پارسه
نوگام
مدرسان شریف
عالم زاده

پذیرش بدون کنکور کارشناسی ارشد ۹۹ در برخی رشته ها

سخنگوی سازمان سنجش آموزش کشور گفت: با تصویب ستاد ملی مدیریت کرونا، در برخی رشته های کارشناسی ارشد پذیرش داوطلبان براساس سوابق تحصیلی و بدون کنکور انجام خواهد شد.

میترسی از اخبار کنکور ارشد جدا بمونی؟ ما همه اخبار رو بهت میگیم! کافیه عضو کانال تلگرام کارشناسی ارشد بشی … و یا وارد پیج اینستاگرام مسترتست بشی …

فاطمه زرین آمیزی سخنگوی سازمان سنجش آموزش کشور در گفت وگو با خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس از مصوبه جدید ستاد ملی مدیریت کرونا درباره پذیرش دانشجو در مقطع کارشناسی ارشد در دانشگاه های سراسر کشور خبر داد.

وی گفت: با مصوبه این ستاد، در برخی رشته های کارشناسی ارشد پذیرش داوطلبان براساس سوابق تحصیلی و بدون کنکور انجام خواهد شد.

سخنگوی سازمان سنجش آموزش کشور گفت: این رشته ها شامل رشته محل هایی است که داوطلبان آنها بسیار کمتر از ظرفیت اعلامی است و به تعبیری ظرفیت رشته خالی مانده است و متقاضیان می توانند بدون آزمون و بر اساس سوابق تحصیلی در آنها پذیرفته شوند.

زرین آمیزی تصریح کرد: این مصوبه جدید است و به تازگی به اطلاع سازمان سنجش آموزش کشور رسیده است و قرار است برای کنکور امسال اجرایی شود.

وی در پاسخ به جزئیات این پذیرش از جمله رشته ها، ظرفیت پذیرش و دانشگاه های پذیرنده، گفت: پس از اعلام نتایج کنکور کارشناسی ارشد امسال وضعیت مشخص می شود و سازمان سنجش آموزش کشور در این باره اطلاعیه می دهد.

ثبت‌نام کنید
مطلعم کن

۷۱ نظرات
جدیدترین
قدیمی‌ترین
Inline Feedbacks
مشاهده همه نظرات
محمد
مهر ۱۶, ۱۳۹۹ ۲:۱۹ ب٫ظ

سلام به نظرتون چه ماهی اعلام میشه من چون باید سربازی برم عجله دارم که اگه اکی شه نرم

Fatima
مهر ۲, ۱۳۹۹ ۲:۲۱ ب٫ظ

سلام . ازکجاباید بفهمیم چه رشته هایی و چه دانشگاه هایی؟؟ من معدل ۱۸ و ۲۷ صدمه . هفت ترمم بالای ۱۸ بوده

...
شهریور ۳۱, ۱۳۹۹ ۰:۲۹ ق٫ظ

ببخشید دوستان ی سوالی داشت بی ربط ب این موضوعه ولی اگ کسی میدونه ممنون میشم راهنمایی بفریماید
میخساتم بدونم سهمیه استعداد درخشان مازاد بر ظرفیته ؟

مانی
شهریور ۳۱, ۱۳۹۹ ۱:۰۷ ق٫ظ
پاسخ به  ...

بله. نهایتا هر دانشگاه به اندازه ۱۰ درصد ظرفیت پذیرش از طریق کنکور میتونه مازاد بر ظرفیت استعداد درخشان بگیره. یعنی به ازای ۱۰ نفر با کنکور یک استعداد درخشان. اما بعضی دانشگاه ها گاهی قانونش رو رعایت نمی کنن و بیشتر میگیرن، البته نهایتا یکی، دو نفر.

