نخبگان

لزوم حذف کنکور کارشناسی ارشد و دکتری

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: کنکور کارشناسی ارشد و دکتری به عنوان اولین اقدام در ساماندهی نظام سنجش و پذیرش دانشگاه‌ها باید حذف شود.

میترسی از اخبار کنکور ارشد جدا بمونی؟ ما همه اخبار رو بهت میگیم! کافیه عضو کانال تلگرام کارشناسی ارشد بشی … و یا وارد پیج اینستاگرام مسترتست بشی …

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، سعیدرضا عاملی دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی، در دیدار با رئیس کمیسیون بهداشت ۴ مسئله سهمیه‌های کنکور، کنکور، جمعیت و خانواده و اقتصاد دانش‌بنیان را از مسائل اصلی مشترک بین شورای عالی انقلاب فرهنگی و مجلس شورای اسلامی در سال جاری دانست.

او با اشاره به موضوع سهمیه‌های کنکور اظهار کرد: لایحه ساماندهی سهمیه‌های ورود به مقاطع مختلف آموزش عالی و اصلاح قوانین سهمیه با عنوان «لایحه توزیع عادلانه فرصت‌ها و امکانات تحصیلی در آموزش عالی» از سوی وزارت علوم و بهداشت به هیأت دولت رفت که در این لایحه سهمیه‌های کنکور از ۱۹ مورد به ۳ مورد کاهش یافته است. دولت این لایحه را به شورای عالی انقلاب فرهنگی ارجاع داده است که طبیعتاً دبیرخانه نقش هماهنگ کننده بین شورای عالی انقلاب فرهنگی و مجلس شورای اسلامی را ایفاء خواهد کرد.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه تجربه‌های مختلفی برای کنکور در دنیا وجود دارد، افزود: کنکور به عنوان آزمونی که در ۴ ساعت سرنوشت دانش‌آموز همراه با اضطراب، نگرانی و فشار عصبی تعیین می‌شود، روش دقیقی نیست. برگزاری این نحوه امتحان عمومی در اکثر کشور‌های جهان متداول نیست.

او تصریح کرد: به عنوان اولین اقدام در ساماندهی نظام سنجش و پذیرش دانشگاه‌ها، کنکور کارشناسی ارشد و دکتری باید حذف شود و اختیار آزمون و پذیرش دانشجو در این مقاطع به دانشگاه‌ها داده شود.

ثبت‌نام کنید
مطلعم کن

۴۵ نظرات
جدیدترین
قدیمی‌ترین
Inline Feedbacks
مشاهده همه نظرات
Afsane
تیر ۲۵, ۱۳۹۹ ۵:۲۰ ب٫ظ

برای حذف کنکور باید از بنیان اموزش اقدام کرد تموم مدارس تقریبا توی یک سطح باشن مصاحبه گذاشته بشه که خیلی تعیین کنندس و…همینطور برای ارشد و دکترا دانشگاه سطح یک و دو و… نباشه تقریبا در یک سطح باشن که بی عدالتی نشه…طرح خوبیه اگه درست اجرا بشه و از پایه وگرنه بی عدالتی محض میشه…

محمد
تیر ۲۵, ۱۳۹۹ ۴:۳۴ ب٫ظ

این طرح فقط میتونه برای کارشناسی اجرا به چون آزمون نهایی تو دبیرستان دارن!!!! وگرنه معدل کارشناسی که هر کس تو یک دانشگاه با یک کتاب و منبع متفاوت گرفته چطور میخواد معیار ارشد رفتن باشه؟؟؟؟؟؟

اساتیدی هستن کلا ۱۰ صفحه جزوه میگن همه ام ازشون بیست میگیرن و معدلشون بالا میشه اینو با اونی که ۳ تا کتاب معرفی کرده تو یه دانشگاهه دیگه چطور قیاس کنیم؟؟؟؟

اونایی که میخوان تغییر رشته بدن چی؟ معدل ۱۹ رشته جغرافی تو دانشگاه پیام نور بخواد ارشد عکاسی دانشگاه تهران بخونه چطور باید با بقیه مقایسع بشه؟؟؟؟؟؟؟؟؟

سوابق تحصیلی واقعا ایده ی خوبیه ولی در شرایط ایده آل نه الان که هر دانشگاهی یک جوره و هزارتا دانشگاه داریم و هزارتا معدل بالا !!!! اینجوری دانشگاه دولتیه فقط دانشجو خودشو میگیره چون میگه من سخت گیر ترم
همین الانم تو بحث استعداد درخشان که معدل بالاها هستن دانشگاه دولتی اجازه نمیده معدل بالای دانشگاه ازاد ب راحتی پاشه بیاد بدون کنکور بشینه چون استعداد درخشان دانشگاهه خودشو قبول داره فقط!!!!!!

