انتشار اطلاعیه سازمان سنجش درخصوص مرحله عملی کنکور ارشد ۹۹ رشته‌های هنر

اطلاعیه سازمان سنجش آموزش کشور در خصوص تاریخ و نحوه پرینت کارت ورود به جلسه و همچنین زمان برگزاری آزمون تشریحی و یا پروژه عملی در کدرشته‌های هنر آزمون ورودی دوره‌های کارشناسی ارشد ناپیوسته سال ۹۹ منتشر شد.

میترسی از اخبار کنکور ارشد جدا بمونی؟ ما همه اخبار رو بهت میگیم! کافیه عضو کانال تلگرام کارشناسی ارشد بشی … و یا وارد پیج اینستاگرام مسترتست بشی …

به گزارش مسترتست، متن اطلاعیه به شرح زیر است:

پیرو انتشار اطلاعیه این سازمان در هفته نامه خبری و اطلاع رسانی و همچنین درگاه اطلاع رسانی این سازمان در مورخ ۹۹/۰۶/۲۵ در خصوص اعلام اسامی معرفی‌شدگان چند برابر ظرفیت رشته‌های بورسیه، دارای شرایط خاص و هم‌چنین برنامه زمانی برگزاری آزمون تشریحی و یا پروژه عملی در کد رشته‌های ذیربط، بدین وسیله به اطلاع متقاضیان هر یک از کد رشته‌های امتحانی ۱۳۵۰، ۱۳۵۱، ۱۳۵۲، ۱۳۵۷، ۱۳۵۸، ۱۳۶۲ و ۱۳۶۴ آزمون ورودی مقطع کارشناسی ارشد ناپیوسته سال ۱۳۹۹ می‌رساند:

الف) زمان برگزاری آزمون عملی کدرشته‌های امتحانی ۱۳۵۰، ۱۳۵۱، ۱۳۵۲، ۱۳۵۷، ۱۳۵۸، ۱۳۶۲ و ۱۳۶۴ کنکور ارشد ۹۹

پروژه عملی این کدرشته ها در صبح و بعدازظهر روزهای چهارشنبه، پنج‌شنبه و جمعه مورخ ۹، ۱۰ و ۹۹/۰۷/۱۱ منحصراً در شهر تهران  برای آن دسته از متقاضیان که براساس مندرجات کارنامه نتایج اولیه مجاز به انتخاب دوره‌های روزانه و نوبت دوم (شبانه) هستند و حداقل یکی از کدرشته محلهای رشته‌های تحصیلی پروژه‌دار را نیز انتخاب نموده ‌(منحصراً دوره‌های روزانه و نوبت دوم (شبانه)) و هزینه برگزاری آزمون تشریحی و یا عملی خود را هم‌زمان با تکمیل فرم انتخاب رشته پرداخت نموده‌اند، بر اساس جدول ذیل برگزار خواهد شد.

کارت آزمون عملی رشته های کنکور کنکور ارشد ۹۹

برای آن دسته از متقاضیانی که مجاز به شرکت در آزمون دو پروژه می‌باشند، دو کارت ورود به جلسه به صورت جداگانه قابل دریافت می‌باشد و لازم است دو روز قبل از برگزاری آزمون پروژه مربوط، نسبت به پرینت کارت ورود به جلسه و برگ راهنمای شرکت در آزمون اقدام نمایند.

بدیهی است برای شرکت در جلسه آزمون همراه داشتن پرینت کارت ورود به جلسه اینترنتی و همچنین اصل کارت ملی و یا اصل شناسنامه عکسدار الزامی است. لذا کلیه متقاضیان بایستی برای پرینت کارت ورود به جلسه اقدام نمایند.

آدرس حوزه برگزاری آزمون بر روی پرینت کارت ورود به جلسه درج خواهد شد. کارت ورود به جلسه آزمون از روز دوشنبه مورخ ۹۹/۰۷/۰۷ از طریق درگاه اطلاع‌رسانی این سازمان قابل پرینت می‌باشد.

تبصره: نظر به اینکه در کدرشته های امتحانی ۱۳۵۲ (مجموعه معماری) و ۱۳۶۰ (مجموعه موسیقی) چهار پروژه عملی و یا تشریحی برگزار می‌گردد، لذا برای آن دسته از متقاضیان هر یک از کدرشته های امتحانی مذکور، در صورت پرداخت هزینه برگزاری آزمون عملی هر یک از پروژه‌های ذیربط یک کارت ورود به جلسه آزمون جداگانه در نظر گرفته شده است، که لازم است، با توجه به کدرشته‌محلهای انتخابی بابت هر یک از پروژه‌های مربوط نسبت به پرینت کارت پروژه مربوط اقدام نمایند.

