قبل از ثبت اسامی در پورتال سازمان سنجش موضوع را به این دانشگاه اطلاع رسانی و انصراف کتبی خود را به این دانشگاه ارائه کند.

ثبت‌نام کنید
مطلعم کن

۰ نظرات
Inline Feedbacks
مشاهده همه نظرات