مریم
تیر ۲۵, ۱۳۹۹ ۱۱:۲۰ ق٫ظ

اینجوری دانشگاه های رنک یه دانشجوهای خودشون که کارشناسی رو اونجا گذروندند تو اولویت می ذارند و اونا رو قبول می کنند که خیلی ناعادلانه ست شاید کسی برای کارشناسی عزیزش رو از دست داده باشه و دانشگاه معمولی درس خونده اما امید داره به ارشد و دکتری تو بهترین دانشگاه بخونه و حق چنین افرادی ضایع می شه
کنکور بهترین رقابت محسوب می شه و حذفش بدترین فکر ممکنه

....
تیر ۲۵, ۱۳۹۹ ۱۲:۰۷ ب٫ظ
پاسخ به  مریم

واقن فک میکنی رقابت کنکور سالمه؟ این جوری باعث میشه همه دوره کارشناسی درس بخونن و از نظر علمی پر بار باشن
الان مخصوصا ک هشتادیا دارن میرن دانشگاه برو ببین اوضاع چیه اصن درس نمیخونن

mari
تیر ۲۵, ۱۳۹۹ ۰:۰۴ ق٫ظ

کنکور باید حذف شه فقط از طریق سوابق تحصیلی باشه این جوری همه پر بار میشن به جای این ک ی سال بشینن درس بخونن برا کنکور این جوری مجبور میشن همیشه تو طول ترم درس بخونن

ریحانه
تیر ۲۴, ۱۳۹۹ ۱۰:۴۵ ب٫ظ

بچه ها
یه سریا فازشون چیهههه؟ تو همین صفحه دیدم یکی با سه تا اسم مختلف کامنت گذاشته
واقعا هدفشون چیه ؟؟؟؟؟ این بچه بازیا چیه

mari
تیر ۲۴, ۱۳۹۹ ۱۱:۵۴ ب٫ظ
پاسخ به  ریحانه

حالا تو چرا کاسه داغ تر از اش میشی…. واس تو چ فرقی میکنه

ریحانه
تیر ۲۵, ۱۳۹۹ ۱۲:۵۱ ب٫ظ
پاسخ به  mari

من کاسه از آش داغ تر خب ؟؟
تو که کاسه از آش داغ تر نیستی و سرت تو کارت خودته و هیچی برات فرقی نمیکنه چرا کامنت منو جواب میدی ؟؟؟

mari
تیر ۲۵, ۱۳۹۹ ۱:۲۵ ب٫ظ
پاسخ به  ریحانه

من جوابتو دادم ولی تو داری تو کار دیگران دخالت میکنی. این ۲ تا خیلی با هم فرق دارن.

رضا سوسنگرد
تیر ۲۴, ۱۳۹۹ ۴:۴۲ ب٫ظ

ما هم همینو داریم میگیم حذف بهترین راهه …
وضع درست بشو نیست
#کنکور_را_حذف_کنید

محمد
تیر ۲۴, ۱۳۹۹ ۱:۴۳ ب٫ظ

این کنکور رو حذف کنن دقیقا سازمان سنجش میخواد پول چیو بگیره؟حذف کنکور دست پولدارایی که بچشون ازاد میخونن رو باز میکنه اونجوری دولتی شهرخودشون میخونن یا کسایی معرف دارن راحت بچشو شهر خودش میفرسته.اینجوری فشار سنگینی وارد میشه برای اجرای چنین طرحی حداقل ۴ سال زمان میخواد بازبینی طرح در مجلس حدود ۶ ماه طول میکشه