رشته های دارای پروژه آزمون عملی و زمان برگزاری، تاریخ پرینت کارت پروژه یا آزمون عملی ارشد ۹۹

نام درس/ رشته امتحانی

کدرشته امتحانی

زمان پاسخگویی

تاریخ پرینت کارت ورود به جلسه

تاریخ برگزاری آزمون

اسکیس معماری منظر

۱۳۵۲

۲۴۰ دقیقه

۹۹/۰۷/۰۷

عصر چهارشنبه ۹۹/۰۷/۰۹

نقاشی

۱۳۵۸

۲۴۰ دقیقه

۹۹/۰۷/۰۷

عصر چهارشنبه ۹۹/۰۷/۰۹

مطالعات فرهنگ و معماری ایران

۱۳۵۲

۱۸۰ دقیقه

۹۹/۰۷/۰۷

صبح پنجشنبه ۹۹/۰۷/۱۰

تجزیه و تحلیل نمایشنامه

۱۳۵۷

۱۸۰ دقیقه

۹۹/۰۷/۰۷

صبح پنجشنبه ۹۹/۰۷/۱۰

ارتباط تصویری

۱۳۵۸

۲۴۰ دقیقه

۹۹/۰۷/۰۷

صبح پنجشنبه ۹۹/۰۷/۱۰

طراحی پارچه و لباس

۱۳۶۴

۲۴۰ دقیقه

۹۹/۰۷/۰۷

صبح پنجشنبه ۹۹/۰۷/۱۰

اسکیس معماری داخلی

۱۳۵۲

۲۴۰ دقیقه

۹۹/۰۷/۰۷

عصر پنجشنبه ۹۹/۰۷/۱۰

نمایشنامه نویسی

۱۳۵۷

۱۸۰ دقیقه

۹۹/۰۷/۰۷

عصر پنجشنبه ۹۹/۰۷/۱۰

تصویر متحرک (انیمیشن)

۱۳۵۸

۲۴۰ دقیقه

۹۹/۰۷/۰۷

عصر پنجشنبه ۹۹/۰۷/۱۰

اسکیس معماری

۱۳۵۲

۲۴۰ دقیقه

۹۹/۰۷/۰۷

صبح جمعه ۹۹/۰۷/۱۱

تصویر سازی

۱۳۵۸

۲۴۰ دقیقه

۹۹/۰۷/۰۷

صبح جمعه ۹۹/۰۷/۱۱

مجموعه ‌برنامه‌ریزی‌شهری، منطقه‌ای و مدیریت شهری

۱۳۵۰

۱۸۰ دقیقه

۹۹/۰۷/۰۷

عصر جمعه ۹۹/۰۷/۱۱

اسکیس‌طراحی شهری

۱۳۵۱

۱۸۰ دقیقه

۹۹/۰۷/۰۷

عصر جمعه ۹۹/۰۷/۱۱

طراحی صنعتی

۱۳۶۲

۲۴۰ دقیقه

۹۹/۰۷/۰۷

عصر جمعه ۹۹/۰۷/۱۱

 

متقاضیانی که در پرینت کارت شرکت در آزمون با مشکل مواجه شوند و یا اشکالی در مندرجات کارت خود مشاهده نمایند لازم است در روز سه‌شنبه مورخ ۹۹/۰۷/۰۸ از ساعت ۸:۳۰ الی ۱۲:۰۰ و ۱۴:۰۰ الی ۱۸:۰۰ برای پیگیری به باجه رفع نقص کارت به آدرس: تهران، خیابان انقلاب، میدان فردوسی، به سمت میدان انقلاب، بن بست شاهرود، دانشکده فرهنگ و ارتباطات دانشگاه سوره مراجعه نمایند.

– منابع آزمون تشریحی درس تجزیه و تحلیل نمایشنامه کنکور ارشد رشته کارگردانی نمایش از کد رشته امتحانی ۱۳۵۷

منابع آزمون تشریحی درس “تجزیه و تحلیل نمایشنامه” رشته کارگردانی (کد ۱۳۵۷) کارشناسی ارشد ۱۳۹۹ به شرح ذیل اعلام می‌شود:

۱-ویتسک (گئورگ بوشنر)

۲- اولئانا (دیوید ممت)

۳- آگوست؛ اوسیج کانتی (تریسی لتز)

۴- عزا برازنده الکتراست (یوجین اونیل)

۵- قتل غیر عمد (کوبو آبه)

۶- فعل (محمد رضایی راد)

۷- ستوان آینیشمور (مارتین مک دونا)

لازم به ذکراست متقاضیان موظفند تمامی کتب معرفی شده را مطالعه نمایند.

ب) مصاحبه و آزمون عملی نمایش عروسکی کد ۱۳۵۶ در کنکور ارشد ۹۹

– مصاحبه و آزمون پروژه عملی نمایش عروسکی مطابق جدول ذیل در روزهای ۱۳ و ۹۹/۰۷/۱۴ به نشانی تهران، دانشگاه تهران، پردیس هنرهای زیبا، گروه نمایش برگزار می گردد.

توضیح: متقاضیان لازم است برای تعیین نوبت مصاحبه قبل از ساعت ۸:۰۰ صبح (از ساعت ۷:۳۰) با همراه داشتن کارت ملی یا شناسنامه عکسدار و نیز پرینت کارنامه نتایج اولیه آزمون ارشد ۹۹ در محل آزمون حضور داشته باشند.

