لزوم بازنگری جدی برگزاری تمام کنکورها

تعویق کنکور ارشد 99 | تغییر زمان کنکور ارشد 99

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تاکید کرد: باید یک بازبینی جدی نسبت به برگزاری کلیه کنکورها و آزمون‌ها اعم از دکتری، ارشد و کارشناسی صورت گیرد چرا که برگزاری آنها در شرایط فعلی اصلاً به صلاح نیست.

میترسی از اخبار کنکور ارشد جدا بمونی؟ ما همه اخبار رو بهت میگیم! کافیه عضو کانال تلگرام کارشناسی ارشد بشی … و یا وارد پیج اینستاگرام مسترتست بشی …

زهره الهیان نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس با اشاره به وضعیت نابه‌سامان کشور در پی شیوع ویروس کرونا اظهار داشت: وضعیت کشور درباره موضوع کرونا متأسفانه مناسب نیست و در شرایط مطلوبی قرار نداریم.

وی افزود: متأسفانه ما در استان‌های مختلفی دارای وضعیت قرمز برای بیماری کرونا قرار داریم و با توجه به ادامه روند موجود، به نظر می‌رسد به زودی نتوانیم بحران کرونا را مهار و کنترل کنیم.

وی برهمین اساس اضافه کرد: ‌البته که روند موجود درباره ویروس کرونا یک روند جهانی است و سایر کشورها هم درگیر این موضوع هستند و مبتلایان جدی در کشورهای مختلف را شاهد هستیم. در ایران نیز ما با آمارهای فوتی و درگیری بالا در پی شیوع کرونا مواجهیم و بیماران بدحالی در این حوزه داریم که تعداد آنها بسیار بالا است و این موضوع بار جدی بر نظام سلامت ما وارد کرده است.

این پزشک متخصص در ادامه خاطرنشان کرد: در صورت ادامه روند موجود پزشکان، کادر بهداشتی و درمانی ما دچار فرسایش خواهند شد و همین موضوع بار جدی بر سطح کلان کشور وارد می‌کند.

الهیان در همین راستا گفت: در چنین شرایطی ما با برگزاری کنکور در مقاطع مختلف مواجه هستیم که اعلام شده طبق موعد مشخص و مقرر قرار است برگزار شود و براین اساس آزمون دکتری آخر هفته و آزمون سراسری و ارشد آخر ماه  برگزار شود.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در ادامه تصریح کرد: تعداد زیادی از افراد یعنی حدود چند میلیون نفر قرار است به مدت چند ساعت متمادی در شرایط و محل بسته امتحان دهند که بسیار دشوار است و ابتلا به ویروس کرونا را افزایش می‌دهد که خدای ناکرده در صورت آلوده شدن این افراد و این داوطلبان به ویروس کرونا، به خانواده‌های آنها نیز انتقال می‌یابد. 

وی همچنین تأکید کرد که بحث درباره کنکور باید جدی گرفته شود و طی نشستی که قرار است فردا با وزیر بهداشت گرفته شود به یک تصمیم واحد برسیم.

الهیان اضافه کرد: به طور جدی باید برنامه‌ریزی لازم برای رعایت کلیه پرتکل‌ها در نظر گرفته شده و پیش‌بینی‌های لازم از سوی متخصصان مدنظر قرار گیرد. چرا که چنین موضوعی بسیار جدی و مهم است و نباید به سادگی از آن گذشت. 

این نماینده مجلس یازدهم در ادامه تصریح کرد: قطعاً کنکور باید در موعدی برگزار شود که ابتلا کمتر و شرایط کشور امن شده باشد.

وی در ادامه با تأکید براینکه قطعاً باید در موضوع کنکور سلامت داوطلبان و شهروندان در اولویت اول قرار بگیرد، گفت: اگر قرار باشد تعداد زیادی از داوطلبان با حضور در محل آزمون مبتلا شوند واقعاً این جای سؤال است که چرا اصلاً در این زمان کنکور برگزار شود؟ لذا باید بهترین تصمیم در این حوزه اخذ شود.

الهیان گفت: قطعاً کنکور باید در یک موعد مناسب برگزار شود. البته مقصود ما کلیه کنکورها اعم از دکتری، ارشد و کارشناسی است و باید بر این اساس نظرات کارشناسان نیز مورد توجه قرار گیرد و این نکته باید مورد توجه شخص رئیس جمهور قرار گیرد که نظرات کارشناسی و وزارت بهداشت را مدنظر قرار داده و در این خصوص تصمیم مناسب اخذ شود.

وی همچنین در مورد آزمون دستیاری پزشکی نیز تصریح کرد: ما در این خصوص نیز با مشکل مواجه‌ایم چرا که داوطلبان این گروه، افرادی هستند که خود از پزشکان بوده و مشغول درمان بیماران کرونایی هستند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: در شرایطی که نظام سلامت به حضور و کمک این افراد نیاز مبرم دارد اگر خدای ناخواسته این پزشکان مبتلا شوند خطری برای نظام سلامت خواهد بود و در صورت ابتلا دیگر نمی‌تواند خدمـت‌رسانی درستی در این زمینه داشته باشند.

وی در خاتمه تأکید کرد که باید یک بازبینی جدی نسبت به برگزاری کلیه کنکورها و آزمون‌ها اعم از دکتری، ارشد و کارشناسی صورت گیرد چرا که برگزاری آنها در شرایط فعلی اصلاً به صلاح نیست.

