نخبگان

پذیرش کارشناسی ارشد بدون کنکور ۱۴۰۰ دانشگاه حکیم سبزواری

شرایط و ضوابط پذیرش کارشناسی ارشد استعداد درخشان در سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۴۰۱ در دانشگاه حکیم سبزواری منتشر شد.

میترسی از اخبار کنکور ارشد جدا بمونی؟ ما همه اخبار رو بهت میگیم! کافیه عضو کانال تلگرام کارشناسی ارشد بشی … و یا وارد پیج اینستاگرام مسترتست بشی …

به گزارش مسترتست، دانشگاه حکیم سبزواری در راستای اجرای آیین نامه کارشناسی ارشد استعداد درخشان اقدام به پذیرش دانشجو از بین دانشجویان ممتاز سال آخر دوره­ ی کارشناسی دانشگاه­ های مشمول این فراخوان، در مقطع کارشناسی ارشد (در رشته های اعلام شده) بدون شرکت در آزمون سراسری، برای نیم سال اول سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۰ نموده است.زمان و شرایط ثبت نام کارشناسی ارشد بدون کنکور دانشگاه حکیم سبزواری

زمان ثبت نام ارشد بدون آزمون ۱۴۰۰

متقاضیان می بایست در خواست و مدارک خود را تا تاریخ ۱۳۹۹/۱۰/۰۵ در پایگاه اینترنتی دفتر استعدادهای درخشان دانشگاه حکیم سبزواری به نشانی: http://www.hsu.ac.ir/talent ثبت نمایند.

فرصت ثبت نام کارشناسی ارشد بدون کنکور دانشگاه حکیم سبزواری تا ۲۰ دی ماه تمدید شده است.

شرایط ثبت نام ارشد بدون کنکور دانشگاه حکیم سبزواری

کلیه دانشجویان و دانش آموختگان دوره کارشناسی پیوسته دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی کشور در صورتی که حائز شرایط ذیل باشند، می توانند با اخذ پذیرش از این دانشگاه و بدون شرکت در آزمون سراسری دوره تحصیلات تکمیلی، ‌در رشته های موجود در این دانشگاه ادامه تحصیل نمایند.

  • احراز حداقل یکی از شرایط مندرج در بندهای ۱ یا ۲ یا ۳ یا ۴ الزامی است:
  1. دانشجویان دوره کارشناسی پیوسته ورودی نیمسال اول و دوم سال تحصیلی ۹۷-۱۳۹۶ که تا پایان نیمسال ششم تحصیلی (و یا تابستان متصل به آن) با گذراندن حداقل سه چهارم (۳/۴) واحد های درسی به لحاظ میانگین کل جزء پانزده درصد برتر دانشجویان هم رشته و هم ورودی خود باشند

  2. دانشجویان دوره کارشناسی پیوسته ورودی ۱۳۹۷ که پس از گذراندن شش نیمسال تحصیلی فارغ التحصیل شده و به لحاظ میانگین کل در مقایسه با میانگین کل ۸ نیمسال دانشجویان هم رشته و  غیرهم ورودی خود، جزء ۱۵ درصد برتر دانشجویان  باشند.

    • فرم گواهی معدل و ریز نمرات برای متقاضیانی که در شش نیمسال فارغ التحصیل می شوند باید تا پایان نیمسال پنجم و در مقایسه با ورودی های سال قبل همان رشته تکمیل گردد و مجدداً در شهریور ماه و پس از فارغ التحصیلی این فرم را تا پایان نیمسال ششم و در مقایسه با میانگین کل ۸ نیمسال ورودی های سال گذشته همان رشته تکمیل و ارائه گردد.

  3. برگزیدگان رتبه های اول تا پانزدهم نهایی المپیادهای علمی دانشجویی کشور با ارایه معرفی نامه از دبیرخانه المپیاد

  4. چنانچه ۱۵ درصد برتر دانشجویان به دلیل انصراف و یا عدم تقاضا از تسهیلات مربوط استفاده نکردند و ظرفیت پذیرش در رشته ای تکمیل نشد دانشگاه می تواند از متقاضیان ۱۰ درصد بعدی (جزء ۲۵ درصد برتر) که صرفاً در مقطع کارشناسی در دانشگاه حکیم سبزواری تحصیل کرده باشند پذیرش نماید.

