شمشیر تناقض «تعویق» یا «برگزاری» بر سر داوطلبان آزمون ها

«کنکور برگزار می شود»، «کنکور به تعویق می افتد»، «کرونا بلای جان داوطلبان» و «نمی توان کنکور برگزار نکرد»، همه این ها همچون شمشیری بر سر داوطلبان آزمون ها در سایه کرونا ایستاده است.

میترسی از اخبار کنکور ارشد جدا بمونی؟ ما همه اخبار رو بهت میگیم! کافیه عضو کانال تلگرام کارشناسی ارشد بشی … و یا وارد پیج اینستاگرام مسترتست بشی …

به گزارش مهر، از زمان شیوع کروناویروس در دنیا و ایران چند ماهی گذشته است و هر آنچه کرونا به عنوان یک پدیده عجیب و غریب ایجاد کرده است دامنه این عجایب به فعالیت های روزمره انسان ها هم رسیده است.

کرونا هر روز قوی تر از قبل برنامه های انسانی که روزگاری تا سال های دور را در تقویم می نوشت، بهم می زند و هر روز برای زندگی انسان ها برنامه ای جدید پیاده می کند.

ویروسی که جهانی شدن آن موجب شده همه شئون زندگی انسان ها تحت تاثیر قرار گیرد. آموزش، تحصیل و درس خواندن هم یکی از همین شئونی است که در روزگار کرونا شکل تازه ای یافته است.

از برگزاری کلاس مجازی، امتحان آنلاین تا برگزاری کلاس پرسش و پاسخ در پخش زنده شبکه های اجتماعی! همگی از تغییراتی هستند که روزگاری تنها به عنوان یک فعالیت جانبی به آن نگریسته می شد. در این میان آزمون های کشوری به عنوان یکی از تاثیرگذارترین موضوعات زندگی هر ایرانی از کروناویروس بسیار تاثیر پذیرفته است.

زمان برگزاری آزمون های سراسری همپای کرونا تغییر کرد

از اسفندماه سال ۱۳۹۸ که موضوع کروناویروس به صورت جدی تر در ایران مطرح شد، اولین آزمون های کشوری شامل آزمون دکتری تخصصی (Ph.D) و آزمون دستیاری پزشکی در اسفندماه ۹۸ لغو شدند و تسلسل لغو آزمون های کشوری از همان زمان آغاز شد.

همان زمان در روزهای نزدیک به آزمون دکتری و آزمون دستیاری با وجود اینکه اعلام شده بود امکان برگزاری با رعایت موارد ایمنی وجود دارد اما به دلیل ترس شدید از گسترش بیماری این آزمون ها لغو و به زمان دیگری موکول شدند.

آزمون دکتری (Ph.D) نیمه متمرکز سال ۱۳۹۹ ابتدا قرار بود در روز جمعه ۹ اسفند ۹۸ و دوره چهل و هفتم آزمون دستیاری پزشکی نیز قرار بود در ۱۵ اسفندماه ۹۸ برگزار شود این آزمون ها در لحظه آخر لغو و به زمان دیگری موکول شدند.

پس از آن اعلام شد زمان برگزاری آزمون ورودی دکتری Ph.D ( نیمه متمرکز) سال به روز پنجشنبه ۲۸ فروردین ۹۹ موکول شده اما همین زمان هم با اما و اگر روبرو شد و ستاد ملی مبارزه با کرونا اعلام کرد که امکان برگزاری آزمون در فروردین ماه به دلیل شیوع بالای بیماری وجود ندارد و آزمون به خردادماه موکول شد.

با وجود اعلام رئیس سازمان سنجش درباره زمان‌های جدید کنکورهای دکتری و کارشناسی ارشد سال ۱۳۹۹ که کنکور دکتری ۹ خرداد و کنکور کارشناسی ارشد در روزهای ۲۲ و ۲۳ خردادماه ۹۹ برگزار خواهد شد، این زمان هم برای بار سوم تغییر کرد و در نهایت با جدیدترین مصوبه ستاد ملی مبارزه با کرونا تصمیم گرفته شد که آزمون ورودی دکتری ph.D (نیمه متمرکز) سال ۱۳۹۹ روز ۹ مرداد ۹۹ برگزار شود.