ثبت‌نام کنید
مطلعم کن

۹۰ نظرات
جدیدترین
قدیمی‌ترین
Inline Feedbacks
مشاهده همه نظرات
گلبرگ
مرداد ۶, ۱۳۹۹ ۳:۲۹ ب٫ظ

خبرگزاری ایسنا: رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی در نامه ای به رئیس جمهور با تاکید بر لزوم تامین ماسک رایگان و ارزان قیمت برای گروه های آسیب پذیر گفت که کلیه کنکورهای سراسری زمانی برگزار شود که بیماری در کشور تحت کنترل درآمده باشد. حسینعلی شهریاری در نامه ای به حسن روحانی رئیس جمهور و رئیس ستاد ملی مبارزه با کرونا در ۱۰ بند به بیان نکاتی پرداخت و اجرای آن را لازم دانست. متن این نامه به شرح زیر است: «حجت الاسلام والمسلمین جناب آقای دکتر روحانی رئیس محترم جمهور و رئیس ستاد ملی مبارزه با کرونا با سلام احتراما بر اساس اصل ۱۱۳ قانون اساسی و جایگاه جنابعالی به عنوان رئیس شورای عالی سلامت و با توجه به شیوع ابتلا و افزایش مرگ و میر ناشی از این بیماری دستور فرمایید در اسرع وقت به نکات زیر توجه و اقدامات بایسته توسط مسئولان ذیربط صورت گیرد. ۱. با توجه به اهمیت تقویت جنبه های انگیزشی پرسنل بهداشت و درمان و عدم تحقق به موقع و میزان با کفایت مورد لزوم بسته های تشویقی کارکنان بهداشت و درمان در کنار تاخیر پرداخت مزمن در کارانه های پرسنلی خطر فزاینده کاهش جدی انگیزه های نیروی انسانی محتمل… ادامه نظر»

من
مرداد ۶, ۱۳۹۹ ۱:۰۰ ب٫ظ

خانم دکتر واقعا از شما متشکریم . شما خود پزشک متخصص هستید و بیش از همه در این زمینه تخصص دارید . جناب اقای دکتر شهریاری رئیس محترم کمیسیون بهداشت نیز مخالف برگزاری ازمون های سراسری در این زمان هستند . لطفا شما عزیزان که خود پزشک هستید نظرات خود را برای اقای دکتر نمکی وزیر محترم بهداشت و همکارانشان بیان فرمایید . انشاءالله طرح دو فوریتی تعویق تمام ازمون های سراسری که با بیش از پنجاه هزار امضا توسط خبرگزاری فارس تهیه شده است را در مجلس نمایید . لطفا ازمون دکتری نیز تا تصمیم گیری مجلس در این موضوع به تعویق بیفتد

آقایان
مرداد ۶, ۱۳۹۹ ۱۲:۱۱ ب٫ظ

جلسه امروز مگه نیس 🤔 چی‌میگه این بنده خدا؟

گلبرگ
مرداد ۶, ۱۳۹۹ ۱۲:۳۸ ب٫ظ
پاسخ به  آقایان

جلسه هست

گلبرگ
مرداد ۶, ۱۳۹۹ ۱۱:۵۶ ق٫ظ

اقای مانی ۳ماهه دیگه که هوا سرده ما لباس گرم میپوشیم نگران نباش اما تو هوای کرم چیکارکنیم بدون کولر جنوب

ایسودا
مرداد ۶, ۱۳۹۹ ۱۱:۱۶ ق٫ظ

اقای مانی یا حالا تار…وقتی چیزی نمیدونی نظر الکی نده باش ما امضا الکی جمع کردم لابد تماس ها الکیه توییتر الکیه اینستا الکیه نماینده ها الکیه کمیسیون الکیه ستاد الکلیه پزشک الکیه همه دروغه کلک میزنن شما راست میگی برو پی درست ایشالا قبولی

مانی
مرداد ۶, ۱۳۹۹ ۱۱:۰۱ ق٫ظ

وضمنا حتی اگر تعداد به صفر برسه حداقل تا ۶ ماه بعدش باید کنکور یا امتحان با ماسک برگزار بشه پس الکی بهونه برای تعویق نیارید با بهونه کردن ماسک. همین چین امار صفر مربوط به سه ماه قبله مگه الان ماسک نمی زنن همین الان هم شبیه پادگانه همه جاهاش. مشکل اینجاست که مردم ما هیچ جا حاضر نیستن رعایت کنن و یه ماسک ساده رو بزنن حتی سر امتحان کنکور و این همه طومار میدن برای در رفتن از زیر بار حداقل مسئولیت های اجتماعیشون.

ایسودا
مرداد ۶, ۱۳۹۹ ۱۱:۱۷ ق٫ظ
پاسخ به  مانی

ما مشکلمون ترسه کرونا به صفر برسه عالی میشه میریم امتحان میدیم

محبت
مرداد ۶, ۱۳۹۹ ۱۰:۲۲ ق٫ظ

یک) پست بعدی رو ببینید هرچند تلاش کردیم و بازم میکنیم داوطلبای همه کنکور ها شامل شن دو) چندتا جا جواب ندین، وقتی بحث ما زیر یه پست هست, جوابتونو همه جا نگین! خب من ۱۱ نکته دیگه رو نسبت به حرفای شما که باز اینجا گفتین توی پست قبل گفتم و شما به دو موردش اشاره کردین، که این دو مورد هم توی پست قبل جواب دادم و الان چون شما همه جا جوابتونو میگین! باز اینجا میگم و بعدش هم دیگه بحثی نمیکنم، شیوه جواب دادن شما رو از دست دادن وقت خودم میدونم ، برای هر کردوم یه نکته بگم، نکته اول در مورد زدن ماسک که میگید اینا تا دوسال دیگه هم مشکل دارن و باید بخاطرشون سوخت یا نه، خب بگم اگه دقت کنین توی کشورهایی که کنکور اجرا شد، توی هفته منتهی به روز کنکور، تعداد مرگ و میر زیر ده (مثل چین) یا دو رقمی ( مثل افغانستان) بود که دو رقمی هم توی فضای باز اجرا شد، این ینی اگه شرایط رو یکبار جدی کنترل کنن، (به قول دکتر شهریاری رییس کمسیون بهداشت) با کم شدن آمار، شخصی که مشکل تنفسی داره سر جلسه حداقل ترس از لحظه ای جا به کردن… ادامه نظر»

مانی
مرداد ۶, ۱۳۹۹ ۹:۵۷ ق٫ظ

خدا رو شکر کارت شرکت در جلسه دکتری اومد رو سایت سنجش. داوطلبای واقعی دیگه محکم برید سر جمع بندی. من که رفتم سر درسم. خداحافظ تا روز اعلام رتبه ها. به امید بهترین نتایج برای همه کسایی که تو این شرایط سخت همه تلاششون رو کردن و حسابی درس خوندن. امیدوارم همه داوطلبای باانگیزه و پرتلاش موفق باشن😊

مانی
مرداد ۶, ۱۳۹۹ ۹:۴۸ ق٫ظ

همه متخصصا دارن میگن با زدن ماسک و رعایت فاصله و پرهیز از حرف زدن با کسی که از سلامتیش مطمئن نیستید مگر در صورت لزوم، مشکلی نیست و می تونید برای کار ضروری بیرون برید بدون نگرامی. ضروری تر از کنکور هم که برای دانشجو کاری نیست. دوستانی که بالاتر از حرف همه متخصصا استانداردهاشون صد برابر از سازمان جهانی بهداشت و همه متخصصای دنیا بالاتر هست بفرمایید تخصص و فوق تخصصتون رو از کدوم دانشکده هاروارد گرفتن تا ما هم در جریان باشیم.