سارا.ر
شهریور ۳۰, ۱۳۹۹ ۶:۵۴ ب٫ظ

کاملا موافقم .👏👏👏👏

مجید
شهریور ۳۰, ۱۳۹۹ ۹:۲۸ ق٫ظ

باتخریب همدیگه نه نظام آموزشی درست میشه نه رو جمعیت کشور تاثیری داره.اینکه دانشگاه برتر تحصیل کنی جای هیچ شک و شبه ای نیست .اما تو ایران خیلی از رشته ها صرفا جهت گذران وقت به وجود اومده.میدونم خیلیا جبهه میگیرن اشکال نداره .اما واقعیت همینه.۴ تا اصل اساسی برای کار .۱ پارتی ۲رشته مناسب۳دانشگاه مناسب۴***سابقه کار***….تحصیل تو هر رشته ای ولو دانشگاه تاپ هیچ تضمینی برای موفقیت نیست.

Gh
شهریور ۳۰, ۱۳۹۹ ۱۰:۰۱ ق٫ظ
پاسخ به  مجید

کاملا درسته

مه رو
شهریور ۳۰, ۱۳۹۹ ۱۰:۲۶ ق٫ظ
پاسخ به  مجید

اصولا رشته های نا کارامد هم تو دانشگاه های خوب نیستن.چون حساسیتی که دانشگاه تهران رو هیئت علمیش داره موجب میشه هر رشته ای رو نداره چون رشته ی بد هیئت علمی قوی نداره

Gh
شهریور ۳۰, ۱۳۹۹ ۱۲:۰۱ ب٫ظ
پاسخ به  مه رو

حالا نه صرفا رشته بد یا ناکارامد
مثلا رشته خود من از نظر کاری زیاد تنوع نداره و میشه گف کارخاصی هم براش نیس
ولی خوب تو دانشگاه تهران برای همین رشته من هیعت علمی قوی داره

مه رو
شهریور ۳۰, ۱۳۹۹ ۱۲:۴۲ ب٫ظ
پاسخ به  Gh

خب یه رشته هایی مثل ادبیات یا کلا علوم انسانی بازه ی کاری قوی ندارن.اما نمیشه گفت برای وقت پر کردن هستن.خیلی هم‌خوبن ولی متاسفانه بسترشون در کشور ما فراهم نشده.

Gh
شهریور ۳۰, ۱۳۹۹ ۲:۰۱ ب٫ظ
پاسخ به  مه رو

درسته

Haniyeh
شهریور ۲۹, ۱۳۹۹ ۸:۳۶ ب٫ظ

به مانی
آقا مانی عزیز تبریک عرض میکنم 😊که رتبه برتر شدین واقعا از صمیم قلب خوشحال شدم ایشالا به شادی و موفقیت روز افزونتون.انشالله اومدین دانشگاه تهران یه شیرینی هم به ما بدین 😊🌺

مانی
شهریور ۲۹, ۱۳۹۹ ۱۰:۱۷ ب٫ظ
پاسخ به  Haniyeh

ممنون لطف دارید شما. انشالله.

مانی
شهریور ۲۹, ۱۳۹۹ ۲:۵۶ ب٫ظ

کسایی که اینقدر نگران مافیای کنکور هستن باید بدونن اگر کسی خودش نره تو این موسسه ها ثبت نام کنه هیچ مافیای کنکوری به زور نمیاد پول ازش بگیره ثبت نامش کنه کلاس. خود من بدون هیچ کلاس و ازمونی رتبه تک رقمی ازمون ارشد شدم. وقتی داوطلبا حاضر نیستن بیشتر تلاش کنن و صرفا دنبال راه میونبرن خوب معلومه که باید پول بیشتری هم بدن. الان دیگه تو همه رشته ها ولو کنکور تجربی سراسری که این همه متقاضی داره منابع کاملا مشخصه. و اگر کسی واقعا عرضه درس خوندن داشته باشه فقط با تلاش و سعی خودش میتونه نتیجه بگیره مخصوصا با وجود فضای مجازی که حتی تکنیک های تست زنی و … هم الان در دسترس همه هست. اگر کسی خودش حال تلاش کردن نداره و با تنبلی داره این مافیای کنکور رو چاق تر میکنه تقصیر خودشه و راهش حذف کنکور نیست. چون اون مافیای کنکور مطمئنا از جایگزین کنکور برای کسب درامد استفاده میکنه و براش فرق نمیکنه اسمش چی باشه ، کنکور، آزمون، معدل، مصاحبه، سوابق تحصیلی یا هر چیز دیگه. چون متاسفانه همیشه آدم های تنبلی هستن که حاضر نیستن به تلاش خودشون متکی باشن.