این اتفاق برای آزمون دستیاری پزشکی، آزمون کارشناسی ارشد گروه پزشکی و آزمون دکتری تخصصی گروه علوم پزشکی نیز رخ داد و آزمون ها با تعویق های مکرر در زمان های جدید مردادماه برگزار خواهند شد.

در این میان اما پرجمعیت ترین آزمون سال، کنکور سراسری سال ۹۹ با بیش از یک میلیون نفر داوطلب است.

زمان کنکور سراسری در ابتدای ثبت نام تیرماه ۹۹ اعلام شده بود. پس از تغییر شرایط کشور به دلیل شیوع کرونا ویروس، گمانه زنی ها درباره امکان یا عدم امکان برگزاری کنکور مطرح شد.

برخی عنوان کردند که کنکور در عمر ۵۰ ساله خود در ایران با وقفه روبرو نشده است و حتی در شرایط جنگ تحمیلی و شرایط ویژه شهرهایی که زیر بمباران بودند، کنکور در سلامت کامل برگزار شد. در مقابل منتقدان این نظر تاکید می کنند شرایط بیماری کرونا به عنوان یک بیماری ویروسی و مسری با شرایط جنگی قابل مقایسه نیست و امکان خطر بیشتری برای افراد وجود دارد.

کنکور سراسری پس از جلسه ستاد ملی مبارزه به کرونا از تیرماه به روزهای ۲۹، ۳۰ و ۳۱ مرداد و اول شهریورماه موکول شد و یکی از تمهیدات این بود که زمان برگزاری از دو روز به چهار نیم روز تغییر یافت.

مخالفان و موافقان برگزاری کنکور

با اینکه بخشی از مسئولان موافق برگزاری کنکور سراسری ۹۹ با اجرای تمهیدات و پروتکل های بهداشتی هستند اما در مقابل، برخی از نمایندگان مجلس و چندی از مسئولان مخالفت خود را با برگزاری کنکور در شرایط فعلی کشور اعلام می کنند.

آنچه کنکورهای امسال را به ویژه کنکور سراسری ۹۹ را به مسئله ای بغرنج بدل کرده است عدم هماهنگی و توافق مسئولان در اعلام یک شرایط مشخص و روشن است. مسئولان و نمایندگان مجلس در این زمینه هر روز با یک اظهارنظر شرایط را برای داوطلبان سخت تر می کنند.

این در حالی است که گفته شده یکی از مواردی که میزان ابتلا به کروناویروس را تشدید می کند ضعف سیستم ایمنی بدن است و استرس اولین دشمن تضعیف سیستم ایمنی بدن است. اظهارنظرهای روزانه مسئولان، نمایندگان مجلس و حتی مدیرانی که کمترین ارتباط را با کنکور دارند، هشتگ سازی در شبکه های اجتماعی مختلف، پست گذاشتن در شبکه های اجتماعی مورد نظر جوانان داوطلب کنکور، هیجان های کاذب برای تعویق یا تغییر زمان مجدد، همگی ایجاد کننده استرس برای داوطلبان است. آنهم در شرایطی که کنکور به خودی خود استرس زا است و در شرایط کرونا فشار بیشتری را بر داوطلب تحمیل می کند.

کنکور و آزمون در هر سطحی برای ورود به مقاطع بالاتر و ورود به دانشگاه یکی از مهمترین دغدغه های جوانان به ویژه جوانان  ۱۷ و ۱۸ ساله است. یکسال از زندگی هر جوانی در گرو چهار ساعت امتحان و تست زنی قرار گرفته است. این موضوع قابل چشم پوشی نیست اما مهمترین موضوع اکنون این است که اگر قرار است کنکور برگزار شود چرا این همه اظهار نظر ضد و نقیض و تلاش برای تعویق صورت می گیرد و اگر قرار است برگزار نشود نیز چرا به صورت روشن بیان نمی شود.

یک روز مسئولی عنوان می کند که بدون کنکور نمی توان سال تحصیلی جدید دانشگاه ها را آغاز کرد و موضوعی حیاتی است و روز دیگر مسئولی دیگر می گوید هر نوع تجمع خطرناک است و به شیوع بیشتر کرونا می انجامد.

