پارسه
نوگام
کیهان روان
عالم زاده

پاسخ رییس سازمان سنجش به اظهارات رییس دانشگاه آزاد در خصوص تکمیل ظرفیت ارشد ۹۹

پذیرش تکمیل ظرفیت کارشناسی ارشد بر اساس سوابق تحصیلی تنها به صورت متمرکز و از طریق سازمان سنجش آموزش کشور قانونی است.

میترسی از اخبار کنکور ارشد جدا بمونی؟ ما همه اخبار رو بهت میگیم! کافیه عضو کانال تلگرام کارشناسی ارشد بشی … و یا وارد پیج اینستاگرام مسترتست بشی …

به گزارش خبرگزاری فارس، رئیس سازمان سنجش آموزش کشور گفت: تکمیل ظرفیت مقطع کارشناسی ارشد بر اساس سوابق تحصیلی و طبق مصوبه جلسه ۳۶ ستاد ملی کرونا است اما رئیس دانشگاه آزاد فقط بخش اول مصوبه را قبول دارد.

ابراهیم خدایی رئیس سازمان سنجش آموزش کشور درباره موضوع اختلاف بین دانشگاه آزاد و این سازمان، اظهار کرد: مسأله اختلاف بین دانشگاه آزاد اسلامی و سازمان سنجش آموزش کشور نیست و اصولا به لحاظ شرح وظایف و ملی بودن این سازمان، نگاه ملی و یکسان به همه زیرنظام های آموزش عالی داشته و تمایزی بین هیچ کدام از زیرنظام‌های آموزش عالی قائل نمی‌شود.

وی ادامه داد: مورد ادعای رئیس دانشگاه آزاد اسلامی، تکمیل ظرفیت مقطع کارشناسی ارشد بر اساس سوابق تحصیلی و طبق مصوبه جلسه ۳۶ ستاد ملی کرونا است که متأسفانه ایشان یا مصوبه را به دقت مطالعه نکرده یا اطلاعات کامل به وی داده نشده است چون مبنای بحث، صحیح نیست و طبیعتا کل ادعای ایشان مغایر قانون است و طرف حسابشان این سازمان و حتی شورای سنجش نیست بلکه اصل مصوبه ستاد ملی کرونا است.

خدایی افزود: اصل مصوبه ستاد ملی کرونا به این صورت است که در پذیرش مقطع کارشناسی ارشد سال ۱۳۹۹ به وزارت علوم اجازه داده شود که بر اساس معدل و سوابق تحصیلی برای رشته محل‌هایی که ظرفیت آنها تکمیل نشده است به صورت متمرکز توسط سازمان سنجش آموزش کشور صورت گیرد اما متأسفانه رئیس دانشگاه آزاد قسمت اول مصوبه یعنی «تکمیل ظرفیت» را قبول دارد ولی قسمت دوم این مصوبه یعنی «به صورت متمرکز توسط سازمان سنجش» را قبول ندارد؛ اگر مبنا، اجرای قانون است طبیعتا قانون روشن و شفاف است.

وی تصریح کرد: حتی ایشان تلاش کرد که مصوبه ستاد ملی را در شورای سنجش و پذیرش تحصیلات تکمیلی تغییر دهد اما به لحاظ اینکه مصوبه ستاد ملی کرونا بر مصوبات شورا ارجحیت دارد، شورای سنجش و پذیرش با نظرات وی مخالفت کرد.

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور از رئیس دانشگاه آزاد خواست تا حل و فصل امور را از مجاری خودش پیگیری کند و گفت: نباید دانشگاه آزاد اسلامی را با نظرات فراقانونی از ورودی تکمیل ظرفیت کارشناسی ارشد محروم کرد و طبیعتا این سازمان آماده کمک و همفکری به آن دانشگاه در چارچوب قانون است.

