احتمال آغاز ترم آینده دانشگاه ها از بهمن ماه ۹۹

معاون آموزشی وزیر علوم درباره آغاز ترم آینده این که با تاخیر خواهد بود یا خیر توضیح داد و گفت: برگزاری ترم آینده برای دانشجویان جدیدالورود از بهمن ماه یک گزینه است.

میترسی از اخبار کنکور ارشد جدا بمونی؟ ما همه اخبار رو بهت میگیم! کافیه عضو کانال تلگرام کارشناسی ارشد بشی … و یا وارد پیج اینستاگرام مسترتست بشی …

به گزارش مهر، علی خاکی صدیق صبح امروز سه شنبه در نشست خبری ویدئو کنفرانس با خبرنگاران آموزش عالی گفت: ستاد ملی مقابله با کرونا شرایط حضور دانشجویان در دانشگاه ها را فراهم کرده است و دانشگاه هایی که این شرایط را دارند، می توانند از ۱۷ خرداد پذیرای دانشجویان باشند.

وی افزود: اولویت با دانشجویان کارشناسی ارشد برای اتمام پژوهش ها و پروژه های عملی است؛ هم اکنون درصد قابل توجهی از دانشگاه ها با آموزش های غیرحضوری درس ها را پیش می برند و درحال پایان مباحث درسی هستند.

معاون آموزشی وزارت علوم ادامه داد: استمرار آموزش الکترونیکی توصیه اول به دانشگاه ها است اما بخش عمده ای از کار دانشجویان کارشناسی ارشد پژوهش است و نیاز به حضور در آزمایشگاه و کارگاه های عملی دارند که با توجه به رعایت پروتکل های بهداشتی وزارت بهداشت، این امر امکان‌پذیر خواهد بود.

دانشجویان شهرهای قرمز نمی توانند در دانشگاه ها حضور یابند

خاکی صدیق درباره دانشجویانی که در مناطق قرمز حضور دارند، افزود: دانشجویانی که در شهرهای وضعیت قرمز حضور دارند، نمی توانند در دانشگاه حضور یابند و بخشی از آموزش که به صورت راه دور است، برای آنها ادامه می یابد و بخش های عملی و کارگاهی باید بماند تا ستاد کرونا برای آن تصمیم گیری کند.

خاکی صدیق درباره دانشجویانی که تحصیل شان در این ترم ادامه می یابد، گفت: هر دانشجویی که نتواند دروس را به پایان برساند، باید ترم را برای آنها افزایش دهیم و طول ترم بدون احتساب در سنوات انجام می شود تا لطمه ای به دانشجو وارد نشود.

معاون آموزشی وزارت علوم با اشاره به ترم تابستانی افزود: دانشگاه ها به ویژه آن دانشگاه هایی که دانشجویان ترم آخر دارند، می توانند ترم تابستانی را برگزار کنند.

وی ادامه داد: همچنین آن دسته از دانشجویانی که یک یا دو درس آن ها باقی مانده تا فارغ التحصیل شوند، ما این تعداد درس را به چهار درس افزایش داده ایم تا مشکلی برای آنها به وجود نیاید.

معاون آموزشی وزارت علوم درباره ترم آینده گفت: پیش بینی دقیق برای ترم آینده و شرایط آن در حال حاضر برای هیچکس امکانپذیر نیست. طبق رصدهایی که از آموزش عالی دنیا داشته ایم، سایر کشورها نیز به طور قطعی نمی دانند که چه اتفاقی در ترم های دیگر خواهد افتاد.

وی ادامه داد: در حال حاضر دانشگاه های خوب دنیا اعلام کرده اند همه آموزش های الکترونیکی را برگزار کرده و بسته به شرایط تصمیم گیری خواهند کرد. در حال حاضر زیرساخت ها فراهم شده است. اگر شرایط بیماری همچنان ادامه یابد و ما نتوانیم حضور دانشجویان را داشته باشیم با این تجربه ای که در این ترم داشته ایم، ممکن است آموزش ها به صورت الکترونیکی ادامه یابد، البته نمی توان گفت که ترم آینده صددرصد به صورت حضوری یا به صورت الکترونیکی خواهد بود.

۸۶ درصد دانشجویان تحت پوشش آموزش مجازی قرار گرفتند

وی درباره اینکه دانشگاه ها تا چه اندازه از آموزش های الکترونیکی استفاده کرده اند، گفت: ۸۶ درصد دانشجویان تحت پوشش آموزش های مجازی قرار گرفته اند.

خاکی صدیق ادامه داد: برای ترم مهرماه آمادگی داریم و اگر ضرورت پیدا کرد، دانشگاه ها به شیوه الکترونیکی ادامه دهند. البته تمام اینها به شرایطی که خواهیم داشت، بر می گردد. امیدواریم برای ترم آینده شرایط حضور دانشجویان را داشته باشیم.

