انتشار اطلاعیه پذیرش ارشد بدون کنکور ۱۴۰۰ دانشگاه سیستان و بلوچستان

جزئیات پذیرش دانشجوی کارشناسی ارشد بدون آزمون دانشگاه سیستان و بلوچستان از میان متقاضیان واجد شرایط دانشگاه های دولتی در سال ۱۴۰۰ اعلام شد.

میترسی از اخبار کنکور ارشد جدا بمونی؟ ما همه اخبار رو بهت میگیم! کافیه عضو کانال تلگرام کارشناسی ارشد بشی … و یا وارد پیج اینستاگرام مسترتست بشی …

به گزارش مسترتست، دانشگاه سیستان و بلوچستان در نظر دارد براساس “آیین نامه کارشناسی ارشد استعداد درخشان” اقدام به پذیرش دانشجوی کارشناسی ارشد برای سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۴۰۱ نماید. جزئیات اطلاعیه این دانشگاه به شرح زیر است:

شرایط ثبت نام ارشد بدون آزمون دانشگاه سیستان و بلوچستان

  • ارائه درخواست و دارا بودن حداقل شرایط به هیچ عنوان به معنی پذیرش نمی‌باشد.

  • پذیرش اولیه به منزله پذیرش قطعی نیست.

  • پذیرش نهایی منوط به تأیید سازمان سنجش آموزش کشور خواهد بود.

١. لیست اسامی دانشجویان دانشگاه سیستان و بلوچستان بر اساس اطلاعات موجود در سیستم گلستان و ضوابط اعلامی از طرف گروه‌های آموزشی تهیه شده و ممکن است بر اساس اعتراضات واصله بعدی تغییر کند. بنابراین چنانچه اعتراضی دارید مستقیماً به اطلاع گروه استعدادهای درخشان برسانید. از طرف دیگر مرتباً وب سایت دانشگاه را ملاحظه نموده تا در صورتی که اسم شما از لیست حذف شد فرصت اعتراض داشته باشید.زمان و شرایط ثبت نام کارشناسی ارشد بدون کنکور دانشگاه سیستان و بلوچستان

 تذکر: اسامی دانشجویان دانشگاه سیستان و بلوچستان ورودی بهمن ۹۶ پس از پایان نیمسال ششم آنها، اعلام و پذیرش اولیه آنها انجام خواهد شد.

 ۲. پذیرش افراد لیست به هیچ وجه قطعی نیست و صرفا منوط بر وجود ظرفیت قانونی پذیرش با آزمون در کارشناسی ارشد دانشگاه سیستان و بلوچستان می‌باشد. از این رو توصیه می‌شود که با تمام تلاش و همت در کنکور کارشناسی ارشد شرکت و سعی کنید از آن طریق وارد دوره‌های کارشناسی ارشد شوید.

٣. حداقل شرایط لازم برای ارائه درخواست:

مورد ۱: دانشجویان دوره کارشناسی پیوسته ورودی مهر ۹۶ دانشگاه های دولتی که تا پایان شش نیمسال با گذراندن حداقل سه چهارم کل واحدهای درسی خود به لحاظ میانگین کل جزء پانزده درصد برتر دانشجویان هم رشته و هم ورودی خود بوده و دارای حداقل میانگین معدل‌های اعلام شده از سوی گروه‌های آموزشی باشند.

تبصره ۱: طبق مجوز وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، دانشگاه می‌تواند برای محاسبه حدنصاب واحدهای درسی دانشجویانی که در بهمن ۹۸ در حال گذراندن نیمسال ششم بوده و حذف واحد داشته‌اند، با کسر حداکثر ۴ واحد از مجموع سه چهارم واحدهای درسی اقدام نمایند. کاهش تعداد واحدها به میزان واحدهای حذفی آنها و حداکثر ۴ واحد خواهد بود.

تبصره ۲: دانش آموختگان کارشناسی ورودی بهمن ۹۵ به شرط دانش آموختگی در ۸ نیمسال می‌توانند درخواست خود را ارائه نمایند.

