احتمال تصمیم‌گیری در خصوص زمان برگزاری آزمون‌ها در هفته آینده

سخنگوی سازمان سنجش گفت: فکر کنم در هفته آینده در این زمینه تصمیم گیری خواهد شد. اما در نهایت زمان برگزاری آزمون‌ها همان زمانی خواهد بود که ستاد ملی مبارزه با کرونا اعلام خواهد کرد.

میترسی از اخبار کنکور ارشد جدا بمونی؟ ما همه اخبار رو بهت میگیم! کافیه عضو کانال تلگرام کارشناسی ارشد بشی … و یا وارد پیج اینستاگرام مسترتست بشی …

به گزارش ایسنا، درپی شیوع ویروس کرونا در بسیاری از شهرهای کشور از جمله تهران و همچنین اعلام وضعیت قرمز در بسیاری از این شهرها زمزمه های تغییر زمان برگزاری آزمون های سراسری از جمله آزمون دکتری، کنکور و کارشناسی ارشد و همچنین آزمون های وزارت بهداشت از سوی برخی مسئولان از جمله اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی و همچنین برخی مسئولان ستاد ملی مقابله با کرونا قوت گرفت. البته مسئولان وزارت علوم و شخص وزیر بر برگزاری زمان اعلام شده آزمون های فوق تاکید کردند و اعلام کرده‌اند برگزاری آزمون‌ها به هیچ عنوان به تعویق نیفتاده یا لغو نمی شود به طوریکه دکتر غلامی، وزیر علوم روز سه شنبه در حاشیه جلسه ستاد نقشه جامع علمی کشور در اظهار نظری با تاکید بر اینکه زمان برگزاری آزمون های مرداد ماه به هیچ عنوان تغییر نمی‌کند، گفت: چند روز پیش با حضور در کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی این موضوع را عنوان کردم هیچ کسی در این کمیسیون موافق تاخیر یا تغییر آزمون‌ها نبود و فقط نگرانی هایی در خصوص شیوع کرونا ویروس داشتند که البته در این زمینه نیز سازمان سنجش آموزش کشور پیش بینی های لازم را انجام داده است و امیدواریم بدون مشکل این آزمون ها را برگزار کنیم.

وزیر علوم اظهار کرد: دانش آموزان حدود دو هفته در کلاس های درس حضور یافتند و حتی امتحانات نهایی خود را داده‌اند ما برای آزمون سراسری فقط حدود سه ساعت وقت آنها را می خواهیم که در یک فضایی با استاندارد بالا حضور داشته باشند و آزمون های خود را ارائه دهند و در این سه ساعت حتماً خود داوطلبان رعایت خواهند کرد و ما نیز تمهیدات  لازم را از نظر دستورات بهداشتی لحاظ کرده‌ایم.

فاطمه زرین آمیزی، سخنگوی سازمان سنجش آموزش کشور نیز روز شنبه این هفته در گفت وگو با ایسنا، در خصوص برخی اظهار نظرها از سوی بعضی از اعضای کمیسیون آموزش مجلس در خصوص تغییر زمان برگزاری کنکور، اظهار کرد: این اظهارنظرها صرفا یک پیشنهاد است. چرا که اگر قرار باشد کنکور لغو شود و یا زمان آن تغییر کند، کمیسیون آموزش نمی تواند در مورد آن تصمیم گیری کند بلکه اظهار نظرها باید در صحن علنی مجلس مطرح شود و بعد از اینکه رای مورد نیاز را کسب کرد آزمون‌ها لغو خواهند شد. بنابراین فعلا این اظهارنظرها در حد پیشنهاد کمیسیون است و اتفاق جدیدی در این زمینه نیفتاده است.

وی در ادامه تصریح کرد: البته باید در خصوص پیشنهادهای کمیسیون آموزش مجلس جهت لغو کنکور از وزارت علوم و سازمان سنجش نیز به عنوان صاحب نظر مشورت گرفته شود و از ما بخواهند که در جلسات آنها حضور داشته باشیم. فعلا هیچ اقدامی در این زمینه ارائه نشده است و فعلا این پیشنهاد داده شده است و اگر به سازمان سنجش ارجاع داده شود ما نیز نظرات خود را ارائه می دهیم. بنابراین با یک پیشنهاد امکان لغو یک آزمون وجود ندارد. چرا که باید مورد کارشناسی قرار بگیرد.

سخنگوی سازمان سنجش آموزش کشور همچنین تاکید کرد: نظر سازمان سنجش و وزارت علوم این است که آزمون ها با رعایت کامل اصول بهداشتی و تمهیدات لازم برگزار شوند چرا که سرنوشت بسیاری از داوطلبان در گرو همین آزمون است و برای آن زحمات زیادی کشیده اند. ما نمی توانیم زحمات آنها را نادیده بگیریم و اگر ما یکسال ورودی جدید نداشته باشیم بنابراین جامعه را از پذیرش تعدادی کارشناس و افراد نخبه محروم می کنیم. بنابراین باید تبعات بعد از لغو کنکور را نیز در نظر گرفت تا عدالت آموزشی زیر سوال نرود. بنابراین با رعایت اصول بهداشتی از سوی داوطلبان می توانیم این آزمون ها را برگزار کنیم و برگزاری آن نیز هیچ ضرری به داوطلبان وارد نمی کند.