یک روز نماینده مجلسی می گوید که کنکور اختیاری است و هر کس دوست ندارد شرکت نکند و روز دیگر نماینده دیگری می گوید کنکور باید تا زمان ایمن شدن شرایط کشور از نظر کرونا به تعویق بیافتد.

در این بین برخی از خانواده های داوطلبان می گویند شرایط ایمن نیست و اجازه نمی دهند حتی با پروتکل بهداشتی هم فرزندشان به کنکور برود و از سوی دیگر برخی خانواده ها می گویند پروتکل اجرا شود و کنکور برگزار شود تا فرزندشان از استرس کنکور خلاصی یابند.

ناپایداری شرایط کرونایی کشور به ناپایداری زمان کنکورها منجر می شود

در این میان برخی از مسئولان عنوان می کنند دلیل اینهمه تناقض گویی، ناپایداری شرایط کشور به دلیل شیوع بیماری کرونا است و بیماری هر روز شرایط تازه ای برای استان های مختلف ایجاد می کند و بنابراین نمی توان به صورت قطعی یک شرایط مشخص را اعلام کرد، این در حالی است که حق اولیه مردم این است که در شرایط ناپایدار هم دولت و دستگاه های مسئول یک حداقل و حداکثر برای شرایط موجود تعیین کنند تا مردم بدانند با چه وضعیتی مواجه هستند.

سرگردانی این روزهای داوطلبان …

در شرایطی که داوطلبان آزمونهای ارشد، دکتری، سراسری و دستیاری روزهاست که حتی در شرایط کرونایی خود را برای رشته مورد علاقه خود آماده می کنند، در میان موافقان و مخالفان تعویق کنکور ۹۹ سرگردان مانده است.

شرایطی که موافقان و مخالفان تعویق کنکورها ایجاد کرده اند شرایط نابسامانی است و باید هر چه زودتر با تصمیم به موقع ستاد ملی مبارزه با کرونا خاتمه یابد تا بیشتر از این بیش از یک میلیون کنکوری و خانواده های آنان تحت فشار روانی و استرس زای آن قرار نگیرند.

ثبت‌نام کنید
مطلعم کن

۴۹ نظرات
جدیدترین
قدیمی‌ترین
Inline Feedbacks
مشاهده همه نظرات
Tar
مرداد ۸, ۱۳۹۹ ۴:۵۰ ب٫ظ

عرض ادب ،دوستان دارن تعویقیا فریبتون میدن با نرفتن و خبر تعویق لطفا دقت کنید ، اینا فقط میخوان شمارو از میدون به در کنن چرا از نیت شومشان خبر ندارید ؟
حتما پر قدرت شرکت کنید و حقتون رو بگیرید و نکات بهداشتی را هم رعایت کنید .
#ahvaz

زهرااا
مرداد ۸, ۱۳۹۹ ۱۱:۳۷ ب٫ظ
پاسخ به  Tar

چ عجب حرفای خوب میزنی ایشالا موفق باشی

محمد
مرداد ۸, ۱۳۹۹ ۴:۱۵ ب٫ظ

بسلامتی هفته دیگه کنکور داریم.از شرش استرس راحتیم

باران
مرداد ۸, ۱۳۹۹ ۱:۲۶ ب٫ظ

بچه ها من ۲۵ درصد سهمیه دارم رشته برق هم هستم اگه میانگین همه درص ها رو ۵۰ بزنم میتونم تهران در بیام؟

حسین
مرداد ۸, ۱۳۹۹ ۵:۰۸ ب٫ظ
پاسخ به  باران

میانگین پنجاه بزنی بدونه سهمیه شریفی …. با سهمیه که رو شاخشه

باران
مرداد ۸, ۱۳۹۹ ۹:۱۱ ب٫ظ
پاسخ به  حسین

مرسیییییییی

pouria
مرداد ۸, ۱۳۹۹ ۵:۲۴ ب٫ظ
پاسخ به  باران

۱۰۰%

باران
مرداد ۸, ۱۳۹۹ ۹:۱۱ ب٫ظ
پاسخ به  pouria

مرسییییییییییییی

باران
مرداد ۸, ۱۳۹۹ ۱:۲۵ ب٫ظ

راست میگن تو پاییزقراره امار بره بالا چون کنکور برگزار میشه مراسم محرم هم برگزار میشه الکی نگن انفلوانزاس و این چیزا…صورت مسئله رو چرا پاک میکنن…بعدش هم مگه امار سنجش گرفتن که میگن۹۵درصد موافق برگزاری کنکور هستن؟؟؟؟؟؟ما هم میگیم برگزار بشه و بالغو کاملا مخالفیم چون واقعا حق مردم ضایع میشه ولی زمان مناسب…درضمن مردم اگه مجبور باشن شرکت میکنن پس ربطی به این که داوطلبا کارت گرفتن یا ن نداره الکی جو نده

