پذیرش کارشناسی ارشد بدون کنکور دانشگاه مفید در سال ۹۹

اطلاعیه پذیرش کارشناسی ارشد استعداد درخشان در سال ۱۳۹۹ در دانشگاه مفید منتشر شد.

میترسی از اخبار کنکور ارشد جدا بمونی؟ ما همه اخبار رو بهت میگیم! کافیه عضو کانال تلگرام کارشناسی ارشد بشی … و یا وارد پیج اینستاگرام مسترتست بشی …

به گزارش مسترتست، دانشگاه مفید از بین فارغ التحصیلان ممتاز واجد شرایط مقطع کارشناسی، برای تحصیل در دوره های کارشناسی ارشد در رشته های زیر، بدون شرکت در آزمون، دانشجو می پذیرد.

واجدین شرایط می توانند جهت تکمیل فرم درخواست پذیرش و ارسال مدارک لازم را تا تاریخ ۱۳۹۹/۳/۳۱ به سامانه پذیرش دانشجو به نشانی اینترنتی www.azmoon.mofidu.ac.ir مراجعه نمایند.

رشته های تحصیلی کارشناسی ارشد بدون کنکور دانشگاه مفید

مجموعه رشته ها
حقوق حقوق خصوصی، حقوق جزا و جرم شناسی، حقوق بین الملل، حقوق بشر، حقوق عمومی
علوم سیاسی علوم سیاسی، اندیشه سیاسی در اسلام، روابط بین الملل
فلسفه فلسفه، فلسفه دین، فلسفه و کلام اسلامی، فلسفه علم، اخلاق گرایش فلسفه اخلاق
علوم اقتصادی مالی اسلامی، اقتصاد اسلامی، بانکداری اسلامی، توسعه اقتصادی و برنامه ریزی، اقتصاد نظری
الهیات علوم قرآن و حدیث، فقه و مبانی حقوق اسلامی

 

شرایط پذیرش کارشناسی ارشد بدون کنکور ۹۹ دانشگاه مفید

۱. دانشجویان ممتاز دوره کارشناسی پیوسته براساس شرایط زیر:

زمان و شرایط ثبت نام کارشناسی ارشد بدون کنکور دانشگاه مفید

الف) پس از ۶ نیمسال تحصیلی و با گذراندن حداقل سه چهارم واحدهای درسی مصوب شورای گسترش و برنامه ریزی آموزش عالی (قابل گرد شدن به سمت پایین) به لحاظ میانگین کل، جزو پانزده درصد برتر دانشجویان هم رشته و هم ورودی خود باشد.

ب) اتمام دوره کارشناسی حداکثر در هشت نیمسال (برای دانشجویان تحصیل همزمان مدت مجاز حداکثر ده نیمسال تحصیلی می باشد).

ج) بلافاصله پس از دانش آموختگی و صرفاً برای یک بار (فارغ التحصیلان بهمن ۱۳۹۸و تیرو شهریور ۱۳۹۹)

۲. دانشگاه اختیار دارد متقاضیانی را که در طول شش نیمسال تحصیلی دانش آموخته شوند و به لحاظ میانگین کل در مقایسه با میانگین کل هشت نیمسال دانشجویان هم رشته و غیر هم ورودی خود جزو پانزده درصد برتر باشند، به صورت مازاد بر ظرفیت پذیرش بدون آزمون دردوره کارشناسی ارشد همان سال پذیرش کند.

۳. دانشگاه اختیار دارد درخواست دانشجویانی که طول مدت تحصیلشان به دلایلی خارج از اختیار خود (مانند بیماری، ماموریت والدین یا همسر، زایمان) حداکثر دو نیمسال تحصیلی بیش از مدت مجاز مذکور در این آیین نامه بشود پس از تایید کمیسیون موارد خاص دانشگاه محل تحصیل، برای استفاده از تسهیلات این آیین نامه بررسی کند.

نکات مهم

– زمان مصاحبه متعاقبا اعلام خواهد شد.

۱. پذیرش در رشته های تحصیلی مرتبط به رشته دوره کارشناسی، بر اساس تشخیص گروه آموزشی و تایید شورای آموزشی دانشگاه امکان پذیر است. لذا از تکمیل درخواست برای رشته های غیر مرتبط خودداری فرمائید.

۲. اتباع غیر ایرانی نمی توانند از تسهیلات پذیرش بدون آزمون استعدادهای درخشان برای ادامه تحصیل به مقاطع بالاتر استفاده نمایند.