مانی
شهریور ۲۹, ۱۳۹۹ ۲:۴۴ ب٫ظ

دوست عزیز هیچ متوجه هستی چه دعایی داری میکنی. وقتی جمعیت کم و کمتر بشه خود به خود همه چیز داغون میشه. اساسا اقتصاد یکی از مهم ترین مولفه هاش جمعیت و نیروی کاره و ظرفیت دانشگاه هیچ ربطی به تعداد حمعیت نداره.اصولیش اینه که وقتی جمعیت کم بشه ظرفیت های دانشگاهی هم باید به شدت کم بشن چون مشاغل مورد نیاز جمعیت کمتر خیلی کمتر میشه. اتفاقا الان اوضاع زاداوری ایران به همین صورت پیش بره دچار بحران خواهیم شد و هر چه زودتر باید سیاست های کنترل جمعیت تغییر کنه و به سمت فرزندآوری بیشتر پیش بریم چون رشد جمعیت داره منفی میشه و اینطوری پیش بریم بیچاره ایم، تبدیل میشیم به یک جمعیت پیر صرفا مصرف کننده. ضمنا مافیای کنکور به قول شما به نفعشه که کنکور حذف بشه چون تازه جای پارتی بازی و سلیقه گرایی باز میشه و اونوقت به جای یه بار پول دادن برای کلاس و ازمون باید بابت امتحان کتبی هر دانشگاه یه مدل هزینه کنی چون روش هر دانشگاه واسه ازمون گرفتن یه جوره. مطمئن باش دانشگاه ها و رشته های درست و حسابی هیچوقت بدون ازمون پذیرش کلی نمیکنن کسی رو ولو اینکه معدل طرف ۲۰ باشه از بهترین دانشگاه… ادامه نظر»

Gh
شهریور ۲۹, ۱۳۹۹ ۵:۲۸ ب٫ظ
پاسخ به  مانی

عزیزم افزایش جمعیت ک هنر نیس
مهم اینه بشه اشتغال و اموزش و رفاه براشون فراهم شه ک دیگ همچین چیزایی بعید ب نظر میاد

مانی
شهریور ۲۹, ۱۳۹۹ ۶:۲۲ ب٫ظ
پاسخ به  Gh

به هر حال همه جای دنیا طبق معیارهای علمی جمعیت یک جوان یک جامعه ثروت حساب میشه. چون یه سری کارا اصولی انجام نمیشه، ما نمی تونیم بر خلاف همه اصول جمعیت شناسی حرف بزنیم. مطمئن باشید جمعیت کشور یه جمعیت پیر باشه اوضاع از این هم به مراتب بدتر میشه. راه حل اشتغال و آموزش کاهش جمعیت نیست. برای هر کاری باید راه حل خودش رو پیشنهاد داد نه اینکه صورت مسئله رو پاک کرد.

Gh
شهریور ۲۹, ۱۳۹۹ ۷:۱۵ ب٫ظ
پاسخ به  مانی

درسته
همین امسال ظرفیتای ارشدو کم کردن
دکترا هم حتما بوده
هیچ امکاناتی برا جوونا وجود نداره
چ قد فارغ التحصیلای بیکار
ولی در کل باهاتون موافقما درست میگید
کاش امکانات اموزشی اشتغالی و … متناسب با جمعیت باشه

