دستور وزیر بهداشت درباره رعایت پروتکل بهداشتی برگزاری کنکورها

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در نامه ای به معاون بهداشت این وزارتخانه، با اشاره به تعویق زمان برگزاری کنکور دکتری و کارشناسی ارشد، بر رعایت کامل پروتکل های بهداشتی تاکید کرد.

میترسی از اخبار کنکور ارشد جدا بمونی؟ ما همه اخبار رو بهت میگیم! کافیه عضو کانال تلگرام کارشناسی ارشد بشی … و یا وارد پیج اینستاگرام مسترتست بشی …

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت بهداشت، دکتر سعید نمکی در نامه ای به دکتر علیرضا رئیسی با اشاره به تعویق زمان برگزاری کنکور دکتری و کارشناسی ارشد، بر رعایت کامل دستورالعمل ها، فاصله گذاری و پروتکل های بهداشتی به منظور مراقبت از سلامت داوطلبین شرکت کننده تاکید کرد.

وزیر بهداشت در این نامه تاکید کرده است: قبل از برگزاری امتحانات، نمایندگان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از محل برگزاری بازدید و چیدمان، تهویه و شرایط محیطی و انطباق آن با پروتکل های ابلاغی بررسی و اعلام شود.

نمکی یادآور شده است: توصیه های لازم و نیروی انسانی کافی جهت اطلاع رسانی به خانواده ها و داوطلبین جهت عدم تراکم و احتمال سرایت ویروس قبل و حین ورود به مراکز برگزاری امتحان فراهم شود.

وزیر بهداشت در این نامه خطاب به معاونت بهداشتی وزارت بهداشت تاکید کرده است: در تمام حوزه ها ناظر واجد شرایط جهت نظارت بر اجرای دستورالعمل ها و رعایت فاصله گذاری، استفاده از ماسک، تهویه مناسب، پیشگیری از آلودگی ناشی از زمان تغذیه داوطلبان و همچنین کنترل رفتار مراقبین و برگزار کنندگان و توزیع اوراق حضور فعال داشته، هرگونه عدم انطباق با موازین بهداشتی سریعاً تذکر داده شود.  و در صورت کمبود نیرو می توانید از دیگر دستگاهها کمک بگیرید.

وی خاطرنشان کرده است: همچنین در زمان خاتمه آزمون و خروج داوطلبین در خارج از حوزه امتحانی از هرگونه گردهمایی و تجمع باید جداً جلوگیری شود و لازم است روزهای قبل از برگزاری در برنامه های مختلف صدا و سیما و همچنین از طریق شبکه های مجازی، اطلاع رسانی و آموزش کافی جهت داوطلبین و خانواده های آنها صورت گیرد تا از پیشگیری حداقل آلودگی نیز مطمئن شویم.

به نظر می رسد استفاده از کانکس سرویس بهداشتی هم می تواند به کاهش خطر ابتلا کمک کند.

نمکی تاکید کرده است: اجرای این دستورالعمل در استان ها به عهده روسای دانشگاه های علوم پزشکی خواهد بود.

ثبت‌نام کنید
مطلعم کن

۱۴ نظرات
جدیدترین
قدیمی‌ترین
Inline Feedbacks
مشاهده همه نظرات
مهدی
تیر ۲۸, ۱۳۹۹ ۲:۳۸ ب٫ظ

سلام خدمت خانم نیلوفر
تورو خدا به دادما برس به آقای وهاب زاده بگو که فعلا شرایط آزمون نیستش کمکمون کن
اوضاع خطرناکه
بابا حتی مکه که این همه آدم انتظار کشیده داشتیم لغوشد.
پس بیاید عاقلانه فکرکنیم نیایم خودمون رو به زور به قتلگاه ببریم واقعا من مطالعه ب اندازه ای کردم ولی بازم میترسم
همین امروز۱۸۸فوتی،، یک ذره روش فکرکنید

reza
تیر ۲۴, ۱۳۹۹ ۳:۱۴ ق٫ظ

واقعا ضروریه توی این بحران جهانی ازمون برگزار شه؟ همونطور که تخمین زدین اگر هر خانواده رو ۴ نفره حساب کنیم با این تعداد از داوطلبین حدود ۳ و نیم ملیون نفر از جمعیت مسنتقیما در معرض خطر ابتلا به ویروس هستن.. واقعا اگر کسی این وسط خدایی نکرده اتفاقی واسش بیفته چه تفاوتی داره که رتبش خوب شده توی کنکور یا بد شده باشه.. نمیشه حداقل به خاطر این بحرانی که توی سراسر دنبا اتفاق افتاده این یه مورد رو کوتاه بیان و حداقل امسال رو بر اساس سوابق تحصیلی پذیرش کنن دانشگاه ها؟

