فراخوان پذیرش کارشناسی ارشد بدون کنکور ۱۴۰۰ دانشگاه کردستان

دانشگاه کردستان در سال تحصیلی ۱۴۰۱- ۱۴۰۰ از میان دانشجویان ممتاز به صورت بدون آزمون، دانشجوی کارشناسی ارشد پذیرش می نماید.

میترسی از اخبار کنکور ارشد جدا بمونی؟ ما همه اخبار رو بهت میگیم! کافیه عضو کانال تلگرام کارشناسی ارشد بشی … و یا وارد پیج اینستاگرام مسترتست بشی …

به گزارش مسترتست، دانشگاه کردستان از بین دانشجویان دوره کارشناسی پیوسته و در رشته‌هایی که دانشگاه کردستان از طریق کنکور سراسری دانشجو می‌پذیرد (رشته‌های دایر)، بر اساس «آیین‌نامه پذیرش بدون آزمون استعدادهای درخشان»، فقط برای نیمسال اول سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۰ با شرایط ذیل دانشجو ی کارشناسی ارشد بدون کنکور می‌پذیرد:

شرایط ثبت نام ارشد بدون کنکور دانشگاه کردستان ۱۴۰۰زمان و شرایط ثبت نام کارشناسی ارشد بدون کنکور دانشگاه کردستان

 ۱- برگزیدگان رتبه‌های اول تا پانزدهم مرحله‌ی نهایی المپیادهای علمی-دانشجویی برای ورود به همان رشته برگزیده یا رشته‌های مرتبط به تشخیص کار گروه‌های تخصصی برنامه‌ریزی و گسترش آموزش عالی با ارائه معرفی‌نامه از دبیرخانه  المپیاد به صورت مازاد بر ظرفیت پذیرش با آزمون.

۲- دانشجوی دوره کارشناسی پیوسته (مجموع روزانه و شبانه) به صورت مازاد بر ظرفیت پذیرش با آزمون (تا ۴۰% داخل ظرفیت پذیرش با آزمون) و با رعایت شرایط ذیل:

الف: ورودی‌های کارشناسی نیمسال‌های اول و دوم ۱۳۹۶ و ورودی‌های کارشناسی نیمسال دوم ۱۳۹۵

ب: پس از گذراندن ۶ نیمسال تحصیلی (بدون احتساب نیمسال تابستان) و با گذراندن حداقل سه چهارم واحدهای درسی (۷۵% تعداد کل واحدها) به لحاظ میانگین کل جزو ۱۵ درصد برتر دانشجویان هم‌رشته – هم‌ورودی خود باشد.

ج: حداکثر در ۸ نیمسال تحصیلی (تا ۳۱ شهریور ۱۴۰۰) فارغ التحصیل گردند (بدون احتساب ترم تابستانی).

د: پذیرش برای سال تحصیلی بلافاصله پس از دانش آموختگی و صرفاً برای یکبار امکان پذیر است.

ه: پذیرش در رشته‌های تحصیلی مرتبط به تشخیص گروه آموزشی و تایید شورای آموزش دانشگاه امکان پذیر است.

تبصره ۱: دانشگاه اختیار دارد متقاضیانی را که در طول شش نیمسال تحصیلی دانش آموخته گردند و به لحاظ میانگین کل در مقایسه با میانگین هشت نیمسال دانشجویان هم‌رشته وغیرهم‌ورودی خود جزو ۱۵ درصد برتر باشند به صورت مازاد بر ظرفیت پذیرش بدون آزمون در دوره کارشناسی ارشد همان سال پذیرش کند.

تبصره ۲: چنانچه ۱۵ درصد برتر دانشجویان حائز شرایط این ماده، به دلیل انصراف یا عدم تقاضا، از تسهیلات مربوط استفاده نکردند و ظرفیت پذیرش بدون آزمون دوره کارشناسی ارشد رشته‌ای (متناسب با سطح دانشگاه) تکمیل نشد، در این صورت دانشگاه مجاز به جایگزینی صرفا! ده درصد برتر بعدی دانشگاه کردستان، با اولویت رتبه متقاضیان در آن رشته می‌باشد.

۳- دانش آموختگان دوره‌های مجازی، فراگیر پیام نور، پذیرفته شدگان آزمون اختصاصی (داخلی)، پذیرفته شدگان کارشناسی با سوابق تحصیلی و دارندگان مدرک حوزوی معادل کارشناسی و نیز دانش آموختگان دانشگاه‌های آزاد اسلامی، غیردولتی-غیرانتفاعی، علمی کاربردی، آموزشکده‌های فنی و حرفه ای و پردیس‌های بین‌الملل (خودگردان) مجاز به استفاده از این آیین‌نامه نمی‌باشند.

۴- تغییر رشته یا محل تحصیل افراد پذیرفته شده بر اساس آیین نامه مجاز نخواهد بود.

۵- دانشجویان مهمان، انتقالی یا تغییر رشته در صورتی می‌توانند از تسهیلات بدون آزمون بهره‌مند شوند که سنوات تحصیلی آنها در دوره کارشناسی پیوسته از ورود به رشته و دانشگاه محل تحصیل قبلی تا دانش آموختگی از رشته و دانشگاه کردستان، حداکثر ۸ نیمسال باشد و مقایسه متقاضیان برای رتبه بندی و تعیین ۱۵ درصد برتر با دانشجویان دانشگاه کردستان انجام خواهد شد.

نحوه ارزیابی علمی و پذیرش دانشجویان متقاضی ارشد بدون آزمون

 ۱- طول دوره فراخوان پذیرش دانشجویان ممتاز استعداد‌های درخشان در مقطع کارشناسی ارشد تا ۳۰ آذرماه می‌باشد.

