فراخوان پذیرش ارشد بدون آزمون ۹۹ دانشگاه صنعتی ارومیه

فراخوان پذیرش بدون آزمون در مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه صنعتی ارومیه از بین داوطلبان واجد شرایط همه دانشگاه های کشور در سال ۹۹ منتشر شد.

میترسی از اخبار کنکور ارشد جدا بمونی؟ ما همه اخبار رو بهت میگیم! کافیه عضو کانال تلگرام کارشناسی ارشد بشی … و یا وارد پیج اینستاگرام مسترتست بشی …

به گزارش مسترتست، در راستای اجرای سیاست های شورای هدایت استعدادهای درخشان وزارت علوم، و مطابق با آئین نامه شورای هدایت استعدادهای درخشان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، دانشگاه صنعتی ارومیه در نظر دارد از بین دانشجویان واجد شرایط مقطع کارشناسی پیوسته دانشگاه های دولتی، غیردولتی-غیرانتفاعی، پیام نور و آزاد، به صورت بدون آزمون و مازاد بر سهمیه پذیرش در مقطع کارشناسی ارشد، دانشجو پذیرش نماید.

به همین منظور از دانشجویان واجد شرایط زیر دعوت میگردد درخواست مکتوب خود را به همراه فرم درخواست و سایر مستندات مربوطه حداکثر تا پایان وقت اداری روز سه شنبه ۳۰ اردیبهشت ماه ۱۳۹۹ بصورت حضوری و یا از طریق پست سفارشی، به دفتر استعدادهای درخشان این دانشگاه تحویل نمایند:

شرایط پذیرش ارشد بدون کنکور ۹۹ دانشگاه صنعتی ارومیه

دانشجویان ممتاز (پانزده درصد برتر) دوره کارشناسی پیوسته (مجموع دوره روزانه و شبانه) ورودی ۹۵ و نیمسال دوم ۹۴ که تا پایان نیمسال ششم حداقل سه چهارم واحدهای درسی خود را گذرانده و حداکثر در مدت هشت نیمسال تحصیلی دانش آموخته شوند.

زمان و شرایط ثبت نام کارشناسی ارشد بدون کنکور دانشگاه صنعتی ارومیه

تبصره ۱: چنانچه پانزده درصد برتر دانشجویان حائز شرایط ان ماده، به دلیل انصراف یا عدم تقاضا از تسهیلات مربوط استفاده نکردند و ظرفیت پذیرش بدون آزمون دوره کارشناسی ارشد رشته ای تکمیل نشد در این صورت دانشگاه مجاز به جایگزینی صرفاً %۱۰ برتر بعدی دانش آموختگان دانشگاه صنعتی ارومیه خواهد بود. بنابراین توصیه میگردد، دانشجویان واجد شرایط برای استفاده از ظرفیت احتمالی درخواست نمایند.

تبصره ۲: دانشجویان متقاضی استفاده از سهمیه پذیرش بدون آزمون در مقطع کارشناسی ارشد میبایست حداکثر تا تاریخ ۱۳۹۹/۶/۳۱ فارغ التحصیل شوند، درغیراینصورت پذیرش آنها لغو خواهد شد.

تبصره ۳: پذیرش برای سال تحصیلی بلافاصله پس از دانش آموختگی و صرفاً برای یکبار امکان پذیر است.

درخواست متقاضیان ورودی ۹۶ که در ۶ نیمسال تحصیلی دانش آموخته میشوند و به لحاظ میانگین معدل کل در مقایسه با میانگین کل ۸ نیمسال دانشجویان هم رشته و غیرهم ورودی خود جز %۱۵ برتر باشند، بصورت مازاد بر ظرفیت پذیرش بدون آزمون، قابل بررسی است. ضروری است داوطلبان مشمول این تبصره در فراخوان ثبت نام کنند.

درخواست دانشجویانی که طول مدت تحصیل آنها به دلایلی خارج از اختیار خود (مانند بیماری، ماموریت والدین و همسر، زایمان و موارد مشابه) حداکثر دو نیمسال تحصیلی بیش از حدمجاز مذکور در آئین نامه به طول انجامد، پس از تایید کمیسیون موارد خاص دانشگاه، در صورت دارا بودن سایر شرایط قابل بررسی است.

نکات مهم در خصوص شرایط و ضوابط پذیرش ارشد بدون آزمون

– تمام رشته و گرایش های انتخاب شده دانشجو باید بر اساس دفترچه کارشناسی ارشد مرتبط با رشته تحصیلی دوره کارشناسی باشد.