تبصره ۳: چنانچه ظرفیت پذیرش بدون آزمون رشته‌ای در دوره کارشناسی ارشد با پانزده درصد برتر دانشجویان حائز شرایط تکمیل نشود، صرفاً تقاضای دانشجویان دانشگاه سیستان و بلوچستان با میانگین کل ده درصد برتر بعدی در پایان شش نیمسال (۲۵ درصد برتر)، با اولویت رتبه در آن رشته و در صورت داشتن سایر شرایط، بررسی می‌شود.

مورد ۲: متقاضی می‌بایست حداکثر تا ۱۴۰۰/۰۶/۳۱ و طی حداکثر هشت نیمسال دانش آموخته شود.

تبصره ۱: درخواست متقاضیانی که در طول ۶ نیمسال تحصیلی در دوره کارشناسی پیوسته، دانش آموخته شده اند و به لحاظ میانگین کل در مقایسه با میانگین کل ۸ نیمسال دانشجویان هم رشته و غیر هم ورودی خود جزء پانزده درصد برتر باشند، بصورت مازاد بر ظرفیت پذیرش بدون آزمون، قابل بررسی است. ضروری است داوطلبان مشمول این تبصره در فراخوان ثبت نام نمایند.

تبصره ۲: پذیرش برای سال تحصیلی بلافاصله پس از دانش آموختگی و صرفاً برای همان سال امکان‌پذیر می‌باشد.

تذکر: متقاضیان می‌توانند حداکثر سه رشته- گرایش به ترتیب اولویت خود از جدول الف انتخاب نمایند.

۴. حداقل شرایط لازم برای دریافت بورس تحصیلی ویژه دانشگاه سیستان و بلوچستان:

دانشجویان حائز شرایط بیان شده در موارد ۱ و ۲ بخش ۳ “حداقل شرایط لازم برای ارائه درخواست” از این فراخوان، در صورتی که در هر یک از گروه‌های زیر قرار گیرند، حداقل شرایط لازم برای دریافت بورس تحصیلی دانشگاه سیستان و بلوچستان را خواهند داشت:

گروه ۱: دانشجویان رتبه‌های ۱ تا ۳ دانشگاه سیستان و بلوچستان که در المپیاد ۱۴۰۰ شرکت خواهند کرد و در مرحله نهایی جزء ۵۰٪ برتر رشته خود شوند.

گروه ۲: ممتازین رتبه های ۱ تا ۳ در رشته تحصیلی (نه در گرایش) از دانشگاه‌های دولتی استان سیستان و بلوچستان   (سیستان وبلوچستان زابل، ولایت ایرانشهر و دریانوردی و علوم دریایی چابهار)، دانشگاه‌های بیرجند، کرمان و شیراز در رشته‌های فنی مهندسی (مهندسی برق، کامپیوتر، عمران، مکانیک، شیمی، مواد، صنایع و معدن) با حداقل معدل ۱۶، دانشگاه‌های دولتی استان سیستان و بلوچستان (سیستان و بلوچستان، زابل، ولایت ایرانشهر، و دریانوردی و علوم دریایی چابهار) دانشگاه‌های بیرجند، شیراز و کرمان در رشته‌های علوم پایه (ریاضیات و کاربردها، آمار، علوم کامپیوتر و فیزیک) با حداقل معدل .۱۵

گروه ۳: سه نفر برتر (از لحاظ معدل و رزومه پژوهشی) پذیرش شده از میان واجدین شرایط موارد ۱ و ۲ بخش ۳ ” حداقل شرایط لازم برای ارائه درخواست دانشجویان دانشگاه‌های تهران (دانشگاه تهران،شریف، امیر کبیر، علم و صنعت، خواجه نصیرالدین طوسی، شهید بهشتی، تربیت مدرس) و دانشگاه‌های صنعتی اصفهان و شیراز و فردوسی مشهد در رشته های فنی مهندسی (مهندسی برق، کامپیوتر، عمران، مکانیک، شیمی، مواد، صنایع و معدن) با حداقل معدل ۱۵.۵، دانشگاه اصفهان، تهران و تبریز در رشته‌های علوم پایه (ریاضیات و کاربردها، آمار، علوم کامپیوتر و فیزیک) با حداقل معدل ۱۵.