Gh
شهریور ۳۰, ۱۳۹۹ ۱۰:۰۰ ق٫ظ
پاسخ به  Gh

🙏🏻🙏🏻

مانی
شهریور ۳۱, ۱۳۹۹ ۰:۲۱ ق٫ظ
پاسخ به  Gh

همه کشورای توسعه یافته همه زورشون رو میزنن که جمعیتشون رو زیاد کنن. هزار جور سیاست تشویقی برای فرزند آوری دارن. هزار جور امکانات در نظر میگیرن از جمله افزایش دستمزد، مرخصی یکساله تا حتی سه ساله بعد از زایمان و… تا جمعیت جوانشون رو زیاد کنن. همین الان داشتن فرزند برای گرفتن اقامت خیلی از کشورهای پیشرفته امتیاز داره چون دنبال جمعیت جوان همه جای دنیا یه ثروت عظیمه خیلی مهم تر از نفت و معادن و .. اگر جمعیت های کشورهای پیشرفته منفیه به تحلیل جمعیت شناسای خودشون مال تاثیرات منفی مدرنیته هست که هنوز جامعه تحت تاثیرش هست و با سیاست های اصلاحی دارن به سمت رشد جمعیت مثبت پیش میرن. اما از اونجایی که یه عده بیسواد تو این مملکت طبق معمول از دنیا عقب هستن، تازه چند سال داره میان میگن باید سیاست های جمعیتی تغییر و به سمت رشد منفی نریم. در حالی که کشورهای اروپایی الان ۳۰ چهل ساله که دنبال افزایش جمعیت هستن.

شیما
شهریور ۲۹, ۱۳۹۹ ۸:۵۹ ق٫ظ

سلام رشته حقوقم برای ارشد بدون آزمون ممکنه باشه ؟؟ یا آبخیزداری و بیمه و کشاورزی و… ست باز؟؟؟

مانی
شهریور ۲۸, ۱۳۹۹ ۷:۳۲ ب٫ظ

فعلا که پیش نیاز اکثر کارای درست و حسابی تو این مملکت، مدرک همون دانشگاه های تهران و برنده و اگر مدرک دانشگاه برند نداشته باشی اصلا بهت فرصت مصلحبه نمیدن چه برسه به کار کردن. پس ما دلمون رو به مدرک دانشگاه تهران خوش میکنیم، بعضی ها هم دلشون رو به حذف کنکور برای رشته ها و دانشگاه های کم طرفداری که معمولا آینده شغلی هم براشون وجود نداره و کلا درس خوندن توشون برای گذروندن وقت خوبه، خوش کنن. به امید موفقیت همه آدمای پرتلاش و با استعداد و با انگیزه.

محمدرضا
شهریور ۲۸, ۱۳۹۹ ۲:۰۰ ب٫ظ

این جوابا وزارت علوم پس کی مییییییاد؟؟؟؟؟؟

مه رو
شهریور ۲۸, ۱۳۹۹ ۳:۴۹ ب٫ظ
پاسخ به  محمدرضا

صبر‌کنید مصاحبه ها انجام بشه بعد.این همه عجله برای چیه

Haniyeh
شهریور ۲۸, ۱۳۹۹ ۱۱:۵۱ ق٫ظ

به مانی :
درود بر شما آقا مانی عزیز ،😊 حق با شماست دقیقا همینه ،توضیحاتتون واقعا جامع و کامل هستند 👌انشاالله که هر کس به آنچه که لیاقتشو داره برسه .دانشگاه های برتر فقط از آن کسانی باید باشه که براش شبانه روز زحمت میکشن و هدف دارند

رضا سوسنگرد
شهریور ۲۸, ۱۳۹۹ ۱۲:۵۳ ب٫ظ
پاسخ به  Haniyeh

فعلا که از امسال استارت حذف کنکور زده شد به امید حذف و اجرای عدالت آموزشی برای همه

مه رو
شهریور ۲۸, ۱۳۹۹ ۳:۵۴ ب٫ظ
پاسخ به  رضا سوسنگرد

بله دقیقا مثل لیسانس که سالهاست شریف و تهران اطلاعیه ثبت نام‌میدن و کنکور برای پیام‌نور و علمی کاربردی مونده 😂

رضا سوسنگرد
شهریور ۲۸, ۱۳۹۹ ۴:۲۵ ب٫ظ
پاسخ به  مه رو

فعلا که شصت در صد حذف شده در ثانی موقع استخدام کسی نمی پرسه پیام نور هستی یا صنعتی شریف باید آشنا و پارتی داشته باشی یا در آزمون استخدام مثل بقیه باید بخونی پس دل خودتو با برند صنعتی و تهران شاد نکن …

مه رو
شهریور ۲۸, ۱۳۹۹ ۸:۱۳ ب٫ظ
پاسخ به  رضا سوسنگرد

حالا اگر شما دانشگاه خوبی تحصیل نکردی قرار نیست برند دانشگاه رو زیر سوال ببری.اتفاقا برای استخدام بسیاااار‌ مهمه کجا درس خوندی اگر اهل رانت نباشه کسی