۳. چناچه پانزده درصد برتر دانشجویان حائز شرایط، به دلیل انصراف یا عدم تقاضا، از تسهیلات مربوط استفاده نکردند و ظرفیت پذیرش بدون آزمون دوره کارشناسی ارشد رشته ای تکمیل نشد، در اینصورت دانشگاه مجاز به جایگزینی صرفاً ده درصد برتر بعدی همان دانشگاه، با اولویت رتبه متقاضیان در آن رشته می باشد.

۴. پذیرش متقاضیان پس از اعلام نظر نهایی دانشگاه انجام می شود و داشتن شرایط اولیه و تحویل مدارک به منزله پذیرش قطعی تلقی نمی شود.

۵. دانشگاه مفید دانشگاه غیردولتی بوده و پذیرفته شدگان مانند سایر دانشجویان، شهریه و سایر هزینه های دوره را پرداخت می نمایند.

۶. داوطلبان نبایستی منعی برای ادامه تحصیل از نظر نظام وظیفه عمومی و سایر مقررات داشته باشند.

۷. امکان بررسی درخواست های ناقص وجود ندارد.

۸. در هر زمان (حتی زمان فارغ التحصیلی) مشخص گردد که فرد پذیرش شده فاقد شرایط آیین نامه مربوط بوده پذیرش آن لغو وعواقب ناشی از آن برعهده خود متقاضی و دانشگاه پذیرنده خواهد بود.

۹. پذیرش نهایی داوطلبان منوط به تأیید صلاحیت آنان توسط دبیرخانه هیأت مرکزی گزینش دانشجو می باشد.

۱۰. متقاضیان تنها مجاز به پذیرش نهایی از یک دانشگاه می باشند و در صورتی که همزمان از چند دانشگاه به عنوان پذیرفته شده نهایی اعلام گردند، تایید هیچ یک از آنها صورت نخواهد پذیرفت.

۱۱. در صورتی که متقاضی موفق به اخذ پذیرش از یک دانشگاه گردد، بعد از تاریخ مقرر و تایید این سازمان به هیچ عنوان امکان انتقال و تغییر رشته، گرایش و دانشگاه (حتی درصورت موافقت دانشگاه ها) وجود نخواهد داشت.

۱۲. اولویت پذیرش با دانشجویان ممتاز دانشگاه مفید می باشد. درصورت عدم تکمیل ظرفیت، امکان اختصاص آن به دانشجویان سایر دانشگاه ها وجود دارد.

۱۳. دانش آموختگان دوره های مجازی، فراگیر پیام نور، پذیرفته شدگان آزمون اختصاصی (داخلی)، پذیرفته شدگان کارشناسی با سوابق تحصیلی و دارندگان مدرک حوزوی معادل کارشناسی مشمول این آیین نامه نمی باشند.

۱۴. دانشگاه اختیار دارد برگزیدگان رتبه های اول تا پانزدهم نهایی المپیادهای علمی – دانشجویی را برای ورود به همان رشته یا رشته های مرتبط به تشخیص کارگروه های تخصصی برنامه ریزی و گسترش آموزش عالی، با ارائه معرفی نامه از دبیرخانه المپیاد، به صورت مازاد بر ظرفیت پذیرش با آزمون پذیرش کند

۱۵. دانش آموختگان کارشناسی ناپیوسته (کاردانی به کارشناسی) نمی توانند از این تسهیلات استفاده کنند.

۱۶. دانشجوی تحصیل همزمان در صورت داشتن شرایط می تواند تحصیل خود را در هریک از رشته های دوره کارشناسی پیوسته با تایید معاونت آموزشی و تحصیلات تکمیلی ادامه دهد.

۱۷. دانشجویان مهمان، انتقالی یا تغییر رشته در صورتی می توانند از تسهیلات پذیرش بدون آزمون بهره مند شوند که سنوات تحصیلی آنها در دوره کارشناسی پیوسته از ورود به رشته و دانشگاه اول تا دانش آموختگی از رشته و دانشگاه دوم، حداکثر ۸نیمسال باشد و مقایسه متقاضیان برای رتبه بندی و تعیین پانزده درصد برتر، با دانشجویان دانشگاهی انجام می شود که از آن مدرک دریافت می کنند. درمورد دانشجویان تغییر رشته در صورت تایید معاونت آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه حداکثر تا یک نیمسال به سنوات مجاز اضافه می شود.

ثبت‌نام کنید
مطلعم کن

۰ نظرات
Inline Feedbacks
مشاهده همه نظرات