– پذیرش دانشجویان غیرایرانی، ایرانی انتقالی از دانشگاه های خارج از کشور و دانشجویانی که مدرک خود را از دانشگاه های خارج از ایران اخذ نموده اند، از طریق این فراخوان امکان پذیر نیست.

– تغییر رشته و یا محل تحصیل افراد پذیرفته شده بر اساس آئین نامه پذیرش بدون آزمون استعدادهای درخشان در دوره تحصیلی کارشناسی ارشد مجاز نیست.

– ارائه درخواست داوطلب به منزله پذیرش قطعی نمی باشد و پذیرش قطعی داوطلبان پس از بررسی و اعلام نظر شورای آموزشی دانشگاه و اعلام نتایج نهایی توسط دانشگاه و منوط به تایید سازمان سنجش آموزش کشور خواهد بود و اسامی پذیرفته شدگان نهایی در نیمه دوم شهریور ماه از طریق سایت دفتر هدایت استعدادهای درخشان دانشگاه اعلام خواهد شد.

– هر دانشجو صرفا میتواند نسبت به اخذ پذیرش نهایی از یک دانشگاه اقدام نماید. لذا در صورت قبولی در آزمون ورودی و یا اخذ پذیرش بدون آزمون در سایر دانشگاه ها، دانشجو می بایست در خصوص وضعیت پذیرش خود تصمیم گیری نموده و در صورت انصراف، سریعا انصراف خود را بصورت کتبی به دفتر استعدادهای درخشان اعلام نماید تا جایگزینی افراد ذخیره صورت گیرد.

در صورت اعلام انصراف بعد از پذیرش نهایی و درج نام پذیرفته شده در پرتال سازمان سنجش، حذف نام متقاضی از پورتال مقدور نخواهد بود. بنابراین در صورت عدم اعلام انصراف به موقع متقاضی، عواقب ناشی از آن بر عهده خود متقاضی خواهد بود.

مدارک مورد نیاز جهت بررسی تقاضای پذیرش بدون آزمون مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه صنعتی ارومیه

۱- فرم الف از سایت دانشگاه (در پیوست فراخوان نیز موجود است) به صورت تایپ شده تکمیل و به تأیید مدیریت محترم آموزشی دانشگاه برسد.

۲- فرم ب از سایت دانشگاه (در پیوست فراخوان نیز موجود است) به صورت تایپ شده تکمیل و به امضای متقاضی برسد.

۳- مستندات مربوط به فعالیت های پژوهشی دانشجو مندرج در جداول ۱تا ۴ ضمیمه گردد. (برای مقالات، ارسال صفحه اول، گواهی ارائه مقاله در همایش، و مستندات مربوط به اعتبار مجله یا کنفرانس الزامیست).

۴- تصویر شناسنامه و کارت ملی و کارت پایان خدمت و یا معافیت

۵- اصل و کپی فیش بانکی به مبلغ ۶۰۰/۰۰۰ ریال

رشته های دارای پذیرش ارشد بدون آزمون ۹۹ در دانشگاه صنعتی ارومیه

ردیف نام رشته نام گرایش
۱مهندسی برق مخابرات سیستم
۲مهندسی برق کنترل
۳مهندسی مکاترونیک (مربوط به رشته مهندسی برق)
۴مهندسی فناوری اطلاعات مدیریت سیستم های اطلاعاتی
۵مهندسی معدن استخراج مواد معدنی
۶مهندسی مکانیک طراحی کاربردی
۷مهندسی مکانیک ساخت تولید
۸مهندسی مکانیک تبدیل انرژی
۹مهندسی مکاترونیک (مربوط به رشته مهندسی مکانیک)
۱۰مهندسی عمران سازه
۱۱مهندسی عمران زلزله
۱۲مهندسی صنایع بهینه سازی سیستم ها
۱۳مهندسی صنایع سیستمهای کلان
۱۴مهندسی شیمی فرآیندهای جداسازی
۱۵مهندسی شیمی طراحی فرایند
۱۶ریاضی کاربردی
۱۷فیزیک فیزیک ماده چگال

 

ثبت‌نام کنید
مطلعم کن

۱ دیدگاه
جدیدترین
قدیمی‌ترین
Inline Feedbacks
مشاهده همه نظرات
سارا حمزه زاده
خرداد ۸, ۱۳۹۹ ۲:۱۵ ق٫ظ

سلام‌ وقت بخیر
متاسفانه من اطلاعیه رو دیر دیدم.مهلت ارسال تمام شده، آیا تمدید خواهد شد؟؟؟