رضا سوسنگرد
شهریور ۲۸, ۱۳۹۹ ۱۱:۵۵ ب٫ظ
پاسخ به  مه رو

من کارشناسی و ارشدم چمران اهواز بودم لیسانس هم که بودم چمران اهواز رتبه سه کشوری و دانشکده ما رتبه دو کشوری بود … محض اطلاع شما

Al
شهریور ۲۹, ۱۳۹۹ ۰:۵۲ ق٫ظ
پاسخ به  رضا سوسنگرد

ببخشید محض کنجکاوی میپرسم
من این مدت خیلی تو سایت کامنتای شما رو دیدم و فهمیدم ک با حذف کنکور موافقید ولی الان برام سوال پیش اومد شما ک ارشد دارین دیگ چرا انقدر دنبال پذیرش با سوابق تحصیلی و امثالهم هستید!!!

رضا سوسنگرد
شهریور ۲۹, ۱۳۹۹ ۱۲:۰۳ ب٫ظ
پاسخ به  Al

دفاع نکردم و پایان نامه ام تکمیل نشد

Al
شهریور ۲۹, ۱۳۹۹ ۱:۳۶ ب٫ظ
پاسخ به  رضا سوسنگرد

ببشخید جسارت کردم
فقط کنجکاو بودم
قبلش فک میکردم داوطلب ارشدید

مه رو
شهریور ۲۹, ۱۳۹۹ ۰:۵۴ ق٫ظ
پاسخ به  رضا سوسنگرد

شما درست میگی.

سارا.ر
شهریور ۳۰, ۱۳۹۹ ۷:۱۴ ب٫ظ
پاسخ به  رضا سوسنگرد

افرین به شما.شاخه هر چه پربارتر سر به زیر تر

مه رو
شهریور ۲۸, ۱۳۹۹ ۸:۱۶ ب٫ظ
پاسخ به  رضا سوسنگرد

اون شصت درصدی هم که گفتید همون دانشگاهاست که برای بچه های دهه ی شصت مثل قارچ‌رویید الان خالی مونده

رضا سوسنگرد
شهریور ۲۸, ۱۳۹۹ ۴:۲۷ ب٫ظ
پاسخ به  مه رو

یکی از دوستان بنده دانشجوی دکتری تربیت مدرس تهرانه الآن مسئول آزمایشگاست و یکی دیگه دکتری همدان … اونی که همدان استاد شده و دومی فعلا باید تو ازمایشگاه بمونه امیداورم حرف بنده رو درک کردی

Haniyeh
شهریور ۲۹, ۱۳۹۹ ۰:۵۸ ق٫ظ
پاسخ به  رضا سوسنگرد

عدالت هیچ وقت اون طور که باید اجرا نمیشه چه با حذف کنکور چه بدون حذف کنکور

مانی
شهریور ۲۸, ۱۳۹۹ ۹:۲۸ ب٫ظ
پاسخ به  Haniyeh

ممنون از دعای خوبتون. امیدوارم موفق باشید و در مسیر پیشرفت های علمی و کاری مدنظرتون باشید.

