اعلام شرایط ثبت نام ارشد با سوابق تحصیلی در سال ۹۹

شرایط و ضوابط پذیرش بدون کنکور کارشناسی ارشد بر اساس سوابق تحصیلی در سال ۹۹ اعلام شد.

میترسی از اخبار کنکور ارشد جدا بمونی؟ ما همه اخبار رو بهت میگیم! کافیه عضو کانال تلگرام کارشناسی ارشد بشی … و یا وارد پیج اینستاگرام مسترتست بشی …

شرایط ثبت نام ارشد بدون کنکور ۹۹

به گزارش مسترتست، بر اساس دفترچه ثبت نام ارشد سوابق تحصیلی، داشتن مدرک کارشناسی (لیسانس) یا کارشناسی ارشد (فوق لیسانس یا دکترای حرفه ای) یا اشتغال به تحصیل در سال آخر مقطع کارشناسی در صورت فارغ التحصیلی حداکثر تا ۳۰ بهمن ۱۳۹۹ جهت ثبت نام ارشد بر اساس سوابق تحصیلی ضروری است.

شرایط ثبت نام کارشناسی ارشد با سوابق تحصیلی 99

همچنین، مدرک تحصیلی داوطلبان باید مورد تأیید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و یا شورای عالی انقلاب فرهنگی باشد.

شرط معدل جهت پذیرش کارشناسی ارشد بر اساس سوابق تحصیلی

منظور از سوابق تحصیلی در پذیرش کارشناسی ارشد ۹۹، معدل تراز شده مقطع کارشناسی و برای متقاضیان دارای مدرک کارشناسی ناپیوسته براساس تراز میانگین معدل مقاطع کاردانی و کارشناسی ناپیوسته می باشد.

دانش آموختگان مقطع کارشناسی پیوسته یا ناپیوسته که فارغ التحصیل شده اند، در صورتی که معدل آنان کمتر از ۱۲ باشد، حق ثبت نام و شرکت در این مرحله از پذیرش کارشناسی ارشد را ندارند.

لغو قبولی پذیرفته شدگان ارشد ۹۹ در صورت پذیرش با سوابق تحصیلی

پذیرفته شدگان آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته سال ۱۳۹۹ در صورت تمایل می توانند در این مرحله از پذیرش شرکت نمایند. اما در صورت قبولی در این مرحله از پذیرش، قبولی قبلی آنان لغو می گردد و باید در رشته قبولی جدید ثبت نام و ادامه تحصیل نمایند.

ممنوعیت ثبت نام پذیرفته‌شدگان دوره روزانه ارشد ۹۸

این مرحله از پذیرش در واقع جایگزین تکمیل ظرفیت کارشناسی ارشد ۹۹ است. بنابراین، پذیرفته شدگان نهایی دوره های روزانه در آزمون ورودی دوره های کارشناسی ارشد ناپیوسته سال ۱۳۹۸، حتی در صورت عدم ثبت نام و یا انصراف قطعی از رشته قبولی، مجاز به ثبت نام و شرکت در این مرحله از پذیرش دوره های کارشناسی ارشد ناپیوسته سال ۱۳۹۹ نخواهند بود.

ثبت نام دانشجویان روزانه ارشد و دکتری ورودی سال ۹۷ و قبل از آن در صورت انصراف

دانشجویان دوره روزانه در حال تحصیل در مقاطع دکتری و کارشناسی ارشد ناپیوسته قبل از سال ۱۳۹۸، در صورت تمایل به ثبت نام و شرکت در این مرحله از پذیرش در صورت داشتن سایر شرایط و ضوابط می بایست تا پایان مهلت مقرر ثبت نام در این مرحله از پذیرش سال ۱۳۹۹، از تحصیل انصراف قطعی حاصل نمایند.

در صورتی که دانشجویان شاغل به تحصیل (ورودی های سال ۹۷ و قبل از آن) بدون انصراف از تحصیل در این مرحله شرکت نموده و در ردیف پذیرفته شدگان نهایی قرار گیرند، قبولی آنها لغو شده و هیچ اقدام دیگری میسر نخواهد بود.