وی افزود: بر اساس تحلیل متخصصان فن آموزش، آموزش پس از کرونا قطعا در ایران و خارج از کشور متفاوت خواهد بود.

معاون آموزشی وزیر علوم در خصوص حذف ترم و سختگیری هایی که دانشگاه ها در این خصوص دارند، گفت: ما به دانشگاه ها توصیه کرده ایم که با دانشجویان همراهی کنند. اگر دانشجویی مشکل داشته باشد و امکانات آموزش حضوری را نداشته باشد این حق را دارد که ترم را بدون احتساب سنوات حذف کند.

زمان شروع ترم آینده

وی درباره زمان شروع ترم آینده و اینکه آیا با تأخیر خواهد بود گفت: تمام تلاش دانشگاه ها این است که برای دانشجویان جدید الورود ترم را در زمان خود آغاز کنند. البته این بستگی به این خواهد داشت که زمان اعلام نتایج کنکور و امکانات دانشگاه ها برای پذیرش دانشجویان به چه صورت خواهد بود.

معاون آموزشی وزیر علوم ادامه داد: دانش آموختگی برخی از دانشجویان با تأخیر مواجه شده است و این مشکل است، چون اکثر آنها خوابگاهی هستند، از طرفی دانشجویان جدیدالورود نیز به خوابگاه نیاز دارند و این یک مسئله جدی برای دانشگاه ها است و ممکن است نتوانند شرایط را مدیریت کنند و این یک گزینه است که ترم آینده دانشجویان جدیدالورود از بهمن ماه باشد. البته این به پارامترهای دیگر مانند زمان اعلام نتایج کنکور نیز بستگی دارد.

خاکی صدیق خاطرنشان کرد: ما باید این دستاورد آموزش عالی را که در طول سه ماه گذشته با جدیت خانواده آموزش عالی به دست آمده است قدردان باشیم و بتوانیم از این تجربیات در پساکرونا استفاده کنیم و آموزش خود را ارتقای کیفی دهیم.

۹۰درصد دانشگاه ها اینترنت رایگان دارند

وی در خصوص اینکه چند درصد دانشگاه ها از اینترنت رایگان استفاده می کنند، گفت: تا جایی که اطلاع دارم ۹۰ درصد دانشگاه ها دارای اینترنت رایگان هستند.

ثبت‌نام کنید
مطلعم کن

۲۲ نظرات
جدیدترین
قدیمی‌ترین
Inline Feedbacks
مشاهده همه نظرات
سامان
شهریور ۴, ۱۳۹۹ ۹:۱۷ ب٫ظ

چرا استرس و اضطراب وارد می کنید. با یک ترم تعویق مشکل کرونا حل نمی شود. باید به موقع ثبت نام انجام و امتحانات به موقع برگزار شود در غیر این صورت به رکود و پسروی جامعه اجتماعی دامن می زنید. اگر نگران سلامتی مان هستید این ترم را مجازی پیش ببرید نه اینکه از زندگی عقب بیاندازید.

صادق کریمی
خرداد ۸, ۱۳۹۹ ۹:۴۱ ق٫ظ

سلام. منظورشون از ترم بعد تابستون هست یا مهر؟

شهریور
اردیبهشت ۳۱, ۱۳۹۹ ۱۰:۳۳ ب٫ظ

اگ ترم از بهمن کنکور ارشد رو مینداختن شهریور یا مهر ک لااقل اینایی ک تازه ثبت نام کردن بتونن برسن میگن مشکل تحویل پایان نامه دارن پس دیرتر برگزار بشه

محمد
خرداد ۲, ۱۳۹۹ ۱:۰۴ ق٫ظ
پاسخ به  شهریور

سلام.
اگر تازه ثبت نام کردین، حق دخالت ندارین متاسفانه. نگران پایان نامه دیگران، نگران سلامتی دیگران یا… یا نگران کمبود وقت؟!!!

ناشناس
خرداد ۳, ۱۳۹۹ ۳:۰۱ ب٫ظ
پاسخ به  محمد

مگه من و شما با ثبت‌نام «به موقع» سهام سازمان سنجش رو خریدیم؟

محمد
خرداد ۳, ۱۳۹۹ ۶:۲۹ ب٫ظ
پاسخ به  ناشناس

من و شما زمین تا اسمون فرق داریم مخصوصا در طرز فکر. شما فکر میکنین سهام خریدین، من فکر میکنم وقت داره تلف میشه مترجم جان!

میترا
خرداد ۶, ۱۳۹۹ ۱۲:۲۱ ب٫ظ
پاسخ به  ناشناس

افرین به شما با این طرز فکرتون.