امیرحسین
مرداد ۶, ۱۳۹۹ ۹:۳۰ ق٫ظ

قرار بود امروز کارت ورود به جلسه دکترا بیاد که نیومده
تعویق؟

Tar
مرداد ۶, ۱۳۹۹ ۹:۲۸ ق٫ظ

کارت ورود به جلسه دکترا هم امد !
باز بوی تعویق میاد ن؟

حسن
مرداد ۶, ۱۳۹۹ ۸:۴۳ ق٫ظ

این نماینده دیگه از کجا اومد؟؟؟؟ ایشان عضو کمیسیون سیاستدخارجه مجلس هستند و اگر واقعا خیلی دلشون میسوزد بروند وضعیت سیاستدخارجه مملکت را درست کنند ، بله بیماری های مختلف است ولی برای هر بیماری دارو و درمانی است بروند راهی پیدا کنند که دارو به کشور وارد کنند بیماران قلبی و خیلی بیماران دیگری هستند که از بیماری نمیمیرند بلکه از بی دارویی میمیرند، پس بهتر از این نماینده محترم مجلس در حوزه کاری خود نظر بدهد و در کنکور که اصلا به ایشان مربوط نیست مداخله نکند

Mehrdad
مرداد ۶, ۱۳۹۹ ۷:۵۶ ق٫ظ

وقتی نماینده های مجلس میگن تصمیم با ستاد کرونا است و هر نظری فقط نظر شخصی است
فک کردید میان چیکار میکنن
تمام این نماینده ها وابسته به شهر و استان خودشون هستند یه کم درخواست شده ازشون بعد میان یه کم بازار گرمی می کنند که ما پیگیر کار شما مردم بودیم

مجلس فقط شلوغ میکنه وگرنه تصمیم فقط ستاد کرونا میگیره که گرفته و تمام

۵۰هزار امضا وجود داره بکنیدش ۵ میلیارد

فک کردید شوخی هر نفر با ده تا شماره رای داده اونا هم بگن وا نگاه کنید چقدر هستند
همین جا هم کاملا معلوم یک نفر با چند اسم میاد از خودش حمایت کنه بگه ما خیلی هستیم

بمونید اینجا تا اموراتتون بگذره

عزیزان من، هیچ عقل سالمی نمیاد ۱۰ روز قبل از کنکور زحمت یک سالتونو هدر بده
توکل بر خدا با آرامش برای زندگیتون برنامه ریزی کنید خدا جای حق نشسته

مانی
مرداد ۶, ۱۳۹۹ ۷:۳۶ ق٫ظ

مدارس رو هم اگر گفتن حضوری برای اینکه میخوان از اول شهریور با نصف جمعیت کلاس ها رو شروع کنن یعنی بچه ها زوج و فرد برن مدرسه تا فاصله گذاری رعایت بشه. یعنی با ترم طولانی تر هفته ایی سه روز کلاس رو جبران کنن. این معنیش این نیست که پاییز همه چیز درست میشه پس پاییز کنکور بدیم. معنیش اینه که تو پاییز هم کرونا هست ولی دلیل نمیشه زندگی تعطیل بشه و با فاصله گذاری و زدن ماسک حضور در اجتماع خطری نداره. پس کلاسهای حضوری مدرسه رو دلیل خوب بودن اوضاع کرونا در پاییز ندونید. ضمنا چطوری که شماها هر وقت دولت میاد میگه کنکور رو برگزار میکنیم میاید میگید به خاطر پوله و میخواد ایمنی گله ایی بشه و اما وقتی میگه پاییز کلاسای دانش اموزا حضوریه میگید خوب پس پاییز قراره اوضاع خوب بشه چون دولت گفته. موضعتون چیه؟ اخرش حرف وزرات بهداشت درسته یا غلطه؟
واکسن هم همه دنیا میگن تا یکسال اینده نخواهد امد فقط طرفدارای تعویق میبینم میان اینجا میگن تا پاییز واکسن میاد.

مانی
مرداد ۶, ۱۳۹۹ ۴:۱۲ ق٫ظ

مشکل مالی !!!!!! اینها قبل از این نبود؟ چون افراد مشکل دارن برای زیر کولر درس خوندن یا تهیه ماسک و … چرا قبلا نمیشد گفت بعضیا پول کتاب یا کلاس ندارن پس کنکور نگیرید یا اصلا بعضیا پول کرایه تا دانشگاه رفتن رو ندارن پس کلا دانشگاه ها رو ببندیم. خیلیا با همین ادامه تحصیل دادن و کار کردن بعدش تونستن خودشون و خانوادشون رو از فقر در بیارن. امثال شما که میخواید امسال این فرصت رو از اونها بگیرید به این هم فکر کردید کسی که مشکل مالی داره نمی تونه دو سال از عمرش رو بزاره پشت کنکور. مجبوره هر چه زودتر بره سر کار ولو شده کارگری. اون آدم شاید دیگه تا آخر عمر فرصت ادامه تحصیل رو از دست بده چرا به این آدمها فکر نمیکنید. اتفاقا این عقب افتادن کنکور بیشتر از همه به ضرر اونهایی هست که مشکل مالی دارن، چون با تعویقش مجبورن برن دنبال کاری که به خاطر کنکور دادن چند وقتی کمش کردن یا کلا مرخصی گرفته بودن اونها که مثل امثال شما بیکار نیستن تا ابد سر حوصله درس بخونن و یکی هم باشه دائم بشون سرویس بده.