زمان بندی آزمون عملی عروسکی ارشد ۹۹

روز

تاریخ

حرف اول نام خانوادگی

یکشنبه

۹۹/۰۷/۱۳

از حرف «الف» تا حرف «ط»

دوشنبه

۹۹/۰۷/۱۴

از حرف «ظ» تا حرف «ی»

 

متقاضیانی که نسبت به پرداخت هزینه برگزاری آزمون عملی اقدام نموده‌اند، لازم است برای پرینت کارت ورود به جلسه در آزمون مرحله دوم رشته مذکور از روز پنجشنبه مورخ ۹۹/۰۷/۱۰ به درگاه اطلاع‌رسانی این سازمان به نشانی www.sanjesh.org مراجعه نمایند. بدیهی است برای شرکت در جلسه آزمون همراه داشتن پرینت کارت ورود به جلسه اینترنتی و همچنین اصل کارت ملی و یا اصل شناسنامه عکسدار الزامی است. لذا کلیه متقاضیان بایستی برای پرینت کارت ورود به جلسه اقدام نمایند.

متقاضیانی که در پرینت کارت شرکت در آزمون با مشکل مواجه شوند و یا اشکالی در مندرجات کارت خود مشاهده نمایند لازم است در روز شنبه مورخ ۹۹/۰۷/۱۲ از ساعت ۸:۳۰ الی ۱۲:۰۰ و ۱۴:۰۰ الی ۱۸:۰۰ برای پیگیری به باجه رفع نقص کارت به آدرس: تهران، دانشگاه تهران، پردیس هنرهای زیبا، گروه نمایش مراجعه نمایند.

آمادگی داوطلبان باید به شرح ذیل باشد:

الف) همراه داشتن و ارائه اسناد و مدارک مربوط به سوابق عروسکی (مانند بروشور، پوستر یا عکس) و دیگر فعالیت‌های تئاتری اعم از آموزشی، پژوهشی و هنری.

ب) ارائه تحلیل نمایشنامه هایی که از طریق سازمان سنجش معرفی شده است.

شیوه امتحان مرحله عملی کنکور ارشد نمایش عروسکی:

متقاضیان رشته نمایش عروسکی لازم است ۵ عنوان نمایشنامه های ذیل را مطالعه و تحلیل نمایند:

عناوین نمایشنامه­­ ها: پرندگان (آریستوفان)، شاه اوبو (آلفرد ژاری)، هملت ماشین (هاینر مولر)، سیاه بازی بازی نمایش ممنوع (داوود فتحعلی بیگی)، نبردهای کوکزینگا (از کتاب چهار نمایشنامه عروسکی ژاپنی چیکاماتسو مونزا ئمون)

مواردی که متقاضیان باید در زمان آزمون رعایت کنند:

  • سوابق کاری مرتبط خود را همراه داشته باشند.
  • تحلیل کل آثار اعلام شده باید توسط متقاضی آماده شود.
  • یکی از آثار را بصورت انفرادی آماده نماید. ( تمامی امور اجرایی توسط متقاضی باید انجام شود)
  • اثر انتخابی باید حداکثر در ۱۰ دقیقه اجرا شود.
  • اجرا می­تواند برداشتی کلی از نمایشنامه یا بخشی از آن باشد.
  • آوردن وسایل مورد نیاز به عهده متقاضی می باشد.

ج) آزمون عملی کنکور ارشد رشته بازیگری از مجموعه امتحانی کد ۱۳۵۷

– مصاحبه و آزمون پروژه عملی بازیگری از کد رشته امتحانی ۱۳۵۷ مطابق جدول ذیل در روزهای ۱۲، ۱۳، ۱۴، ۱۵ و ۹۹/۰۷/۱۶ به نشانی تهران، خیابان انقلاب, خیابان ۱۶ آذر, جنب باشگاه دانشجویان، تالار مولوی برگزار می‌گردد.

توضیح: متقاضیان لازم است برای تعیین نوبت مصاحبه قبل از ساعت ۸:۰۰ صبح (از ساعت ۷:۳۰) با همراه داشتن کارت ملی یا شناسنامه عکسدار و نیز پرینت کارنامه نتایج اولیه آزمون ارشد ۹۹ در محل آزمون حضور داشته باشند.

زمان بندی آزمون عملی بازیگری ارشد ۹۹ (خواهران)

روز

تاریخ

حرف اول نام خانوادگی

شنبه

۹۹/۰۷/۱۲

از حرف «الف» تا حرف «ذ»

یکشنبه

۹۹/۰۷/۱۳

از حرف «ر» تا حرف «ی»

 

زمانبندی آزمون عملی بازیگری ارشد ۹۹ (برادران)

روز

تاریخ

حرف اول نام خانوادگی

دوشنبه

۹۹/۰۷/۱۴

از حرف «الف» تا حرف «خ»

سه شنبه

۹۹/۰۷/۱۵

از حرف«د» تا حرف «ف»

چهارشنبه

۹۹/۰۷/۱۶

از حرف «ق» تا حرف «ی»

 

متقاضیانی که نسبت به پرداخت هزینه برگزاری آزمون عملی اقدام نموده‌اند، لازم است برای پرینت کارت ورود به جلسه در آزمون مرحله دوم رشته مذکور از روز پنجشنبه مورخ ۹۹/۰۷/۱۰ به درگاه اطلاع‌رسانی این سازمان به نشانی www.sanjesh.org مراجعه نمایند. بدیهی است برای شرکت در جلسه آزمون همراه داشتن پرینت کارت ورود به جلسه اینترنتی و همچنین اصل کارت ملی و یا اصل شناسنامه عکسدار الزامی است.