زرین همچنین خاطرنشان کرد: در حال حاضر به مردم اعلام کردند برای پیشگیری از کرونا ماسک بزنند. چند درصد از این افراد این پروتکل را رعایت می کنند؟ بنابراین نزدن ماسک می تواند موجب شیوع کرونا شود و اگر داوطلبان هم پروتکل های بهداشتی را رعایت نکنند ممکن است مشکلاتی که برای مردم عادی رخ میدهد برای آنها اتفاق بیفتد.

بعد از تاکید مجدد مسئولان سازمان سنجش و وزارت علوم مبنی بر برگزاری آزمون های مردادماه و آزمون دکتری تیرماه در تاریخ تعیین شده، روز گذشته اظهارات رئیس ستاد مقابله با کرونای استان تهران در خصوص شیوع ویروس کرونا در استان تهران و نقش برگزاری آزمون ها از جمله آزمون های سراسری در افزایش این شیوع، مجدداً سناریوی تغییر و یا تعویق زمان برگزاری این آزمون ها قوت گرفت.

بر این اساس دکتر زالی، رئیس ستاد مقابله با کرونا در تهران اظهار کرد: “مساله بعدی لغو آزمون‌های هفته‌ آینده است که نگرانی زائدالوصفی را ایجاد کرده است که ۲۳ هزار نفر قرار است در آزمون سواد آموزی شرکت کنند. عدد قابل توجهی قرار است در آزمون‌های دانشگاه آزاد شرکت کنند و نزدیک چهار هزار نفر قرار است هفته‌ آینده در آزمون‌های phd وزارت بهداشت شرکت کنند که برخی از آنها ممکن است تا سه روز آزمون‌هایشان به طول انجامد. در مجموع در این شرایط تهران نمی‌تواند میزبان این افراد به خصوص از استان‌های قرمز باشد . نظرمان با استاندار تهران بر این است که فعلا این آزمون‌ها تعلیق شوند”.

همچنین علیرضا وهاب زاده، مشاور رسانه‌ای وزیر بهداشت شب گذشته در لایو اینستاگرامی از برگزاری جلسه ای با حضور مسئولان سازمان سنجش آموزش کشور و وزارت علوم در ستاد مقابله با کرونا به منظور تصمیم گیری در خصوص تعویق زمان برگزاری آزمون‌های سراسری خبرداد و اعلام کرد: این جلسه روز شنبه در ستاد برگزار می‌شود تا در خصوص تعویق زمان برگزاری آزمون سراسری از جمله آزمون دکتری تعیین تکلیف شود.

وی با تاکید بر اینکه تعویق زمان برگزاری آزمون ها باید مجدداً بررسی شود، تاکید کرد: باید به دنبال شیوه‌ای باشیم که استرس داوطلبان کنکور و سایر آزمون‌ها دو چندان نشود و داوطلبان نگران سلامتی خود نباشند .بلاتکلیفی آنها از لحاظ روحی و روانی قابل قبول نیست و باید راهی ایمن برای برگزاری آزمون های پیدا کنیم و اگر کارشناسان ستاد ملی مقابله با کرونا به این نتیجه برسند آزمون ها در زمان بهتری برگزار شود حتما آن را انجام خواهیم داد.

فاطمه زرین آمیزی، سخنگوی سازمان سنجش آموزش کشور نیز امروز در خصوص اظهارات شب گذشته مسئولان وزرات بهداشت مبنی بر برگزاری جلسه ای به منظور تغییر مجدد زمان برگزاری آزمون های سراسری به ایسنا گفت: هنوز در خصوص جلسه شنبه اطلاعی به سازمان سنجش آموزش کشور داده نشده است و در جریان این جلسه نیستیم و تا الان که به ما چیزی اعلام نکردند.

وی در ادامه در خصوص احتمال تعویق زمان برگزاری آزمون ها نیز تصریح کرد: در خصوص آزمونها دیشب دکتر زالی فرمانده ستا مقابله با کرونا استان تهران صحبت کردند و گفتند بهتر است برگزار نشود. بنابراین سازمان سنجش سازمان مجری است.

سخنگوی سازمان سنجش آموزش کشور در پاسخ به این سوال که هفته آینده آزمون دکتری را پیش رو داریم و ستاد ملی مبارزه با کرونا چه زمانی میخواد مجدد در خصوص زمان برگزاری این آزمون ها تصمیم گیری کند، گفت: فکر کنم در هفته آینده در این زمینه تصمیم گیری خواهد شد. اما در نهایت زمان برگزاری آزمون‌ها همان زمانی خواهد بود که ستاد ملی مبارزه با کرونا اعلام خواهد کرد.

به گزارش ایسنا، بر اساس تصمیمی که ۱۶ اردیبهشت ۹۹ از طریق ستاد مقابله با کرونا اعلام شد، قرار شد آزمون دکتری ۹۹ روز پنج‌شنبه ۲۶ تیر ماه، آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته پنج‌شنبه ۲ مرداد و جمعه ۳ مرداد، کنکور سراسری پنج‌شنبه ۳۰ و جمعه ۳۱ مرداد، آزمون فنی و حرفه‌ای جمعه ۱۴ شهریور و آزمون کارشناسی ناپیوسته جمعه ۱۴ شهریور برگزار شود و پیش از این نیز قرار بود آزمون دکتری روز جمعه ۹ خرداد و آزمون ارشد در روزهای ۲۲ و ۲۳ خرداد ماه جاری برگزار شوند.