مانی
مرداد ۶, ۱۳۹۹ ۳:۴۱ ق٫ظ

اگر بخواید به خاطر مشکل مالی بعضی از داوطلبا به خاطر کولر و …. صرفنظر کنیم به نظر شما چطوره کلا کنکور و البته دانشگاه رفتن رو کنسل کنیم چون خیلیا به خاطر مشکل مالی نمی تونن کتاب بخرن، خیلیا نمیتونن درس بخونن و …. این هم شد استدلال آخه؟!!! یعنی قبل از کرونا افرادی که مشکل مالی داشته باشن نبودن حالا یه دفعه با کرونا عدالت آموزشی مهم شد. ایکاش عدالت اجتماعی، آموزشی و کلا عدالت وجود داشت ولی متاسفانه وجود نداره نه اینجا، نه هیچ جای دنیا.و راه برقرار شدنش هم برگزار نکردن کنکور یا تعویق و لغوش نیست.

زهرا
مرداد ۶, ۱۳۹۹ ۲:۴۹ ق٫ظ

دکتر مردانی هم گفتن پاییز خطرناک نیست و شرایط خیلی بهتر میشه. فیلمشم موجوده میتونید سرچ کنید ببینید. اگر محدودیت ها رو ادامه بدن چرا که نشه؟ داروی کرونا رو هم که قراره چند وقت دیگه وارد بازار کنن.
حالا اگر یه عده نیان بگن ما از کارشناسان بهتر میدونیم!!

فاطمه
مرداد ۶, ۱۳۹۹ ۱:۰۶ ق٫ظ

این نمایندگان هیچکدوم بفکر جلوگیری از تجمعات محرم نیستن؟؟؟؟؟حیرتا
کنکور فقط قراره قتل عام کنه

زهرا
مرداد ۶, ۱۳۹۹ ۲:۱۳ ق٫ظ
پاسخ به  فاطمه

عزیزم انگار شما از همه جا بی خبری. داوطلبان همه ی کنکورها اینستا و توییتر و… ترکوندن دیگه. به ستاد و نمایندگان و خبرنگاران و حتی هنرمندان رگباری دارن زنگ میزنن و پیج هاشون کامنت میگذارند. پیگیری ها و فشار داوطلبان و خانواده هاشون بوده که مجلس و نمایندگان و غیره رو وارد این بحث کرده. تعدادشونم بسیار زیاده. شما نگاه به اینجا نکن و فقط کافیه یه سر به اینستا و پیج وزیر بهداشت و نمایندگان و خبرنگاران بزنی و ببینی چه خبره. هشتگ سلامت دانشجو و تعویق کنکور هم این اواخر همش ترند توییتر میشه. همه هم دغدغه سلامتیشون رو دارن و نه چیز دیگه.
البته مخالفان تعویق هم بیکار ننشستن و دارن تلاششون رو میکنن. انشالله فردا بهترین تصمیم گرفته بشه.
اینارو گفتم که بدونی مقصر نمایندگان نیستن. بحث محرم هم کاملا متفاوته و اینجا اصلا نمیشه در موردش حرفی زد و افراد دیگه ای در موردش تصمیم میگیرن.

...
مرداد ۶, ۱۳۹۹ ۱:۰۰ ق٫ظ

باز این مانی کیه جدید اومده دور برداشته…..نکنه همون تاره با اسم دیگه

دریا
مرداد ۶, ۱۳۹۹ ۱:۵۳ ق٫ظ
پاسخ به  ...

احتمال زیاد خودشه

زهرا
مرداد ۶, ۱۳۹۹ ۲:۱۹ ق٫ظ
پاسخ به  ...

چه اهمیتی داره عزیزم؟ شما اصلا توجه نکن. کی حوصله داره این کامنت های طولانی رو بخونه. هیچ تاثیری هم روی هیچ کس نداره. فقط باید منتظر باشیم ببینیم نتیجه فردا چی میشه.

آقایان
مرداد ۶, ۱۳۹۹ ۲:۲۰ ق٫ظ
پاسخ به  ...

یعنی واقعا شک داری؟😂

ایسودا
مرداد ۶, ۱۳۹۹ ۱۱:۵۵ ق٫ظ
پاسخ به  ...

شک داری مگه؟سری قبل ضایع شد الان با اسم جدید اومده

Mehrdad
مرداد ۶, ۱۳۹۹ ۰:۳۲ ق٫ظ

وقتی نماینده های مجلس میگن تصمیم با ستاد کرونا است و هر نظری فقط نظر شخصی است
فک کردید میاد چیکار میکنه
تمام این نماینده ها وابسته به شهر و استان خودشون هستند به کم درخواست شده ازشون بعد میان یه کم بازار گرمی می کنند که ما پیگیر کار شما مردم بودیم ( اگه این کارو نکنند باید برای دوره بعد برن از مهاجران افغان بیارن بهشون رای بدهند)

مجلس نهایت توانش تصویب قانون واردات آفتابه است
فقط شلوغ میکنندوگرنه تصمیم فقط ستاد کرونا میگیره که گرفته و تمام

۵۰هزار امضا وجود داره بکنیدش ۵ میلیارد

فک کردید شوخی هر نفر با ده تا شماره رای داده اونا هم بگن وا نگاه کنید چقدر هستند
همین جا هم کاملا معلوم یک نفر با چند اسم میاد از خودش حمایت کنه بگه ما خیلی هستیم

بمونید اینجا تا اموراتتون بگذره

عزیزان من، هیچ عقل سالمی نمیاد ۱۰ روز قبل از کنکور زحمت یک سالتونو هدر بده
توکل بر خدا با آرامش برای زندگیتون برنامه ریزی کنید خدا جای حق نشسته

Mobina
مرداد ۶, ۱۳۹۹ ۰:۲۶ ق٫ظ

اگه‌مطمئن نیستین از تامین سلامتی داوطلبا بعد امتحان کنکور پس لطفا اول کنترل کنین بعد ازمون برگزار کنین
علامت جدید کرونا خیلی وحشتناک‌

مانی
مرداد ۶, ۱۳۹۹ ۱:۱۶ ق٫ظ
پاسخ به  Mobina

وقتی فرم خود اظهاری الزامیه یعنی همه کسایی که علامت دارن باید در حوزه های مخصوص امتحان بدن و در حوزه های عادی صرفا افراد سالم یا بی علامت حضور دارن که افراد بی علامت هم اگر ماسک زده باشن و افراد سالم هم ماسک بزنن با رعایت فاصله گذاری هیچ مشکلی پیش نمیاد چون قرار نیست سر جلسه حرف بزنیم و اینکه ویروس هوا برد هست درسته اما نه با تنفس صرف از پشت ماسک بلکه با سرفه و حرف زدن بدون ماسک. پس دلیلی نداره اینقدر اضطراب زیادی به خودتون بدید.

