ابلاغیه جدید وزارت علوم در خصوص پذیرش بدون آزمون کارشناسی ارشد

متقاضیان پذیرش بدون آزمون دوره کارشناسی ارشد مهر ماه سال جاری که نتوانسته اند تحصیل خود در نیمسال هشتم را به پایان برسانند، باید واحدهای باقیمانده خود را تا پایان نیمسال اول سال تحصیلی ۱۳۹۹-۱۴۰۰ بگذرانند و در نیمسال بهمن ۹۹ در صورت احراز شرایط از تسهیلات مصوب بهره مند شوند.

میترسی از اخبار کنکور ارشد جدا بمونی؟ ما همه اخبار رو بهت میگیم! کافیه عضو کانال تلگرام کارشناسی ارشد بشی … و یا وارد پیج اینستاگرام مسترتست بشی …

به گزارش مسترتست، ابلاغیه جدید وزارت علوم با توجه به مشکلات ناشی از همه گیری بیماری کووید – ۱۹ در خصوص پذیرش بدون آزمون دانشجویان ممتاز در دوره کارشناسی ارشد به شرح زیر است:

معاونان محترم آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه ها و مؤسسه های آموزش عالی با سلام و احترام؛ با توجه به استعلام های مکرر دانشگاه ها در خصوص آیین نامه «پذیرش بدون آزمون استعدادهای درخشان در دوره تحصیلی کارشناسی ارشد» موارد تکمیلی مرتبط با پذیرش بدون آزمون متقاضیان استعدادهای درخشان در دوره های تحصیلی کارشناسی ارشد به شرح زیر اعلام می شود:

۱- براساس بند ۱ بخش «الف» ماده ۲ آیین نامه، گذراندن حداقل سه چهارم واحدهای درسی تا پایان نیمسال ششم الزامی است. در صورت نیاز واحدهای گذرانده شده در بازه تابستان متصل به نیمسال ششم در حدنصاب سه چهارم واحدها قابل محاسبه است. روشن است اطلاع رسانی به موقع موضوع به دانشجویان بر عهده دانشگاه می باشد.

۲- بر اساس ماده ۷ آیین نامه، دانش آموختگان برخی دوره های تحصیلی، مشمول استفاده از تسهیلات نمی باشند. بنابراین دانشگاه ها مجاز به صدور گواهی مبنی بر احراز شرایط آیین نامه برای بهره مندی دانش آموختگان یاد شده در ماده ۷ از تسهیلات مربوط نیستند. در صورت صدور گواهی و پذیرش افراد، مسئولیت مشکلات احتمالی بر عهده دانشگاه است.

٣- بر اساس ماده ۹ آیین نامه، دانشگاه موظف است فراخوان پذیرش خود را در نیمه اول آبان ماه هر سال اعلام کند و نتیجه پذیرش اولیه را تا پایان دی ماه به متقاضیان اطلاع دهد. با توجه به وضعیت کنونی و مشکلات ناشی از همه گیری بیماری کووید -۱۹ و تأخیرهای رخ داده در برگزاری آزمون تحصیلات تکمیلی، دانشگاه مجاز است فراخوان پذیرش برای سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۰ را در نیمه اول آذر ماه سال جاری اعلام کند و نتیجه پذیرش اولیه را تا پایان بهمن ماه ۱۳۹۹ به متقاضیان اطلاع دهد.

۴- متقاضیان پذیرش بدون آزمون دوره کارشناسی ارشد مهر ماه سال جاری که نتوانسته اند تحصیل خود در نیمسال هشتم را به پایان برسانند باید واحدهای باقیمانده خود را تا پایان نیمسال اول سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۳۹۹ بگذرانند و در نیمسال دوم سال جاری (بهمن ۹۹)، در صورت احراز شرایط از تسهیلات مصوب بهره مند شوند. روشن است پذیرش دانشجویان یادشده در کد محل های تحصیل که پذیرش با آزمون آنها در نیمسال اول سال تحصیلی جاری (مهر ۹۹) است، در قالب ظرفیت پذیرش بدون آزمون همان کد محل های تحصیل و بدون افزایش ظرفیت در بهمن ماه ۹۹ انجام می شود.