زمزمه های تعویق مجدد زمان برگزاری آزمون های مهم در حالی شنیده می شود که دو روز پیش سازمان سنجش آموزش کشور جزئیات و دستورالعمل برگزاری آزمون دکتری که قرار است پنج شنبه هفته آینده برگزار شود را اعلام و تاکید کرد کارت ورود به جلسه آزمون از ۲۳ تیر ماه بر روی سایت این سازمان قراردارد.

به گزارش ایسنا، با توجه به اینکه چند روز بیشتر به برگزاری اولین آزمون سراسری باقی نمانده است بیان این نوع اظهار نظرها و بعضا تغییر مداوم زمان برگزاری این آزمون ها موجب سر در گمی و بلاتکلیفی داوطلبانی خواهد شد که بیش از یک سال برای رسیدن به چنین روزی برنامه ریزی کرده اند و تبعات آن به مراتب بیشتر از نگرانی های ناشی از ابتلا به ویروس کرونا خواهد بود.

از طرف دیگر هم مشخص نیست که بحران شیوع کرونا کی تمام خواهد شد بنابراین داوطلبان نگران این هستند بالاخره امسال نام آنها به عنوان پذیرفته شده دانشگاه ها اعلام خواهد شد یا یک سال دیگر باید برای رسیدن به چنین روزی چشم انتظاری بکشند.

ثبت‌نام کنید
مطلعم کن

۷۲ نظرات
جدیدترین
قدیمی‌ترین
Inline Feedbacks
مشاهده همه نظرات
zahra
تیر ۲۱, ۱۳۹۹ ۰:۳۸ ق٫ظ

شما چ بخواین چ نخواین سلامتی برا همه مهم تره من به شخصه اگه مبتلا بشم نمیگم میرم اجتماع همه رو مریض میکنم تا بعضیا بفهمن انسانیت چیه…پاشین بیاین اهواز افتاب بگیرین…یه دقیقه بری بیرون بدون ماسک نفست نماد بالا چ برسه به ماسک

آسمان
تیر ۲۰, ۱۳۹۹ ۸:۱۸ ب٫ظ

آی نیلوفر وای نیلوفر کجایییییییییی؟

.Abi
تیر ۲۰, ۱۳۹۹ ۹:۴۴ ب٫ظ
پاسخ به  آسمان

یعنی من ب عقل بعضیا شک میکنم…
اون نیلوفر هم ی دانشجویی مثل شماست مستقیم بگم هیچ کارست…
تعویقی هم درکار نیس
امروز چند هزار دانش آموز امتحان ورودی مدرسه های نمونه دولتی رو دادن..
پس مشکلی برا برگزاری نیس..

Samira
تیر ۲۰, ۱۳۹۹ ۱۰:۰۳ ب٫ظ
پاسخ به  .Abi

آی گفتین. مثل اینه که برادر من نماینده مجلس باشه، یا اصن نگم نماینده مجلس، اصلا آقای نمکی یا یه مقام موثر، عموی من باشه،شماره ی چندتا نماینده مجلسم داشته باشم گاهی زنگ بزنم بگم خواسته ی ما اینه بعد بیام اینجا بگم من پشتتونم بچه ها پیگیر مطالبات شمام. حتی با این فرض های کامل هم، دست به دامن یکی شدن بی تاثیره. تصمیم گیری در امورممللکتی فراتراز این چیزاس😑

آسمان
تیر ۲۰, ۱۳۹۹ ۱۰:۲۳ ب٫ظ
پاسخ به  Samira

خوب شد گفتی من افق دیدم وسیع شد خدا خیرت بده 😂😂😂

Samira
تیر ۲۰, ۱۳۹۹ ۱۱:۲۵ ب٫ظ
پاسخ به  آسمان

گمان نکنم. شرایطتتون وخیم تر این داستان هاس😅

آسمان
تیر ۲۰, ۱۳۹۹ ۱۰:۲۲ ب٫ظ
پاسخ به  .Abi

اتفاقا من به عقل شما شک دارم
امتحان نمونه دولتی تو شهر و مدرسه خودشونه و جمعیت شون خیلی کمه تو شهرهای قرمز هم لغوشد برو خبرشو ببین
و همونهایی که برگزار شد دو هفته دیگه تقش در میاد.

.Abi
تیر ۲۰, ۱۳۹۹ ۱۱:۴۸ ب٫ظ
پاسخ به  آسمان

اولا میگم باید ب عقل بعضیا شک کرد چون مطلب اصلی اینه ک اون شخصی ک شمارو سرکارگذاشته و اصلا نمیفهمین
دوما امروز آزمون استخدامی سواد آموزی تو مراکز استانها برگزار شده پس مشکلی برا برگزاری کنکور نیس..
سوما کسی شمارو مجبور کرده ک بری سرجلسه کنکور؟! کنکور اختیاریه خب می‌ترسی نرو بمون سال بعد ان شاء الله… یا اینکه کرونا بهانست تا فرصتی پیدا کنین ک نخونده هاتونو جبران بکنین ک عرضم ب خدمتتون اونی ک یه ساله نخونده و الان آماده نیس ۱۰۰سالم بهش وخت بدی بازم نمیتونه آمادگی پیدا کنه..
شب خوش😎☺️🤔