mo
مرداد ۸, ۱۳۹۹ ۱:۱۶ ب٫ظ

گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خانه ملت، بابک نگاهداری در راستای توئیت شب گذشته دکتر محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی مبنی بر مأموریتی که به کمیسیون‌های آموزش و بهداشت مجلس درباره پیامدهای برگزاری کنکور داده شده است، گفت: این دستور با توجه به مراجعات مختلف مردمی در روزهای اخیر و درخواست های مکرر خانواده ها از مجلس صادر شد.

مشاور و رئیس حوزه ریاست مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: شیوع ویروس کرونا، زمان برگزاری آزمون های سراسری را تبدیل به دغدغه ای برای خانواده داوطلبان کنکور کرده است چرا که از طرفی نگران سلامتی آنها هستند و از سوی دیگر دغدغه آینده و سرنوشت فرزندان خود را دارند.

وی افزود: از این رو رئیس مجلس شورای اسلامی با توجه به حساسیت این موضوع و احترام به دغدغه های مردم، به دو کمیسیون آموزش و تحقیقات و بهداشت و درمان مجلس مأموریت رسمی داد تا بررسی جامع و همه جانبه ای را با توجه به ابعاد مختلف مسأله صورت دهند.

نگاهداری خاطرنشان کرد: در نهایت مقرر شده است این کمیسیون ها هرچه سریع‌تر به جمع‌بندی پیرامون زمان مناسب برگزاری آزمون‌های سراسری رسیده و گزارش آن را با قید فوریت به رئیس مجلس ارائه کنند.

Tar
مرداد ۸, ۱۳۹۹ ۱۲:۴۷ ب٫ظ

تاکنون از تعداد ۱۷۹ هزار داوطلب آزمون ورودی مقطع دکتری «Ph.D» (نیمه‌متمرکز) سال ۹۹ تعداد ۱۲۷ هزار و ۳۳۱ نفر (۷۰ درصد داوطلبان) پرینت کارت ورود به جلسه خود را دریافت کرده اند
#پوپولیستا
#تعویقی حیا کن

باران
مرداد ۸, ۱۳۹۹ ۱:۲۴ ب٫ظ
پاسخ به  Tar

مگه قرار بود مردم شرکت نکنن؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

Gh
مرداد ۸, ۱۳۹۹ ۱:۴۹ ب٫ظ
پاسخ به  باران

اره تعویقیا میگفتن ما ک شرکت نمیکنیم

گلبرگ
مرداد ۸, ۱۳۹۹ ۱۲:۳۸ ب٫ظ

برین درس بخونید بهتره این زمان رو از دست ندید گفته شده یکشنبه جلسه است…این اقای رجب و ۳tarمنظورشون ارشده ن دکتری…موفق باشیدخدافس