به گزارش فارس، طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در ویژه برنامه گرامیداشت روز دانشجو درباره تکمیل ظرفیت کارشناسی ارشد، گفت: واقعیت این است که دانشگاه آزاد اسلامی به صورت مصوب یک تکمیل ظرفیت در مقطع کارشناسی ارشد دارد؛ در این میان اختلاف نظری بین دانشگاه آزاد اسلامی و سازمان سنجش وجود دارد که متأسفانه عده ای بنا دارند سنگربان کنکور باشند و با همه وجود آن را حفظ کنند، چرا که کنکور یک اقتصاد بسیار بزرگ کنار خود شکل داده است. متأسفانه این افراد بسنده نمی کنند و حتی در جایی که قانون اجازه می‌دهد تا به صورت ویژه دانشگاه آزاد اسلامی دانشجو پذیرش کند، مداخله می‌کنند و می خواهند پذیرش دانشگاه را در دستان خود بگیرند.

وی تصریح کرد: این رویکرد خلاف صریح مصوباتی است که این افراد خودشان در آن جلسات حضور داشتند. این اختلاف باعث شده تکمیل ظرفیت دانشجویان کارشناسی ارشد عقب بیفتد. در حالی که این موضوع یک ماه است که مصوب شده است.

طهرانچی ادامه داد: بنده تا به امروز سعی کردم در قالب نامه هایی اعتراض خود را بیان کنم تا دوستان به مصوبات و آنچه در جلسات رخ می‌دهد، پایبند باشند.

ثبت‌نام کنید
مطلعم کن

۲۹ نظرات
جدیدترین
قدیمی‌ترین
Inline Feedbacks
مشاهده همه نظرات
یاسر
آذر ۲۴, ۱۳۹۹ ۵:۳۹ ب٫ظ

چراسنجش زمانی که اعتراض به سوالات بود پاسخگو نبود من ارشد زبان انگلیسی شرکت کرده بودم سوالات سر جلسه ازمون با سوالات سنجش گزینه هارو تغییر دادن مثلا در زبان عمومی گزینه ۳و۴ و در تخصصی ۱و۲ و بیشتر سوالاتم که درست زده بودم رو رد کردن نمیدونم واقعا چرا این کاررو کردن احیاناچون سهمیه بندیه این کاررو میکنن .اینهمه وقت گذاشتم بعد اینجوری بشه هیچکس هم اعتراض نکرده بابت سوالات .اقای رییس سنجش خواهشا خودتون برید سوالات رو بازبینی کنید چرا اینقد ادم بیسواد تو سنجش ماداریم یعنی سوالات جای گزینه هارو تغییر دادن اخه

میم
آذر ۲۱, ۱۳۹۹ ۱۱:۲۰ ق٫ظ

سلام احیانا پذیرش با سوابق تحصیلی و معدل منظورش فقد استعداد درخشان ک نیست ؟؟؟؟🙄😑🤔

mohammad
آذر ۲۱, ۱۳۹۹ ۲:۴۹ ب٫ظ
پاسخ به  میم

استعداد درخشان، فراخوان هایشان جداست اگر توجه کرده باشید.

شهاب
آذر ۲۰, ۱۳۹۹ ۵:۴۶ ب٫ظ

سلام
رشته من در کارشناسی با رشته ای که در ارشد شرکت کرده ام متفاوت است آیا در پذیرش با سوابق تحصیلی حتما باید رشته انتخابی در ارشد با کارشناسی یکی باشد یا خیر

مهسا
آذر ۲۲, ۱۳۹۹ ۲:۳۱ ق٫ظ
پاسخ به  شهاب

سلام
هنوز جزئیاتی در خصوص پذیرش ارشد با سوابق تحصیلی اعلام نشده. فقط گفتن زمان شروع ثبت نام از ۲۵ آذره. هر خبری بیاد حتما در همین سایت اطلاع رسانی میشه.