آسمان
تیر ۲۱, ۱۳۹۹ ۱۲:۵۴ ب٫ظ
پاسخ به  .Abi

آبی جان من رتبه برتر تربیت مدرس هستم پس اینکه آمادگی کنکور ندارم خیلی جکه حرفت😂😂😂😂
ولی استانم وضعیت قرمزه !!!!!!

zahra
تیر ۲۱, ۱۳۹۹ ۰:۴۰ ق٫ظ
پاسخ به  .Abi

اولن چند صد تا نبوده دومن تو اهواز لغو شد چون قرمزه سوما این چمعیت رو به میلیون نفر نزن سوما والدین هم هست چهارما مجلس پشت اینا نبوده معترض هم نبودن پنجما ازمون سرنوشت سازشون هم نبوده ششما اینقدر هم اجبار نبود ازمونشون اما کنکور اجباریا چون اینده اس

zahra
تیر ۲۱, ۱۳۹۹ ۰:۴۱ ق٫ظ
پاسخ به  .Abi

ولی به این که گفتی خیلیا هیچ کارن راست میگی بعضیا که انگار نماینده مجلسن با این نظراتشون

.....
تیر ۱۹, ۱۳۹۹ ۸:۲۱ ب٫ظ

فاطمه زرین آمیزی، سخنگوی سازمان سنجش آموزش کشور نیز امروز در خصوص اظهارات شب گذشته مسئولان وزرات بهداشت مبنی بر برگزاری جلسه ای به منظور تغییر مجدد زمان برگزاری آزمون های سراسری به ایسنا گفت: هنوز در خصوص جلسه شنبه اطلاعی به سازمان سنجش آموزش کشور داده نشده است و در جریان این جلسه نیستیم و تا الان که به ما چیزی اعلام نکردند.

وی در ادامه در خصوص احتمال تعویق زمان برگزاری آزمون ها نیز تصریح کرد: در خصوص آزمونها دیشب دکتر زالی فرمانده ستا مقابله با کرونا استان تهران صحبت کردند و گفتند بهتر است برگزار نشود. بنابراین سازمان سنجش سازمان مجری است

علی
تیر ۱۹, ۱۳۹۹ ۸:۱۷ ب٫ظ

مخالف تعویق

رها
تیر ۱۹, ۱۳۹۹ ۷:۳۹ ب٫ظ

چه بحثی هر روز راه می افته، هر کس نگران و استرس داره یک سال صبر کنه. عروسی و خرید و سفرهاتون میرید به کنکور با رعایت فاصله اجتماعی میرسه همه این بحثها شروع میشه، پنج ماه پامو از خونه بیرون نگذاشتم به خاطر کرونا اما سر جلسه خواهم رفت. برگزار نشه هم قطعا میرم جلوی سازمان سنجش تحصن میکنم یک سال درس خوندم کنکوری. از اسفند با این تعویق و تعلیق و این بحثها روان نذاشتید برای ما، میترسی نیا سر جلسه.

یاس
تیر ۱۹, ۱۳۹۹ ۸:۱۵ ب٫ظ
پاسخ به  رها

خانم محترم ماهم خوندیمو برگزار بشه میرم منتها شما دو روز دندون رو جیگر بذار تعویقو اعلام میکنن و ضمنا وزارت بهداشت نگاه نمیکنه منو شما خوندیم یا نه اولویتش سلامته.

داود
تیر ۱۹, ۱۳۹۹ ۸:۲۶ ب٫ظ
پاسخ به  رها

خودتو در سازمان سنجش اتیش بزن قطعا جواب میده ومیزارن بری کنکور بدی

بی نام
تیر ۲۰, ۱۳۹۹ ۱۲:۳۸ ب٫ظ
پاسخ به  داود

👍😂😂😂

پویا
تیر ۱۹, ۱۳۹۹ ۵:۴۵ ب٫ظ

اولا که همه ماها زحمت کشیدیم کم و بیش خود من از اونهایی هستم که چندین ماه بی وقفه دارم درس میخونم و کلی هزینه بابت کنکور ارشد دادم
ولی خوبه اینم بشنویید مادر من فرهنگیه و ی داداش دارم که امسال امتحانات نهایی داشت تمام فاصله رعایت شده بود ماسک میزدن هر دو شیلد لباس و مدام الکل میزدن نتیجه مادرم که ناظر بود مبتلا شده به کووید ۱۹ و ۵ روز بستریه برادرم هم تو بخش مراقبت های ویژه اصلا هم سابقه بیماری ضمینه ایی ندارن حالا بگید برگزار بشه درضمن بنده از خرم اباد لرستانم و خانوادم هم تو بیمارستان شهید رحیمی این شهر بستری
خواهرا و برادرای عزیز این بیماری شوخی نداره و اینکه مراقبم معنی نداره جمعیتی که واسه کنکور میاد اگر فقط از هر ۲۰۰ نفر ۵ نفر مبتلا باشه بعد چند روز ۱۰۰ نفرشون میشه مبتلا
ان شالله که هر چی خیره بشه

