امکان پذیر نبودن تعویق کنکور

محرومیت کنکور کارشناسی ارشد 99

معاون کل وزارت بهداشت گفت: ممکن است شهریور و پائیز وضعیت بدتر از الان باشد، پس نمی‌توان کنکور را عقب هم انداخت.

میترسی از اخبار کنکور ارشد جدا بمونی؟ ما همه اخبار رو بهت میگیم! کافیه عضو کانال تلگرام کارشناسی ارشد بشی … و یا وارد پیج اینستاگرام مسترتست بشی …

به گزارش خبرگزاری فارس، ایرج حریرچی با اشاره به اینکه، هیچ راه حل آسان و میانبری تا یک سال آینده برای برگشت به حال عادی وجود ندارد، گفت: امیدواریم واکسن کشف شده و دسترسی در همه کشورها ایجاد شود، در کشور هم پیشرفت‌های خوبی داشتیم اما تا یک‌سال آینده در دسترس نخواهد بود و ما اگر بخواهیم فوت روزانه ۲۰۰ نفری را حفظ کنیم، زیبنده مملکت ما نیست، به دارو هم که امید چندانی نیست، چون تا حالا داروهای ضد ویروس که بشر کشف کرده ۳۰ تا ۵۰ درصد روی ویروس‌ها تأثیر داشته و تولید و کشف واکسن حداقل هفت سال طول می‌کشد.

وی ادامه داد: این که می‌گویند ۱۸ ماهه تولید می‌شود، اگر اتفاق بیفتد یک شاهکار تلقی می‌شود من می‌خواهم واقع‌بین باشیم، الان چند دهه است که با ایدز درگیر هستیم و چندین صده است که با مالاریا درگیریم ولی هنوز برای آن واکسنی کشف نشده است، این ویروس فقط با تغییر اجتماعی و تغییر رفتار ما ممکن است به حداقل برسد و آسیبش را از لحاظ مرگ و میر به صفر برساند تا زمانی که به صورت هماهنگ تغییر رفتار ندهیم این وضعیت درست نخواهد شد،  به طور مثال وقتی ترس مردم از ویروس ریخت، ویروس گسترش پیدا کرد، ما در اردیبهشت محصول فروردین را درو کردیم، خردادماه ترس مردم ریخت و نتیجه آن در نیمه دوم تیرماه اثراتش مشخص شد، چهار تا شش هفته بعد نتیجه هر رفتاری مشخص می‌شود.

حریرچی همچنین تأکید کرد: اقدام باید معنی‌دار باشد، از مردم تشکر می‌کنیم که پوشش ۱۵ درصد ماسک به ۷۹ درصد رسیده اما کافی نیست، ماسک ارزان‌ترین، مؤثرترین و کم ضررترین راه است، باید ۹۵ درصد مردم از هنگام خروج تا برگشت از ماسک استفاده کنند، ماسک را باید به عنوان یک فرهنگ بپذیریم.

وی همچنین در خصوص اخبار ضد و نقیض در خصوص تولید و توزیع واکسن در دنیا یادآور شد: ما همان طور که اپیدمی در خصوص خود ویروس داریم، در خصوص اخبار آن هم داریم، اطلاعات به قدری زیاد می‌شود که تصمیم‌گیری و نتیجه‌گیری را دشوار می‌کند، خیلی‌ها هم غلط است، بله در مورد واکسن اقدامات مناسبی انجام شده و در خوشبینانه‌ترین حالت تا آخر سال میلادی می‌آید، الان پیشرفته ترین واکسنی که آزمایش شده باید در دو تا ۱۰ هزار نفر آزمایش شود، ۶ الی ۹ ماه باید این آزمایش را بکنند تا نتیجه آن را ببینند الان دارند در وضعیت اظطرار این آزمایش‌ها را انجام می‌دهند که مشکلات و نقص‌های آن هم بعدا مشخص می‌شود، بعد مثلا کشوری مثل آمریکا یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون دلار خریدهاری کرده یا انگلیس همین طور، سازمان جهانی بهداشت می‌گوید مهمترین دغدغه ما الان تولید نیست توزیع بعد از تولید است. 