Haniyeh
شهریور ۲۸, ۱۳۹۹ ۱۰:۱۷ ب٫ظ
پاسخ به  مانی

قربون شما انشاالله همچنین شما هم موفق باشین 😊🌺🌹

مانی
شهریور ۲۸, ۱۳۹۹ ۱۰:۲۳ ق٫ظ

به این دقت کنید که هر دانشگاه نهایتا یک سوم ظرفیت کارشناسی خودش، کارشناسی ارشد میگیره. بنابراین اگر کنکور حذف بشه که قطعا نمیشه، نهایتا کل ظرفیتش رو با معدل بالاهای خودش و دانشگاه های هم سطح و رده خودش میگیره. الان هم فقط رشته ها و دانشگاه های کم مخاطب که با آزمون ظرفیتشون خالی میمونه، بدون کنکور ارشد میگیرن. بنابراین کسی از پیام نور و آزاد و حتی سراسری شهرستان امیدی به قبولی سراسری تهران یا حتی سراسری شهرستان های برند نداشته باشه. مطمئنا پذیرش دست خود دانشگاه باشه معدل ۱۵ خودش رو از معدل ۲۰ دانشگاه های دیگه بهتر میدونه. مخصوصا دانشگاه های تهران. همین الان برای پذیرش دکتری که فقط ۳۰ درصد نمره دست دانشگاه هست، تا اونجایی که بشه سعی بر گرفتن دانشجوهای خودشون هست حتی به قیمت خالی موندن ظرفیت. تازه کنکور که حذف بشه مطمئنا دانشگاه های برند و پر طرفدار مثل تهران یا شریف خودشون یه آزمون تئوری داخلی برای ارشد یا دکتری برگزار میکنن و این یعنی تبدیل یه ازمون سراسری به یه ازمون دانشگاهی که خیلی راحت میشه هر اعمال نفوذی توش انجام داد. بنابراین بیخود خوشحالی نکنید. کسی که نمی تونه از پس این کنکور ارشد بر بیاد و… ادامه نظر»

رضا سوسنگرد
شهریور ۲۸, ۱۳۹۹ ۱۱:۱۹ ق٫ظ
پاسخ به  مانی

عجب … زمانی که استقبال داوطلبان از انتخاب رشته کم بشه چی؟

Samira
شهریور ۲۸, ۱۳۹۹ ۱:۱۲ ب٫ظ
پاسخ به  مانی

با تک تک حرفاتون موافقم احسنت.من خودم صرفا میام اینجا پیامای سوسنگردو بخونم بخندم.البته که به دعای گربه سیاه بارون نمیباره..خوشحالم که ازمنم گذشت واز این حاشیه هاراحت شدیم.

محسنی
شهریور ۲۷, ۱۳۹۹ ۱۰:۴۶ ب٫ظ

بنظرتون برای من که سال ۹۲ معدل کارشناسی ۱۶.۹۰ پیام نور حسابداری رو دارم ارشد حسابداری بدون آزمون راه داره؟؟

رضا سوسنگرد
شهریور ۲۷, ۱۳۹۹ ۱۱:۴۹ ب٫ظ
پاسخ به  محسنی

پیام نور کدام مرکز هستید؟ اگر شهرهای بزرگ همانند تهران و تبریز و غیره بله صد در صد و اگر شهرستانهای کوچک در حد روزانه شهرستانهایی کوچک امید هست

سارا.ر
شهریور ۳۱, ۱۳۹۹ ۲:۴۴ ق٫ظ
پاسخ به  رضا سوسنگرد

یعنی ما که تهرانیم باید معدل بالای شانزده برا پیام نور باشه؟؟که بتونیم ارشد شرکت کنیم؟

رضا سوسنگرد
شهریور ۳۱, ۱۳۹۹ ۵:۲۳ ب٫ظ
پاسخ به  سارا.ر

اصولا استقبال زیادی صورت نمیگیره مثل کنکور سراسری پس نگران نباشید ان شا الله که موفق شوید و در جایی که علاقه دارید تحصیل کنید مسلما تهران به درد همه که نمیخوره مثل من که جویای کار هستم و به تحصیل در اهواز بسنده هستم که از امور زندگیم عقب نیوفتم

سارا.ر
شهریور ۳۱, ۱۳۹۹ ۱۰:۵۱ ب٫ظ
پاسخ به  رضا سوسنگرد

تهران هم جای خوبی نیست شلوغ .خیلی جای خوبی هستید اتفاقا.فعلا در حال حاظر فکر تخصص هستم در رشته خودم برای کار مهم تر از استرس درس است ،تا خدا اگر خواست شرایط کرونا هم یک روز برطرف شه.ببخشید یعنی دانشگاه غیر انتفاعی هم کنکور برداشتن ارشد؟؟!واقعا اطلاعاتم کم هست که میپرسم.