آمادگی متقاضیانی باید به شرح ذیل باشد:

الف) همراه داشتن و ارائه اسناد و مدارک مربوط به سوابق بازیگری (مانند بروشور، پوستر یا عکس) و دیگر فعالیت‌های تئاتری اعم از آموزشی، پژوهشی و هنری.

ب) آمادگی برای اجرای یک قطعه نمایش به صورت بداهه.

ج) اجرای یک قطعه منتخب که پیشتر به آگاهی متقاضی رسیده‌است.

د) خانم‌ها می‌بایست تکگویی «خانم ایکس» از نمایشنامه «قوی تر» اثر «آگوست استریندبرگ» ترجمه «احمد پوری»،نشر مشکی، اجرا و بازی کنند(مطابق متن ذیل).

هـ)آقایان لازم است تکگویی شخصیت «ینک» از نمایشنامه «میمون پشمالو» اثر «یوجین اونیل» ترجمه «دکتر فرهاد ناظرزاده کرمانی»،نشر سروش، را اجرا و بازی کنند(مطابق متن ذیل).

متن تک گویی آزمون عملی بازیگری به تفکیک نقش خانم‌ها و آقایان

نقش خانم‌ها

«خانم ایکس» نمایشنامه‌ی «قوی تر»

از کتاب «سه تک گویی»

نوشته‌ی: آگوست استریندبرگ– ترجمه احمد پوری- نشر مشکی

نقش آقایان

«ینک» از نمایشنامه‌ی «میمون پشمالو»

از کتاب «گزاره گرایی در ادبیات نمایشی»

نوشته‌ی: یوجین اونیل– ترجمه دکتر فرهاد ناظرزاده کرمانی- نشر سروش

خانم ایکس:

«وای که چقدر ازت متنفرم. میفهمی چی میگم؟ تنفر! تو هم که چقدر خونسرد نشستی این گوشه، عین خیالتم نیست که امروز اول ماهه یا آخرشه یا کریسمسه یا مردم دور و ورت خوشحالن یا ناراحتن. تو حتی قدرت این رو نداری که بخوای کسی یا چیزی رو دوست داشته باشی یا ازش متنفر باشی. عین لک لکی که چشم بدوزه به سوراخ موش صحرایی، عاجزی از اینکه خودت بو بکشی و شکارت رو پیدا کنی. تو فقط بلدی چطوری یه گوشه قایم شی و منتظر شکارت بمونی. فکر میکنم بدونی که مردم اسم اینجا رو گذاشتن تله موش. تو همینجوری نشستی اینجا و روزنامه گرفتی دستت به امید اینکه خبر کسی رو بخونی که بدبخت شده یا از تئاتر اخراجش کردن… اینجا نشستی و هر لحظه منتظری یه قربونی از راه برسه. مثل ناخدایی که کشتی ش شکسته باشه، آخرین امیدت رو بستی به بخت و اقبالت. اینجا تو منتظر باج گرفتنی. آملی بیچاره! میدونی، با همه اینا من دلم برات میسوزه، چون میدونم واقعاً بدبختی، بدبخت مثل یه حیون زخمی. دشمنی میکنی، چموشی میکنی، چون زخم خورده ای. برای من سخته که از دستت عصبانی بشم، هرچند که باید میشدم؛ ولی به هر حال تو ضعیف تری… اون ماجرای تو با باب… خوب، میبینم که ناراحتم نکرده… تو من و عادت به شیر کاکائو خوردن دادی، اگه کس دیگه ای هم این کارو میکرد فرق زیادی نمیکرد ( قاشقی پر از شیر کاکائو در دهان میگذارد) علاوه بر این شیر کاکائو یه نوشیدنی سالم و مقویه. اگه تو به من یاد دادی چطوری لباس بپوشم، اینجوری علاقه شوهرم رو بهم بیشتری کردی. این همون چیزیه که من از تو گرفتم، ولی خودت گمش کردی. اگه بخوایم منصفانه بگیم، تو اونو تقریبا از دست دادی، البته بدون شک قصد تو این بوده که من اونو از دست بدم، خیلی هم تلاش کردی، ولی الان حسرت میخوری… من این کار رو نکردم. آدم نباید اونقدر خودخواه و یه دنده باشه. قبول میکنی که الان حقیقتاً من قوی ترم ؟…»

 

ینک:

(با خنده ای تلخ) دارین ورودم را به شهرتون خوش آمد می گین، نه!؟ درود! درود! خوشحالم که همه رفقا اینجا جمعند!

(سکوت. سپس با لحنی دوستانه و تا حدی مسخره آمیز خطاب به گوریل داخل قفس)

ای یارو، عجب مرتیکه گردن کلفت و زمختی به نظر می آی! من تا حالا گوریل های زیادی دیده بودم، اما این اولین باریه که دارم یکیشون رو درست و حسابی اندازه وارنداز می کنم. عجب سینه ستبری داری. شونه هاتو نیگاه کن، عین دو تخته سنگ. بازوهاتو برم، مثل کنده هیزم می مونه!… عجب مشتهای پر زوری داری. شرط می بندم یه تنه از پس همه اون کله پوکا برمی آی!