  • گروه امور حمایت از استعدادهای درخشان دانشگاه پس از بررسی اولیه و اطمینان از احراز شرایط مندرج در این دستورالعمل، مدارک و سوابق متقاضی را جهت بررسی و ارزیابی علمی به دانشکده‌های مربوطه ارسال می‌دارد (۱ تا ۱۵ دی).

۳-گروه آموزشی مربوطه پس از دریافت مدارک ضمن بررسی آن در شورای آموزشی گروه، نظر خویش را به دانشکده ارسال خواهد کرد. نتیجه‌ی نهایی پس از تایید معاون آموزشی دانشکده مربوطه و به همراه پرونده کامل متقاضی، به دفتر گروه امور حمایت از استعدادهای درخشان دانشگاه ارسال می‌گردد (تا ۲۰ دی ۹۹)

  • نتایج نهایی در شورای آموزشی دانشگاه بررسی و در صورت تایید نهایی، لیست اولیه اسامی دانشجویان اعلام خواهد شد.

۵- چنانچه در هر مرحله از ثبت نام و تحصیل مشخص گردد که داوطلب واجد هر یک از شرایط فوق نبوده است، از ادامه تحصیل وی جلو گیری به عمل آمده و طبق مقررات با ایشان رفتار خواهد شد.

 ۶- ارسال مدارک به دانشگاه و پذیرش اولیه به منزله پذیرش قطعی نمی‌باشد. ضمناً در صورت پذیرش نهایی در دانشگاه کردستان و ثبت پذیرش در سامانه سازمان سنجش به هیچ عنوان امکان تغییر رشته – محل ثبت نامی وجود نخواهد داشت. پذیرش قطعی منوط به تایید سازمان سنجش آموزش کشور و احراز صلاحیت عمومی می باشد. لازم به توضیح است که پذیرفته شدگان نهایی بایستی در بازه زمانی که بعدا تعیین خواهد شد ضمن تکمیل فرم های صلاحیت عمومی سازمان سنجش، آنها را همراه با سایر مدارک خواسته شده به گروه امور حمایت از استعدادهای درخشان دانشگاه ارسال نمایند.

مدارک ثبت نام ارشد استعداد درخشان دانشگاه کردستان

۱- فرم تکمیل شده تقاضای ثبت نام به همراه یک قطعه عکس ۴×۳ الصاق شده

۲- فرم تکمیل شده تأیید وضعیت تحصیلی 

تبصره: دانشجویان دانشگاه کردستان لازم است پس از درج مشخصات خود در فرم شماره ۲، آن را جهت امضا به مدیر گروه مربوطه ارسال نموده و مدیر محترم گروه پس از بررسی و تایید و مهر و امضا در محل تعیین شده، آن را به معاون محترم آموزشی دانشکده تحویل داده و پس از تایید توسط معاون محترم آموزشی دانشکده به آموزش کل جهت بررسی و تایید و مهر و امضای مدیر محترم امور آموزشی ارسال می‌گردد.

دانشجویان سایر دانشگاه ها ملزم به ارسال فرم تکمیل شده و تایید شده (شماره ۲) توسط مراجع سه گانه همراه بقیه مدارک هستند.

۳- فرم تکمیل شده تعهدنامه (فرم شماره ۳)

۴- تصویر کامل صفحات شناسنامه و پشت و روی کارت ملی

۵- کارنامه کامل تحصیلی دوره کارشناسی پیوسته (ریز نمرات تا پایان نیمسال ششم به تفکیک نیمسال تحصیلی در یک صفحه حاوی مشخصات دانشجو و نوع دوره تحصیلی بر روی آن)

۶- اصل و کپی فیش بانکی واریزی به مبلغ ۳۰۰ هزار ریال 

۷- ارائه گواهی برای دارندگان شرایط برگزیدگان المپیاد دانشجویی

مسئولیت صحت اطلاعات ارسالی به عهده متقاضی بوده و در صورت عدم صحت، دانشگاه هیچ مسئولیتی در قبال آنها ندارد.

داوطلبان حائز شرایط می‌توانند حداکثر تا پایان وقت اداری روز یک‌شنبه مورخ ۳۰ آذر ۹۹ فرم تکمیل شده ثبت نام و سایر مدارک مورد نیاز داوطلبان را در پاکت در بسته صرفاً با پست پیشتاز، به آدرس: سنندج، بلوار پاسداران- دانشگاه کردستان گروه امور حمایت از استعدادهای درخشان ارسال نمایند. لذا توصیه می‌گردد داوطلبان عزیز نهایتا تا یک هفته قبل از تاریخ مذکور اقدام نمایند. همچنین از تحویل مدارک به صورت مراجعه حضوری و یا سایر روشها خودداری شود.

نکته مهم: درج عبارت (مربوط به پذیرش بدون آزمون کارشناسی ارشد سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۰)، نام و نام خانوادگی، نام دانشکده، مقطع تحصیلی و عنوان رشته مورد نظر توسط متقاضی روی پاکت الزامی است.

ثبت‌نام کنید
مطلعم کن

۲ نظرات
جدیدترین
قدیمی‌ترین
Inline Feedbacks
مشاهده همه نظرات
یاور
آذر ۲۸, ۱۳۹۹ ۳:۳۴ ب٫ظ

سلام بنده فارغ‌التحصیل دانشگاه آزاد واحد سنندج ۱۳۹۶هستم می توانم شرکت منم

مهسا
دی ۳, ۱۳۹۹ ۰:۱۳ ق٫ظ
پاسخ به  یاور

سلام
خیر متأسفانه. تنها تا یک سال پس از فارغ التحصیلی و در صورتی که همه شرایط ایین نامه ارشد استعداد درخشان و نیز فراخوان دانشگاه رو داشته باشید میتونید ثبت نام کنید