لازم به توضیح است مهلت انصراف برای دانشجویان شاغل به تحصیل، تا پایان تاریخ ثبت نام می‌باشد.

امکان ثبت نام ارشد بدون کنکور دانشجویان دوره های غیروزانه بدون انصراف

دانشجویان شاغل به تحصیل در دوره های غیرروزانه (شهریه پرداز) کارشناسی ارشد ناپیوسته از قبیل نوبت دوم (شبانه)، مجازی و پردیس خودگردان دانشگاه ها، دانشگاه پیام نور، دانشگاه ها و مؤسسات آموزش عالی غیرانتفاعی و غیردولتی و دانشگاه آزاد اسلامی در آزمون ورودی دوره های کارشناسی ارشد ناپیوسته سال ۱۳۹۸ و قبل از آن (به شرط نداشتن مشکل نظام وظیفه برای برادران) می توانند بدون انصراف از تحصیل، در این مرحله از پذیرش ثبت نام و شرکت نمایند.

بدیهی است این متقاضیان پس از اعلام نتایج نهایی در صورت قبولی باید انصراف قطعی از رشته قبلی را به دانشگاه جدید محل تحصیل ارائه دهند.

امکان ثبت نام فارغ التحصیلان مقطع ارشد و دکتری در پذیرش با سوابق تحصیلی

همه فارغ التحصیلانی که مقطع کارشناسی ارشد یا دکتری خود را به پایان رسانیده اند و از نظر نظام وظیفه منعی ندارند، در صورت تمایل به شرکت مجدد در این مرحله از پذیرش، لازم است نسبت به تکمیل تقاضانامه بر اساس مقطع کارشناسی اقدام نمایند.

امکان ثبت نام کارشناسی ارشد بدون کنکور برای فارغ التحصیلان وزارت بهداشت

فارغ التحصیلان و دانشجویان رشته های گروه پزشکی متقاضی شرکت در این مرحله، قبل از اقدام به ثبت نام باید توجه داشته باشند که از لحاظ طرح تعهد خدمت به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، وضعیت خود را مشخص کرده و از نظر وزارت مذکور منعی برای ثبت نام و شرکت در این مرحله و در صورت قبولی برای ادامه تحصیل نداشته باشند.

لزوم اخذ موافقت از آموزش و پرورش؛ ویژه دانش آموختگان رشته های دبیری

فارغ التحصیلان و دانشجویان رشته های دبیری باید قبل از ثبت نام موافقت کتبی و بدون قید و شرط وزارت آموزش و پرورش را مبنی بر ادامه تحصیل دریافت کرده و آن را نزد خود نگه دارند تا به هنگام قبولی در دانشگاه ارائه نمایند. بدیهی است در صورت قبولی باید مجدداً به وزارت آموزش و پرورش تعهد خدمت بسپارند.

امکان ثبت نام ارشد بدون کنکور در رشته های علوم انسانی برای طلاب

فضلا و طلاب حوزه های علمیه که بر اساس مدرک صادر شده توسط مراکز فوق، دوره سطح ۲ را گذرانده اند و تا تاریخ ۳۱ شهریور ۹۹ فارغ التحصیل می‌شوند، منحصراً می توانند در هر یک از کدرشته های امتحانی گروه علوم انسانی ثبت نام و در این مرحله از پذیرش شرکت نمایند.

این داوطلبان در صورت پذیرفته شدن مشروط به گذراندن دروس پیش نیاز به تشخیص گروه آموزشی می توانند ادامه تحصیل دهند.

این دسته از متقاضیان باید تصویر مدرک فراغت از تحصیل خود را که توسط مرکز مدیریت حوزه های علمیه یا مرکز مدیریت حوزه علمیه خراسان و یا اصفهان صادر گردیده است در اختیار داشته باشند.