بهادر
مرداد ۶, ۱۳۹۹ ۲:۰۰ ق٫ظ
پاسخ به  مانی

خب شما بمن بگو اگه اون فرد مبتلا به هردلیلی فرم خوداظهاری رو به دروغ پر کنه جوری که فرم بگه سالمه و به استناد اون فرم بیاد قاطی بقیه چی میشه؟؟؟؟ فقط یه لحظه فکر کنید

دانیال
مرداد ۶, ۱۳۹۹ ۳:۰۲ ق٫ظ
پاسخ به  مانی

کاری به برگزاری یا عدم برگزاری کنکور ندارم دوست گرامی، ولی کلا حالا هر تصمیمی هم که گرفته بشه این فکر غلط رو از سرتون بیرون کنید که اگر از ماسک استفاده کنین یه ایمنی کامل حاصل می شه و مشکلی پیش نمیاد… اتفاقا خیلی از افرادی که مبتلا شدن از ماسک هم استفاده می کردن. همیشه احتمال انتقال در حد چند درصد هست، حتی اگر همه هم از ماسک استفاده کنن… و خب ضمنا در کنکور با توجه به جمعیت بالای شرکت کننده این احتمال رو باید در خصوص کلیت جمعیت لحاظ کرد و بنابراین قطعا تعدادی از شرکت کننده ها مبتلا خواهند شد. فراموش نکنید که ماسک کلا بیشتر از دو ساعت چندان موثر نیست و بعد از دو ساعت به دلیل تجمع رطوبت کارایی خودش رو تا حد قابل توجهی از دست می ده… البته که روشن بودن کولر و گردش هوای آلوده یه سالن هم احتمال انتقال رو بالا می بره، چنان که در بعضی آزمون هایی که تا به هرحال برگزار شده در مواردی هم این اتفاق افتاد.

mo
مرداد ۶, ۱۳۹۹ ۷:۴۳ ق٫ظ
پاسخ به  مانی

شاید یکی ناقل باشه و ندونه و یا نخواد بگه که کسی بفهمه انوقت چی میشه ..طرف کورنا گرفته تست مثبت داره بش میگن بشین تو خونه ت نزن بیرون میگه من مشکلی ندارم کرونا هم ندارم …همه مخفی میکنن این مریضی رو حالا شما میگی فرم پر میکنن مشخص بشه نه عزیز اینجوریا نیست..

مانی
مرداد ۶, ۱۳۹۹ ۹:۲۹ ق٫ظ
پاسخ به  mo

ماسک و ضدعفونی برای همونایی که ناقل هستن یا بیمارن اما علامت ندارن و گرنه که ماسک و فاصله لازم نبود. اگر هم فرد سالم و هم فرد بیمار ماسک بزنن و فاصله رو حفظ بکنن هیچ اتفاقی نمیفته اگر غیر از این بود توی همین پنج ماه همه مردم دنیا مبتلا شده بودن. اگر دنبال این هستید که خیالتون راحت باشه حتما هیچ فرد ناقل یا بیمار بی علامتی سر جلسه کنکور نباشن باید صبر کنید و دو سال دیگه کنکور بدید. ما که با رعایت پروتکل و توکل به خدا میریم سر جلسه. امیدوارم شما هم تا ازمون دو سال دیگه موفق و سلامت باشید. البته اون موقع هم نمی تونید مطمئن باشید که هیچ فرد مبتلا به انفلانزا یا بیماری دیگه سر جلسه نباشه ولی به هر حال خود دانید. خوش به حالتون که اینقدر وقت برای صبر کردن برای خیال راحت امتحان دادن دارید.

مانی
مرداد ۶, ۱۳۹۹ ۰:۰۹ ق٫ظ

و اونهایی که میگن الان شهر ما گرمه الان به جز قسمت شمالی و قسمت هایی از شمال غرب همه جای ایران گرمه و ضمنا تعویق بیفته برای سه ماه دیگه که تو مناطقی از ایران به خاطر سرمای زیاد هیچ تهویه ایی نمی تونن بزارن، حتما اونا میخوان بگن تو فضای کاملا بسته بدون تهویه امتحان نمی دیم. اینکه نمیشه هر کس فقط شرایط خودش رو ببینه. بله امسال بدترین سال برای کنکور دادن هست ولی اکثرا کنکور ندن خیلی سختی های بیشتری رو از شرایط سخت کنکور امسال باید تحمل کنن. همکاری کنیم و با صبر و تحمل سختی ۴ ساعت کنکور دادن با ماسک و رعایت نکات بهداشتی رو به جون بخریم تا هم سالم بمونیم هم خیلیا آینده و تمام امید و آرزو ها و زحمات چند ساله شون به باد نره.

مانی
مرداد ۶, ۱۳۹۹ ۰:۰۸ ق٫ظ

بله امتحان دادن با ماسک سخته، اینکه مواظب باشی به صورتت دست نزنی سخته. اینکه مایع ضدعفونی ببری سر جلسه و قبل از خوردن خوراکی که خودت از خونه بردی دستت رو ضد عفونی کنی سخته، اما این سختی مال همه هست و همه باید تو این شرایط امتحان بدن. اگر امتحان سه ماه یا حتی شش ماه هم عقب بیفته به گفته همه مقامات بهداشتی دنیا همینه. خود من حتی سال دیگه هم سر هر امتحانی برم قطعا ماسک میزنم حتی اگر اجباری نباشه و هیچ کس ماسک نزنه و شرایط امتحان دادنم از بقیه سخت تر بشه.به هر حال تعویق حتی تا سال اینده بهار هم باعث نمیشه ازمون بدون ماسک و ضدعفونی انجام بشه. حتی گفتن در صورت بازرسی بدنی قبل از هر بازرسی اون فرد که گان و ماسک مخصوص پوشیده کاملا دستش رو ضدعفونی میکنه که تازه همون رو هم احتمال داره حذف کنن.