تذکر مهم: امسال (سال تحصیلی ۱۴۰۰) به بالاترین معدل و رزومه پژوهشی پذیرش شده در دانشکده مهندسی که دارای شرایط بورس باشد علاوه بر بورس یک تبلت تعلق می گیرد.

نکات مهم:

۱- دانشجویان دانشگاه‌های پیام نور، آزاد اسلامی، غیردولتی-غیر انتفاعی، علمی کاربردی و پردیس‌های بین‌الملل (خودگردان) مجاز به شرکت در این فراخوان نیستند.

۲- پذیرش دانشجویان غیر ایرانی، ایرانی انتقالی از دانشگاه‌های خارج از کشور و دانشجویانی که مدرک خود را از دانشگاه‌های خارج از ایران اخذ نموده‌اند، از طریق این فراخوان امکان‌پذیر نیست.

٣- مدارک متقاضیانی که در مهلت مقرر اقدام به ثبت نام نکرده باشند، بررسی نخواهد شد.

۴- وجه پرداختی بابت بررسی درخواست متقاضی بوده و در صورت نقص مدارک، عدم پذیرش و غیره مسترد نخواهد شد.

۵- درخواست متقاضی صرفاً در اولویت‌هایی بررسی می‌شود که در فرم تقاضا و در زمان ثبت نام اینترنتی، انتخاب کرده است.

تذکر: حتی در صورت عدم تکمیل ظرفیت سایر رشته / گرایش‌های مرتبط، به هیچ عنوان امکان بررسی در سایر گرایش‌ها وجود ندارد. لذا ضروری است داوطلب در انتخاب رشته / گرایش‌ها و اولویت آنها دقت کند.

۶- تغییر رشته یا محل تحصیل افراد پذیرفته شده بر اساس آئین نامه پذیرش بدون آزمون استعدادهای درخشان در دوره تحصیلی کارشناسی ارشد، مجاز نیست.

۷- چنانچه در هر مرحله از ثبت نام، بررسی مدارک و اشتغال به تحصیل مشخص شود که داوطلب شرایط پذیرش از طریق این فراخوان را ندارد یا مغایرتی بین مدارک وجود داشته باشد، بلافاصله از ثبت نام و ادامه تحصیل وی جلوگیری می‌شود و مطابق مقررات با وی رفتار خواهد شد.

 ۸- شرکت در این فراخوان، حقی برای متقاضی ایجاد نمی‌کند. به کلیه متقاضیان توصیه می‌شود مراحل و پیش نیازهای آزمون عادی کارشناسی ارشد را دقیقا رعایت نمایند.

نحوه ثبت نام ارشد استعداد درخشان دانشگاه سیستان و بلوچستان

الف) علاقه مندان دانشگاه سیستان و بلوچستان: افرادی که اسامی آنان در جدول پیوست اعلام شده تا تاریخ ۷ دی ماه فرصت دارند از طریق وبسایت دانشگاه به آدرس usb.ac.ir به صفحه گروه استعدادهای درخشان مراجعه و پس از مراجعه به پوشه ” پذیرش بدون آزمون کارشناسی ارشد” به منوی ” اطلاعیه‌های مهم” مراجعه نمایند. پس از مطالعه کامل فراخوان پذیرش در این منو، اقدام به ثبت نام و تشکیل پرونده از طریق درگاه تعبیه شده در این محل نمایند. به منظور ثبت نام و تشکیل پرونده، شما بایستی مطابق با چک لیست موجود در منوی ” اطلاعیه های مهم ” مدارک را کامل و آنها را بصورت یک فایل زیپ شده، حداکثر به حجم ۱۵ مگابایت و با عنوان دانشجو (نام و نام خانوادگی بصورت لاتین) آماده کرده و در قسمت انتخاب فایل بارگذاری نموده و ارسال فایل را انتخاب و سپس اطلاعات خود را ثبت نمایید.

تذکر ۱: لازم است کلیه فیلد های (نام، نام خانوادگی، کد ملی، رشته تحصیلی و ارسال فایل موجود) در بخش ثبت نام و تشکیل پرونده را به دقت کامل نمایید.