مینا
آذر ۲۰, ۱۳۹۹ ۲:۰۱ ق٫ظ

اگر پذیرش طبق سوابق تحصیلی صورت بگیره و شخصی رتبش بالا شده باشه بدون سهمیه ولی معدل کمی داشته باشه در این صورت نمیتونه اون دانشگاهی که مد نظرش بود شرکت کنه درسته،اینجوری براش خیلی بد میشه وقتی برا کنکور تلاش کرده اینجوری بی اعتنا باشن،؟؟!!

یاسمن
آذر ۱۹, ۱۳۹۹ ۶:۳۵ ب٫ظ

ببخشید یه سوال من امسال مجازبودم برای انتخاب رشته دانشگاه روزانه انتخاب رشته هم کردم ولی قبول نشدم.الان این تکمیل ظرفیت که گفتن دوباره برا دانشگاه های روزانه هم انجام میشه یانه فقط برای دانشگاه ازاده ممنون میشم که راهنمااییم کنید🙏

mohammad
آذر ۱۹, ۱۳۹۹ ۷:۳۹ ب٫ظ
پاسخ به  یاسمن

شامل تمام نظام ها اعم از روزانه، پیام نور، آزاد و پردیس و … می شود.

پروین
آذر ۱۹, ۱۳۹۹ ۵:۵۴ ب٫ظ

سلام فرق تکمیل ظرفیت را باسوابق تحصیلی برای من توصیح دهید

ایا این دوتا از هم جدا هستند؟

mohammad
آذر ۱۹, ۱۳۹۹ ۷:۴۰ ب٫ظ
پاسخ به  پروین

تکمیل ظرفیت سال های گذشته بر اساس دو شرط انجام می گرفت:
۱-داوطلب در کنکور شرکت کرده باشد
۲-داوطلب مجاز شده باشد

ولی در حال حاضر در پذیرش بر اساس سوابق و معدل، کنکور و رتبه کنار گذاشته شده و فقط بر اساس معدل و سوابق صندلی های خالی پر می شود

شهاب
آذر ۱۹, ۱۳۹۹ ۳:۵۵ ب٫ظ

هر کاری قراره انجام بدن زودتر لطفا تصمیم گیری کنند چون ما بلاتکلیف موندیم که بریم کار کنیم یا ادامه تحصیل بدیم ، توی این شرایط کرونا به اندازه کافی اذیت شدیم ، اینم از وضع برنامه هاشون افسردگی گرفتیم و بعدشم چرا این چند سال اخیر اینطوری شده قبلا دولتی جدا و آزاد جداگانه پذیرش داشت حالا شانس ماست که سازمان سنجش انقدر سختگیری میکنه ؟؟؟

مسعود
آذر ۱۹, ۱۳۹۹ ۱:۱۲ ب٫ظ

چرا همه به پذیرش بدون کنکور انتقاد میکنن؟!!
خب تکلیف کسایی ک از کنکور جا موندن و تکلیف کسایی که امکان اینکه برای کنکور آماده بشن چیه پس؟!!
خدا رو شکر نه سازمان سنجش و نه دانشگاه آزاد به حرف شماها گوش نمیدن و براساس سوابق تحصیلی پذیرش میکنن ؛
من خودم به شخصه نتونستم در کنکور ۹۹ شرکت کنم و منتظرم از طریق معدل و سوابق تحصیلی پذیرش دانشگاه بشم

مریم
آذر ۱۹, ۱۳۹۹ ۳:۲۴ ب٫ظ
پاسخ به  مسعود

دقیقا
نمیدونم چ ضرری میتونه برای بقیه داشته باشه این اندازه خودخواه بودن درست نیست چ اشکالی داره کسی ک از کنکور جامونده یا ب هردلیلی نتونسته شرکت بکنه یه شانس برای پذیرش داشته باشه
این مصوبه هم ب خاطر شرایط فعلیتصویب شده چون خیلیا با وجود آمادگی برای کنکور اما نرفتن و شاید امیدشون امسال بوده
خوبی بخواید تا خوبی ب سمت خودتون هم بیاد
با آرزوی موفقیت برای همگی

mohammad
آذر ۱۹, ۱۳۹۹ ۷:۴۴ ب٫ظ
پاسخ به  مسعود

چون بعضی از دوستان، معدلشون… هست.
چون برخی از دوستان با سهمیه… وارد دانشگاه می شوند.