ثبت‌نام کنید
مطلعم کن

۱۱ نظرات
جدیدترین
قدیمی‌ترین
Inline Feedbacks
مشاهده همه نظرات
Mehrad
مهر ۲۹, ۱۳۹۹ ۰:۲۱ ق٫ظ

جواب کی میاد؟

Mehrad
مهر ۲۹, ۱۳۹۹ ۰:۲۱ ق٫ظ

جواب کی میاد؟

مینا
مهر ۲۸, ۱۳۹۹ ۱۲:۱۷ ب٫ظ

سلام میشه بفرمایید جواب ارشد بدون آزمون روانشناسی کی میاد؟

عاطفه
آبان ۵, ۱۳۹۹ ۸:۳۸ ب٫ظ
پاسخ به  مینا

ببخشید نتایج در سایت خود دانشگاه ازاد اعلام میشه؟ از تاریخ اعلامش خبر ندارید؟؟

الهه
مهر ۲۷, ۱۳۹۹ ۷:۲۹ ب٫ظ

این مربوط ب ورودیای ۹۵ هست ؟ و اینکه فقط افرادی که ۹ ترمه شدن این شرایطو دارن؟؟؟

🤢🤢
مهر ۲۷, ۱۳۹۹ ۵:۳۱ ب٫ظ

جواب ما که آزمون دادیمو انتخاب رشته کردیم رو بدن، نمیخواد برای استعداد درخشان نسخه بپیچن😒یه دورم باید اون طفلیا رو علاف خودشون کنند

بید مشک
مهر ۲۷, ۱۳۹۹ ۱۲:۰۹ ب٫ظ

خب اینکه همون تبصره های سهمیه استعداد درخشان هست! بدون هیچ تغییری تنها با بازی با کلمات. نصفی از دانشجویان کارشناسی به علت همین قانون ۳/۴ واحد پاس شده در نیمسال ششم ضربه خوردند و نتوانستند سهمیه بگیرند. خوشحال می شم در آینده نزدیک از این قانون رو حذف یا در تغییر آن تجدید نظر کنند.

Shi
مهر ۲۷, ۱۳۹۹ ۱:۳۷ ب٫ظ
پاسخ به  بید مشک

منم یکی از هموناییم ک فرمودید
شاگرد دوم شدم با معدل ۱۸
باید تا ترم ۶ ، ۱۰۸ واحد پاس میکردم ولی مال من ۱۰۶ تا بود یعنی دو تا واحد کم داشتم خیلی ضربه خوردم سر این ینی همش دو واحد کم داشتم
شاگرد اولمون هم مشکلش همین بود
البته نقص از اموزش بود ک واحد کم اراعه میداد
حقمون رو خوردن
امیدوارم اصلاح شه این قانون

ااا
آبان ۴, ۱۳۹۹ ۷:۴۴ ب٫ظ
پاسخ به  Shi

ارائه صحیح می باشد متاسفم برای شما. املا غلط با معدل ۱۸

غزال
مهر ۲۶, ۱۳۹۹ ۱۱:۴۰ ب٫ظ

سلام
چرا دانش آموختگان دانشگاه پیام نور مجاز به ثبت نام در این فراخوان ها نیستن؟؟؟ با بهترین معدل. این دانشجو ها چه گناهی دارن که نمیتونن برای ارشد دانشگاه دولتی ثبت نام کنن ؟؟ حداقل تبصره ای راه حلی ارائه بدین ممنون میشم

Haniyeh
مهر ۲۶, ۱۳۹۹ ۱۰:۳۲ ب٫ظ

الان پس تکلیف نتایج بدون آزمون چی میشه هنوز برخی از دانشگاه ها از جمله شهید بهشتی هنوز اعلام نکردن. تا کی باید صبر کنیم؟؟