)مکث) خیلی خوب بابا. فهمیدم چی می گی. تو داری نفس کش می طلبی. همه دنیا رو به جنگ می خونی. حرف منو خوب فهمیدی؟ نکته هامو خوب گرفتی؟

(با تلخی) راستی چرا تو زبون منو نمی فهمی؟ مگه ما از یه خانواده نیستیم؟ مگه ما عضو یه باشگاه نیستیم؟ باشگاه میمون های پشمالو؟ (مکث) که تو همان میمون پشمالویی! که من به چشم اون دختره شبیه تو بودم!؟ واسه همین وقتی چشمش به من افتاد اسم تو رو صدا زد… اما خیال کرده. من مثل تو، توی قفس نیستم، آزادم از جا در بروم و له و لوردش کنم. واسه همین از من گریخت و خودش رو قایم کرد… اما به عقلش نرسید که من مثل تو، توی قفسم. یه قفس محکم تر و تنگ تر… شاید تو یه روزی قفست رو بشکنی و آزاد بشی، اما من چی؟ من یه همچین شانسی رو ندارم. تو یه جایی داری که فرار کنی. اما من کجا فرار کنم؟(سردرگم). اه، لعنتی، توی چه درکی گرفتار شدم! همه چیز عوضیه. همه چی وارونه است. (مکث) به گمون من توخیلی دلت می خواد بدونی من واسه چی پیش تو اومدم، هان؟خوب بهت می گم . تمام دیشب رو من روی نیمکت، توی پارک خوابیدم. صبح که خورشید داشت طلوع میکرد نیگاش کردم. خیلی قشنگ بود. آسمون به رنگ سرخ و کبود و سبز شده بود. به آسمون خراش ها نیگا کردم، همه از فولاد بودن. به کشتی های بخاری نیگا کردم، اونا هم از فولاد ساخته شدن… همه چیز از فولاد لعنتی… اما آسمان صاف بود هوا داشت گرم می شد. باد خوبی هم راه افتاده بود.

 

 

د) مرحله دوم جموعه رشته‌ موسیقی کد ۱۳۶۰ کنکور ارشد ۹۹

برنامه زمانی انجام آزمون مرحله دوم کد رشته امتحانی ۱۳۶۰ (مجموعه هنرهای موسیقی) به شرح ذیل می‌باشد:

نوازندگی موسیقی جهانی: روز ‌شنبه مورخ ۹۹/۰۷/۰۵ (متقاضیان مرد) و روز یک شنبه مورخ ۹۹/۰۷/۰۶ (متقاضیان زن).

نوازندگی موسیقی ایرانی: متقاضیان مرد (الف تا س) روز دوشنبه مورخ ۹۹/۰۷/۰۷ و متقاضیان مرد (ش تا ی) روز سه شنبه مورخ ۹۹/۰۷/۰۸   – کل متقاضیان زن روز سه شنبه مورخ ۹۹/۰۷/۰۸

موسیقی شناسی: متقاضیان مرد (الف تا ع) روز دوشنبه مورخ ۹۹/۰۷/۰۷ و متقاضیان آقا (غ تا ی) روز سه شنبه مورخ ۹۹/۰۷/۰۸ – کل متقاضیان زن روز سه شنبه مورخ ۹۹/۰۷/۰۸

آهنگسازی: آزمون تشریحی آهنگسازی برای کل متقاضیان مرد و زن روز ‌شنبه مورخ ۹۹/۰۷/۱۲(شروع آزمون تشریحی ساعت ۸ صبح) می‌باشد. آزمون عملی برای متقاضیان مرد(الف تا ص) بعد از آزمون تشریحی همان روز شنبه مورخ ۹۹/۰۷/۱۲ و متقاضیان مرد (ط تا ی) و کلیه متقاضیان زن روز یکشنبه مورخ ۹۹/۰۷/۱۳

توضیح: متقاضیان لازم است در روزهای مقرر جهت تعیین نوبت آزمونها از ساعت ۷:۳۰ صبح در محل برگزاری آزمون حضور داشته باشند.

– مکان برگزاری آزمون مرحله دوم (عملی) مجموعه موسیقی (کد ۱۳۶۰):

دانشکده هنرهای نمایشی و موسیقی دانشگاه تهران به آدرس: تهران خیابان انقلاب – خیابان قدس – ضلع شرقی دانشگاه تهران – درب نگارخانه دانشگاه تهران

– متقاضیانی که نسبت به پرداخت هزینه برگزاری آزمون عملی اقدام نموده‌اند، لازم است برای پرینت کارت ورود به جلسه در آزمون مرحله دوم رشته مذکور از روز شنبه مورخ ۹۹/۰۷/۰۵ به پایگاه اطلاع‌رسانی این سازمان به نشانی www.sanjesh.org مراجعه نمایند. (متقاضیانی که برای هر یک از گرایشهای انتخابی مورد نظر نسبت به پرداخت هزینه برگزاری آزمون عملی اقدام نموده‌اند می‌بایست برای شرکت در مرحله دوم آزمون عملی نسبت به پرینت کارت ورود به جلسه در مرحله مربوط در آزمون اقدام نمایند). بدیهی است برای شرکت در جلسه آزمون همراه داشتن پرینت کارت ورود به جلسه اینترنتی و همچنین اصل کارت ملی و یا اصل شناسنامه عکسدار الزامی است. لذا کلیه متقاضیان بایستی برای پرینت کارت ورود به جلسه اقدام نمایند.