تذکر ۲: لازم به توضیح است جهت انتخاب رشته گرایش کارشناسی ارشد از اطلاعات جدول الف استفاده نمایید تا چنانچه در رشته گرایش اول خود شرط معدل لازم را ندارید در صورت تمایل در دیگر گرایش‌های رشته خود تقاضا دهید.

تذکر ۳: خاطر نشان می‌شود هر فرد تنها قادر به ارسال یک فایل زیپ شده و تنها یکبار می‌باشد و فایل‌ها و اسامی تکراری توسط سیستم حذف خواهند شد و تنها فایلی که ابتدا بارگذاری شده است در سیستم باقی می‌ماند.

ب) علاقه مندان سایر دانشگاه‌ها: بایستی تا تاریخ ۹۹/۱۰/۰۷ مدارک خود را مانند دانشجویان دانشگاه سیستان و بلوچستان از طریق درگاه تعبیه شده ارسال نمایند.

توضیحات: از طریق وبسایت دانشگاه به آدرس www.usb.ac.ir به صفحه گروه استعدادهای درخشان مراجعه و پس از مراجعه به پوشه “پذیرش بدون آزمون کارشناسی ارشد” به منوی ” اطلاعیه‌های مهم” مراجعه نمایید. پس از مطالعه کامل فراخوان پذیرش در این منو، اقدام به ثبت نام و تشکیل پرونده از طریق درگاه تعبیه شده در این محل نمایید. به منظور ثبت نام و تشکیل پرونده شما بایستی مطابق با چک لیست موجود در منوی ” اطلاعیه های مهم ” مدارک را کامل و آنها را بصورت یک فایل زیپ شده، حداکثر به حجم ۱۵ مگابایت و با عنوان دانشجو (نام و نام خانوادگی بصورت لاتین) آماده کرده و در قسمت انتخاب فایل بارگذاری نموده و ارسال فایل را انتخاب و سپس اطلاعات خود را ثبت نمایید.

تذکر ۱: لازم است کلیه فیلد های (نام، نام خانوادگی، کد ملی، رشته تحصیلی و ارسال فایل) موجود در بخش ثبت نام و تشکیل پرونده را به دقت کامل نمایید.

تذکر ۲: لازم به ذکر است در کنار رشته تحصیلی دانشجویان سایر دانشگاه‌ها، نام دانشگاه محل تحصیل کارشناسی خود را ذکر نمایند.

مدارک ثبت نام ارشد بدون آزمون ۱۴۰۰

۱-تکمیل فرم گواهی رتبه ویژه دانشجویان سایر دانشگاه‌ها (الزامی برای متقاضیان سایر دانشگاه‌ها)

۲- تکمیل فرم درخواست پذیرش (الزامی برای کلیه متقاضیان)

٣- فرم تعهد‌نامه (الزامی برای کلیه متقاضیان)

۴- فرم توانمندی (الزامی برای کلیه متقاضیان)

۵- فرم نظرخواهی (الزامی برای کلیه متقاضیان)

۶- چک لیست (الزامی برای کلیه متقاضیان)

۷- یک برگ کپی از صفحه اول شناسنامه و کارت ملی (خوانا و پررنگ) (الزامی برای کلیه متقاضیان)

۸- اصل فیش واریزی به مبلغ ۶۰۰/۰۰۰ ریال.

 لطفا در فیش واریزی نام و نام خانوادگی متقاضی ذکر گردد. (الزامی برای متقاضیان سایر دانشگاه‌ها)

رشته های کارشناسی ارشد بدون کنکور دانشگاه سیستان و بلوچستان

فهرست رشته/گرایش های دارای پذیرش کارشناسی ارشد بدون آزمون سال ۱۴۰۰ در دانشگاه سیستان و بلوچستان به شرح زیر است:

ثبت‌نام کنید
مطلعم کن

۱ دیدگاه
جدیدترین
قدیمی‌ترین
Inline Feedbacks
مشاهده همه نظرات
anahita
دی ۲۶, ۱۳۹۹ ۵:۲۹ ب٫ظ

سلام، وقت بخیر
ثبت نام کارشناسی ارشد بدون کنکور سیستان و بلوچستان تمدید نخواهد شد؟؟