کارشناسی ارشد بدون کنکور دانشگاه صنعتی اصفهان ۱۴۰۲

فراخوان پذیرش کارشناسی ارشد بدون آزمون دانشگاه صنعتی اصفهان در سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۳ منتشر شد.

میترسی از اخبار کنکور ارشد جدا بمونی؟ ما همه اخبار رو بهت میگیم! کافیه عضو کانال تلگرام کارشناسی ارشد بشی … و یا وارد پیج اینستاگرام مسترتست بشی …

به گزارش مسترتست، دانشگاه صنعتی اصفهان به استناد آیین نامه کارشناسی ارشد استعداد درخشان، از بین دانش آموختگان ممتاز مقطع کارشناسی پیوسته ورودی سال تحصیلی ۱۳۹۸ در این دانشگاه و سایر دانشگاه‌های دولتی دانشجو می‌پذیرد.

شرایط ثبت نام کارشناسی ارشد بدون کنکور دانشگاه صنعتی اصفهان

شرایط لازم  جهت پذیرش بدون کنکور کارشناسی ارشد این دانشگاه به شرح زیر می‌باشد:

۱- دانشگاه اختیار دارد از دانشجویان دوره کارشناسی پیوسته ورودی مهر ماه ۹۸ که پس از شش نیمسال، چهارم کل واحدهای درسی را گذرانده و به لحاظ میانگین کل در محدوده بیست درصد برتر دانشجویان هم رشته و هم ورودی در دانشگاه خود باشند، پذیرش نماید.زمان و شرایط ثبت نام کارشناسی ارشد بدون کنکور دانشگاه صنعتی اصفهان

تبصره ۱: چنانچه ظرفیت پذیرش اختصاص یافته به دانشجویان دانشگاه صنعتی اصفهان با ۲۰٪ برتر دانشجویان حائز شرایط، به دلیل انصراف ایشان یاعدم تقاضا تکمیل نشود، دانشگاه مجاز به جایگزینی از میان ۱۰ برتر بعدی دانشجویان دانشگاه صنعتی اصفهان با اولویت امتیاز کسب شده و تا سقف ظرفیت دو سوم هر کد رشته می باشد.

۲- آخرین مهلت فراغت از تحصیل برای متقاضیان بدون آزمون ۱۴۰۲/۶/۳۱ بوده و لازم است طی هشت نیمسال دانش آموخته گردند.

تبصره ۱: پذیرش برای سال تحصیلی بلافاصله پس از دانش آموختگی و صرفاً برای همان سال امکان‌پذیر است.

تبصره ۲: درخواست متقاضیان ورودی ۹۹ که در طول شش نیمسال تحصیلی در دوره کارشناسی پیوسته دانش آموخته شوند و به لحاظ میانگین کل در مقایسه با میانگین کل هشت نیمسال دانشجویان هم رشته و غیر هم ورودی خود جزء ۲۰٪ برتر باشند، به صورت مازاد بر ظرفیت پذیرش بدون آزمون، قابل بررسی است.

تبصره ۳: برای دانشجویان تحصیل همزمان در دو رشته، مدت مجاز حداکثر ده نیمسال تحصیلی می‌باشد و در رشته‌ای که سایر شرایط آئین نامه را داشته باشند می‌توانند از تسهیلات مربوطه بهره‌مند شوند.

تبصره ۴: برای دانشجویان مهمان، انتقالی یا تغییر رشته، مدت مجاز از ورود به رشته یا دانشگاه اول تا دانش آموختگی از رشته یا دانشگاه دوم حداکثر هشت نیمسال است.

تبصره ۵: برای دانشجویانی که طرح کارورزی کارآموزی بلند مدت مصوب در دوره کارشناسی پیوسته خود شرکت کرده اند، به تناسب دوره کارورزی سه تا دوازده ماه مدت مجاز حداکثر ده نیمسال تحصیلی است.

تبصره ۶: برای دانشجویانی که در دوره کارشناسی پیوسته خود در دوره های فرعی (کهاد) شرکت کرده‌اند مدت مجاز حداکثر نه نیمسال تحصیلی است و رتبه‌بندی نام بردگان بدون احتساب واحدهای درسی دوره فرعی انجام می‌شود.

تبصره ۷: برای خانم‌هایی که در دوره کارشناسی پیوسته خود صاحب فرزند شده‌اند و از مرخصی بارداری بدون احتساب در سنوات و با تایید دانشگاه استفاده کرده‌اند مدت مجاز حداکثر ده نیمسال تحصیلی میباشد.