راضیه
تیر ۲۴, ۱۳۹۹ ۱۱:۰۳ ق٫ظ
پاسخ به  reza

اخه یه خورده فکر کنین
میشه مگه مملکتو تعطیل کرد؟؟
اخه تا کی؟؟؟
دانشگاها و دانشجوها و یادگیری چی میشه
سربازی پسرا چی میشه
درسو رها کنی میپره از ذهن
خیلی از درمانای هکین بیماری ها به درس خوندن بچه های زیرشاخه پزشکیه
فقط جلو پاتونو نبینین

reza
تیر ۲۴, ۱۳۹۹ ۲:۳۷ ب٫ظ
پاسخ به  راضیه

من نگفتم دانشگاه ها و درس رو تعطیل کنن اگه یکم بیشتر دقت کنید نوشتم ازمون رو بردارن بر اساس سوابق تحصیلی پذیرش کنن.. من تمام صحبتم اینه که سلامتی بقیه مهم تره تا یه ازمون مسخره.. من خودم با این که این همه واسه کنکور درس خوندم حاضرم این اتفاق بیفته.. حتی با این همه پروتکل های بهداشتی بازم یه درصد اگه احتمال داشته باشه جون یه نفر به خطر بیفته ارززشو نداره واقعا؟ فک کن اون یه نفر شما باشی

راضیه
تیر ۲۵, ۱۳۹۹ ۱۱:۲۰ ق٫ظ
پاسخ به  reza

سوابق تحصیلی چیه دیگه
بعد منی که دوساله دارم درس میخونم شب و روز
ولی دانشگاه ازاد بوده کارشناسیم حقم ضایع نمیشه
میگم جلو پاتو میبینی فقط

reza
تیر ۲۸, ۱۳۹۹ ۲:۰۷ ق٫ظ
پاسخ به  راضیه

خواهشا اول حرفمو کامل متوجه بشین بعد روی پاسخ کلیک کنید. مگه من گفتم دانشگاه ازاد ثبت نام کنید چون کارشناسیتون ازاد بوده

بنام الله
تیر ۲۴, ۱۳۹۹ ۶:۰۰ ب٫ظ
پاسخ به  reza

بچه کجایی اینقدر زرنگی؟:))

F
تیر ۲۳, ۱۳۹۹ ۸:۰۷ ب٫ظ

دوستان در طول آزمون باید با دستکش باشیم؟؟؟؟

مهدی
تیر ۲۳, ۱۳۹۹ ۶:۴۶ ب٫ظ

کاری به دعواهای این چند روز ندارم. ولی بچه ها بدونید من چندتا منبع معتبر خوندم که در تجمع جمعیت های بالای صد هزار نفر احتمال ابتلا بالای دو درصده. یعنی چه بالا بریم چه پایین، احتمال ابتلا صفر مطلق باشه نیست و غیر ممکنه و بالاخره عده ای مبتلا خواهند شد. میشه اسمشا گذاشت شانس یا قربانی یا تقدیر یا هرچیزی

الی
تیر ۲۳, ۱۳۹۹ ۶:۲۲ ب٫ظ

یبار ی کار درست کردن تو این مملکت

Tar
تیر ۲۳, ۱۳۹۹ ۱:۵۱ ب٫ظ

باشه باشه !

محمد
تیر ۲۳, ۱۳۹۹ ۱:۴۱ ب٫ظ

زمان برگزاری اعلام نشد چرا؟

آقاجانی
تیر ۲۳, ۱۳۹۹ ۶:۱۸ ب٫ظ
پاسخ به  محمد

۱۶ و ۱۷ مرداد اعلام شد

فرحناز
تیر ۲۳, ۱۳۹۹ ۱:۴۰ ب٫ظ

مررررسی دکتر جان،،، ممنونیم🙂