ایسودا
مرداد ۶, ۱۳۹۹ ۰:۰۳ ق٫ظ

اوه امضا داره به ۵۱هزار میرسه

مانی
مرداد ۶, ۱۳۹۹ ۰:۴۸ ق٫ظ
پاسخ به  ایسودا

به ۱۰۰ هزار هم که برسه مجلس کمیسیون اموزش مجلس تصویب کرده که تصمیم گیری راجع به تاریخ ازمون ها صرفا به عهده ستاد ملی کروناست و مجلس دیگه دخالتی نمیکنه.

زهرا
مرداد ۶, ۱۳۹۹ ۲:۲۶ ق٫ظ
پاسخ به  مانی

لطفا درمورد چیزی که مطمئن نیستید حرفی نزنید و اطلاعات غلط ندید.
اتفاقا بنده خبر دارم که قراره فردا این لینک پیگیری بشه. لابد یه چیزی میدونن که میخوان پیگیری کنن.

مهر
مرداد ۶, ۱۳۹۹ ۱:۵۲ ق٫ظ
پاسخ به  ایسودا

خدا داده سیاهی لشکر و بیکار

مانی
مرداد ۶, ۱۳۹۹ ۹:۳۴ ق٫ظ
پاسخ به  مهر

واقعا. فکر می کنن کاری داره با هر چی دوست رفیق، مادر و پدر و بابابزرگ و خاله و عمو جمع کنی کمپین بزنید. ما هم درخواست دادیم سازمان سنجش و وزارت علوم که کمپین رو تو مجلس یا هر جای دیگه فقط وقتی به رسمیت بشناسن که با شماره داوطلبی داوطلب در سایت سنجش برای اون ازمون خاص باشه. نه هر کمپین ابکی الکی که معلوم نیست کی توش رای داده

گلبرگ
مرداد ۶, ۱۳۹۹ ۱۱:۵۸ ق٫ظ
پاسخ به  مانی

مجلس گفته اگه بدونیم جان مردم در خطره ورود میکنیم

Fateme
مرداد ۵, ۱۳۹۹ ۱۱:۵۶ ب٫ظ

خسته‌م..گریه می کنم ..یک سال زحمت بکش..چرا اخههه

Afsane
مرداد ۵, ۱۳۹۹ ۱۱:۵۶ ب٫ظ

چرا ازمون کانون وکلای قوه قضاییه رو پس دارن زودتر برگزار میکنن اگه قراره پاییز امار کم بشه و کنکورا بیفتن اونموقع؟اونا اصلا پس ثبت نام نباید بکنن بالاخره امکان ابتلا زیاده اونجا!!!شاید ثبت نام میکنن بعد کمپین تعویق میزنن🤔

arsh
مرداد ۵, ۱۳۹۹ ۱۱:۵۱ ب٫ظ

موضوع دیگه اینه که عدم برگزاری کنکورها (لغو تا سال بعد)اولا بطور ضمنی وضعیت کشور رو بحرانی نشون میده یعنی انگار عنان کار از دست حکومت خارج شده و یک شرایط هرج و مرج گونه در ذهن مردم ایجاد میکنه.
دوم اینکه ضرر مالی هنگفتی به دانشگاه ها میزنه چه دولتی چه آزاد
سوم اینکه در بعضی رشته ها با توجه به ضرورتهای کشور نیاز به نیروسازی در حوزه های تخصصی هست(به عنوان نمونه آموزش نیروهای بهداشتی و امنیتی و نظامی)
چهارم و مهم تر اینکه برای برخی حاکمیت ها بحران در جامعه، برکت است.

فاطمه
مرداد ۵, ۱۳۹۹ ۱۱:۵۰ ب٫ظ

موافقان تعویق از الان بفکر بهانه برا پاییزتونم باشید.سردم میشه گرمم میشه خسته میشم مریض میشم باد میاد بارون میاد.بهرحال گزینه برای بهانه و غر زدن زیاد دارید.از الانم خیالتون راحت پاییز کرونا بیشتر میشه اون بهانه رو هم دارید

ایسودا
مرداد ۶, ۱۳۹۹ ۰:۰۱ ق٫ظ
پاسخ به  فاطمه

چشم 😂😂😂😂😂😂

متین
مرداد ۵, ۱۳۹۹ ۱۱:۴۷ ب٫ظ

😂😂😂😂😂😂😂🕺🕺🕺🕺🕺🕺

👆نخندید منم یه روزی سالم بودم از دست کروناهم جون سالم به در بردم ولی این مسئولین دیوانم کردن به خاطر کنکور

نگیرن باید برم سربازی ، بگیرن خب کرونا میگیرم حتی ته دلمم نمیدونم چی میخوام، ببینید چیکار کردن با ما ، نه تمرکز داریم نه اعصاب نه حتی یه خواب راحت

Jjjj
مرداد ۶, ۱۳۹۹ ۰:۵۷ ق٫ظ
پاسخ به  متین

دقیقااااااااا اعصابمون ریخته ب هم

رضا سوسنگرد
مرداد ۵, ۱۳۹۹ ۱۱:۴۲ ب٫ظ

🔻استاندارخوزستان:

💥خود را برای بدترین سناریو دررابطه با کورنا آماده کنیم

🔸احتمالا شرایط پاییز و زمستان آینده به مراتب بدتر از شرایط فعلی باشد

تعویق برا پاییز سودی نداره الآن هم نمیشه کنکور داد پس راه حل مناسب حذف کنکور پذیرش بر اساس سوابق
#کنکور_را_حذف_کنید

Samira
مرداد ۵, ۱۳۹۹ ۱۱:۴۶ ب٫ظ
پاسخ به  رضا سوسنگرد

خیلی رو مخ هستی سوسنگرد

ثریا قاسم دوست
مرداد ۶, ۱۳۹۹ ۰:۳۷ ق٫ظ
پاسخ به  Samira

آره اینو قبول دارم

ایسودا
مرداد ۶, ۱۳۹۹ ۰:۰۲ ق٫ظ
پاسخ به  رضا سوسنگرد

بابا فقط تعویق در حد ابان اذر میریم کنکور میدیم اون موقع اخرا پاییزه حداقا هوا گرم نیس همین

سید
مرداد ۶, ۱۳۹۹ ۷:۳۳ ق٫ظ
پاسخ به  ایسودا

مطمئنید اگه کنکور بیفته آبان دوباره یه ماه قبلش کمپین راه نمیندازید که کنکور بیفته فروردین؟