.
مرداد ۸, ۱۳۹۹ ۱۲:۲۴ ب٫ظ

دوستان عزیزم توجه کنید که کارشناسان حوزه بهداشت تاکید میکنند که کنکور یا باید تعویق بیافتد و یا باید در فضای کاملا باز انجام گیرد . دوستان در شدید ترین و بدترین وضع کرونا قرار داریم . آمار و رکورد شکنی آنها گواه ادعای بنده است . از اسفندماه تعویق ها رو به جریان انداختند تا حالاکه آمار اقلا بیاد پایین . اگه اکنون بخوان برگزار کنن تمامی تعویق های قبلی کاملا بی مفهوم خواهند بود . کرونا اینو ثابت کرده که به آب و هوا ربطی نداره و فقط در صورت رعایت کامل و اقدامات پیشگیرانه کمتر میشه . پس ربطی به پاییز و زمستان ندارد . من نمیدونم چرا برخی فک میکنن موافقان تعویق هیچی نخوندن و سایر چرندیات . نا لوتی ها برین تصاویر حوزه های اصلاح اشکالات کارت های ورود به جلسه دکتری و البته سالن های برگزاری رو ببینین بد بیاین حرف بزنین. بهتون قول میدم پروتکل های بهداشتی که سنجش بهش مینازه فقط وفقط ۴۰ درصد رعایت خواهند شد . خودتون هم کامل میدونین چی میگم . به همه این موارد استرس نگرانی ،فشار امتحان ، سختی نفس کشیدن ، احتمال ناقلی خاموش بودن و … رو اضافه کنین . ناموسا بیاین یکم منطقی… ادامه نظر»

ZF
مرداد ۸, ۱۳۹۹ ۱۲:۴۵ ب٫ظ
پاسخ به  .

سنجش و بهداشت پورتکل ها رو برای در و دیوار میذاره یا برای ما داوطلب ها؟ ما داوطلب ها باید رعایت کنیم.
اگر ما اعتقادی به پورتکل ها نداشته باشیم اون ۴۰ درصد که سهله، ۱۰ درصد هم انجام نمیشه، اما اگر همه ی داوطلبین انجام بدن میشه این درصد رو بالاتر برد.
دقیقا مثل کنترل های داخلی شرکته.یکی از دلایل اثر بخش نبودن کنترل ها عدم اعتقاد مدیریت به اونهاست.
۳ مرحله آزمون آزمایشی با همین شرایط شرکت کردم و سالم برگشتم.چهارمیش هم جمعه اس.تو همین آزمون ها میدیدم افرادی رو که بدون ماسک میومدن و افرادی که اونجا نشسته بودن تا تب و اکسیژن بچه ها رو چک کنن بهشون دستکش و ماسک میدادن.خب این طرف کرونا بگیره تو راه گرفته نه سر جلسه.و حقشه.میخواست رعایت کنه.
شما که شهریور داری میری سربازی هم اونجا مراقب باش نگیری.هم هفته ی آینده سر جلسه کنکور.
بذار ما هم به کنکورمون برسیم و خودمون رعایت کنیم پورتکل ها رو.

mo
مرداد ۸, ۱۳۹۹ ۲:۲۹ ب٫ظ
پاسخ به  ZF

وجدانا هر اتفاقی بیفته هیچکس مسئولیتشو بر عهده نمی گیره ایقد با خیال راحت نکو پروتکل اجرا میشه این مال تو فیلماست بعد کنکور مشخص میشه پروتکل چقد تونسته مثبت باشه فقط موندم اتفاقی برای داوطلبی بیفته چطور می تونن جوابگو وجدان و انسانیت باشن آخرین کامنت گذاشتم تا ۱۰ روز بعد از کنکور و آمار کووید ۱۹ در کشور …من الله توفیق

ZF
مرداد ۸, ۱۳۹۹ ۵:۲۲ ب٫ظ
پاسخ به  mo

ببین رعایت شدن و نشدن پورتکل رو که ارواح مشخص نمیکنن.من و شماییم که باید رعایت کنیم.من باید رعایت کنم.این یکی باید رعایت کنه شما باید رعایت کنید تک تک آدما باید رعایت کنن.و اگر دیدیم کسی رعایت نمیکنه بهش تذکر بدیم.
همین دیشب من تو خیابون به چند نفر که دم مغازه وایساده بودن و تو دهن هم بودن بدون ماسک تذکر دادم.همه باید این کار کنیم.از اجرا شدن این دستور العمل ها باید اطمینان حاصل بشه نه اینکه هی چند هفته چند هفته بیوفته عقب.
میگفتن اگر بیوفته تابستون اوضاع خوب میشه و از خرداد انداختن مرداد.دیدیم که مرداد هم درست نشد اوضاع.الان میگیم اگر تو پاییز بیوفته اوضاع خوب میشه.
در اگر نتوان نشست بزرگوار.
پس چه بهتر یک بار این اطمینانی که گفتم حاصل بشه و قال قضیه کنده شه.