نکات مهم

۱- درخواست برگزیدگان رتبه‌های ۱ تا ۱۵ نهایی المپیادهای علمی دانشجویی برای ورود به همان رشته یا رشته‌های مرتبط، با ارائه معرفی نامه از دبیرخانه المپیاد سازمان سنجش آموزش کشور به صورت مازاد بر ظرفیت قابل بررسی میباشد.

۲- اتباع غیرایرانی (مقیم ایران) ورودی کارشناسی پیوسته سال تحصیلی ۱۴۰۰ – ۱۳۹۹ و بعد از آن در صورت داشتن شرایط می‌توانند متقاضی باشند.

۳- متقاضیانی که در بیش از یک مجموعه رشته درخواست بررسی پرونده دارند، صرفاً در صورت ثبت نام مجزا در هر رشته، درخواست ایشان است. لازم به ذکر است تمام مجموعه رشته‌های انتخابی طبق نظر گروه مربوطه و شورای تحصیلات تکمیلی دانشگاه، باید مرتبط قابل بررسی با رشته تحصیلی کارشناسی متقاضی باشد.

۴- متقاضیان در هر مجموعه رشته می‌توانند حداکثر چهار رشته گرایش را به ترتیب اولویت انتخاب نمایند. در صورت تمایل به بررسی درخواست در بیش از چهار رشته گرایش اولویت چهارم را سایر انتخاب نموده و در بند توضیحات درخواست، اولویت خود را برای سایر گرایش‌ها اعلام نمائید. در صورت حذف گرایش یا تغییر ظرفیت تقاضای داوطلب هیچ حقی برای وی ایجاد نمی‌نماید.

۵- طبق مصوبه شورای تحصیلات تکمیلی دانشگاه مبنای پذیرش بدون آزمون در مقطع کارشناسی ارشد، معدل دانشجو، رزومه، در صورت لزوم توصیه نامه و مصاحبه است که با نظر دانشکده مربوطه مورد بررسی قرار گرفته و به تائید کمیته منتخب دانشگاه می‌رسد. در صورت ناقص بودن مدارک داوطلب، عدم کسب امتیاز در بخش مربوطه به عهده متقاضی است.

برای ارسال توصیه نامه تکمیل اطلاعات صحیح در قسمت مربوط به معرف علمی در زمان ثبت نام الزامی است و نیازی به بارگذاری مدرک نمی‌باشد.

نحوه ثبت نام اینترنتی و مدارک

مدارک مورد نیاز جهت ثبت نام متقاضیان کارشناسی ارشد استعداد درخشان به شرح زیر است:

  • گواهی رتبه
  • تصویر کارنامه فقط برای متقاضیان سایر دانشگاه‌ها
  • تصویر کارت ملی فقط برای متقاضیان سایر دانشگاه ها
  • رزومه علمی شامل اطلاعات تحصیلی، افتخارات فعالیت‌های علمی، فعالیت‌های دستیار آموزشی، فعالیت‌های پژوهشی و سایر موارد

زمان ثبت نام ارشد بدون آزمون ۱۴۰۲ دانشگاه صنعتی اصفهان

متقاضیان بایستی ثبت نام اینترنتی خود را در بازه زمانی روز شنبه ۱۴۰۱/۱۱/۱ الی سه شنبه ۱۴۰۱/۱۱/۲۵ از طریق سامانه گلستان دانشگاه صنعتی اصفهان https://golestan.iut.ac.ir تکمیل نمایند و نیازی به مراجعه حضوری نیست.

هزینه ثبت نام معادل ۱/۵۰۰/۰۰۰ ریال است که همزمان با تکمیل پرونده در سامانه گلستان قابل پرداخت است.

  • امکان استرداد وجه پرداختی وجود ندارد.

  • برای دریافت اطلاعات تکمیلی شامل راهنمای گلستان مجموعه رشته‌ها و گرایشهای قابل انتخاب برای سال ۱۴۰۲ به سایت دفتر استعدادهای درخشان دانشگاه، صنعتی اصفهان (https://evp.iut.ac.ir/fa/talent) مراجعه نمایید.

  • لطفاً شماره پرونده خود را حتما یادداشت و نزد خود نگه دارید. مهلت ثبت نام قابل تمدید نمی‌باشد.