وی همچنین اظهار کرد: خوشبختانه ما هم داریم واکسن می‌سازیم اما تکنولوژی که برای این ساخت واکسن این ویروس به کار می‌رود خیلی پیچیده است، استفاده از یک ویروس دیگر برای انتقال عامل به بدن است که خیلی گران تمام می‌شود، ما هم داریم روی ساختش کار می‌کنیم و هم اینکه اگر کشوری ساخت تکنولوژی آن را برای ساخت و تولید خریداری و به کار گیریم، قطعا تا یک سال دیگر باید صبر کنیم. اما مهم است که مردم بدانند امروز چه کار کنند برای محرم و عید قربان و عرفه چه کار کنند، مهم تغییر رفتار مردم است که باید از این تریبون برای آن استفاده کنیم. چون هیچ داروی گیاهی و شیمیایی اثر قابل توجهی برای تجویز نشان نداده، مردم با یک تغذیه معمولی خوب، خوردن مایعات، کم کردن وزن، کم کردن مصرف شیرینی، رعایت فاصله‌گذاری و مجاورت، شست و شو و زدن ماسک می‌توانند از خودشان محافظت کنند.

معاون وزیر بهداشت در پاسخ به این سؤال که کشورهای دیگر هم همین اقدامات را در خصوص بیماران دارند، گفت: مقابله با این ویروس از بیمارستان و درمانگاه نیست، عامل موفقیت در بیمارستان یکی اکسیژن رسانی است و دوم مراقبت‌های معمولی است، داروی مؤثری به ویژه برای وقتی که بیمار لوله گذاری شده وجود ندارد، چون وقتی بیمار حالش خیلی بد می‌شود دیگر ویروس فعال نیست و سلول‌های بدن به تحریک ویروس علیه خود بدن فعال شدند و درمانش یک چیز دیگر است. 

حریرچی همچنین در خصوص برگزاری کنکور یادآور شد: در مورد کنکور باید بگویم ستاد ملی کرونا تصمیم می‌گیرد، یک قسمتی را وزارت بهداشت تصمیم می‌گیرد، یک قسمت را وزارت علوم و تصمیم‌گیری با ستاد است، و دکتر خدایی اعلام کردند، باید بدانیم ورود به دانشگاه می‌خواهیم یا نه، بدون کنکور که نمی‌توان وارد دانشگاه شد، به لحاظ سلامتی هم باید بگویم هیچ کس از شهر خودش خارج نمی‌شود، فاصله ۲/۱ خواسته بودیم ۸/۱ فاصله گذاشتند و برای بیماران و مشکوک جدا برگزار می‌شود، توجه کنید ممکن است شهریور و پائیز وضعیت بدتر از الان باشد، پس نمی‌توان آن را عقب هم انداخت.

وی درباره ابتلای مجدد هم توضیح داد: اولا از ابتدا هیچ مستند علمی نبوده که فردی که مبتلا می‌شود ایمنی دائم پیدا می‌کند پس رفتار اجتماعی‌اش باید مثل کسی باشد که مبتلا نشده، ولی مستندی هم نداریم تعداد قابل توجهی دوباره گرفتند. در مورد واکسن آنفولانزا هم به همه توصیه نمی‌شود، الان شرکت‌های مختلف سعی در دوشیدن مردم دارند در تله آنها نیفتیم، واکسن لازم را تهیه خواهیم کرد و نسبت به سال گذشته مقدار مضاعفی را در دسترس مردم خواهیم گذاشت.

معاون وزارت بهداشت در خصوص طرح ترافیک نیز گفت: یک اختلاف نظری بین شهرداری و وزارت کشور هست اما ما به عنوان وزارت بهداشت اکیدا درخواست داریم که اجرا شود. در خصوص تعطیلات نیز دولت نمی‌تواند همه کارها را تعطیل کند و به نظرم بهترین چیز استفاده ۹۵ درصدی از ماسک است که به اندازه تعطیلات فروردین تأثیر دارد.

وی در پایان تصریح کرد: خبر خوبی که برای هموطنان دارم این است که الان انعکاساتی که از مقامات بالای روحانیت و مرجعیت برای آمادگی برای مراسم محرم می‌بینیم این است که دیانت و سلامت همراه هم بوده و هدف اصلی این است که سلامت مؤمنین انشاءالله به حداکثر خواهد رسید.

ثبت‌نام کنید
مطلعم کن

۳۳ نظرات
جدیدترین
قدیمی‌ترین
Inline Feedbacks
مشاهده همه نظرات
فرحناز و نیلوفر وکلای تهران
مرداد ۶, ۱۳۹۹ ۸:۵۰ ب٫ظ

خبرگزاری فارس: احمد نادری عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در تشریح نشست مشترک با وزیر بهداشت با محوریت زمان برگزاری کنکور اظهار داشت: جلسه ما با آقای نمکی وزیر بهداشت جلسه بسیار خوبی بود.