عینکی
مرداد ۸, ۱۳۹۹ ۱۲:۲۱ ب٫ظ

سخنگوی وزارت بهداشت در برنامه طبیب شبکه۳ اعلام کرد طبق نظر سنجی اعلام شده ۹۵در صد داوطلبین با برگزاری کنکور موافق هستن و مخالفین بزرگنمایی می کنند #ارشد_برگزار_میشود

.
مرداد ۸, ۱۳۹۹ ۱۲:۲۸ ب٫ظ
پاسخ به  عینکی

بله با برگزاری موافق اند ولی باید تعویق بخوره تا شرایط کمی تحت کنترل باشه .
همه میخوان کنکور بدن درغیر اینصورت حق همه ضایع میشه ولی باید در این شرایط تعویق بخوره .

۳tar
مرداد ۸, ۱۳۹۹ ۱۲:۰۰ ب٫ظ

دوستان گلم تعویق قطعیه،جای هیچ نگرانی نیست

Golesorkh
مرداد ۸, ۱۳۹۹ ۱۲:۲۷ ب٫ظ
پاسخ به  ۳tar

از کجا آنقدر مطمئن هستید؟

Samira
مرداد ۸, ۱۳۹۹ ۳:۰۱ ب٫ظ
پاسخ به  Golesorkh

واقعا هنوز نفهمیدین سرکار گذاشتن؟جوابشونو ندیدن. من کاری با مخالف یا موافق تعویق ندارم ۱۵ ساعت دیگه کنکور دکترای.اینا همینجوری برا سرگرمی این پیامو هی میذارن.

سما
مرداد ۸, ۱۳۹۹ ۱۱:۴۴ ق٫ظ

امکان انتقال ویروس کرونا در مکان های بسته تا ۲۰ برابر بیشتر است

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان:
🔹امکان انتقال ویروس کرونا در مکان های مسقف تا ۲۰ برابر بیشتر می‌شود.
🔹تا جایی که امکان دارد باید مراسم‌ و جلسه‌ها در فضاهای باز و با رعایت فاصله فیزیکی حداقل دو متر برگزار شود.

حتی سنجش اون فاصله حداقل دو مترم رعایت نکرده…و به ۱۶۰ سانتش افتخار میکنه. یعنی به هیچ وجه حاضر نیست با این آمار وحشتناک هیچ گونه هزینه ی اضافی نسبت به سالهای قبل، متحمل بشه.

mo
مرداد ۸, ۱۳۹۹ ۱۱:۳۵ ق٫ظ

کنکور مجموعه اطلاعات اگر کسی هست لطفا پیغام بذاره ممنون

محمد
مرداد ۸, ۱۳۹۹ ۱۱:۲۶ ق٫ظ

چرا اصلا مثل خیلی از کشور های دیگه دنیا جذب دانشجو رو به خود دانشگاه ها نمی سپارن میترسن خدای نکرده نتونن از سهمیه های مختلفشون استفاده کنند یا دامد موسسه هاشون کم بشه؟

رجب
مرداد ۸, ۱۳۹۹ ۱۱:۱۴ ق٫ظ

والا من که تناقضی نمیبینم. مسئولین به هر زبونی شده دارن میگن که تعویق قطعیه حالا ما اگه دوست نداریم واقعیت رو ببینیم اون بحثش جداست. نکنه انتظار دارید واضح بیان بگن تعویق قطعیه؟؟؟

داوطلب ارشد
مرداد ۸, ۱۳۹۹ ۱۱:۳۱ ق٫ظ
پاسخ به  رجب

فردا کنکور دکترا برگذار میشه !مسئولین حتی اگه بگن نیست هم داره همه کارها انجام میشه ،من نمیدونم ولی اگه یه دفعه ای تعویق بخوره کلا به نظرم بهترین کار خاموش کردن موبایل تا خود روز کنکوره ،این استرس هر ثانیه یه خبر دادن از هر چیزی بدتره ،من واقعا از تک تک مسئولامون شاکیم که حتی با هم اتفاق نظر ندارن ،ما ها دیگه هممون حداقل کارشناسی رو گرفتیم یعنی نوجوون ۱۸ ساله نیستیم ولی واقعا بچه های کارشناسی خیلی بدبختن که باید استرس کنکورو بکشن و هر ثانیه منتظر یه خبر جدید از طرف یه مشت مسئول مسئولیت نشناس سوءاستفاده گر باشن ،راستی رجب خیلی خوبی حداقل اینه که پیاماتو میخونم میبینم میشه یکی رو نظر خودش تاکید کنه و نخواد به بقیه فحش بده و نفرین کنه مثل بچه های دبستانی 😂😂😂😂😂