متقاضیانی که در پرینت کارت شرکت در آزمون با مشکل مواجه شوند و یا اشکالی در مندرجات کارت خود مشاهده نمایند لازم است در روز ‌شنبه مورخ ۹۹/۰۷/۰۵ از ساعت ۸:۳۰ الی ۱۲:۰۰ و ۱۴:۰۰ الی ۱۸:۰۰ برای پیگیری به باجه رفع نقص کارت دانشکده هنرهای نمایشی و موسیقی دانشگاه تهران به آدرس: تهران خیابان انقلاب – خیابان قدس – ضلع شرقی دانشگاه تهران – درب نگارخانه دانشگاه تهران مراجعه نمایند.

شیوه امتحانی مرحله عملی کنکور ارشد مجموعه موسیقی (کد ۱۳۶۰)

۱- آزمون سرایش و شنوایی:

برای متقاضیان رشته موسیقی ایرانی:

الف: سرایش:

– خواندن ملودی در گامهای ماژور

– خواندن ملودی در گامهای مینور یا مدهای ایرانی

ب: شنوایی: تشخیص فواصل ملودیک و هارمونیک

ج: ریتم خوانی (ساده و ترکیبی)

برای متقاضیان رشته موسیقی جهانی:

الف: سرایش: خواندن ملودی در گام­های ماژور و مینور

ب: شنوایی: تک صدایی (ملودی تنال)، دو صدایی (تشخیص فواصل ملودیک و هارمونیک)،

ج: ریتم خوانی (ساده و ترکیبی)

برای متقاضیان رشته آهنگسازی

الف: سرایش: خواندن ملودی در گام‏های ماژور و مینور

ب: شنوایی: تک صدایی (ملودی تنال)، دو صدایی (تشخیص فواصل هارمونیک و ملودیک)، آکوردشناسی سه صدایی

ج: پیانوی عمومی: اجرای یک قطعه از دوره کلاسیک یا رومانتیک

برای متقاضیان رشته موسیقیشناسی

الف: سرایش: خواندن ریتمهای ساده و ترکیبی

ب: شنوایی: تشخیص فواصل ملودیک

۲- آزمون تخصصی:

برای متقاضیان رشته موسیقی ایرانی:

ساز تخصصی: (سازهای تار، سهتار، سنتور، نی، کمانچه، قانون، عود، قیچک)

الف: آشنایی با اجرای کل ردیف دستگاهی ایران(یکی از ردیف های میرزا عبدالله، میرزا حسین قلی، علی اکبر شهنازی، ابوالحسن صبا و عبدالله خان دوامی)

ب: انتخاب دو دستگاه و دو آواز توسط متقاضی

ج: قطعه نوازی (اجرای حداقل سه قطعه بدون کلام از مجموعه موسیقی معتبر ایران)

د: بداهه نوازی با متر آزاد

ر: جواب آواز

برای متقاضیان رشته موسیقی جهانی:

ساز تخصصی: (سازی از خانوادههای بادی چوبی، بادی برنجی، زهی، پیانو، گیتار و هارپ)

الف: اجرای سه قطعه از چهار دوره باروک، کلاسیک، رمانتیک و معاصر ، بدیهی است یکی از چهاردوره‌ها بطور کامل اجرا شود .

ب: متقاضیان غیر ساز پیانو ، گیتار و هارپ موظفند رپرتوار خود را با همراهی ساز پیانو اجرا کنند.

ج: دشیفراژ: اجرای یک قطعه از روی نت با انتخاب هیئت داوران برای متقاضیان نوازندگی پیانو، هارپ و گیتار ضروری می‌باشد.

د: متقاضیان ملزم به اجرای رپرتوار تعیین شده بدون استفاده از نت قطعات می­باشند.(توجه شود اجرای از روی نت قابل قبول داوران نخواهد بود.)

برای متقاضیان رشته آهنگسازی:

الف: آزمون کتبی: نوشتن قطعاتی در بافت‌های مونوفونیک، هموفونیک، پلی فونیک در فرم‌های دو و سه بخشی، روندو، تم و واریاسیون و تنظیم برای ارکستر سمفونیک یا آنسامبل تعیین شده توسط ممتحنین (هیئت داوران)

ب: لازم است متقاضیان یک تم و سه واریاسیون به سبک دلخواه برای پیانو نوشته و در روز آزمون اجرا کنند.

برای متقاضیان رشته موسیقی شناسی:

مصاحبه ‏ی علمی، ارائه مقاله، سوابق تحصیلی، درک مطلب زبان و آزمون اجرای موسیقی (آشنایی با آواز یا یکی از سازهای موسیقی ایرانی، جهانی یا محلی).