گلبرگ
مرداد ۶, ۱۳۹۹ ۱۱:۵۹ ق٫ظ
پاسخ به  سید

مطمئا میم حداقل الان زنده میمونم تا اون موقع خدابزرگه

رضا سوسنگرد
مرداد ۵, ۱۳۹۹ ۱۱:۴۰ ب٫ظ

دوستان امضاهاى طرح دو فوریتى جمع شد …
۵۰۰۰۰ امضاء
#کنکور_را_حذف_کنید

داوطلب ارشد
مرداد ۶, ۱۳۹۹ ۱:۰۲ ق٫ظ
پاسخ به  رضا سوسنگرد

طرح دو فوریتی برای تعویقه ، تو رو خدا اینقدر نرو رو مخ همه ؛حتی تعویقیا نمیخوان کنکور حذف بشه

گلبرگ
مرداد ۵, ۱۳۹۹ ۱۱:۰۰ ب٫ظ

دقیقا دم کنکور یادشون میاد تعویق خو خدا خیرتون بده همون اول تصمیم نهایی بگیرید

آقایان
مرداد ۵, ۱۳۹۹ ۱۰:۵۴ ب٫ظ

پس جلسه فردا حقیقت داشت عجب🤔
موضوع هم امنیتی ‌شده

علی
مرداد ۵, ۱۳۹۹ ۱۱:۲۳ ب٫ظ
پاسخ به  آقایان

اره حقیقت داره لینک امضاهم‌ چیزی نمونده برسه به ۵۰ هزار باید دید فردا مجلس چکار میکنه

عینکی
مرداد ۵, ۱۳۹۹ ۱۰:۵۲ ب٫ظ

دوستان یه نکته چون مسئله کنکور داغه و هرکسی درباره اش نظری بده مورد توجه قرار میگیره بقول معروف بولد(مورد توجه قرار گرفتن)میشه هر ثانیه شاهد اظهار نظر یه نفر هستیم که قبلا اصلا اسمی ازش نبوده
پس بنظرم به نظرات هر ثانیه ای و متناقض و بی پایه توجه نکنید
آدم ها رو بی خودی بولد نکنیم

حسین
مرداد ۵, ۱۳۹۹ ۱۰:۱۳ ب٫ظ

… الان عقب انداختن به صلاح نیست کلا لغو کنید مثلا کنکور کی می خواهید برگزار کنید آذر دی بهمن؟؟ خب همون فروردین سال بعد برگزار کنید خیال جماعت راحت بشه …. هی دمه کنکور امضا جمع نکنن تعویق تعویق …. رو اعصاب ما هم راه نرید با این تعویق های دو هفته ای …

Tar
مرداد ۵, ۱۳۹۹ ۱۰:۱۳ ب٫ظ

باشه فهمیدیم شما به فکرید بسه و دیگه دم کنکور پیاز داغشو زیاد نکن

گلبرگ
مرداد ۵, ۱۳۹۹ ۱۱:۰۱ ب٫ظ
پاسخ به  Tar

اتفاقا دم کنکور یادشون میاد

mo
مرداد ۵, ۱۳۹۹ ۱۱:۳۱ ب٫ظ
پاسخ به  Tar

بین و شما بینم کی بیشتر رتبه درو میکنه 😀

گلبرگ
مرداد ۶, ۱۳۹۹ ۱۲:۰۰ ب٫ظ
پاسخ به  mo

واقعا باید دید

گلبرگ
مرداد ۵, ۱۳۹۹ ۹:۵۴ ب٫ظ

نماینده مسیحیان ارمنی شمال ایران در مجلس شورای اسلامی در ادامه بیان کرد: بسیاری از خانواده داوطلبان ابراز نگرانی کردند که امکان جابجایی و سفر و انتقال شهر به شهر فرزندان آنها برای آزمون وجود ندارد.

وی اضافه کرد: حتی طی این جابجایی ممکن است حداقل یک فرد از خانواده همراه این داوطلبان باشد؛ حال اگر از بین این افراد فرد یا افرادی ناقل باشند آمار فاجعه باری پس از برگزاری آزمون خواهیم داشت.

شاوردیان همچنین عنوان کرد: بیشتر افراد و شرکت کنندگان کنکور هم زیر ۴۰ سال هستند و قشر جوان جامعه را تشکیل می‌دهد لذا شرایط مناسبی برای برگزاری کنکور نیست و برگزاری هرگونه آزمون حضوری و کنکوری را در شرایط فعلی به صلاح نمی‌دانیم و معتقدیم باید در یک شرایط مساعد برگزار شود تا پیک فعلی کرونا را رد کرده باشیم و قطعا نظر ستاد مقابله با کرونا و وزیر بهداشت هم همین است

دریا
مرداد ۵, ۱۳۹۹ ۹:۴۸ ب٫ظ

اقای رجب کجایید؟ ی نگاهی به الگوریتمتون بندازید ببینید خبر جدید داره یانه؟

عینکی
مرداد ۵, ۱۳۹۹ ۹:۳۷ ب٫ظ

دوستان یه نکته چون مسئله کنکور داغه و هرکسی درباره اش نظری بده مورد توجه قرار میگیره بقول معروف بولد(مورد توجه قرار گرفتن)میشه هر ثانیه شاهد اظهار نظر یه نفر هستیم که قبلا اصلا اسمی ازش نبوده
پس بنظرم به نظرات هر ثانیه ای و متناقض و بی پایه توجه نکنید
آدم ها رو بی خودی بولد نکنیم

...
مرداد ۵, ۱۳۹۹ ۹:۳۰ ب٫ظ

#تعویق_تمام_کنکورهای_سراسری

۱⃣ فیلترشکنتون خاموش باشه
۲⃣ لینک گذاشته شده رو لمس کنید تا وارد صفحه مستقیم امضا بشید
https://www.farsnews.ir/my/c/33008

۳⃣ گزینه ى حمایت میکنم رو کلیک کرده، شماره همراهتونو وارد میکنید و اعدادى که در متن مشاهده میکنید رو تایپ کنید(کیبوردتون باید انگلیسی باشه برای وارد کردن اعداد ولی توی سایت فارس میبینید که فارسی ثبت میشه و درسته)
۴⃣ تو صفحه بعدی که براتون باز میشه بزنید “فراموشی رمز عبور”
چند لحظه صبر کنید،پیامى حاوى عدد بهتون ارسال میشه.
۵⃣ اون اعداد ارسال شده رو تایپ کنید و یک رمز دلخواه هم باید تایپ کنید.