ستاد کرونا هم بر همین اساس این تصمیم رو گرفته. چون برخی از بچه ها به خاطر کرونا و تعویق، نتونستند کنکور بدن. در همین راستا برخی از دوستان سهمیه به دست سرشون کلاه میره!

آسیه
آذر ۱۹, ۱۳۹۹ ۱۲:۲۴ ب٫ظ

یعنی چی که بر اساس معدل و سوابق تحصیلی؟ حق با کسانیست که کنکور دادند و منتظر تکمیل ظرفیت هستند

mohammad
آذر ۱۹, ۱۳۹۹ ۷:۴۵ ب٫ظ
پاسخ به  آسیه

اون زمانی که کمپین میزدید و خوشحال می شدید که تعویق میفته و یک عده هم رفتند خدمت، به فکر “حق اونها” نبودید. الان حق با شما شد؟!
“سهمیه ها باید حذف شوند” تا عدالت برقرار شود و همه به حق خودشون برسن.

آسیه
آذر ۲۰, ۱۳۹۹ ۱:۴۵ ق٫ظ
پاسخ به  mohammad

ما اگر سهمیه داشتیم الان منتظر تکمیل ظرفیت نبودیم ،به نظرتون حق با کسی هست که یک سال خوند و نتونست موفق بشه یا کسی که نخوند و منتظر سوابق تحصیلی نشست؟

احمد
آذر ۲۰, ۱۳۹۹ ۱۱:۲۲ ق٫ظ
پاسخ به  آسیه

چرا که نه. شما اگر خونده بودید و سر جلسه هم بودید؛ باید همون موقع قبول می شدید.
حق با کسی هست که خوند ولی با این تعویق ها نتونست سر جلسه حاضر بشه.
در ضمن اگر متن رو خونده باشید، این مرحله یعنی سوابق فقط یکبار و برای بهمن هست و الا تکمیل ظرفیت در کار نبود.

Sara
آذر ۲۲, ۱۳۹۹ ۱۱:۴۱ ب٫ظ
پاسخ به  احمد

ما پذیرفته شدیم اونم در معتبرترین دانشگاه
از رشتمون ناراضیم
شما همان علمی کاربردی
آزادی
بروی بهتر است برادر

Sara
آذر ۲۲, ۱۳۹۹ ۱۱:۴۲ ب٫ظ
پاسخ به  آسیه

دقیقا ….
اینا همیشه خدا می نالن
ما هم در شرایط همین ویروس بود رفتیم کنکور دادیم. فقط بهانه اوردن ک ب تعویق بیوفته.همینا بودن این جا کمپین میزدن و …
😂
انگار ما خانواده نداریم ک رفتیم سر جلسه کنکوررر

Sara
آذر ۲۲, ۱۳۹۹ ۱۱:۳۹ ب٫ظ
پاسخ به  mohammad

اون موقع ک در سایت ها ی عده جمع میشدن و هی فحاشی میکردن ب هم ک ب تعویق بیوفته
ما داشتیم فقط مطالعه میکردیم
الانم میخواهیم بر اساس تکمیل ظرفیت شانسمون رو امتحان کنیم ک اون چ که میخواهیم بشه .
و از قبولی هامون شاید ناراضیم گرچه ممکنه فردی در ی دانشگاه خیلی معتبر پذیرفته سده باشه ولی در رشته پذیرفته شده ناراضی باشه مث من
اگر فردی میخواهد بر اساس سوابق تحصیلی بره و خوشحاله
از این موضوع
خب از همان اول از سوابق تحصیلی استفاده میکرد و میرفت دانشگاهی ک شرط معدله

فقط نمیدونم چرا همه و همه دعوا دارن
حتی در این نوع سایت ها ک مثلا علمی هس بحث.
آدم افسوس میخوره بر این وضعیت هر دم …

Seti
آذر ۱۹, ۱۳۹۹ ۱۲:۱۹ ب٫ظ

وااااای تورو خدا هر چه سریع تر تکمیل ظرفیت بگیرید ،ما وقتمونو از سر راه نیاوردیم که بخواهیم کلی منتظر بمونیم آخرم هیچی ….