هـ) باتوجه به عدم پذیرش حضوری متقاضیان به منظور جلوگیری از شیوع ویروس کرونا و در جهت تسریع در بررسی و ثبت درخواستها به صورت الکترونیکی، متقاضیان می­توانند به سیستم پیشخوان خدمات الکترونیکی سازمان سنجش آموزش کشور به آدرس: http://darkhast.sanjesh.org مراجعه و درخواست خود را به همراه مستندات لازم ثبت نمایند. پس از ثبت درخواست، برای متقاضی شماره نامه و کدرهگیری از طریق پیام کوتاه ارسال می­شود. متقاضیان می­توانند پس از دریافت شماره و کد رهگیری از طریق پیام کوتاه، به پورتال رهگیری الکترونیکی مکاتبات به آدرس: http://rahgiri.sanjesh.org وارد و از آخرین وضعیت درخواست خود مطلع شوند.

ضمناً متقاضیان درصورت لزوم می‌توانند سوال یا سوالات خود را از با بخش پاسخگویی اینترنتی سازمان سنجش آموزش کشور و یا در روزها و ساعات اداری با شماره ‌تلفن‌ ۴۲۱۶۳-۰۲۱ در میان بگذارند. 

ثبت‌نام کنید
مطلعم کن

۲۹ نظرات
جدیدترین
قدیمی‌ترین
Inline Feedbacks
مشاهده همه نظرات
Ali
اردیبهشت ۲۳, ۱۴۰۰ ۵:۵۶ ب٫ظ

باسلام
آیا پذیرش کارشناسی ارشد رشته آهنگسازی دردانشگاه های پردیس خودگردان و غیر انتفاعی هم آزمون عملی دارند؟

مهسا
اردیبهشت ۲۵, ۱۴۰۰ ۰:۱۹ ق٫ظ
پاسخ به  Ali

سلام
فقط برای قبولی در دوره های روزانه و شبانه لازمه که آزمون عملی بدید. برای بقیه دوره ها نیازی نیستش.

مسعود
آبان ۵, ۱۳۹۹ ۷:۵۰ ب٫ظ

سلام ازمون عملی موسیقی دانشگاه ازاد کی هست؟

Ss
مهر ۲, ۱۳۹۹ ۵:۲۱ ب٫ظ

سلام. شما میدونید برا آزمون عملی ارتباط تصویری چه وسایلی میشه برد سر جلسه؟ هیچی ننوشته ک از چ رنگایی میشه استفاده کرد

هنر
مهر ۲, ۱۳۹۹ ۱۰:۴۲ ب٫ظ
پاسخ به  Ss

ماژیک و راپید

Haniyeh
مهر ۱, ۱۳۹۹ ۸:۳۶ ب٫ظ

به مانی :
آقا مانی عزیز من یه سوال از شما داشتم ببخشید میخواستم بپرسم که معدل کلی که برای فارغ التحصیلی تو انتخاب رشته وارد کردم معدل کلم بود و همین هم تو گواهی موقتم درج میشه بعد الان سوال من اینه که اون فرم معدل دانشجویان سال آخر لازم بود که پر میکردم یا اینکه بعد از قبولی تو دانشگاه همون گواهی موقته کافیه ؟؟؟
خواهش میکنم جواب بدین 🙏یادم افتاد استرس گرفتم

مانی
مهر ۲, ۱۳۹۹ ۰:۱۱ ق٫ظ
پاسخ به  Haniyeh

والا من که برای ارشد قبلیم فرم معدل پر نکردم. حتی گواهینامه موقت رو هم بعد از عید بردم و مشکلی نبود. دانشگاهم هم سراسری و روزانه بود. فکر نکنم مشکلی باشه. اگر معدلی که در گواهینامه موقت یا دانشنامه تون هست با معدلی که به سنجش اعلام کردید مغایرت نداره نگران نباشید. مهم اینه که ترازتون تراز درست براساس معدل باشه بقیه اش تشریفات اداری هست که معمولا دانشگاه ها خیلی سخت نمی گیرن. و ضمنا همه اطلاعات شما از طرف خود دانشگاه قبلی ارسال میشه برای دانشگاهی که قبول بشید، باقیش کاغذ بازیه.
من بعد از اطلاعیه آزمون عملی دیگه دلیلی برای چک کردن سایت ندارم. امشب هم سر این عادت قدیمی چک کردم دوباره. اگر سئوالی پرسیدید و جواب ندادم عذر میخوام، چون احتمالا دیگه سر نمی زنم به این سایت. انشالله از سال دیگه در سایت دکتری. امیدوارم شما و همه بچه های پرتلاش و با انگیزه موفق باشید.

haniyeh
مهر ۲, ۱۳۹۹ ۱۱:۱۳ ق٫ظ
پاسخ به  مانی

ممنونم خیلی ممنون که همیشه پاسخگو هستین .انشالله

Haniyeh
مهر ۱, ۱۳۹۹ ۲:۳۲ ب٫ظ

برای همه ی دوستانی که آزمون عملی دارن آرزوی موفقیت میکنم .شاد و سربلند باشید 😍🌸✌️✌️

Tar
مهر ۱, ۱۳۹۹ ۲:۳۰ ب٫ظ

دوستان نتایج نهایی ارشد هفته اخر مهر میاد احتمالا .