۶⃣ بعد از تکمیل فرایند دوباره صفحه رو رفرش کنید.
۷⃣ گزینه حمایت میکنم رو مجددا کلیک کنید که به “حمایت شده” تغییر پیدا کرده باشه.

رضا
مرداد ۵, ۱۳۹۹ ۹:۳۰ ب٫ظ

خواهشا برگزار کنید تموم شه بره.
مدرسان شریف چهار مرحله آزمون حضورژ برگزار کرد هیچیمونم نشد.

دریا
مرداد ۵, ۱۳۹۹ ۹:۱۴ ب٫ظ

چه عجب بالاخره یکی پیداشد که دغدغه سلامتی مارو داشته باشه…

ارشد
مرداد ۵, ۱۳۹۹ ۹:۱۱ ب٫ظ

http://www.sanjeshserv.com/fullstory.aspx?id=8578 برگزاری آزمون جامع سنجش در تاریخ ۱۰ مرداد به دلیل مشکلات ناشی از انتشار ویروس کرونا به صورت غیر حضوری (آنلاین ) برگزار میشود.

علی
مرداد ۵, ۱۳۹۹ ۱۱:۲۱ ب٫ظ
پاسخ به  ارشد

ولی یک روز قبل ترش کنکور دکتری برگزار میشه😐😐 فکر کنم با ویروس هماهنگ کردن که چه روزایی بیاد😂😂

پریوش
مرداد ۵, ۱۳۹۹ ۹:۱۱ ب٫ظ

رسما دیوونمون کردن بابا بذارید کنکور رو بدیم راحت شیم دیگه

...
مرداد ۵, ۱۳۹۹ ۹:۰۸ ب٫ظ
...
مرداد ۵, ۱۳۹۹ ۹:۰۸ ب٫ظ

فقط ۳.۰۰۰ تا امضای دیگه مونده

🔵🔵 بچه های شورای صنفی 🔵🔵

خیلی راحت میتونید این لینک رو تو گروهای دانشگاهی پخش کنید….

همه ی ما کمه کم با ۱۰ نفر هم سن و سال خودمون که موقعیت مشابه با ما دارنو میشناسیم، خیلی راحت میشه لینکو پخش کرد…

گلبرگ
مرداد ۵, ۱۳۹۹ ۹:۴۸ ب٫ظ
پاسخ به  ...

کمتر از ۳۰۰۰عزیزم

ایسودا
مرداد ۵, ۱۳۹۹ ۱۱:۲۵ ب٫ظ
پاسخ به  ...

شده کمتر از ۱۰۰۰نفر

گلبرگ
مرداد ۵, ۱۳۹۹ ۸:۵۶ ب٫ظ

رجب کجایییی دقیقااا کجاییی

Gh
مرداد ۵, ۱۳۹۹ ۸:۵۴ ب٫ظ

برگزار میشه این سری
این حرفا دیگ مهم نیس

گلبرگ
مرداد ۵, ۱۳۹۹ ۱۱:۲۴ ب٫ظ
پاسخ به  Gh

سری قبل هم میگفتین

علی
مرداد ۵, ۱۳۹۹ ۸:۴۲ ب٫ظ

با سلام
کنکور باید برگذار بشه ما نه الان با این حجم از مشکلات حتما که لازم نیست ابان یا اذر برگزار کنین لااقل دو هفته تعویق بزنین تا این شرایط سبک تر بشه

گلبرگ
مرداد ۵, ۱۳۹۹ ۱۱:۲۴ ب٫ظ
پاسخ به  علی

۲هفته عقب افتاد فایده نداشت مار بالاتر از گزارش هاست

گلبرگ
مرداد ۵, ۱۳۹۹ ۸:۳۸ ب٫ظ

الله اکبر باز شروع شد روانییی شددمممم ازز دسستتوووننن یاااا خدداااا بهه دادن کنکوریاااااا۹۹ برسسسسسسسسس بگو آمین…

arsh
مرداد ۵, ۱۳۹۹ ۸:۲۸ ب٫ظ

تعدادی از این نماینده های جدید فقط برای دیده شدن و اینکه اسمشون تو خبرگزاری را نوشته بشه میان صحبت می کنن. به خصوص که نماینده های این دوره اکثرا تازه وارد هستن و جویای نام. در موضوع بی خطری همچون کنکور ( از لحاظ بار حقوقی اظهار نظر )مدام نظر میدن .اینارو خیلی جدی نگیرید.تصمیم با ستاد کروناست.

Gh
مرداد ۵, ۱۳۹۹ ۹:۳۷ ب٫ظ
پاسخ به  arsh

دقیقا همینه

Samira
مرداد ۵, ۱۳۹۹ ۹:۴۸ ب٫ظ
پاسخ به  arsh

افرین قیقااا. یک عده در جریان کنکور خیلی مهم و معروف شدن. اونم معروف بین نسل جوان. خب خیلی خوششون میاد

ایسودا
مرداد ۵, ۱۳۹۹ ۱۱:۲۵ ب٫ظ
پاسخ به  arsh

دقیقا

mmad
مرداد ۵, ۱۳۹۹ ۸:۲۲ ب٫ظ

واس یک لیگ مسخره،لیگی ک یک ریالم ارزش نداره،هر شبکه ای میزدی،داشتن راجع بهش بحث میکردن،برگزار بشه یا نشه،کل ادمای درگیر شاید ۵هزار نفرسم نمیرسید
واس ی کنکور به این مهمی،که چند میلیون درگیرن،ی برنامه نمیذارن،ی بار شفاف بگن میخوایم چی کار‌کنیم،هیچ
مسخرشو دراوردن

Fati
مرداد ۵, ۱۳۹۹ ۸:۲۱ ب٫ظ

ما هم میدونیم وض بده مردم رعایت نمیکنن 🤦‍♀️پس به فکر اون دارطلبایی که چند ماه دارن میخونن هم باشید خوب این چ بازیه در آوردید ☹️ما الان نمیدونیم چی کار کنیم هر روز ی خبر جدید میدن اصلا برگزار نکنید خیال ما رو هم راحت کنید😡دیگه اعصاب نمونده برام سر این کنکور کوفتییی😭