گمنام
اردیبهشت ۳۱, ۱۳۹۹ ۱۰:۲۲ ب٫ظ

اقا رضا به نظرت همه بچه هایی که ثبت نام کردن واسه ارشد کنکور ندن یهو برن انتخاب رشته چه ازاد چه پیام نور چه غیرانتفاعی موافقی؟

رضا سوسنگرد
خرداد ۱, ۱۳۹۹ ۲:۲۱ ق٫ظ
پاسخ به  گمنام

به نظر بنده امسال کنکور حذف بشه خیلی منطقی تره البته رشته های پرمتقاضی برگزار بشه اونم تو هر شهرستان نه مرکز استان . اینجوری کسی ضربه نمیخوره . به یقین اونهایی که برای کنکور خیلی زحمت کشیدن و اهمیت دادن انسانهای سخت کوشی هستند و معدلشون بالاست و دانشگاه تاپی لیسانس گرفتن پس هیچ کس ضربه نمیخوره و ضرر نمیکنه . ما هم به دانشگاههای اهواز و خرمشهر بسنده میکنیم اگه قرار خارج خوزستان باشه به شهر کرد و بوشهر طمعی به دانشگاههای تاپ نداریم … جان انسانها خیلی مهمتره لطفا و خواهشا جدی بگیرید . با تشکر

احمد
اردیبهشت ۳۱, ۱۳۹۹ ۱۰:۰۲ ب٫ظ

آغاز ترم تحصیلی آینده از مهر یا بهمن به دانشگاه‌ها واگذار شد معاون آموزشی وزیر علوم: ?تنوع زیر نظام‌های آموزش عالی بسیار زیاد است، حتی در دانشگاه‌های دولتی هم تنوع در کیفیت زیرساخت ها زیاد است در نتیجه نمی‌توانیم فرمول واحد برای همه ارائه بدهیم. ? تمام تلاش ما برای ترم آینده این است که به موقع و در مهر ماه کار خود را آغاز کنند، البته ما دانشگاه‌های بزرگی داریم که بیش از ۵۰ درصد دانشجویان آنان غیر بومی و خوابگاهی هستند با توجه به وقفه ای که به وجود آمد نگران هستند و امکان برگزاری ترم آینده از مهر ماه را ندارند و عنوان می کنند در مهرماه بحران جدی دارند. اما دانشگاه‌هایی هستند که مشکلی ندارند پس چرا سال تحصیلی خود را از مهرماه آغاز نکنند. ?تعدادی از دانشگاهها مانند دانشگاه‌های آزاد و پیام نور هستند که عدم شروع ترم از مهر ماه به آنها لطمه می‌زند بنابراین موسسات و دانشگاه‌هایی که می‌توانند در مهر ماه سال خود را شروع کنند، (البته اگر نتایج کنکور در اسرع وقت اعلام شود که سازمان سنجش قول داده است تا ۲۰ مهر نتایج را ارائه دهد). ما این اختیار را به دانشگاه‌هایی که به مشکل جدی بر می خورند می… ادامه نظر»

رضا سوسنگرد
اردیبهشت ۳۱, ۱۳۹۹ ۹:۲۰ ب٫ظ

یه ترم دانشگاه حذف میشه چون تجمع درون کلاسها خطرناکه . حالا تجمع هزاران نفر تو دو روز تو گرمای شصت درجه اهواز در دوم و سوم مرداد خطرناک نیست … راه حل اینه ترم مهر ماه مجازی بشه کنکور حذف ☺

محمد
خرداد ۳, ۱۳۹۹ ۶:۳۱ ب٫ظ
پاسخ به  رضا سوسنگرد

یه ترم حذف شد. ترم بعدش چی؟ اون یکی ترمش چی؟ اها نکنه امار کرونا میاد پایین؟!
اینکه ترم مهر مجازی باشه یا حضوری فعلا به هر دانشگاه بستگی داره.

امین
اردیبهشت ۳۱, ۱۳۹۹ ۳:۵۳ ب٫ظ

این اقای معاونی که اینو میگه فکر ما رو هم بکنه یه سال از زندگیمون عقب میفتیم چطوره که مردم همه جا میرن فقط دانشگاه و کنکور مشکل داره اینایی هم که کمپین تشکیل دادن و میگن کنکور برگزار نشه فکر اونایی رو هم که یه سال از هر خوشی زدن و برنامه ریزی کردن رو بکنن تو رو به اون بالاسری ایده بهمن ماه رو ارائه ندین و کنکورتونو برگزار کنید

ناشناس
اردیبهشت ۳۱, ۱۳۹۹ ۶:۴۵ ب٫ظ
پاسخ به  امین

بحث «ایده» و تصمیم من و شما نیست که… اگر سازمان سنجش نتایج رو دیر بده طبیعتاً این اتفاق میوفته. البته گفتن تصمیمش با دانشگاه‌هاست و فقط میشه صبر کرد و دید.