محمدرضا
شهریور ۲۷, ۱۳۹۹ ۵:۴۲ ب٫ظ

پس این جوابا ارشدو کی میزنن؟؟؟میردم بقران از استرس

م-ر
شهریور ۲۷, ۱۳۹۹ ۴:۰۷ ب٫ظ

سلام،
من با معدل ١٣/۴۴ کارشناسی امیدی برای پذیرش ارشد بدون کنکور داشته باشم ؟؟؟

رضا سوسنگرد
شهریور ۲۷, ۱۳۹۹ ۶:۴۴ ب٫ظ
پاسخ به  م-ر

بله … توکلتون بر خدا باشه حتما جای خوب قبول خواهید شد

سارا.ر
شهریور ۳۱, ۱۳۹۹ ۲:۴۲ ق٫ظ
پاسخ به  رضا سوسنگرد

چطوری میشه اونوقت؟؟چه دانشگاهی؟رشته های قطعا سطح پایین تر.

علی
شهریور ۲۷, ۱۳۹۹ ۱:۳۴ ب٫ظ

من با معدل ۱۸ و ۴ترم رتبه الفی پیاپی یعنی برام فرجی میشه؟؟؟

رضا سوسنگرد
شهریور ۲۷, ۱۳۹۹ ۳:۱۸ ب٫ظ
پاسخ به  علی

صد در صد، شک نکن

Z
شهریور ۲۷, ۱۳۹۹ ۳:۱۸ ب٫ظ
پاسخ به  علی

بستگی داره رشتتون جز اون رشته هایی باشه ک اعلام میکنن

رضا سوسنگرد
شهریور ۲۷, ۱۳۹۹ ۱۲:۵۴ ب٫ظ

بسیار عالی و خوب … دست مسئولان محترم درد نکنه

Samira
شهریور ۲۷, ۱۳۹۹ ۱:۳۴ ب٫ظ
پاسخ به  رضا سوسنگرد

بابا گفته برخی رشته ها جناب سوسنگرد.ایین که هرسال تاحدودی بوده.چیز جدیدی نیست.

رضا سوسنگرد
شهریور ۲۷, ۱۳۹۹ ۳:۱۶ ب٫ظ
پاسخ به  Samira

مثل دوره کارشناسی سراسری و دوره کاردانی به کارشناسی میشه … سال به سال بر لیست رشته ها افزوده میشه و دیگه هر کی رشته دلخواه خودشو میره

Samira
شهریور ۲۷, ۱۳۹۹ ۶:۱۵ ب٫ظ
پاسخ به  رضا سوسنگرد

آرزو بر جوانان عیب نیست. این اتفاق شاید بیوفته ولی خداروشکر قسمت من و شما نمیشه. پس امروزو امسالو بچسب

رضا سوسنگرد
شهریور ۲۷, ۱۳۹۹ ۷:۵۹ ب٫ظ
پاسخ به  Samira

گفتن برا کنکور امساله 😄😄😄 و استارتش امسال شروع شده که امیدوارم کنکور برای همیشه حذف بشه

Samira
شهریور ۲۸, ۱۳۹۹ ۱۰:۳۲ ق٫ظ
پاسخ به  رضا سوسنگرد

باشه امیدوار باش.امید چیز خوبیه. :)

Z
شهریور ۲۷, ۱۳۹۹ ۸:۰۹ ب٫ظ
پاسخ به  رضا سوسنگرد

فکر نمیکنم همچین چیزی باش

رضا سوسنگرد
شهریور ۲۷, ۱۳۹۹ ۹:۳۳ ب٫ظ
پاسخ به  Z

فاطمه زرین آمیزی سخنگوی سازمان سنجش و آموزش کشور در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: پذیرش داوطلبان در برخی رشته‌های کارشناسی ارشد براساس سوابق تحصیلی و بدون کنکور انجام خواهد شد.

زرین آمیزی اظهار کرد: با مصوبه ستاد کرونا، در برخی رشته‌های کارشناسی ارشد پذیرش داوطلبان بدون کنکور انجام خواهد شد.

سخنگوی سازمان سنجش آموزش کشور درباره جزئیات این تصمیم گیری بیان کرد: پذیرش بدون کنکور در رشته‌هایی انجام خواهد شد که داوطلب آن‌ها بسیار کمتر از ظرفیت پذیرش در دانشگاه‌ها است.