mo
مرداد ۸, ۱۳۹۹ ۱۱:۳۷ ق٫ظ
پاسخ به  رجب

داش رجب فردا کنکور دکتری برگزار می شود و قطعا ارشدم برگزار میکنن

ف
مرداد ۸, ۱۳۹۹ ۱۱:۳۸ ق٫ظ
پاسخ به  رجب

خو باید بگن برادر از کجا بفمیم ما، بعد برگزاری 😅😅

Gh
مرداد ۸, ۱۳۹۹ ۱۱:۴۶ ق٫ظ
پاسخ به  رجب

دارن برگزار میکنن کی از تعویق حرف زد😐😑

پرستو
مرداد ۸, ۱۳۹۹ ۱۱:۵۸ ق٫ظ
پاسخ به  رجب

بعد رجب جان خودت یک تاس بنداز ببینم قراره این تعویق قطعی و کی اعلام کنن کمتر از ۲۴ساعت به آزمون دکترا مونده

حسین
مرداد ۸, ۱۳۹۹ ۱۲:۲۴ ب٫ظ
پاسخ به  رجب

داش رجب الگوریتمت فقط واسه کارشناسی مگه جواب بده
اونم احتمالش بسیار کمه
تو میای میگی تعویق قطعیه
درستم میگی
ولی کسی ازت نمیپرسه تعویق چی قطعیه؟؟
تعویق برگزاری انتخابات؟؟
تعویق در برگزاری مراسم عروسی سوزیلا جون؟؟
تعویق در سرو غذای امروز سلف مجلس؟؟؟
کدوم تعویق قطعیه اخوی؟؟؟

گلبرگ
مرداد ۸, ۱۳۹۹ ۱۲:۳۷ ب٫ظ
پاسخ به  رجب

ایشون دارن در مورد ارشد نظر میدن ن دکترااااااااااا

گلبرگ
مرداد ۸, ۱۳۹۹ ۱۱:۰۸ ق٫ظ

ما تهش کرونا نکشمون این کنکور۹۹ میکشمون…بابا۲۲ سالمه اینقدر غذاب کشیدم انگار۴۰ سالمه

Mobina
مرداد ۸, ۱۳۹۹ ۱۱:۰۷ ق٫ظ

مسئولین محترم اگه قرار بود کنکور برگزار بشه چرا همون فروردین برگزار نشد؟اون موقع هم کرونا بود موندید تا شرایط اوکی‌بشه هنوز نشده پس دیگ تعویق چی‌بود مارو‌علاف کردین اگه میخاین کرونا کم تر بشه نگرانین میتونین اخر شهریور برگزار کنین اونم تازه تو‌بیابون یه تصمیمی‌بگیرین این چه وضعشه

حسن
مرداد ۸, ۱۳۹۹ ۱۱:۵۳ ق٫ظ
پاسخ به  Mobina

مسئولین محترم فقط از مسئولی کلاس و دک و پوزش رو دارند و اصلا استقلال و قدرت تصمیم گیری ندارند و هر کسیرازرهر جایی میتونه به اینها اعمال نظر کنه ،،، طبق قانون کنکور فلان تاریخ باید برگزار بشه و زمینه های آنهم باید تامین ودف فراهم بشه که اجرای پروتکل های دقیق بهداشتی لازمه آن است ، تمام شد و رفت ،،، ولی هر روز هر صبح زودتر از خواب بیدار شد یه نظر میده دوباره همه چی میره رو هوا

.
مرداد ۸, ۱۳۹۹ ۱۱:۰۵ ق٫ظ

کنکور باید به تعویق بیفتد.
این خواسته اکثریت داوطلبان است .

حسن
مرداد ۸, ۱۳۹۹ ۱۱:۴۸ ق٫ظ
پاسخ به  .