نحوه بررسی درخواست‌ها

* درخواست متقاضیانی که در مهلت مقرر اقدام به ثبت نام ننموده باشند به هیچ وجه بررسی نخواهد شد.

* چنانچه در هر مرحله از ثبت نام بررسی مدارک و اشتغال به تحصیل مشخص شود که داوطلب حائز شرایط نبوده مستندات ارائه شده وجود داشته باشد ثبت نام ایشان لغو خواهد شد.

* ارائه درخواست و دارا بودن شرایط به منزله پذیرش نمیباشد و دانشگاه در قبول یا رد تقاضا بر اساس امتیازهای کسب شده اختیار دارد. پذیرش نهایی منوط به تأیید سازمان سنجش آموزش کشور است.

* اسامی پذیرفته شدگان اولیه پس از بررسی در فروردین ماه ۱۴۰۲ اعلام خواهد شد.

رشته های کارشناسی ارشد بدون آزمون ۱۴۰۲ دانشگاه صنعتی اصفهان

رشته و گرایش های دارای پذیرش  کارشناسی ارشد بدون کنکور دانشگاه صنعتی اصفهان در سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۳ به شرح زیر می باشند:

راهنمای ثبت نام

مرحله مقدماتی 

۱- مراجعه به سایت http://golestan.iut.ac.ir

۲-  «ورود به سیستم» را کلیک کنید و سپس کد قابل مشاهده روی صفحه را وارد نمائید.

۳- عبارت «متقاضی بدون آزمون کارشناسی ارشد» را کلیک کنید.

۴- در فرم ثبت مشخصات اولیه داوطلب اطلاعات خود را کامل و صحیح وارد نمائید. آنگاه شناسه کاربری و گذرواژه مورد نظر خود را با رعایت دستور العمل ذکر شده وارد نموده و بخاطر بسپارید.

۵- توضیحات مهم پائین صفحه را به دقت مطالعه نموده و سپس «ثبت موقت مشخصات داوطلب» را کلیک کنید.

۶- روی کلمه «خروج» بالای صفحه (به رنگ آبی قابل مشاهده است) کلیک کنید.

۷- مجدداً ورود به سیستم را کلیک کنید و کد قابل مشاهده، روی صفحه را وارد نمائید.

۸- شناسه کاربری و گذر واژه خود را که در مرحله ۴ به سیستم معرفی کرده اید، وارد نمائید.

مرحله اول

۱- مرحله اول: مشخصات داوطلب را کلیک نموده و اطلاعات مورد نظر را تکمیل نمائید.

۲- در بخش مشخصات پذیرش ابتدا در قسمت مجموعه رشته روی علامت سوال کلیک نموده و گزینه ۱ را انتخاب نمائید.

۳- آنگاه گرایش‌های مورد علاقه خود را به ترتیب وارد نمائید (تکمیل هر ۴ گزینه الزامی نیست). در صورت تمایل به بررسی درخواست در بیش از چهار رشته گرایش اولویت چهارم را سایر انتخاب نموده و در بند توضیحات درخواست اولویت خود را برای سایر گرایش‌ها اعلام نمائید.

۴- گزینه بررسی تغییرات را کلیک نموده و در صورتی که پیغام خطا دریافت ننمودید گزینه اعمال تغییرات را کلیک نمائید و سپس بازگشت (پائین صفحه سمت چپ) را کلیک نمائید.

مرحله دوم

۱-مرحله دوم: دریافت فرم‌های مورد نیاز را کلیک کنید و فرم govahi.pdf را دانلود کنید.

۲- فرم گواهی رتبه را چاپ نموده و پس از تکمیل و تائید دانشگاه محل تحصیل )امضا و مهر دانشگاه) ذخیره نمائید.

مرحله سوم

۱-مرحله سوم: «ارسال (Upload) تصویر کارنامه، تصویر کارت ملی رزومه علمی گواهی رتبه تایید شده» را کلیک نموده و سپس گزینه ارسال را کلیک نمائید با گزینه انتخاب فایل فایل اسکن شده مرحله را آپلود و سپس گزینه اعمال تغییرات را کلیک نمائید.

مرحله چهارم

۱- گواهی انجام ثبت نام را کلیک کرده یک نسخه چاپ یا ذخیره نموده و نزد خود نگهداری نمائید.