مدیر کل روابط عمومی سازمان سنجش در ادامه با اشاره به اینکه ظرفیت برخی رشته‌های ارشد با پذیرش از طریق کنکور خالی می‌مانند اضافه کرد: متقاضیان می‌توانند بدون آزمون و بر اساس سوابق تحصیلی در این رشته‌ها پذیرفته شوند.زرین آمیزی تصریح کرد: این مصوبه جدید برای کنکور امسال اجرایی می‌شود؛ پس از اعلام نتایج نهایی کنکور کارشناسی ارشد ۱۳۹۹ و مشخص شدن وضعیت متقاضیان رشته ها، سازمان سنجش آموزش کشور جزئیات و ظرفیت را اعلام خواهد کرد.

Z
شهریور ۲۷, ۱۳۹۹ ۱۰:۰۷ ب٫ظ
پاسخ به  رضا سوسنگرد

اینو میخان بعد اینکه نتایج اعلام شد بگن
وقتی بعضی رشته های کم ظرفیت ک جای خالی دارن
وگرنه واس همه رشته ها نیست ک خودشون گفتن ((ظرفیت رشته خالی مانده ))

رضا سوسنگرد
شهریور ۲۷, ۱۳۹۹ ۱۱:۵۰ ب٫ظ
پاسخ به  Z

بله شرایط سوابق تحصیلی کنکور سراسر هم اینچنین بود و سپس بر لیست رشته ها افزوده شد هر ساب تعدادی رشته اضاف میشود …

Gh
شهریور ۲۷, ۱۳۹۹ ۱۱:۲۸ ق٫ظ

این ک بخان بعد اینکه نتایج نهایی انتخاب رشته اومد این کارو بکنن خیلی مسخرس

س
شهریور ۲۷, ۱۳۹۹ ۱:۴۰ ب٫ظ
پاسخ به  Gh

سلام فکر میکنم اینها مثل پذیرش بر اساس سوابق کنکور سراسری هستش و ربطی به تکمیل ظرفیت همیشگی نداره و اون تکمیل ظرفیت سر جاش هست. یعنی هر کدوم از این پذیرش ها روند خودش ره طی میکنه. پذیرش اصلی، تکمیل ظرفیت و پذیرش بر اساس سوابق. چیزی که در کنکور سراسری هم وجود داره.

Z
شهریور ۲۷, ۱۳۹۹ ۳:۲۰ ب٫ظ
پاسخ به  س

سلام
پس منظورشون ازین تیکه چیه
وی در پاسخ به جزئیات این پذیرش از جمله رشته ها، ظرفیت پذیرش و دانشگاه های پذیرنده، گفت: پس از اعلام نتایج کنکور کارشناسی ارشد امسال وضعیت مشخص می شود و سازمان سنجش آموزش کشور در این باره اطلاعیه می دهد.

امیرحسین عباسی
شهریور ۲۷, ۱۳۹۹ ۱۰:۲۵ ق٫ظ

سلام وقت بخیر.
خب این تکمیل ظرفیت بر اساس سوابق،زمانی اجرایی میشه ک بعد از اینکه نتایج انتخاب رشته دانشجویان امد هر چقدر ظرفیت خالی مونده باشه دیگر داوطلبان میتونن با سوابق به اون رشته ها برن درسته؟یا نه از همون اول سوابق تحصیلی حساب میشه؟

رضا سوسنگرد
شهریور ۲۷, ۱۳۹۹ ۳:۱۷ ب٫ظ

یه سری رشته ها و دانشگاه اصلا کسی نمیره و ظرفیتها خالی میمونن برا همین سوابق رو کار اومده

مهدی
شهریور ۲۷, ۱۳۹۹ ۱۰:۲۲ ق٫ظ

خب الان خیلی از دانشگاه های غیر انتفاعی و دانشگاه آزاد حتی تو رشته های خوب ارشد،صندلی هاشون پر نمیشه،و این یعنی اینکه عملا داره ارشد مثل کارشناسی حداقل تا ۶۰ درصد از طریق بررسی سوابق تحصیلی میشه..و مطمئنا برای سالهای بعد هم بهمین منوال پذیرش میشود.چون نقشه جامع علمی کشور برای سال ۱۴۰۰ هم بر همین روش پذیرش تاکید داره.