رضا سوسنگرد
تیر ۲۴, ۱۳۹۹ ۴:۴۱ ب٫ظ
پاسخ به  محمد

پول خرید رمز انتخاب رشته … مثل همون کاری که برا گزینش بر اساس سوابق صورت میگیره

.....
تیر ۲۴, ۱۳۹۹ ۱۲:۱۵ ب٫ظ

سهمیه ها واجب تره فلن اونو حذف کنن

Ali
تیر ۲۴, ۱۳۹۹ ۱۲:۱۳ ب٫ظ

پیشنهاد درستیه ولی محاله اجراش کنن چون مافیای کنکور بی کار میشه

ریحانه
تیر ۲۴, ۱۳۹۹ ۱۱:۴۴ ق٫ظ

موافقم چیز خوبیه کاش میشد با دانشگاه مکاتبه کرد و پذیرش گرف
هم سهمیه باید کم شه یا(از بین بره ) هم امتیازات علمی روی کار بیاد
اون جوری دانشجو مجبور میشد تو دوره لیسانس درس بخونه تلاش کنه بره ارشد نه این ک مث الان طرف ۴ سال تو لیسانس درس نمیخونه با معدل ۱۲-۱۳ لیسانس میگیره بعد فقط ی سال درس میخونه تا کنکور ارشد قبول شه خوب این ادم اصن صلاحیت ارشد خوندن نداره چون معلومات دوره کارشناسیش صفره
خارج اصلا ب این شکل کنکور ندارن ک سیستم ما از ریشه ایراد داره

مهر
تیر ۲۴, ۱۳۹۹ ۱۲:۱۳ ب٫ظ
پاسخ به  ریحانه

اونی که در دانشگاه نا معتبر بدون اینکه سر کلاس حضور پیدا کرده باشه و بدون تخصص با نمره ۱۹ فارغ‌التحصیل میشه خوبه؟ و همچین آدمایی رو قبول کنن؟؟ نیازی نیس این ایده آزمایش شده این همه مسیول بی کفایت رو نمیبینی مدرک الکی دارن
شما خودتون کجا درس خوندی. ۱۰۰ درصد مطمئن هستم دانشگاه دولتی معتبر نبودید

ریحانه
تیر ۲۴, ۱۳۹۹ ۱۲:۲۶ ب٫ظ
پاسخ به  مهر

من بهشتی بودم لیسانس معدلم ۱۸.۹۶ رشته حسابداری بدون کنکور میتونستم برم ارشد ولی ۲ واحد کم داشتم
برا همین میگم سوابق خیلی مهم تره

احمدرضا
تیر ۲۵, ۱۳۹۹ ۳:۴۹ ق٫ظ
پاسخ به  ریحانه

همونطور که همه میدونیم خیلی راحت میشه معدل بالا کسب کرد به خصوص اینکه با اساتید هم رابطه خوبی داشت و قطعا مهمترین معیار سوالات کنکور هست پس واهمه نداشته باشید.
شهید بهشتی که هیچی آکسفورد هم فارغ‌التحصیل میشدید بازم احتمال داره کسی برا کنکور از شما زحمت بیشتری کشیده باشه

....
تیر ۲۵, ۱۳۹۹ ۱۰:۱۵ ق٫ظ
پاسخ به  احمدرضا

عزیزم ندونسته حرف نزنید اون دانشگاه ازاده ک با استاد زد و بند میکنن دولتی ها این جوری نیستن مخصوصا بهشتی چون خودمم بهشتی بودم

Ali
تیر ۲۵, ۱۳۹۹ ۱۰:۳۳ ق٫ظ
پاسخ به  ....

بحث نمره نیست اصلا، من دانشگاه مازندران درس خواندم، و تو ورودی های خودمون داشتیم کسی که از نظر معدلی نفر ۱۷.۱۸ ام بود، ولی کنکور ارشد بالاترین رتبه رو آورد(رتبه ۹)
دقیقا به نظرم کنکور بهترین رقابته برای اثبات هر کس هستش، نه نمره تو دانشگاه، چون خیلیا که معدل بالای ۱۹ داشتن تو بچه های ما از طریق روابطشون با بعضی استاد ها ۴.۵ تا مقاله ترجمه کردن براشون نمره گرفتن، هرچند که اونا هم رتبه های خوبی آوردن تو کنکور و دو رقمی شدن، ولی عیار واقعی بچه ها سر کنکور معلوم شد، جایی که رقابت واقعی بود و با پاچه خواری از استاد ها و ۴ تا مقاله و کنفرانس نمیشد نمره گرفت، کنکور دقیقا جاییه که میزان واقعی علم و مهارت تو درس هات مشخص میشه

محمد
تیر ۲۵, ۱۳۹۹ ۴:۳۹ ب٫ظ
پاسخ به  ....