ثبت‌نام کنید
مطلعم کن

۹ نظرات
جدیدترین
قدیمی‌ترین
Inline Feedbacks
مشاهده همه نظرات
سامان
اسفند ۱۴, ۱۴۰۱ ۱۱:۵۴ ب٫ظ

سال ۹۹ارشد مجاز به انتخاب رشته متاسفانه انتخاب رشته نکردم و سال ۱۴۰۱به امتحان ارشد نرسیدم .ایا راهی برای ثبت نام و انتخاب رشته در رسته عاوم ورزشی دانشگاه ازاد ارشد ثبت نام کنم

سجاد
مرداد ۲۳, ۱۴۰۱ ۸:۲۸ ب٫ظ

سلام من میخام دانشگاه سراسری شرط معدل استعداد درخشان شرکت کنم چطوری باید اقدام کنم کی باید ثبت نام کنم؟؟؟

جعفری
دی ۱۷, ۱۳۹۹ ۵:۲۵ ب٫ظ

سلام من ارشد شرط معدل قبول شدم حالا میخوام از کنکور ارشد انصراف بدم و هزینه ام بگیرم سازمان سنجش اعلام کرده بود که هزینه رو برمیگردونه حالا باید چی جوری اقدام کنم ؟؟؟؟

صبا
آذر ۲۶, ۱۳۹۹ ۹:۱۰ ق٫ظ

ببخشید دوستان یک سوال داشتم توی مقطع ارشد اگر دانشگاهی برای رشته ای (در دوره روزانه) مثلا ۷ نفر ظرفیت گزاشته باشه ولی ۱ نفر قبول شده باشه و ثبت نام کرده باشه. تکلیف اون رشته چیه؟

هانا
آذر ۲۶, ۱۳۹۹ ۱۱:۲۶ ق٫ظ
پاسخ به  صبا

سلام.
تا چند سال قبل که این ظرفیت های خالی مونده رو با تکمیل ظرفیت پر میکردن. ولی امسال هر دانشگاهی که توی هر دوره ای (روزانه، شبانه، و …) ظرفیت خالی مونده داشته اعلام نیاز کرده، و توی همین دفترچه ی پذیرش با سوابق تحصیلی مشخص هست که هر دانشگاهی برای هر رشته توی چه دوره ای پذیرش داره و ظرفیت باقی مونده رو از بین متقاضیان این پذیرش پر میکنه. 
اگه ظرفیت مدنظرتون تو دفترچه نیست می تونید دلیلش رو از دانشگاه سوال کنید. شاید علاقه ای به جذب دانشجو نداشتن!

محمد
آذر ۲۶, ۱۳۹۹ ۰:۴۸ ق٫ظ

سلام دوستان. لطفا جواب بدین. بند ۳۳ دفترچه ثبت نام گفته که چنانچه در آزمون کارشناسی ارشد ۹۹ ثبت نام نموده اید شماره پرونده تان را بنویسید. این منظورش فقط ثبت نام در آزمون هست؟چون من ثبت نام کرده بودم اما شرکت نکردم در آزمون و اینکه اگر کسی یادش نباشه شماره پرونده اش چی؟ الزامی هست پر کردن این بند؟

بهار
آذر ۲۶, ۱۳۹۹ ۱۰:۲۲ ق٫ظ
پاسخ به  محمد

برای اینکه اگه قبول شدی . قبولی قبلی لغو بشه

داوطلب ستمدیده ارشد
آذر ۲۶, ۱۳۹۹ ۱۲:۲۹ ب٫ظ
پاسخ به  بهار

سلام دوستان کسی اطلاع داره اگر قبولی قبلی لغو بشه برای معافیت تحصیلی صادر شده تا ۱۴۰۲ چکار باید کنیم به صورت دانشجوی انتقالی برخورد میشه یا نه باید انصراف قطعی داد ؟

هانا
آذر ۲۶, ۱۳۹۹ ۱۱:۳۰ ق٫ظ
پاسخ به  محمد

سلام.
برای این کار به سیستم پاسخگویی سایت سنجش مراجعه کنید. (از منوی سمت چپ در سایت سنجش)
بعد گزینه درخواست جدید رو بزنید و بعد از اون مقطع و سال مورد نظر رو وارد کنید.
بعد گزینه دریافت شماره پرونده یا داوطلبی رو انتخاب کنید و گزینه تایید رو بزنید.