مهندس عمرانشونم
تیر ۱۹, ۱۳۹۹ ۷:۵۷ ب٫ظ
پاسخ به  پویا

اقاپویا وقتی نماینده شهرخودمون (خرم اباد)متوجه شرایط دشوار خرم ابادنیست واصراربر برگزاری ازمون دارند چه انتظاری داریم بقیه مسئولان به فکر باشن…

Tar از نوع موافق تعویق
تیر ۱۹, ۱۳۹۹ ۸:۰۲ ب٫ظ
پاسخ به  پویا

هر چند تو تعویق کنکور باهاتون موافقم و اعتقاد دارم حتی اگر به جای یک سال دو سال هم عقب بیفتیم با توجه به این شرایط اتفاق خاصی نخواهد افتاد اما
نه به شیلد نوشتنت نه به بیماری زمینه ای نوشتنت😊

داود
تیر ۱۹, ۱۳۹۹ ۸:۳۰ ب٫ظ

امتحان املا ندادن که شما غلط املایی میگیرید

Noora
تیر ۲۰, ۱۳۹۹ ۳:۳۱ ب٫ظ
پاسخ به  پویا

دقیقا درست میفرمایید.حرف مرگ و زندگیه.این بیماری چیزی نیست که بخوایم بگیم حالا میریم ببینیم چی میشه.آمار فوتی ۳رقمی هرروز داره بیداد میکنه.امیدوارم تصمیم درستی گرفته بشه.ما نگران سلامتی خودمون و خونوادهامونیم باهمه تلاشی که از سال گذشته تا حالا انجام دادیم برای درس و.‌‌..اما واقعا آزمون توی این شرایط بحران خطرآفرینه.

nazanin
تیر ۱۹, ۱۳۹۹ ۳:۲۴ ب٫ظ

واقعا اینکارا یعنى چی؟
من هم از شهریور خوندم اما الان بحث سلامت یک جامعس.
اگر ٧/٨/٩ ماه درس خوندین کل جهان یک سال عقب افتاد حتی بیشتر.
یکم با دید بازتری به این قضیه نگاه کنید نه با خود بینی.
جنگ راه افتاده بین ماها سر تعویق و تعلیق و هزار نظر دیگه.
هر کدوم از ماها خانواده هامون درگیر این بیماری بشه کل زندگیمون از اینکه سر جلسه بودیم پشیمون میشیم.
خسته ایم درست
اما بسه این تنش ها و فشار ها
بذارید تمام بشه این بیمارى که زیر فشار استرس واقعا دیگه داریم کم میاریم.
کنکور برگذار میشه یکم تحمل کنید دوستان.
بذارید تو این شرایط توى اون محیط قرار نگیریم.

علی
تیر ۱۹, ۱۳۹۹ ۴:۲۷ ب٫ظ
پاسخ به  nazanin

دقیقا

علی
تیر ۱۹, ۱۳۹۹ ۳:۰۲ ب٫ظ

بی انصافا چرا فقط به خودتون فکر میکنید
وضعیت کشور ما بهتر نخواهد شد
تعویق برابرست با تعلیق یعنی لغو کنکور
من ۸ ماهه از کارم انصراف دادم برا کنکور دارم میخونم
هر روز از ۸ صبح تا ۱۱ شب درگیر مطالعه ام
با ۲۷ سالسن دیگه خجالت میکشم تو خونه
کارم فقط بخور و بخون و بخوابه
هیچ سود آوری ندارم
تازه من معافم
اونایی که سربازی دارن بمشکل میخورم
رشته ی من مصاحبه داره
مصاحبه کی برگزاربشه؟
قبلا هم گفتم به آمار مرگ ۲۰۰ تایی عادت کنید
یه سر به خیابونا بزنید تا ببینید اوضاع از چه قراره
محرم که بیاد آمار میره رو مرگ ۳۰۰ نفر در روز
امروز بهتر از فرداس
همونطور که اردیبهشت بهتر از خرداد بود
خرداد بهتر از مرداد
تاریخ بعدی مطمئن باشید وضعیت بدتر میشه
بگذارید تموم بشه این کابوس

Shiva
تیر ۱۹, ۱۳۹۹ ۳:۱۴ ب٫ظ
پاسخ به  علی

کاملا موافق نظرتون هستم دوست عزیز!انشالله همه به نتیجه دلخواهشون برسن با ارزوی بهترین ها برای همه!
#نه به تعویق

دریا
تیر ۱۹, ۱۳۹۹ ۳:۱۵ ب٫ظ
پاسخ به  علی

به مرگ ۲۰۰ تایی عادت کنید؟؟شما داری راجب ۲۰۰ نفر انسان که هرکدومشون عزیز ی خانواده هستن حرف میزنین اصلا ذره ای انسانیت در وجودتون هست؟؟؟فقط بخاطر منفعت خودتون حاضرید هر بلایی سر بقیه بیاد وای برشما… بذارید ببینم اگه همین بلا سر خودتون یا خونوادتون بیاد بازم اینطور بیرحمانه حرف میزنید؟؟شماها در برابر تک تک کساییکه سرجلسه ممکنه مبتلا بشن وجدانا مسئولید ….

Shiva
تیر ۱۹, ۱۳۹۹ ۳:۲۶ ب٫ظ
پاسخ به  دریا

چی میگی خواهر من؟؟؟؟دقیقاااا چی میگی؟؟؟اگه اینجوریه شما هم داری چیزی و میگی که منفعت خودته!

