پارسه
نوگام
همپا
کیهان روان
عالم زاده

امکان تغییر شیوه آموزشی دانشجویان کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد

دانشجویان کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد می‌توانند بر اساس دستورالعمل این دانشگاه شیوه آموزشی خود را از آموزشی – پژوهشی به آموزش محور تغییر دهند.

میترسی از اخبار کنکور ارشد جدا بمونی؟ ما همه اخبار رو بهت میگیم! کافیه عضو کانال تلگرام کارشناسی ارشد بشی … و یا وارد پیج اینستاگرام مسترتست بشی …

به گزارش مسترتست، در اجرای تبصره ۳ ماده ۲۳ شیوه نامه اجرایی آیین نامه آموزشی دوره کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد اسلامی دستورالعمل این دانشگاه با هدف حفظ کیفیت آموزشی و به منظور تبدیل شیوه تحصیل دانشجویان از آموزشی ۔ پژوهشی به آموزشی تنظیم شده و برای دانشجویان کلیه ورودی ها بر اساس ضوابط آموزشی ذیل قابل اجرا است.

ماده ۱: شرایط بررسی درخواست دانشجو

۱-۱- دانشجو باید کلیه واحدهای آموزشی (شامل جبرانی، اصلی، انتخابی، تخصصی) را با کسب حداقل میانگین ۱۴ گذرانده باشد.

۲-۱- دانشجو باید وظایف آموزشی خود را وفق مقررات آموزشی دانشگاه تا زمان ارائه تقاضا انجام داده و هیچگونه منع آموزشی نداشته باشد.

ماده ۲: فرآیند تبدیل شیوه تحصیلی از آموزشی – پژوهشی به آموزشی

۱-۲- دانشجو در ترمی که انتخاب واحد پایان نامه می کند، چنانچه پس از گذشت شش ماه (یک ترم تحصیلی) نتواند مراحل اجرای فرآیند پایان نامه را به اتمام برساند و در صورت تایید اسناد راهنما مبنی بر عدم توانایی دانشجو در انجام پایان نامه، دانشجو در ترم بعدی می تواند به جای پایان نامه، ۶ واحد درسی انتخاب نماید.

تبصره ۱: چنانچه روند انجام پایان نامه دانشجو با استاد راهنما در ترم های بعد ادامه یابد تا اتمام فرآیند دفاع دانشجو در ظرفیت استاد باقی خواهد ماند.

تبصره ۲: بدیهی است یک چهارم حق الزحمه راهنمایی پس از تصویب پیشنهاد پایان نامه مطابق ماده ۵ بخشنامه ۷۳/۳۵۲۶۸۴ مورخ ۹۲/۱۰/۲۲ به استاد راهنما پرداخت می گردد.

۲-۲- چنانجه دانشجو نسبت به اخذ پایان نامه اقدام نماید و با تقاضای کتبی دانشجو برای تعیین موضوع و اسناد راهنمای گروه تخصصی در همان ترم تحصیلی (حداکثر تا قبل از اتمام سه شانزدهم ترم تحصیلی ) نتواند نسبت به تعیین استاد راهنما اقدام نماید. در صورت تقاضای کتبی دانشجو مبنی بر تغییر از شیوه آموزشی پژوهشی به آموزشی و تایید گروه تخصصی و شورای پژوهشی دانشکده واحد دانشجو می تواند به روش آموزش محور ۶ واحد درسی به جای پایان نامه در همان ترم انتخاب نماید.

تبصره ۳: فرآیند جایگزینی ۶ واحد درسی بجای پایان نامه باید قبل از اتمام بازه حذف و اضافه در همان ترم انجام شود و شهریه دانشجو نیز به شیوه آموزشی بر اساس ۶ واحد درس انتخابی، محاسبه گردد.

۳-۲- به منظور رعایت سقف واحدهای درسی برای اتمام تحصیلی دانشجو موظف است برای تکمیل واحدهای درسی به تعداد واحد پایان نامه (۶ واحد) و با تایید گروه آموزشی، انتخاب نموده و بگذراند.

۴-۲- تغییر شیوه از آموزشی – پژوهشی به آموزشی و بازگشت آن در طول مدت تحصیل فقط برای یک بار در صورت تصویب مراجع ذیصلاح امکان پذیر است.

۵-۲- تاریخ فارغ التحصیلی بر اساس آخرین نیمسال تحصیلی دانشجو و طبق تقویم مصوب آموزشی دانشگاه تعیین خواهد شد.

۶-۲ -، دانش آموختگانی که بر اساس این شیوه نامه فارغ التحصیل شوند در مدارک تحصیلی آنها عنوان شیوه “آموزش محور” قید خواهد شد و لذا از امتیازات دانش آموختگان آموزشی پژوهشی بهره مند نخواهند شد.

تبصره ۴: دانش آموختگان شیوه آموزشی مجاز به تحصیل در دوره دکتری تخصصی بدون آزمون دانشگاه آزاد اسلامی نمی باشند.

ثبت‌نام کنید
مطلعم کن

۳ نظرات
جدیدترین
قدیمی‌ترین
Inline Feedbacks
مشاهده همه نظرات
Dani
اسفند ۷, ۱۴۰۰ ۱۰:۴۰ ق٫ظ

سلام،من دانشجوی ارشد ورودی ٩٩ دانشگاه ازاد هستم متاسفانه به ما اجازه تغییر شیوه به اموزش محور رو نمیدن و میگن بخشنامه اومده و دستورالعمل را منحصراً مشمول ورودی های ٩۶ به قبل قرار داده، ایا چنبن بخشنامه ای وجود داره؟

امیر
دی ۲۹, ۱۳۹۹ ۱۲:۴۰ ب٫ظ

من ورودی ۹۲ هستم و متاسفانه این قانون تا این لحظه فقط مختص ورودیهای ۹۵ به بعد است. هر چند در بخشنامه، عبارت کلیه ورودیها و کلیه دانشجویان در حال تحصیل ذکر شده ولی سازمان مرکزی میگوید این بخشنامه در راستای تببین ماده ۲۳ آیین نامه آموزشی ورودیهای ۹۵ به بعد صادر شده است. البته خبر تقریبا موثق اینکه بین معاون آموزشی سازمان و معاونت پژوهش در اینباره اختلاف نظر وجود دارد و سنگ اندازی از طرف پژوهش است.
علی ای حال این ظلمی آشکار و بی عدالتی محض نسبت به ورودیهای ماقبل ۹۵ است.

پیمان امیری پور
بهمن ۱۴, ۱۳۹۹ ۱۲:۴۳ ب٫ظ
پاسخ به  امیر

کاملا موافقم که این روند بی نظمی که متاسفانه همه جایی شده و فقط مختص یک سازمان و نهاد نیست ، تنها و تنها سبب ضربه زدن به تمام افرادی هست که استفاده کننده گان سرویس اون سازمان ها هستند.