شما اکثریت رو کجا دیدید آمار گرفتید ، نکنه منظورتون اکثریت سیاهی لشکر هاست که اگر ۱۰ سال هم عقب بیفته برای این دست هیچ اتفاقی نمیفته کسی که یکسال درس خونده تست زده کلاسهای کنکور رفته و از جان و مال هزینه کرده مطمئنا آمادگی داره توکل به خدا بره سر کنکور و از خدا مدد و سلامتی میخواد ،،،، پس لطفا هر کسی نظر شخصی خودش رو بگه نه اینکه از طرف اکثریت و همه نظر بده

سید
مرداد ۸, ۱۳۹۹ ۱۲:۱۵ ب٫ظ
پاسخ به  .

مشکل میدونید کجاس؟
اگه کنکور تعویق بیفته به آبان(مثلا)
بازم همین شماها یه ماه مونده به کنکور کمپین تعویق کنکور به اسفند با فروردین راه میاندازید
ای کاش ذره ای از تلاشتون برای تعویق رو واسه درس خوندن خرج میکردید

بیژن
مرداد ۸, ۱۳۹۹ ۱۰:۵۸ ق٫ظ

دوستان کسی هست اینجا کنکور علوم اجتماعی داشته باشه؟ چقدر خوندید؟

رضوانه
مرداد ۸, ۱۳۹۹ ۱۰:۴۱ ق٫ظ

دقیقاااا من به شخصه آنقدر عذاب کشیدم امسال که به جرات میگم حاضرم برم سر جلسه کرونا بگیرم ولی فقط از دست این استرس و این سردرگمی نجات پیدا کنم…بخدااا نصف موهام توی ۲۳سالگی سفید شده آخه کی به فکر جونایی مثل منه که عمرشونو یکسال گذاشتند بخاطر این کنکور مسخره …. توروخدااااا برگزار کنید فقط راحت شیم یکساله نه کار تونستیم بکنیم نه تفریحی دیدیم نه زندگی کردیم …

Mobina
مرداد ۸, ۱۳۹۹ ۱۱:۰۳ ق٫ظ
پاسخ به  رضوانه

کنکور تنها نیست کرونا همه چی رو‌بهم‌زده

Tar
مرداد ۸, ۱۳۹۹ ۱۰:۳۹ ق٫ظ

هیچ دو سری نیست ،
این جریان فقط ۱سر دارد اونم برگزاری ازمون هست کسی هم نمیخواد میتونه نیاد .

Mobina
مرداد ۸, ۱۳۹۹ ۱۱:۰۲ ق٫ظ
پاسخ به  Tar

پل شکسته باشه میخای بری اونور پل وایمیستی تعمیر بشه یا میگی رد میشم دیگ خرابم شد خب قطعا میدونی رد بشی یه اتفاقی برات میفته
حرف شما منطقی نیست من هم برای کنکور زحمت کشیدم میتونین اینجور بگین برگزار کنین به شرط سلامت داوطلبان .

Tar
مرداد ۸, ۱۳۹۹ ۱۱:۱۴ ق٫ظ
پاسخ به  Mobina

سلامتی داوطلبان بهتره حفظ میشه با رعایت نکات بهداشتی تا داخل کوچه خیابان ها ،
اتفاقا کنکور از خیلی جاها امن تره ،
#پوپولیست نباشیم

F
مرداد ۸, ۱۳۹۹ ۱۲:۴۰ ب٫ظ
پاسخ به  Tar

من موندم شما که مطمنی برگزار میشه چرا هی میای اینجا اینو تکراار میکنی 😂😂باشه فهمیدیم … خب برو بزار اونا که شک دارن بیان اینجا راجب برگزار شدن یا نشدن حرف بزنن

دخترسایه
مرداد ۸, ۱۳۹۹ ۱۰:۱۱ ق٫ظ

واقعا هیچ وقت هیچ وقت فرسودگی ذهنیی رو‌که امسال پشت کنکور کشیدم فراموش نمیکنم…
گاهی حتی حس میکنم جبران میشه اصلا یا نه
هوف…

ناشناس
مرداد ۸, ۱۳۹۹ ۱۰:۰۸ ق٫ظ

این تعویقها استرس صد چندان می کند کاش کنکورها در موقع مقرر برگزار می شدند