خود شماها الان تو همین کامنتا تمام دانشگاه آزادیا رو دارین میکوبین و به نظرتون معدل بالاشون ارزش نداره!
با چه عدالتی دیگه اینا ادامه تحصیل میتونن بدن؟؟ امثال شما مسئول دانشگاهه دیگه ،فقط دولتیا شانس دولتی رفتن دارن اونوقت !!!!
دانشجو ی ازاد چطور ثابت کنه زحمت کشیده یا سوادشو داره یا زد و بندی نبوده؟ چطور غیر از کنکور؟

Ali
تیر ۲۵, ۱۳۹۹ ۹:۰۲ ق٫ظ
پاسخ به  ریحانه

منم کسی و میشناسم پیام نور بهشهر حسابداری لیسانس گرفت، ولی موقع کنکور به خودش اومد و دو سال وقت گذاشت، ارشد شد رتبه هفت، هنوزم میگی کنکور حذف شه؟ اگه حذف میشد آیا شانس مجددی داشت همچین آدمی؟ یا حتما میخوای سواد کسی که رتبه هفت شده رو زیر سوال ببری؟ اینم بگم که بددن هیچ سهمیه ای رتبه هفت آورد

....
تیر ۲۵, ۱۳۹۹ ۱۰:۳۸ ق٫ظ
پاسخ به  Ali

عزیزم مهمه این ۴ سال لیسانس رو درس بخونی اون ی سال برا کنکور ک مهم نیس همه میتونن

Ali
تیر ۲۵, ۱۳۹۹ ۱۱:۰۷ ق٫ظ
پاسخ به  ....

اینو مطمئن باش اگه تو بهتر از من تو ۴ سال درس خوندی رتبت از من بهتر میشه، ولی اگه من با ۱ یا ۲ سال درس رتبم از تو بهتر شد اینو بدون که هم علمم از تو بیشتره هم مطالعه با کیفیت تری داشتم

....
تیر ۲۵, ۱۳۹۹ ۱۱:۲۴ ق٫ظ
پاسخ به  Ali

تو از کجا میدونی رتبه منرو‌؟ فک میکنی از ما بهتری ؟؟؟
من ۴ سال لیسانس کامل درس خوندم تو دانشگاه دولتی معدلم ۱۸ شد
بعدش رتبه ۸ ارشد شدم تهران درس خوندم الانم داوطلب دکترام

Ali
تیر ۲۵, ۱۳۹۹ ۱۱:۴۷ ق٫ظ
پاسخ به  ....

شما خوب🙌

....
تیر ۲۵, ۱۳۹۹ ۱۱:۵۳ ق٫ظ
پاسخ به  Ali

ن شما خوبی!

Ali
تیر ۲۵, ۱۳۹۹ ۹:۱۱ ق٫ظ
پاسخ به  ریحانه

شما خدا نیستین، پس لطفا نیاین نظر بدین و سطح لیاقت واسه افراد تعیین کنین
هر کس در دوره هایی مختلف از زندگیش شاید متحول بشه، و کنکور دقیقا جاییه که شانس مجددی به این چنین افراد میده
و اگه هم رتبه خوب کسی میتونه بیاره پس قطعا لیاقت داشته و مطالعه داشته، وگرنه هیچکس بدون داشتن علم و مطالعه کافی نمیتونه رتبه برتر کنکور شه!

....
تیر ۲۵, ۱۳۹۹ ۱۰:۳۸ ق٫ظ
پاسخ به  Ali

هیچ ادم درس نخون دوره لیسانس یهو برا ارشد متحول نمیشه کسی میره ارشد ک همیشه درسش خوب بوده باش

Ali
تیر ۲۵, ۱۳۹۹ ۱۱:۱۱ ق٫ظ
پاسخ به  ....

