فراخوان پذیرش ارشد بدون آزمون دانشگاه سمنان در سال ۹۹

جزئیات پذیرش بدون آزمون استعدادهای درخشان در دوره تحصیلی کارشناسی ارشد در دانشگاه سمنان برای سال تحصیلی ۱۳۹۹-۱۴۰۰ اعلام شد.

میترسی از اخبار کنکور ارشد جدا بمونی؟ ما همه اخبار رو بهت میگیم! کافیه عضو کانال تلگرام کارشناسی ارشد بشی … و یا وارد پیج اینستاگرام مسترتست بشی …

به گزارش مسترتست، دانشگاه سمنان در نظر دارد از میان دانشجویان و دانش­ آموختگان ممتاز مقطع کارشناسی دانشگاه­ های کشور تعدادی را برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد سال تحصیلی ۱۳۹۹-۱۴۰۰ به صورت بدون آزمون پذیرش نماید.

لازم به ذکر است، علاوه بر دانشجویان و دانش آموختگان مقطع کارشناسی رشته مهندسی مواد، امکان انتخاب رشته نانوفناوری – نانومواد برای پذیرش بدون آزمون مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه سمنان برای دانشجویان و دانش آموختگان مقطع کارشناسی رشته های مهندسی شیمی، کارشناسی فیزیک و مهندسی مکانیک نیز در سامانه فراهم شده است.

 

شرایط لازم متقاضیان پذیرش ارشد بدون آزمون ۹۹ دانشگاه سمنان

۱) گذراندن حداقل سه چهارم واحدهای درسی تا پایان نیم سال تحصیلی ششم (عدد غیر صحیح تعداد واحدها به پایین گرد می شود.)؛

۲) اتمام دوره کارشناسی حداکثر در ۸ نیم سال تحصیلی؛

۳) قرار گرفتن در فهرست ۱۵٪ برتر دانشجویان هم رشته و هم ورودی (عدد غیر صحیح رتبه به صورت ریاضی گرد و به عدد صحیح تبدیل می شود.) با میانگین کل حداقل ۱۵ برای رشته های علوم پایه و فنی مهندسی، و حداقل ۱۷ برای سایر رشته ها در پایان نیم سال تحصیلی ششم)؛

زمان و شرایط ثبت نام کارشناسی ارشد بدون کنکور دانشگاه سمنان

۴) پذیرش برای سال تحصیلی بلافاصله پس از دانش آموختگی و صرفا برای یک بار امکان پذیر است.

تبصره ۱- ملاک تشخیص افراد واجد شرایط بندهای چهارگانه فوق وضعیت علمی – آموزشی متقاضیان در زمان ارائه درخواست به دفتر استعدادهای درخشان بوده و لذا تغییرات پدید آمده در وضعیت علمی – آموزشی متقاضیان پس از ثبت درخواست (نظیر درج نمره دروس ناتمام و …) به هیچ وجه اعمال نمی شود.

تبصره ۲- برای متقاضیان دو رشته ای (تحصیل هم زمان در دوره رشته تحصیلی مقطع کارشناسی مدت مجاز مذکور در بند ۲ حداکثر ۱۰ نیم سال تحصیلی است، متقاضیان مذکور در صورت پذیرش می توانند تحصیل خودر را در هر یک از رشته های دوره کارشناسی پیوسته ادامه دهند.

تبصره ۳- یک سوم از ظرفیت های موجود در هر رشته گرایش به دانشجویان و دانش آموختگان سایر دانشگاه ها اختصاص داده می شود. ضمنأ، دانشجویان و | دانش آموختگان دانشگاه های برتر کشور در اولویت پذیرش قرار دارند.

 تبصره ۴- امکان ثبت درخواست برای دانشجویان و دانش آموختگان دانشگاه سمنان که جزء ۱۰٪ دوم دانشجویان هم رشته و هم ورودی خود باشند وجود دارد اما پذیرش این دسته از متقاضیان صرفا به شرط انصراف یا عدم تقاضای پذیرش بدون آزمون در دوره کارشناسی ارشد افراد حائز شرایط بند ۳ (۱۵% برتر دانشجویان هم رشته و هم ورودی و با اولویت رتبه (به شرط دارا بودن سایر شرایط بندهای فوق) قابل بررسی است. تأکید می شود که این تبصره صرفا مخصوص دانشجویان و دانش آموختگان واجد شرایط دانشگاه سمنان است.

تبصره ۵- به رتبه های اول تا پانزدهم مرحله نهایی المپیادهای علمی دانشجویی کشوری در هر رشته، به شرط ارائه معرفی نامه از دبیرخانه المپیاد و دارا بودن شرایط بندهای چهارگانه فوق، ظرفیت مازاد اختصاص داده می شود.

تبصره ۶- به متقاضیانی که در طول شش نیم سال تحصیلی دانش آموخته شوند و به لحاظ میانگین کل در مقایسه با میانگین کل هشت نیم سال دانشجویان همرشته و غیر هم ورودی خود جزء ۱۵% برتر باشند، به شرط دارا بودن شرایط بندهای ۳ و ۴ ظرفیت مازاد برای پذیرش اختصاص داده می شود.