صبا
خرداد ۳, ۱۳۹۹ ۶:۳۵ ق٫ظ
پاسخ به  امین

وای مگه میشه کنکور برگزار نکنند حرف الکی میزنن حذف کنکور و اعمال کامل سوابق بی منطق ترین بی انصافانه ترین تصمیمه اصلا نمیشههههه ….. استادا چطوری نمره میدن ؟؟؟کافی بود استاد لج کنه چطور تو نمره جبران میشد و کافی بود از کسی خوششون بیاد چطور نمرش بالا میشد …. حق ندارن سوابقش کنند وقتی از وقت سوابقمون گذشته و از ابتداش نگفتند تا ما بدونیم صدم به صدم نمره مهمه برای دانشگاه بعدیمون و ما شبو روز برای کنکور وقت گذاشتیم اینکه هعی افتاد عقب قابل تحمله (چاره ای نبود ) ولی دیگه نه اینکه حذف کنند کنکورو ?

محمد
اردیبهشت ۳۱, ۱۳۹۹ ۱۲:۴۳ ب٫ظ

نمیان ترم جدید رو از بهمن شروع کنن چون کل برنامه ریزی اموزشی بهم میخوره بعدم کلی استاد بیکار و مسئول دانشگاهی بیکار براشون میمونه کلی هزینه داره بعدشم اعلام کردن به صورت مجازی برگزار میشه

ناشناس
اردیبهشت ۳۱, ۱۳۹۹ ۶:۴۸ ب٫ظ
پاسخ به  محمد

چه استاد و مسئول بیکاری؟ مگه کل دانشگاها ساخته شدن برای چند تا دانشجوی ارشد؟ اونم فقط ترم اولی؟! بنده نه موافقم نه مخالف ولی از لحاظ عملی بودن یا نبودن این کار خیلی راحت شدنی هست، و اگه نتایج دیر بیاد خیلی هم محتمل.

داوطلب کارشناسی ارشد هنر - حمید
اردیبهشت ۳۱, ۱۳۹۹ ۱۲:۱۷ ب٫ظ

اگر قراره ترم جدید دانشگاه ها از بهمن ماه شروع بشه خوب چرا باید کنکور ارشد دو ماه دیگه برگزار بشه میافتاد برای شهریور یا مهر ماه .!!!!
سازمان سنجش از ایا آب گل آلود خوب ماهی گرفت ..این کنکور شده یه بیزینس …به جای این همه هزینه برای شرکت در آزمونهای ورودی ..می تونستن مراکز دانشگاهی رو توسعه بدهند …که دیگه نیازی به برگزاری کنکور نباشه….
کنکور یک بیزینس هست

زهرا
اردیبهشت ۳۱, ۱۳۹۹ ۱۲:۰۹ ب٫ظ

فقط رفتن به دانشگاه خطرش مهمه چه الزامیه برای برگزاری کنکور اونم تو ۲ماه آینده ولی دانشگاه شاید تا بهمن یا حتی سال بعد هم عقب بیفته!

علیرضا
اردیبهشت ۳۱, ۱۳۹۹ ۲:۰۰ ق٫ظ

دوستان میگم نمیشه اینهمه درخواست ایجاد میکنید و به دنبال جمع آوری امضا هستید تو خبرگزاری فارس که به حد نصاب برسه و تو مجلس طرح بشه، یه طرحی هم برای حذف سهمیه ها تو کنکور ایجاد کنید.
واقعا بی عدالتیه این همه سهمیه
غیر از تربیت دانشجو های بی سواد چه تاثیر دیگه ایی داره؟
تو همین مستر تست فرزند یه جانباز گفته بود من از هر درس سه سوال جواب بدم دانشگاه تهران قبول میشم. رشته اش رو نمیدونم

شهدا و جانبازان زحمت کشیدن منم حاضرم از حقم به اونا و خانواده هاشون پول بدن اینهمه اختلاس میشه جلو بعضی هاشو بگیرن بدن به این عزیزان ولی واقعا سهمیه خیلی بی عدالتیه.
تو این ماه عزیز از خدای بزرگ میخوام حتماً این اتفاق بیفته

بی نام
اردیبهشت ۳۱, ۱۳۹۹ ۲:۱۵ ب٫ظ
پاسخ به  علیرضا

اینم لینک درخواست کمپین حذف کنکور های سراسری ۹۹

بی نام
اردیبهشت ۳۱, ۱۳۹۹ ۲:۱۵ ب٫ظ
پاسخ به  بی نام