حرف کاملا الکی و بی منطقی هست
من با معدل ۱۶ از دانشگاه لیسانس گرفتم، دو سال زمان سربازیم درس خوندم و رتبه ۳ کارشناسی ارشد شدم
نه فقط ارشد، بلکه تا یکی دو سال دیگه که بتونم تو آزمون های جامعه حسابداان رسمی و کارشناس رسمی دادگستری شرکت کنم همه اونا رو هم درو میکنم

....
تیر ۲۵, ۱۳۹۹ ۱۱:۲۷ ق٫ظ
پاسخ به  Ali

خوش ب حالت فک کردی الان فقط تو تو ایران نخبه ای؟؟؟؟ من خودم رتبه ۸ ارشدم ب کی پز میدی ؟
معدل ۱۶ کارشناسی ب هیچ دردی نمیخوره ینی معلومات لیسانست صفره اون ۴ سال قطعا درس نمیخوندی

Ali
تیر ۲۵, ۱۳۹۹ ۱۱:۴۶ ق٫ظ
پاسخ به  ....

من به کسی پز ندادم فقط خواستم داستان رو روشن کنم، اگه من سواد ندارم چجوری این رتبه رو آوردم؟ چرا همه سواد رو معدل میدونین؟ در ضمن معدل من فقط بخاطر درس های غیر تخصصی پایین بود که علاقه ای به خوندنشون نداشتم، و تمام نمره های تخصصیم بالا بود
ولی اصن حق با شما🙌منطق نباشه نمیشه بحث کرد..

....
تیر ۲۵, ۱۳۹۹ ۱۱:۵۷ ق٫ظ
پاسخ به  Ali

غیر تخصصی درس نبود مگ ک نخوندی؟ من حتی عمومی هام هم نمرم بالا بود درس درسه فرقی نمیکنه
از نظر استادای دانشگاه هم حتی کسی ک معلومات نداشته باش ب درد نمیخوره مخصوصا وقتی میری ارشد اگ ی چی رو بلد نباشی استاد میگ مگ دوره لیساسن نخونده بودی اینو!!!
شما خیلی منطق داری کاملا مشخصه !

Ali
تیر ۲۵, ۱۳۹۹ ۱۱:۲۶ ق٫ظ
پاسخ به  ....

اینو هم بگم که شمایی که ۴ ساله به قول خودتون زحمت کشیدین و درس خوندین، واسه چی از رقابت با کسی که ۱.۲ ساله درس خونده میترسین؟ یا اگه تو دانشگاه بهتری درس خوندی واسه چی میترسی تو یه آزمون برابر رقابت کنین؟ اگه واقعا درسی که خوندین کیفیت داشته پس جایی واسه ترس نیست و میتونین رتبه بهتری هم از من بیارین
اگه نه پس نشون میده ۴ سال درس شما پوچ و بی فایده بوده!

....
تیر ۲۵, ۱۳۹۹ ۱۱:۴۷ ق٫ظ
پاسخ به  Ali

ایا من گفتم میترسم؟ کسی ک رتبه ۸ ارشده از کنکور میترسه ب نظرت؟
استرس و فشار روانی کنکور صدمه جبران ناپذیری داره مث همین الان ک سر تعویق این همه اعصاب مردم خورد شد!
عزیزم من تصمیم داشتم برا دکترا برم از ایران ( هنوزم ملوم نیس شاید برم)
اگ کنکور خوب بود همه جای دنیا برگزار میشد!
شما کنکور رو دوس دارین چون تو دوره تحصیل درس نمیخونی خوش میگزرونی بعد ک ب ارشد رسیدی میگی مهم نیس ی سال میشنم میخونم
پس فرق اونی ک طرف ۴ سال زحمت کشیده با اونی ک فقط ی سال میخونه چیه؟
کنکور میدونی چ استرسی ب مردم وارد کرده ؟
تازه همین کنکورشم عادلانه نیس

Ali
تیر ۲۵, ۱۳۹۹ ۱۲:۰۳ ب٫ظ
پاسخ به  ....

کسی که ۴ سال زحمت کشیده قطعا میتونه نتیجه بهتری بگیره پس و حرفی توش نیست، وگرنه نشون میده درس خوندناش الکی بوده اگه نتیجه نگیره
و فرق کنکور با بقیه امتحانا اینه که باید زیر همین فشار ها دووم بیاری، امتحانی نیست که ۲ ماه بخونی و با یه فشار شب امتحانی بتونی ۲۰ بشی، نیاز داره با برنامه ریزی بخونی، انرژیتو تقسیم کنی، و جلو فشار هایی که میاد بهت کم نیاری، کسی که بتونه این فشار ها و استرس ها تحمل کنه و درسشو منظم بخونه میتونه موفق بشه و صرفا یک سال خوندن الکی و ساده نیست که شما میگی

....
تیر ۲۵, ۱۳۹۹ ۱۲:۲۳ ب٫ظ
پاسخ به  Ali

مگ جنگه ک زیر فشار دووم بیاریم!!! حرف من اینه ک اگ کنکور روش خوبیه چرا کشورای دیگ اجرا نمیشه؟ فقط تو ایرانه چون حذفش باعث میشه ی سریا از نون خوردن بیوفتن !