تبصره ۷- دانشجویان مهمان، انتقالی یا تغییر رشته در صورتی می توانند اقدام به ثبت درخواست کنند که سنوات تحصیلی آنها در دوره کارشناسی پیوسته از زمان ورود به رشته و دانشگاه اول تا زمان دانش آموختگی از رشته و دانشگاه دوم حداکثر ۸ نیم سال تحصیلی باشد. مقایسه متقاضیان برای رتبه بندی و تعیین ٪۱۵ برتر با دانشجویان دانشگاهی انجام می شود که از آن مدرک دریافت می کنند. در مورد دانشجویان تغییر رشته حداکثر تا یک نیم سال به سنوات مجاز مذکور در بند ۲ اضافه می شود. 

مدارک مورد نیاز ارشد بدون کنکور دانشگاه سمنان

مدارک الزامی

۱) تصویر شناسنامه؛

۲) تصویر کارت ملی؛

۳) گواهی رتبه در میان دانشجویان هم رشته و هم ورودی که به تایید اداره آموزش دانشگاه محل تحصیل متقاضی رسیده باشد؛

۴) ریزنمرات دوره کارشناسی؛

۵) پرداخت وجه غیر قابل استرداد ۶۳۰۰۰۰ ریال از طریق درگاه الکترونیکی تعیین شده در سامانه گلستان دانشگاه سمنان

مدارک اختیاری در شرایط برابر دارندگان مدارک زیر در اولویت قرار خواهند گرفت.

۱) سوابق پژوهشی مقالات علمی، گواهی ثبت اختراع، …)؛

۲) گواهی احراز رتبه برتر در مسابقات علمی – دانشجویی کشوری

تذکرات مهم

۱) به متقاضیان اکیدا توصیه می شود که محتوای آیین نامه پذیرش بدون آزمون استعدادهای درخشان در دوره تحصیلی کارشناسی ارشد مصوب شورای هدایت استعدادهای درخشان وزارت عتف را به دقت مطالعه نمایند. بدیهی است مسئولیت رعایت مفاد آیین نامه مذکور بر عهده شخص متقاضی است.

۲) ارسال مدارک باید به صورت الکترونیکی از طریق سامانه گلستان دانشگاه سمنان صورت پذیرد. به مدارکی که از طریق پست یا دستی ارسال شوند ترتیب اثر داده نخواهد شد.

۳) مهلت ثبت درخواست تا ۹۹/۳/۱۷ می باشد که به هیچ وجه قابل تمدید نیست.

۴) دانشجویان و دانش آموختگان دانشگاه سمنان باید در خواست صدور گواهی رتبه (مدرک الزامی شماره ۳) را از طریق وبگاه دفتر استعدادهای درخشان – منوی ارسال اینترنتی در خواست، به دفتر استعدادهای درخشان ارسال نمایند.

دانشجویان دانشگاه های پیام نور، آزاد اسلامی، غیردولتی -غیرانتفاعی، علمی – کاربردی، فرهنگیان و پردیس های بین الملل (خودگردان) و همچنین پذیرفته شدگان آزمون اختصاصی (داخلی)، پذیرفته شدگان کارشناسی با سوابق تحصیلی، دارندگان مدرک حوزوی معادل کارشناسی، دانشجویان دوره های مجازی، نیمه حضوری و کارشناسی ناپیوسته و نیز اتباع غیرایرانی مجاز به ثبت درخواست نیستند.

۵) به اطلاع می رساند پذیرش در مقطع کارشناسی ارشد بر مبنای اولویت های رشته گرایش های کارشناسی مرتبط با رشته گرایش های کارشناسی ارشد مورد تقاضا صورت می گیرد. لذا به متقاضیان اکیدا توصیه می شود که اطلاعات پیوست ۲ را ملاک انتخاب رشته قرار دهند.

۶) پذیرش نهایی بر اساس مدارک و سوابق داوطلب صورت می گیرد. لذا به مدارک ناقص ترتیب اثر داده نخواهد شد.

۷) پذیرش نهایی منوط به تأیید شورای هدایت استعدادهای درخشان دانشگاه سمنان و سازمان سنجش آموزش کشور می باشد.

 ۸) در صورت پذیرش نهایی به همراه داشتن اصل مدارک ارسالی برای ثبت نام ضروری است.

۹) در صورت پذیرش نهایی متقاضی در دانشگاه سمنان و درج نام پذیرفته شده در پرتال سازمان سنجش آموزش کشور توسط دانشگاه سمنان، متقاضی حق پذیرش از دانشگاه دیگری را ندارد و حذف نام متقاضی از پرتال سازمان سنجش مقدور نخواهد بود.

۱۰) اسامی پذیرفته شدگان نهایی از طریق سایت معاونت آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه سمنان برای ثبت نام اعلام خواهد شد. بدیهی است عدم مراجعه و ثبت نام در موعد مقرر (که متعاقبا اعلام خواهد شد) به معنی انصراف از تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه سمنان خواهد
بود.

۱۱) حق اعمال تغییر در عنوان برخی رشته گرایش ها برای سازمان سنجش آموزش کشور محفوظ می باشد.

۱۲) تغییر رشته یا محل تحصیل افراد پذیرفته شده به هیچ وجه امکان پذیر نیست.

۱۳) بدیهی است ارسال مدارک هیچ گونه حقی برای داوطلب ایجاد نخواهد کرد.

ثبت‌نام کنید
مطلعم کن

۰ نظرات
Inline Feedbacks
مشاهده همه نظرات