وی درباره جزئیات این جلسه افزود: آقای نمکی یک نامه پنج بندی در این جلسه تقدیم کرد که یک پروتکل‌نامه بود و به آقای رئیسی معاون وزارت بهداشت ابلاغ شده بود؛ همچنین رونوشت آن به مسئولان ذی‌ربط از جمله آقای غلامی وزیر علوم بود.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در ادامه خاطرنشان کرد: طی این پروتکل‌نامه، در پنج مورد پروتکل‌ها به طور شفاف ابلاغ شده است که پروتکل‌های کنکور دکتری است که باید همه مو به مو اجرا شوند.

نادری تصریح کرد: اگر پنج بند این پروتکل اجرا نشود آقای نمکی وزیر بهداشت با برگزاری کنکور ارشد مخالفت جدی خواهد کرد و ما هم در مجلس مخالفت جدی خواهیم داشت.

🎂🤳🤳🤳🤳🎂🎂🎂

Samira
مرداد ۶, ۱۳۹۹ ۹:۲۰ ب٫ظ

زنده باد نادری، زندهباد نمکی

.
مرداد ۶, ۱۳۹۹ ۸:۴۴ ب٫ظ

به نام خدا لا حول و لا قوه الا بالله العلی العظیم. برای تمامی دوستان مخالف و موافق و برای خانواده هاشون از صمیم قلب همواره آرزوی سلامتی و شادی دارم . متاسفانه بعد از گذشت دو هفته همچنین شاهد آمار مرگ و میر بالای ۲۰۰ نفر هستیم و البته ابتلای بیش از هزاران نفر. از مسئولان عزیز کمال تشکر را داریم ولی فکر نکنم این پروتکل های عنوان شده آنطور که باید و شاید عملی و اجرا شوند.(خواسته یا ناخواسته) . واقعا هرگونه اجتماعی در هر سطحی کاملا خطرناک است . آنانی که میگویند عروسی و عزا و … برگزار میشود خودشان بهتر میدانند که چنین افرادی بسیار ناچیز هستند و بر اساس چنین مثال هایی نمیتوان نتیجه گیری کرد که همه اینگونه اند. بخدا خیلی از عزیزان مسائل بهداشتی را از همان ابتدا کاملا رعایت کرده و میکنند و واقعا این افراد و خانواده هایشان برای حضور در آزمون آنهم با این همه استرس ،نگرانی ، آشفتگی خاطر ، عدم تمرکز کافی هم از نظر روحی و حتی جسمی و و و نگران اند . چرا ما همیشه فقط یکطرفه و به نفع خودمان قضاوت میکنیم ؟ چراهمه چیزرا تعمیم می دهیم؟ چنین مسئله شوخی نیست که .… ادامه نظر»

حسن
مرداد ۶, ۱۳۹۹ ۸:۲۷ ب٫ظ

پدر ما رو درآوردی والله کرونا یکبار آدم رو می کشه شنا چهار ماهه هر روز ما رو میکشید بابا یکبار آزمون رو برگزار کنید بره دیگه

داوطلب ارشد
مرداد ۶, ۱۳۹۹ ۸:۲۰ ب٫ظ

بچه ها مثل اینکه گفتن دکترا رو برگذار میکنیم اگه رعایت کردن تمام مواردو ،کنکور ارشد هم برگذار میشه و اگر نه کنکور ارشد رو عقب میندازن

پرستو
مرداد ۶, ۱۳۹۹ ۸:۳۱ ب٫ظ
پاسخ به  داوطلب ارشد

کجا این خبر منتشر شده ?

نفس
مرداد ۶, ۱۳۹۹ ۸:۳۵ ب٫ظ
پاسخ به  داوطلب ارشد

باز سردرگم شدیم ما ارشدا

علی
مرداد ۶, ۱۳۹۹ ۸:۳۹ ب٫ظ
پاسخ به  داوطلب ارشد

حالا از کجا متوجه می شن رعایت کردن نتیجش چند هفته بعد مشخص میشه

آقایان
مرداد ۶, ۱۳۹۹ ۸:۴۱ ب٫ظ
پاسخ به  داوطلب ارشد

آره . البته دروغ میگن رعایتم نشه ارشدو برگزار میکنن

سما
مرداد ۶, ۱۳۹۹ ۸:۴۴ ب٫ظ
پاسخ به  داوطلب ارشد

دیگه صد در صد برگزار میکنن. مگه تو نهایی و نهضت رعایت کردن ؟ نه. اونوقت نباید دکتری تو این اوج پیک و گرما برگزار میشد