Ali
تیر ۲۵, ۱۳۹۹ ۱۲:۳۴ ب٫ظ
پاسخ به  ....

الان شما راه حل بهتری پیشنهاد داری؟ بر اساس سوابق تحصیلی دبیرستان برن دانشگاه؟ چجوری آخه؟ حرف میزنین بدون اینکه فکر کنین، با این همه فساد و خرید نمره و … چجوری آخه بر اساس سوابق تحصیلی؟ ناموسا اول فکر کنین بعد حرف بزنین
اگه هم کشورای دیگه اجرا نمیشه شاید زیرساختشو دارن واسه اینکه از راه دیگه ای که بتونن عدالت رو هم رعایت کنن بچه ها رو وارد دانشگاه کنن، ولی اینجا واقعا راه بهتری دارین؟!!!!!!!!

....
تیر ۲۵, ۱۳۹۹ ۱۲:۵۱ ب٫ظ
پاسخ به  Ali

کنکو اصلا فساد نداره نه ؟ خدایی شما هایی گ میگین نمره میگرن از کجا دیدین؟ ولا ما حتی دوران مدرسه هم نمره الکی بمون نمیدادن اونایی ک همین جوری نمره میدن مدرسشون ابکیه
تازه شما چرا دبیرستانو میاری وسط
من کلن ب کنکور لیسانس کاری ندارم دارم از تحصیلات تکملیلی میگم عنوان این خبر برا ارشد و دکتراس !
سوابق تحصیلی بهترین جایگزین کنکوره تو میری خارج برا ادامه تحصیل کنکور میدی یا اپلای میکنی ؟
وقتی بر اساس سوابق تحصیلی باشه هم دانشجو درس میخونه هم استاد الکی نمره نمیده تازه همین نمره گرفتن مال دانشگاه های ازاده ک ازادم ک کلن بی پایه و اساسه

Ali
تیر ۲۵, ۱۳۹۹ ۱۲:۱۲ ب٫ظ
پاسخ به  ....

بیخیال لطفا ادمه ندیم
حتما راه بهتری واسه ورود به دانشگاه داری تو این مملکت …
منم عقل کل نیستم حرفام درست باشه
شاید منم اشتباه میکنم

ریحانه
تیر ۲۴, ۱۳۹۹ ۱۲:۳۲ ب٫ظ
پاسخ به  مهر

در ضمن عزیزم من اگ دولتی درس نخونده بودم ک موافق این طرح نمیشدم

احمدرضا
تیر ۲۵, ۱۳۹۹ ۳:۵۱ ق٫ظ
پاسخ به  ریحانه

هستند کسایی که پیام نور، آزاد و غیر انتفاعی خوندن و از من و تویی که دولتی خوندیم هم باهوش ترن هم درسخون تر.
کار درستی نیست کسایی که برا کارشناسی به هر دلیلی دانشگاه دولتی نخوندن و الانی که با تجربه تر شدن از بیشتر دولتی ها بهترن قربانی بشن ضمن اینکه تنها کورسویه عدالت همین کنکوره

mari
تیر ۲۴, ۱۳۹۹ ۱۱:۵۵ ب٫ظ
پاسخ به  مهر

عزیزم ربطی نداره ک من تهران درس خوندم با این طرح موافقم
کنکور کلن باید حذف شه

احمدرضا
تیر ۲۵, ۱۳۹۹ ۳:۴۷ ق٫ظ
پاسخ به  mari

شما که تهران درس خوندی چرا از کنکور میترسی؟

....
تیر ۲۵, ۱۳۹۹ ۱۰:۱۸ ق٫ظ
پاسخ به  احمدرضا

مگ گف میترسه؟ گف موافق طرحه
استرسش چی؟ مث همین امسال با تعویق هی استرس میدن با ادم