پذیرش بدون آزمون کارشناسی ارشد ۹۹ دانشگاه بیرجند

متقاضیان پذیرش بدون آزمون کارشناسی ارشد دانشگاه بیرجند برای سال تحصیلی ۱۳۹۹-۱۴۰۰ تا ۳۱ فروردین فرصت دارند نسبت به ثبت نام اقدام کنند.

میترسی از اخبار کنکور ارشد جدا بمونی؟ ما همه اخبار رو بهت میگیم! کافیه عضو کانال تلگرام کارشناسی ارشد بشی … و یا وارد پیج اینستاگرام مسترتست بشی …

به گزارش مسترتست، بنا بر اعلام این دانشگاه، نکات مهم برای پذیرش بدون آزمون مقطع کارشناسی ارشد ۹۹ به قرار زیر است:

۱- دانشجو پس از شش نیمسال تحصیلی با گذراندن حداقل سه چهارم واحدهای درسی مصوب از نظر میانگین کل جزء پانزده درصد برتر دانشجویان هم رشته – هم ورودی خود باشد.

تبصره: در صورتی که پانزده درصد برتر دانشجویان حائز شرایط به دلیل انصراف یا عدم تقاضا از تسهیلات مربوط استفاده نکردند و ظرفیت پذیرش بدون آزمون کارشناسی ارشد تکمیل نشد، در این صورت دانشگاه مجاز به جایگزینی صرفا ده درصد برتر بعدی همان دانشگاه با اولویت رتبه متقاضیان در آن رشته میباشد.

زمان و شرایط ثبت نام کارشناسی ارشد بدون کنکور دانشگاه بیرجند

۲- دانشجو حداکثر در مدت هشت نیمسال تحصیلی دانش آموخته شود که برای دانشجویان تحصیل همزمان مدت مجاز حداکثر ده نیمسال تحصیلی میباشد.

۳- پذیرش برای سال تحصیلی بلافاصله پس از دانش آموختگی (دانش آموختگان بهمن ۹۸ لغایت شهریور ۹۹) صرفا” برای یک بار امکانپذیر است.

۴- پذیرش در رشته های تحصیلی مرتبط به رشته دوره کارشناسی، بر اساس تشخیص گروه آموزشی و تایید شورای آموزشی دانشگاه امکانپذیر است.

۵- ظرفیت پذیرش بدون آزمون حداکثر به اندازه ۴۰ درصد ظرفیت پذیرش با آزمون دوره روزانه در هر کد محل تحصیل است که دو سوم این ظرفیت به دانش آموختگان دانشگاه و یک سوم باقیمانده به دانش آموختگان سایر دانشگاه ها اختصاص دارد.

۶- دانشجویان مهمان، انتقالی یا تغییر رشته در صورتی میتوانند از تسهیلات پذیرش بدون آزمون بهره مند شوند که سنوات تحصیل آنها در دوره کارشناسی پیوسته از ورود به رشته و دانشگاه اول تا دانش اموختگی از رشته و دانشگاه دوم، حداکثر ۸ نیمسال باشد و مقایسه متقاضیان برای رتبه بندی و تعیین پانزده درصد برتر با دانشجویان دانشگاهی انجام می شود که از آن مدرک دریافت می کنند.

تبصره: در مورد دانشجویان تغییر رشته در صورت تایید معاونت آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه حداکثر تا یک نیمسال به سنوات مجاز اضافه می شود. 

متقاضیان گرامی تا ۳۱ فروردین ۱۳۹۹ فرصت دارند ثبت نام کنند.

ثبت‌نام کنید
مطلعم کن

۰ نظرات
Inline Feedbacks
مشاهده همه نظرات