دریا
تیر ۱۹, ۱۳۹۹ ۳:۳۵ ب٫ظ
پاسخ به  Shiva

نه خیربنده منفعت جمع وجامعه رو در نظر میگیرم نه مثل شما منفعت خودمو سلامت جامعه وجون ادمها مهمتر از دانشگاه رفتن یا هرچیز دیگه هست متاسفانه امثال شما از درک این موضوع عاجز هستن قبولی که فرداروزش خدای ناکرده (که ممکنه بکنه) بری سینه قبرستون بدردتون میخوره؟؟؟

انتی کرونا
تیر ۱۹, ۱۳۹۹ ۳:۴۳ ب٫ظ
پاسخ به  Shiva

شما همون علی نیستی؟

Shiva
تیر ۱۹, ۱۳۹۹ ۴:۰۰ ب٫ظ
پاسخ به  انتی کرونا

😒😒😒نه داداش

انتی کرونا
تیر ۱۹, ۱۳۹۹ ۵:۲۱ ب٫ظ
پاسخ به  Shiva

جملاتت داره چیز دیگه میگه!

علی
تیر ۱۹, ۱۳۹۹ ۳:۳۴ ب٫ظ
پاسخ به  دریا

اگر راهکار عملی دارید حتما به دکتر نمکی انتقال بدید تا از نظراتتون استفاده کنند
واقعیته باید انسان واقع بین باشه
یه نگاهی به آمار کشور های دیگه بندازید

دریا
تیر ۱۹, ۱۳۹۹ ۳:۵۴ ب٫ظ
پاسخ به  علی

راهکار عملی تعویق هر نوع کنکور وتجمع تا کاهش پیک کرونا هست نه برگزار کردنش تو این وضعیت وحشتناک درمورد کشورهای دیگه هم بنده اطلاعاتم کامله شما ی نگاهی بندازید ببینید کدوم کشور توی شرایط حاد کنکور برگزار کرده؟؟چین وترکیه اونم شرایطشون تحت کنترله نه مثل ما که در رتبه سوم فوتیها هستیم

Afmaz
تیر ۱۹, ۱۳۹۹ ۵:۴۹ ب٫ظ
پاسخ به  دریا

همونطور ی ک به مرگ با پراید عادت کردیم ب اینم عادت میکنیم

دریا
تیر ۱۹, ۱۳۹۹ ۶:۲۹ ب٫ظ
پاسخ به  Afmaz

خدانکنه ولی ممکنه برای خودتون یا عزیزتون همچین موردی پیش بیاد اونموق میببینیم شماهم به ازدست دادن عزیزتون عادت میکنید یانه

..
تیر ۱۹, ۱۳۹۹ ۶:۵۵ ب٫ظ
پاسخ به  دریا

انگار ما اینارو کشتیم، میخواستن رعایت کنن وقتی میرن عروسی و تفریح اخرش همین میشه شما اگه به خودت اعتماد نداری امتحان نده.

دریا
تیر ۱۹, ۱۳۹۹ ۹:۱۵ ب٫ظ
پاسخ به  ..

کسی گفت اونا روشما کشتید ؟بقول شما اونامیخواستن رعایت کنن حالا که رعایت نکردن ما هم بریم اگاهانه وبا علم به اینکه احتمال مبتلا شدنمون بالاهست خودمونو به کشتن بدیم؟اون قبولی بعدش بدردت میخوره وقتی جونتو ازدست بدی؟منب خودم هم اعتماد دارم هم ایمان یکساله دارم تلاش میکنم اما قصد جونمو نکردم امتحانم تافروکش پیک بیماری باید لغو بشه تا ی عده درس نخونده وسوئ استفاده گر نیان جای منو امثال منو که زحمت کشیدیم درنبودمون پرکنن

..
تیر ۱۹, ۱۳۹۹ ۱۰:۴۳ ب٫ظ
پاسخ به  دریا

چرا با رعایت باید مبتلا بشید؟ مگه پدرای ما رعایت میکنن مریض میشن؟ همش این بهونه رو میارید که کادر درمانی پس چرا مریض شدن خوب اونا کاملا توی کورونا هستن مشخصه که باید چند نفر کورونا هم بگیرن.

..
تیر ۱۹, ۱۳۹۹ ۱۰:۴۶ ب٫ظ
پاسخ به  دریا

بعدشم این تعویقی که شما میگید اگه دو هفته باشه خوبه باز هم به نیمسال اول میرسیم ولی اگه بخواد مثلا دو ماه باشه و کلا از بهمن شروع بشه به هیچ وجه پذیرفته نیست شما دختری برات مهم نیست ولی یه پسر اگه بیخودی پنج ماه از عمرشو از دست بده خیلی براش بده اونم درصورتی که دو سال رو تو سربازی از دست میده…

امیرحسین
تیر ۱۹, ۱۳۹۹ ۳:۱۹ ب٫ظ
پاسخ به  علی

کنکور بدی کرونا تموم میشه؟ بخوری بخوابی تموم میشه؟ همه چی درست میشه؟
نخیر تا وقتی که کرونا ریشه کن نشه رنگ دانشگاه رو نمیبینید
وضعیت جامعه به حالت نرمال بر نمیگرده
همه درگیریم
با برگزاری کنکور همه چی بدتر میشه

........
تیر ۱۹, ۱۳۹۹ ۳:۳۹ ب٫ظ
پاسخ به  امیرحسین

کنکور ندیم مردم ماسک میزنن؟ سفر نمیرن؟

دریا
تیر ۱۹, ۱۳۹۹ ۳:۵۶ ب٫ظ
پاسخ به  ........