سما
مرداد ۶, ۱۳۹۹ ۷:۳۸ ب٫ظ

بچه ها میدونم همه این مدت استرس داشتیم و همش به سایتها مراجعه می کردیم تا اخبارو دنبال کنیم و شاید اونطور که شایسته بود جمع بندی نکردیم. اما دوستانی که موافق تعویق بودن و ماه هاست به مدت زمان زیاد بیرون از خونه نبودن و در کارهای اضطراری و خیلی استرس دارن بابت حضور در جمع کرونا و از طرفی شرکت در کنکور امسال براشون حیاتیه، با توکل به خدا برن سر جلسه و اصلا ناراحت نباشن. خدا خودش محافظه. به هر حال ما چیزی رو که میدونستیم درسته و باید اجرا بشه تلاشمون رو کردیم و هیچ وقت خودمون رو سرزنش نمیکنیم که چرا از حق دفاع نکردیم. خدا هم شاهد بود. پس از این به بعد فقط توکل بر خداست.
و اینم توصیه خواهرانه: بدونید همیشه قرار نیست زندگی طبق برنامه ما پیش بره. ما خیلی وقتها برای مقصد الف تلاش میکنیم اما از یک راه دیگه و از یک مقصد دیگه مثلا مقصد ب سر در میاریم. مهم اینه هیچ وقت روحیه مون رو نبازیم و باز راه بیفتیم به دنبال هدفی که فکر میکنیم درسته

هر چه می‌کوشند اگر مرد و زنست

گوش و چشم شاه جان بر روزنست🌺🌺🌺

نفس
مرداد ۶, ۱۳۹۹ ۷:۳۸ ب٫ظ

نادری با اشاره به میانگین ۲۰۰ نفر فوتی در روز به دلیل شیوع کرونا در کشور، خاطرنشان کرد: در کنار آن، اجتماعات پرخطر و آزمون‌ها را نیز داریم. عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با بیان اینکه پیک این بیماری به دلیل بی اراده بودن دولت و شهرداری برای ایجاد محدودیت‌ها ادامه خواهد داشت، گفت: ما در مجلس به جدیت پیگیر مساله کنکور هستیم و امروز هم بنده با وزیر بهداشت در این خصوص دیداری خواهم داشت و آنجا بحث مفصلی در رابطه با برگزاری کنکور خواهیم کرد. اگر نظر وزیر بهداشت به عدم برگزاری کنکور باشد من تمام تلاش خود را در مجلس برای برگزار نشدن کنکور و همراهی همکارانم در این خصوص خواهم کرد. وی اضافه کرد:رئیس کمیسیون بهداشت در مجلس نیز موضع بسیار خوبی در خصوص عدم برگزاری کنکور دارند و طبیعتا در صورت مخالفت دکتر نمکی با برگزاری کنکور، ستاد ملی کرونا هم باید از نظر ایشان تبعیت کند. نادری در پایان گفت: اگر وزارت علوم و سازمان سنجش یا دیگر دستگاه‌هایی که در این قصه نقش اجرایی دارند بخواهند مقاومت یا سرپیچی کنند ما در مجلس تصمیم جدی در موردشان خواهیم گرفت آن هم با ابزارهایی که قانون در اختیار ما قرار دارد. نادری در ابتدای… ادامه نظر»

Fateme
مرداد ۶, ۱۳۹۹ ۷:۳۴ ب٫ظ

ایشالا که برگزار‌ میشه‌

کنکوری
مرداد ۶, ۱۳۹۹ ۷:۲۹ ب٫ظ

واقعا براشون متاسفم اگه کنکور اشکالی نداره برگزار کنن پس غلط میکنن میگن در خانه بمانیم وقتی شبکه خبرو میبینیم از زندگی ناامید میشیم موندم چطور میخوان اینکارو بکنن دقیقا حکایت انتخابات اسفنده مطمئنن میخوان تلفات کنکوره بندازن بخاطر عید قربان بوده
تااااااسف فقط

نفس
مرداد ۶, ۱۳۹۹ ۷:۵۹ ب٫ظ
پاسخ به  کنکوری

واقعاااااااااااااا

h
مرداد ۶, ۱۳۹۹ ۱۱:۱۴ ب٫ظ
پاسخ به  کنکوری

دقیقا درست میگی جون ماها براشون ارزش نداره

آقایان
مرداد ۶, ۱۳۹۹ ۷:۲۷ ب٫ظ

دوستان این خبرا قدیمیه. خبری از جلسه امروز نشده هنوز؟ خانم محبت و سایر دوستان؟!