دیگر موارد مهم:

  • طبق مجوز وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، به دلیل شیوع کرونا برای دانشجویان کارشناسی ورودی ۱۳۹۶ که در نیمسال دوم ۹۸-۹۹ در حال گذاراندن نیمسال ششم بوده و در کارنامه حذف واحد داشته اند، با تایید دانشگاه مبدا شرط حداقل واحد گذرانده به میزانی که حذف واحد داشته اند و حداکثر تا ۴ واحد قابل کاهش می باشد. ضمناً میزان سه چهارم واحد به سمت پایین گرد و به عدد صحیح تبدیل شود

  • پذیرش در رشته تحصیلی مرتبط به تشخیص گروه آموزشی و تایید شورای آموزشی دانشگاه امکان پذیر است.

  • دانشجویان دوره کارشناسی که حداکثر در مدت هشت نیمسال تحصیلی (و نهایتاً ۱۴۰۰/۰۶/۳۱) دانش‌آموخته شوند می توانند در این فراخوان تقاضا دهند.

  • دانش آموختگان ورودی بهمن ۹۵ به شرط دانش آموختگی در ۸ نیمسال می توانند درخواست خود را ارائه نمایند.

  • تغییر رشته یا محل افراد پذیرفته شده بر اساس آیین نامه مجاز نیست.

  • دانشجویان مهمانی، انتقالی یا تغییر رشته باید در مجموع دانشگاه اول و دوم در ۸ نیمسال فارغ التحصیل شوند و تعیین رتبه با دانشجویان دانشگاهی انجام شود که دانشجو از آن دانشگاه مدرک دریافت نماید.

  • در خصوص دانشجویان تغییر رشته در صورت تایید معاونت آموزشی دانشگاه یک نیمسال به سنوات مجاز اضافه می گردد.

  • دانش آموختگان کارشناسی ناپیوسته ، دوره های مجازی ، فراگیر پیام نور ، پذیدفته شدگان با سوابق تحصیلی ، مدرک حوزوی معادل مشمول این آیین نامه نمی باشند.

مراحل و مدارک ثبت نام اینترنتی ارشد استعداد درخشان دانشگاه سبزوار:

  • ثبت درخواست صرفا در پایگاه اینترنتی دفتر استعدادهای درخشان به نشانی hsu.ac.ir/talent صورت می پذیرد.

  • دانلود و تکمیل فرم گواهی معدل، تعداد واحد گذرانده شده و رتبه تا پایان نیمسال ششم

     (دانشجویان دانشگاه حکیم سبزواری این فرم را  از طریق نامه رسمی آموزش دانشکده با امضای رئیس دانشکده به معاونت اموزشی دانشگاه حکیم سبزواری و دانشجویان دیگر دانشگاه ها نامه رسمی با سربرگ و مهر آن دانشگاه به معاونت اموزشی دانشگاه حکیم سبزواری ارسال نمایند)

  • اسکن صفحه نخست شناسنامه

  • اسکن کارت ملی

  • اسکن عکس(۴×۳) پرسنلی

  • اسکن ریز نمرات تا پایان نیمسال ششم

  • فیش واریزی به مبلغ ۷۰۰۰۰۰ ریال

رشته های دارای پذیرش کارشناسی ارشد بدون کنکور دانشگاه سبزوار

فهرست رشته/گرایش های دارای پذیرش کارشناسی ارشد بدون کنکور ۱۴۰۰ دانشگاه حکیم سبزواری از طریق لینک زیر قابل دریافت است:

ثبت‌نام کنید
مطلعم کن

۱ دیدگاه
جدیدترین
قدیمی‌ترین
Inline Feedbacks
مشاهده همه نظرات
سارا
دی ۱۵, ۱۳۹۹ ۱۱:۱۶ ق٫ظ

سلام میخواستم برای ارشد بدون کنکور دانشگاه حکیم سبزواری ثبت نام کنم ولی نمیدونم از کجا و تو چه سایتی انجام بدم..سازمان سنجش چیزی نشون نمیده