امکان پذیر نبودن حذف کنکور کارشناسی ارشد

قائم مقام ستاد علم و فناوری شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: کنکور کارشناسی ارشد و دکتری به هیچ وجه حذف نخواهد شد، اما نحوه پذیرش دانشجو در این دو مقطع را هم قبول نداریم.

میترسی از اخبار کنکور ارشد جدا بمونی؟ ما همه اخبار رو بهت میگیم! کافیه عضو کانال تلگرام کارشناسی ارشد بشی … و یا وارد پیج اینستاگرام مسترتست بشی …

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، منصور کبگانیان، دبیر ستاد نقشه جامع علمی کشور و قائم مقام ستاد علم و فناوری شورای عالی انقلاب فرهنگی درباره مشکلات پذیرش دانشجوی کارشناسی ارشد و دکتری تخصصی از طریق کنکور و زمان رفع این نواقص و چگونگی آن گفت: کنکور کارشناسی ارشد و دکتری در کشور به هیچ وجه حذف نخواهد شد، اما نحوه پذیرش دانشجو در این دو مقطع را هم اصلا قبول نداریم. وضع موجود هم اشکالات زیادی دارد که باید اصلاح شود.

حذف کنکور کارشناسی ارشد

او افزود: دانشگاه‌ها مخصوصا دانشگاه‌های مطرح و مادر کشور به شیوه پذیرش دانشجو در مقطع تحصیلات تکمیلی مخصوصا دکتری تخصصی انتقادات جدی دارند. برخی معتقدند سطح دانشجویان دکتری وارد شده به دانشگاه از طریق کنکور پایین است و این دانشجویان صلاحیت‌های لازم را ندارند.

دبیر ستاد نقشه جامع علمی کشور ادامه داد: این انتقادات باعث شد که یک اصلاحیه جزئی برای کنکور دکتری ۱۴۰۰ اعمال شود. به این صورت که یک حد نصاب برای پذیرش دانشجوی مقطع دکتری گذاشته شد و دانشگاه‌ها در تعیین این حد نصاب اختیار داشته باشند.

کبگانیان بیان کرد: به طور کلی اصلاح رویه کنکور کارشناسی ارشد و دکتری در دستور کار ستاد نقشه جامع علمی کشور است و در انجام این اصلاحات کاملا جدی هستیم. دانشگاه‌ها نارضایتی زیادی و مشکلات زیادی با این شیوه دارند که باید حل شود.

قائم مقام ستاد علم و فناوری شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: برای کنکور دکتری تخصصی ناپیوسته سال ۱۴۰۰ که دفترچه‌ها باید چاپ و در اختیار داوطلبان قرار می‌گرفت مصوبه حداقلی را تصویب کردیم.

او تصریح کرد: مقرر شده تا طرحی به نام طرح جامع ساماندهی کنکور تحصیلات تکمیلی از وزارت علوم به شورای عالی انقلاب فرهنگی پیرو رفع مشکلات برگزاری کنکور کارشناسی ارشد و دکتری تخصصی ارسال شود.

ثبت‌نام کنید
مطلعم کن

۷ نظرات
جدیدترین
قدیمی‌ترین
Inline Feedbacks
مشاهده همه نظرات
هستی
آبان ۲۲, ۱۳۹۹ ۶:۵۷ ب٫ظ

سلام:برای کسی که ارشد قبول شده نه در شهر خودش ایا تکمیل ظرفیت وجود داره؟

دامپزشکی
آبان ۲۱, ۱۳۹۹ ۹:۵۶ ب٫ظ

تکمیل ظرفیت امسال رو بدین، بعد ھرکار میخوایین بکنین

k
آبان ۲۱, ۱۳۹۹ ۹:۲۴ ب٫ظ

در مورد تکمیل ظرفیت خبری نشد

zadok
آبان ۲۱, ۱۳۹۹ ۹:۰۴ ب٫ظ

نه اینکه اساتید از قله معرفت آمده‌اند؟! دوره کارشناسی که بهترین دست‌پروده‌شان بشود شاگرد اول و کنکوری ارشد با رتبه بالا. ارشد هم کمی با مشارکت سعی می‌کنند رابطه افقی با دانشجو برقرار کنند و مثلا به کلاس جو علمی بدهند، درحالی که خودشان چندان تحقیق نکرده و نمی‌کنند. در مقطع دکترا هم که تعداد اساتید واقعی در این سطح انگشت‌شمار است. استاد دانشگاه تهران به من می‌گفت نخواستم ایران دکترا بخوانم که استاد نداریم! راست می‌گفت. حالا مشکل را پاس می‌دهند به ما؟

نازنین زهرا
آبان ۲۱, ۱۳۹۹ ۴:۱۲ ب٫ظ

البته که حذف کنکور ارشد و حتی کارشناسی امکان پذیر نیست
علی برکت اله کنکور حذف نخواهد شد 😊

....
آبان ۲۱, ۱۳۹۹ ۸:۵۸ ب٫ظ
پاسخ به  نازنین زهرا

درمورد کارشناسی که تاحالا اصلا صحبتش نبوده
فقط درباره تحصیلات تکمیلیه

mohammad
آبان ۲۱, ۱۳۹۹ ۲:۰۳ ب٫ظ

خخخخخخ. بله بله. شروع شد