بقیه جونشونو ازسرراه اوردن شما هم اینطوری؟یکی عقل ندار ه خودشو میندازه تو چاه شماهم باید بی عقلی کنی وخودتو بندازی تو چاه؟؟

Afmaz
تیر ۱۹, ۱۳۹۹ ۵:۵۱ ب٫ظ
پاسخ به  امیرحسین

شم نیا جلسه کنکور..
بزار ما کنکور بدیم و کلا روی دانشگاه رو نبینیم
شما ان شاء الله سال بعد😎

غزل
تیر ۱۹, ۱۳۹۹ ۳:۴۰ ب٫ظ
پاسخ به  علی

چون شما توو خونه کارت شده بخور و بخواب و سودآوری نداری ما باید کرونا بگیریم؟

Tar از نوع موافق تعویق
تیر ۱۹, ۱۳۹۹ ۸:۰۷ ب٫ظ
پاسخ به  غزل

من با نظر علی مخالفم ها ولی شما هم لطفاً توی انتقاد کردن یه کم ادب رو رعایت کنید. بی ادب محروم ماند از لطف حق

علی
تیر ۱۹, ۱۳۹۹ ۴:۳۵ ب٫ظ
پاسخ به  علی

عزیزم تو کنکور هم بدی و موفق شی باز باید بشینی توی خونه و مجازی کلاسا رو بگذرونی و نه تنها چیزی یاد نمیگیری تازه کلی پول خرید اینترنت برای کلاسات میشه ، درک کن تعویق مناسبترین گزینس به خصوص برای خانوادهای درگیر کرونا مثه ما که جون ما رو اصن ارزش نمیزاری و به فکر خودتی ولی باز ما به فکرتیم
ما یه خانواده درگیر بیماریم با کلی رعایت هم تش درگیر شدیم به خاطر شغل پدرم که مجبوره با مردم برخورد داشته باشه و حتی نمیتونم تلاشامو مرور کنم و همش نگرانم
چقدر راحت شده جون آدما از دیدت
#تاسف

پویا
تیر ۱۹, ۱۳۹۹ ۵:۳۷ ب٫ظ
پاسخ به  علی

رشتت چیه علی؟

محمد
تیر ۱۹, ۱۳۹۹ ۲:۵۷ ب٫ظ

همان طور که اعلام شد کنکور اختیاری هستش شما میتونی سال دیگه کنکور بدی یا میتونی ازاد و غیر انتفاعی یا میتونی تکمیل ظرفیت.

رضا
تیر ۱۹, ۱۳۹۹ ۲:۳۹ ب٫ظ

اربعین هم مثل تعداد شرکت کننده های کنکور ۳ میلیون زائر داره از ایران و تو فضای بازه اما لغو شده دیگه کنکور در فضای بسته تکلیفش مشخصه…. به یاری خدا اجازه نمی دیم در تاریخ فعلی سنجش هیچ کنکوریو برگزار کنه. من و خیلیای دیگه اگر در تاریخ فعلی برگزار بشه کنکور نمیدیم ولی نگران اثر کنکورها در آمار ابتلای کشور هستیم و کنکور بواسطه تجمع باعث میشه آمار بیشتر بشه و وقتی آمار بیشتر بشه محدودیت ها پابرجاست و توی شرایط اقتصادی و سلامتی من و خانوادم و جامعم اثر منفی داره، بنابراین ان شاالله اجازه نمیدیم بخاطر مشتی خودخواه که از درس زده شدن یا حوصله منتظر موندن به هر دلیلو ندارن سلامت جامعه به خطر بیافته و کادر درمان زیر فشار بی فکری این افراد کمر خم کنه. خواستار تعویق همه آزمون و برگزاری در شرایط سفید هستیم.ان شاالله پیروزی نزدیکه.

..
تیر ۱۹, ۱۳۹۹ ۲:۴۸ ب٫ظ
پاسخ به  رضا

خودخواه شمایین که با چند بار تعویق هنوز هم طلبکارین پدرمون تو این چند وقت در اومد همش تعویق گفتن بسه دیگه، سال بعد کنکور بدید واسه ما تعیین تکلیف نکنید

فرحناز
تیر ۱۹, ۱۳۹۹ ۲:۵۷ ب٫ظ
پاسخ به  ..

مسئله جامعه هست نه شما

دریا
تیر ۱۹, ۱۳۹۹ ۳:۲۶ ب٫ظ
پاسخ به  فرحناز

احسنت

..
تیر ۱۹, ۱۳۹۹ ۶:۵۸ ب٫ظ
پاسخ به  فرحناز

شما اگه به فکر جامعه هستی کنکور نده.

انتی کرونا
تیر ۱۹, ۱۳۹۹ ۳:۴۵ ب٫ظ
پاسخ به  ..

تعویق رو ایشان داده اند؟ یا شیوع کرونا و شدت ان عامل تعویق است؟

Afmaz
تیر ۱۹, ۱۳۹۹ ۵:۵۳ ب٫ظ
پاسخ به  ..