۲- درصورتی که در مرحله چاپ گواهی ثبت نام با خطا مواجه شدید ثبت نام شما ناقص می‌باشد لطفا مراحل ثبت نام را مجدد بررسی نمایید.

۳- پاسخگویی به سوالات بعدی تنها با ارائه کد ثبت نام مندرج در گواهی انجام‌پذیر خواهد بود.

زمان ثبت نام کارشناسی ارشد بدون کنکور دانشگاه صنعتی اصفهان کی است؟

فرصت ثبت نام جهت پذیرش کارشناسی ارشد استعداد درخشان دانشگاه صنعتی اصفهان تا ۱۴۰۱/۱۱/۲۵ است. در متن این مقاله جزئیات نحوه و زمان ثبت نام توضیح داده شده است.

شرایط ثبت نام کارشناسی ارشد بدون کنکور دانشگاه صنعتی اصفهان چیست؟

کلیه اطلاعات لازم درخصوص پذیرش ارشد بدون آزمون دانشگاه صنعتی اصفهان در سال ۱۴۰۲ در متن مقاله آورده شده است.

ثبت‌نام کنید
مطلعم کن

۱۱ نظرات
جدیدترین
قدیمی‌ترین
Inline Feedbacks
مشاهده همه نظرات
نازنین آسرایی
مرداد ۲۰, ۱۴۰۰ ۱۰:۲۸ ق٫ظ

سلام. من دانشجوی کارشناسی پیوسته ی مازاد (شهریه پرداز) در دانشگاه گیلان هستم. امکان پذیرش من وجود داره با فقط برای دانشجویان دوره ی روزانه هست؟

سلام
اردیبهشت ۱۳, ۱۴۰۰ ۳:۳۱ ب٫ظ

سلام ، ببخشید ، من کارشناسی ناپیوسته رشته حقوق با معدل ۱۸/۵ از علمی کاربردی ، فارغ التحصیل ۳۰ بهمن ۹۸ ، میتونم درخواست بدم؟

مهسا
اردیبهشت ۱۷, ۱۴۰۰ ۷:۰۸ ب٫ظ
پاسخ به  سلام

سلام
بر اساس آیین نامه ارشد استعداد درخشان فقط کسانی که فارغ التحصیل کارشناسی پیوسته هستن میتونن شرکت کنن برای پذیرش بدون کنکور

سلام
اردیبهشت ۱۳, ۱۴۰۰ ۳:۲۷ ب٫ظ

سلام ، ببخشید ، من کارشناسی ناپیوسته رشته حقوق با معدل ۱۸/۵ از علمی کاربردی دارم ، میتونم درخواست بدم؟

میلاد
دی ۹, ۱۳۹۹ ۷:۱۶ ب٫ظ

ببخشید از همه دانشگاه های دولتی کشور دانشجو میپذیزه با این شرایط ؟
دانشگاه های تخت وزارت علوم

مهسا
دی ۱۱, ۱۳۹۹ ۱۱:۴۷ ب٫ظ
پاسخ به  میلاد

سلام
معمولا همه دانشگاه های سراسری و برخی دانشگاه های غیرانتفاعی با این شرایط پذیرش دارند. البته ممکنه شرایط اختصاصی دیگه ای هم داشته باشن که در فراخوانشون اعلام میشه. همه فراخوان ها در همین سایت اطلاع رسانی میشه

فرزانه
دی ۹, ۱۳۹۹ ۲:۰۰ ب٫ظ

من فارغ تحصیل۹۶هستم میتونم ارشد دانشگاه صنعتی اصفهان شرکت کنمشرکت کنم

مهسا
دی ۱۱, ۱۳۹۹ ۱۱:۴۷ ب٫ظ
پاسخ به  فرزانه

سلام
نه متأسفانه حداکثر تا یک سال بعد از اتمام تحصیل میتونید شرکت کنید

فرزانه
دی ۹, ۱۳۹۹ ۱:۵۹ ب٫ظ

من منظور واحد‌های درسی ک گذارنده باشیم را نفهمیدم

Chrmng
دی ۸, ۱۳۹۹ ۱۰:۰۹ ق٫ظ

ببخشید فقط ورودی ۹۶ میتونه شرکت کنه؟

مهسا
دی ۱۱, ۱۳۹۹ ۱۱:۴۸ ب٫ظ
پاسخ به  Chrmng

سلام
بله در فراخوان گفتن فقط ورودی ۹۶ به بعد میتونن درخواست بدن.