Neda
آذر ۱۹, ۱۳۹۹ ۱۰:۲۱ ق٫ظ

اصلا هیچ کس فکر دانشجو و وقتش و آینده ش نیست هرکی فکر جیب خودشه یک سال درس بخون بعد بر اساس سوابق تحصیلی پذیرش بشو!!!!!نقش کنکور این وسط عملا کشک ..

اریا
آذر ۱۸, ۱۳۹۹ ۹:۰۱ ب٫ظ

اصلا تکمیل ظرفیت به ستاد کرونا چه ربطی داره؟ ملت کنکور دادن حالا صندلی خالی باید بر اساس رتبشان دوباره پذیرش بشه. برا چی بدون کنکور با معدل میگرن؟ مگه تکمیل ظرفیت کنکور دوباره که ستاد کرونا جلوش را گرفته؟

دامپزشکی
آذر ۱۸, ۱۳۹۹ ۱۲:۵۸ ب٫ظ

کلا نحوہ گزینش در دانشگاہ باید تغییر کنه، حالا شما ھمش ھمدیگه رو مقصر بدونید. عدالت آموزشی تو ایران و تراز عدالت آموزشی در رشته ھا وجود ندارہ

mohammad
آذر ۱۸, ۱۳۹۹ ۱۱:۴۳ ق٫ظ

از یک لحاظ حق با دکتر خدایی هست. نمی شود که دانشگاه آزاد اسلامی برای خودش به صورت مستقل دانشجو پذیرش کند آن هم بدون دخالت سازمان سنجش.
نتیجه چنین امری تکمیل ظرفیت دانشگاه آزاد با آقازاده ها و نورچشمی ها می شود. در مقطع دکتری، با اینکه ۵۰ درصد دست سنجش و ۵۰ درصد دست دانشگاه هاست، دیده می شود که دانشگاه به صورت سلیقه ای عمل می کند و اصلا هم از داوطلب پرسیده نمی شود کی هستی شما!
آقای طهرانچی مصوبه ستاد کرونا را قبول ندارد. در صورتی که ستاد این اجازه رو به “سازمان سنجش” داده نه به “دانشگاه آزاد”. و الا هر دانشگاهی اعم از دولتی و پیام نور و …. مستقل برای خودشان تکمیل ظرفیت می گذارند و عملا این وسط سازمان سنجش یعنی آناناس!

علی
آذر ۲۰, ۱۳۹۹ ۲:۲۶ ق٫ظ
پاسخ به  mohammad

پسر خوب قرار کنکور که شده بازار سرمایه یه عده خاص برداشته بشه. در ضمن شما فکر کردی کنکور باشه هر چی نخبس میره دانشگاه؟ یه نگاهی به سهمیه ها بنداز تا متوجه بشی چه کسایی با جه ضریب هوشی و سابقه علمی وارد دانشگاه میشن و عملا افراد متوسط و باهوش یا قبول نمیشن یا در دانشگاهای سطح پایین تر قبول میشن، پس بهتر برداشته بشه و بر اساس سوابق هر کسی که لیاقت بیشتری داره، پذیرش انجام بشه

احمد
آذر ۲۰, ۱۳۹۹ ۱۱:۲۵ ق٫ظ
پاسخ به  علی

والا سازمان سنجش مونده بلاتکلیف
کنکور باشه میگید پای مافیا در کار
سوابق باشه میگید حق الناس شده
اول تکلیف خودتون دو مشخص کنید تا بعد

Sara
آذر ۲۲, ۱۳۹۹ ۱۱:۴۴ ب٫ظ
پاسخ به  علی

دقیقا