۳tar
مرداد ۶, ۱۳۹۹ ۷:۲۲ ب٫ظ

تعویق حتمیه دوستان،شک نکنید

Samira
مرداد ۶, ۱۳۹۹ ۷:۳۷ ب٫ظ
پاسخ به  ۳tar

باشه تعویق حتمیههههه. فقط به خاطر تووووو. که دلت نشکنه😂😂😂😂

۳tar
مرداد ۶, ۱۳۹۹ ۷:۵۴ ب٫ظ
پاسخ به  Samira

من قلبم ضعیف مرسی ک بفکرم بودین😐

نفس
مرداد ۶, ۱۳۹۹ ۷:۵۹ ب٫ظ
پاسخ به  Samira

راست میگه قطعیه

پرستو
مرداد ۶, ۱۳۹۹ ۸:۲۷ ب٫ظ
پاسخ به  ۳tar

از کجا معلوم ?

karim benzema
مرداد ۶, ۱۳۹۹ ۷:۲۱ ب٫ظ

این قسمت مصاحبه دیگه آب پاکیو ریخت رو دست تعویقچیا: “بدون کنکور که نمی‌توان وارد دانشگاه شد، به لحاظ سلامتی هم باید بگویم هیچ کس از شهر خودش خارج نمی‌شود، فاصله ۲/۱ خواسته بودیم ۸/۱ فاصله گذاشتند و برای بیماران و مشکوک جدا برگزار می‌شود، توجه کنید ممکن است شهریور و پائیز وضعیت بدتر از الان باشد، پس نمی‌توان آن را عقب هم انداخت ، کسانی هم که درس نخوانده اند یا درس خوانده اند و از امتحان میترسند لطفا کرونا را بهانه نکنند”

سعید
مرداد ۶, ۱۳۹۹ ۷:۵۵ ب٫ظ
پاسخ به  karim benzema

حاجی اینجا چه میکنه؟

karim benzema
مرداد ۶, ۱۳۹۹ ۸:۰۹ ب٫ظ
پاسخ به  سعید

گفتم حد فاصل تموم شدن لالیگا تا شروع شدن لیگ قهرمانان رو ۴ کلمه درس بخونم و ز گهواره تا گور دانش بجوی رو به جا بیارم

ف
مرداد ۶, ۱۳۹۹ ۸:۱۸ ب٫ظ
پاسخ به  karim benzema

کریم تو مسلمون نیستی 😅😅😅

نفس
مرداد ۶, ۱۳۹۹ ۷:۱۳ ب٫ظ

این خبر چند وقت پیش هم گفته شده هنوز تو جلسه ان خبری هم نشد

Setare
مرداد ۶, ۱۳۹۹ ۷:۱۲ ب٫ظ

اقای وهاب زاده از جلسه الان ستاد استوری گذاشتن این صحبت های دکتر حریرچی برای قبل جلسه است و سر ظهر بعضی کانال ها این خبر رو گذاشته بودن،دوستان صبر کنید ببینیم نتیجه جلسه چی میشه.

مهندس عمرانشونم
مرداد ۶, ۱۳۹۹ ۷:۰۶ ب٫ظ

این صحبت ها برای ساعت۱۱:۳۰امروز هست.
ایشالابابرقراری جلسه امروزعصرفکراساسی صورت بگیره تابه نفع تمامی دانشجوهاباشه.

Fati
مرداد ۶, ۱۳۹۹ ۶:۵۸ ب٫ظ

پس میخواین چیکار کنیددد 🤦‍♀️به جای اینکه راجع به کنکور بگه راجع به ترافیک و واکسن میگه☹️
سر کنکور امسال مارو دق دادین فقط واگذارتون میکنم به خدا🤦‍♀️

Tar
مرداد ۶, ۱۳۹۹ ۶:۵۴ ب٫ظ

خدا پدرت رو بیامرزه حداقل خودتم گفتی شاید این تعویقیا باور کنن

نسرین
مرداد ۶, ۱۳۹۹ ۷:۱۰ ب٫ظ
پاسخ به  Tar

ما دیگه عادت کردیم به تو:)

پرستو
مرداد ۶, ۱۳۹۹ ۷:۳۳ ب٫ظ
پاسخ به  نسرین

ای گل گفتی