احسنت

فرحناز
تیر ۱۹, ۱۳۹۹ ۹:۲۲ ب٫ظ
پاسخ به  ..

انشالله که شنبه سوپرایز نشید

..
تیر ۱۹, ۱۳۹۹ ۲:۳۸ ب٫ظ

خواهشا برگزار کنید دیگه نمیتونم به کتابا نگاه کنم واقعا خسته شدم تو این هوای گرم بینهایت درس خوندن سخته، اگه رعایت کنن امار مبتلاها میاد پایین امروز نسبت به دیروز ۶۰۰ تا کمتر شد، بزارید این لامصب تموم بشه تا با خیال راحت بخوابیم و بیدار شیم.

ایمان
تیر ۱۹, ۱۳۹۹ ۲:۴۷ ب٫ظ
پاسخ به  ..

۲۲۱ نفر امروز فوت کردن واقعا چجوری می تونید تو این اوضاع به فکر کنکور باشید واقعا ؟؟؟؟

Samira
تیر ۱۹, ۱۳۹۹ ۳:۴۴ ب٫ظ
پاسخ به  ایمان

بابا جان شما نباش عزیز من کرونا یکی دوسال با ماهست. بذار ما به زندگیمون برسیم شما دوسه سال دیگه تو وضعیت سفید کنکور بده. از خودت مراقبت کنم ماسک بزن بشین توخونه. ما کنکوری ها هم به اندازه ی یه سری مردم نااگاه که ماسک نمیزنن و رعایت نمیکنن، باعث پخش ویروس نمیشیم مطمئن باش

انتی کرونا
تیر ۱۹, ۱۳۹۹ ۵:۲۴ ب٫ظ
پاسخ به  Samira

مهم شدت شیوع هست….

ایمان
تیر ۱۹, ۱۳۹۹ ۸:۱۰ ب٫ظ
پاسخ به  Samira

که بقیه با کوچکترین درصد برن دانشگاه؟؟؟
داریم راجب جامعه میحرفیم نه اجتماع یه عده خواستار برگزاری کنکور در این شرایط درک کنید خانوم محترم

.Abi
تیر ۱۹, ۱۳۹۹ ۵:۵۵ ب٫ظ
پاسخ به  ایمان

۳۶۸ نفر هم بر اثر تصادف با پراید مردن
پس بیاین پراید رو هم ب تعویق بندازین..
عجب رویی دارین آقا نخوندی بگو نخوندم مرد باش..

..
تیر ۱۹, ۱۳۹۹ ۶:۵۹ ب٫ظ
پاسخ به  .Abi

👍👍👍👍

ایمان
تیر ۱۹, ۱۳۹۹ ۸:۱۲ ب٫ظ
پاسخ به  .Abi

وای دقیقا پراید مگه با تجمع افراد باعث مرگ میشه؟؟؟؟
چرا بچگونه حرف می زنید مثلا تحصیلات تکمیلی میهواین شرکت کنید
پروتکل بهداشتی رو در امتحانات نهایی مشاهده کردیم که دکتر زالی گفت امار مبتلایان ۱۰ تا ۱۹ سالته دو برابر شده اصلا ربطی به امتحانات نهایی نداره

..
تیر ۱۹, ۱۳۹۹ ۷:۰۱ ب٫ظ
پاسخ به  ایمان

کسی که رعایت کنه چیزیش نمیشه من نمیتونم بشینم غصه‌ی همه رو بخورم. تو امریکا هم دارن همدیگرو میکشن نمیشه به همه چی فکر کرد.

ناشناس
تیر ۱۹, ۱۳۹۹ ۵:۰۵ ب٫ظ
پاسخ به  ..

نگاه نکن، همونطور که به قول شما کنکور اختیاری هست درس خوندن برای کنکور هم اختیاری هست

..
تیر ۱۹, ۱۳۹۹ ۷:۰۰ ب٫ظ
پاسخ به  ناشناس

فعلا که خوندیم و زمانش هم رسیده الان دادن ازمونه که اختیاریه هر کی میخواد ازمون بده.

پریوش
تیر ۱۹, ۱۳۹۹ ۲:۲۴ ب٫ظ

مخااف تعویق هستسم و رو خدا حق ما رو ضایع نکنید با تعویق کرونا از بین نمیره فقط عمر ما هدر میره هر کسی نگرانه میتونه سال بعد شرکت کنه

انتی کرونا
تیر ۱۹, ۱۳۹۹ ۳:۴۹ ب٫ظ
پاسخ به  پریوش

خب شما شرکت نکنید بزارید تعویق بیافتد. اینجوری تعویقیها هم کرونا نمیگیرین و هم عمرشون هدر نمیره.

Mobina
تیر ۱۹, ۱۳۹۹ ۲:۲۰ ب٫ظ

همتون بخونین به فکر هیچی نباشین
خودشونم موندن بخونین دیگ یا امتحان میگیرن یا نه به احتمال زیاد برگزار میشه با همون پروتکل های بهداشتی
موفق باشین همگی

کالتیکس
تیر ۱۹, ۱۳۹۹ ۱:۵۳ ب٫ظ

کنکور رو برگزار کردید بعدش امار بیماری رو دقیق رصد کنید حتما.