محمد
مهر ۱, ۱۳۹۹ ۲:۵۳ ب٫ظ
پاسخ به  Tar

از بیستم به بعد

صبا
مهر ۱, ۱۳۹۹ ۸:۰۸ ق٫ظ

بچه ها، نتایج نهایی ما که آزمون عملی نداریم کِی میاد؟ چقدر بعد از آزمون‌های عملی؟

مانی
مهر ۱, ۱۳۹۹ ۸:۳۹ ق٫ظ
پاسخ به  صبا

اوایل آبان میاد. حداقل دو هفته برای داوری و بقیه کارا وقت لازمه. آخرین ازمون عملی هم ۱۶ مهر هست.

Gh
مهر ۱, ۱۳۹۹ ۹:۱۳ ق٫ظ
پاسخ به  مانی

اوایل ابان زده ترم شرو میشه برای ورودی های جدید

مانی
مهر ۱, ۱۳۹۹ ۱۰:۴۰ ق٫ظ
پاسخ به  Gh

ثبت نام مجازیه و بین اعلام نتایج و شروع ترم نهایتا ۵ تا ۶ روز فاصله باشه.

Gh
مهر ۱, ۱۳۹۹ ۱۱:۱۵ ق٫ظ
پاسخ به  مانی

تو تقویم دانشگاه ما برای وروی های جدید یکم رو در نظر گرفته

داوطلب کارشناسی ارشد هنر - حمید
مهر ۱, ۱۳۹۹ ۸:۵۲ ق٫ظ
پاسخ به  صبا

همه نتایج نهایی کارشناسی ارشد سال ۱۳۹۹ پایان مهرماه احتمالا اعلام خواهد شد.

Gh
مهر ۱, ۱۳۹۹ ۹:۱۳ ق٫ظ

بله فکر میکنم این درست تره

محمد
مهر ۱, ۱۳۹۹ ۲:۵۴ ب٫ظ
پاسخ به  صبا

شاید مال ما زودتر بیاد مثلا تا قبل بیستم شاید

Haniyeh
مهر ۱, ۱۳۹۹ ۰:۰۷ ق٫ظ

رشته پژوهش هنر آزمون عملیش چطوریه ؟

مانی
مهر ۱, ۱۳۹۹ ۲:۲۷ ق٫ظ
پاسخ به  Haniyeh

تا اونجایی که من میدونم پژوهش هنر عملی نداره. البته مطمئن نیستم.

Haniyeh
مهر ۱, ۱۳۹۹ ۲:۳۱ ب٫ظ
پاسخ به  مانی

همینطوری پرسیدم 😊چون جالب بود برام😍
ممنون آقا مانی بابت پاسخگویتون 🌺🌹

نگین
مهر ۱, ۱۳۹۹ ۶:۳۲ ق٫ظ
پاسخ به  Haniyeh

نمیدونم ولی ما معماری ها ۴ تا آزمون توی سه روز مختلف داریم! حالا ما که ساکن جنوب کشوریم و ۲۹۰۰ کیلومتر با تهران فاصله داریم باسد بریم تهران!! آخه من دختر با این وضعیت کرونا چطور چهار روز توی تهران ساکن شم؟ به هزینه هامون فکر کردید؟ بلیط رفت و برگشت ۲ میلیون ، هتل برای چهار شب ۴ میلیون، هزینه های جانبی ۴ میلیون! یعنی باید هر داوطلب معماری که از شهر دور میاد ۱۰ میلیون هزینه کنه!!

مه رو
مهر ۱, ۱۳۹۹ ۱۰:۲۶ ق٫ظ
پاسخ به  نگین

عزیزم هزینه هتل که شبی یک‌میلیون نیست.روزانه هم روزی یک‌میلیون خرجتون نمیشه قطعا.ولی دانشگاه خوابگاه نمیده به داوطلبین؟!

محمد
مهر ۱, ۱۳۹۹ ۲:۵۷ ب٫ظ
پاسخ به  نگین

دو میلیون رفت و برگشت با هوایپما هم نمیشه گرون میگیری با اتوبوس وی ای پی برو یا قطاره کوپه یه تخته بگیر هتل متوسط با این وضع کرونا با سه وعده خرج شبی سیصد یا نهایتش چهارصد

مانی
مهر ۱, ۱۳۹۹ ۵:۰۴ ب٫ظ
پاسخ به  محمد

حق با شماست. الان هتل پنج ستاره هست تو تهران شبی داره ۵۰۰ تومن میگیره. لازم نیست ادم بره گرون ترین هتل. ضمنا کل آزمون های معماری از چهارشنبه تا جمعه یعنی تو سه روز هست.

فرزانه
مهر ۱, ۱۳۹۹ ۶:۴۲ ق٫ظ
پاسخ به  Haniyeh

پژوهش عملی نداره عزیزم

Haniyeh
مهر ۱, ۱۳۹۹ ۰:۰۳ ق٫ظ

وای چه قشنگه آزمون موسیقی و نمایشنامه‌

نگین
مهر ۱, ۱۳۹۹ ۶:۲۸ ق٫ظ
پاسخ به  Haniyeh

وای آره 💦😍