انتشار اطلاعیه پذیرش ارشد بدون آزمون ۱۴۰۰ دانشگاه اراک

شرایط و ضوابط پذیرش کارشناسی ارشد بدون آزمون دانشگاه اراک در سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۴۰۱ اعلام شد.

میترسی از اخبار کنکور ارشد جدا بمونی؟ ما همه اخبار رو بهت میگیم! کافیه عضو کانال تلگرام کارشناسی ارشد بشی … و یا وارد پیج اینستاگرام مسترتست بشی …

به گزارش مسترتست، دانشگاه اراک براساس آیین نامه کارشناسی ارشد استعداد درخشان از میان دانشجویان و فارغ‌التحصیلان داخل و خارج دانشگاه اراک، برای سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۴۰۱ بر اساس شیوه‌نامه زیر دانشجو می‌پذیرد.

شرایط پذیرش کارشناسی ارشد بدون آزمون دانشگاه اراک

  • گذراندن حداقل سه چهارم واحدهای دوره کارشناسی تا پایان ترم ۶ (شامل دانشجویان ورودی بهمن ۹۵، مهر ۹۶ و بهمن ۹۶ که حداکثر تا پایان شهریور ۱۴۰۰ فارغ‌التحصیل شوند)

تبصره ۱: در صورت نیاز واحدهای گذرانده شده در بازه تابستانِ متصل به نیمسال ششم در حدنصاب سه چهارم واحدها قابل محاسبه است.

  • به لحاظ معدل کل، قرار داشتن در بین ۲۵% دانشجویان برتر رشته -ورودی خود مختص دانشجویان دانشگاه اراک و ۱۵% برتر برای سایر دانشگاه‌های دولتی غیر از دانشگاه اراکزمان و شرایط ثبت نام کارشناسی ارشد بدون کنکور دانشگاه اراک

کارشناسی ارشد: براساس مصوبه شورای تحصیلات تکمیلی دانشگاه اراک، کسب حداقل معدل کل همتراز نشده شش ترم در رشته‌های دانشکده‌های فنی و علوم پایه ۱۵ و سایر دانشکده‌ها ۱۶ برای متقاضیان پذیرش بدون آزمون مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه الزامی است.

  • دانشگاه مدارک آن دسته از متقاضیانی را که در طول شش نیمسال تحصیلی دانش‌آموخته شوند و به لحاظ میانگین کل در مقایسه با میانگین کل هشت نیمسالِ دانشجویان هم‌رشته و غیر هم‌ورودی خود جزو پانزده درصد برتر باشند، جهت پذیرش بدون آزمون مازاد بر ظرفیت در دوره کارشناسی ارشد بررسی می‌کند.

  • متقاضی باید حداکثر تا هشت نیم‌سال دانش‌آموخته شود.

  • دورۀ کارشناسی پیوسته باشد و دانش‌آموختگان کارشناسی ناپیوسته (کاردانی به کارشناسی) امکان استفاده از تسهیلات پذیرش بدون آزمون را ندارند.

  • پذیرش در اولین سال تحصیلی پس از فارغ‌التحصیلی و تنها برای یکبار امکان‌پذیر است.

  • دانش‌آموختگانی که از زمان فارغ‌التحصیلی آن‌ها بیش از یک و نیم سال تحصیلی گذشته است مجاز به استفاده از تسهیلات پذیرش بدون آزمون نیستند.

تنها فارغ‌التحصیلان و دانشجویان دانشگاه‌های سراسری دولتی می‌توانند در این فراخوان شرکت نمایند و دانشگاه از پذیرش دانشجویان و فارغ‌التحصیلان دانشگاه آزاد، پیام نور، علمی- کاربردی، و دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی غیر دولتی معذور است.
  • دانشجویان حائز رتبه‌های یک تا پانزده در مرحله نهایی المپیادهای علمی دانشجویی کشور می‌توانند نسبت به ثبت‌نام و ارسال مدارک جهت بهره‌مندی از تسهیلات پذیرش بدون آزمون دانشگاه اراک اقدام نمایند.

زمان ثبت نام ارشد بدون آزمون دانشگاه اراک

— مهلت ثبت‌نام تا ۳۰ دی ۱۳۹۹ می‌باشد. متقاضیانی که در ترم ششم هستند تا ۱۵ بهمن ۱۳۹۹ فرصت ثبت‌نام دارند.

مدارک ثبت‌نام کارشناسی ارشد استعداد درخشان

-— تکمیل شده فرم ۱ (مختص متقاضیان کارشناسی ارشد) به صورت تایپ شده و امضا شده.

-— تکمیل شده فرم ۲ به صورت تایپ شده (مختص متقاضیان کارشناسی ارشد دانشگاه‌های سراسری غیر از دانشگاه اراک)

-— ریزنمرات تحصیلی مقطع کارشناسی

-— کپی گواهینامه فارغ‌التحصیلی مقاطع کارشناسی (مختص متقاضیان دانش آموخته)

-— یک قطعه عکس

-— کپی کارت ملی و صفحه اول شناسنامه

-— پرداخت هزینه‌ ثبت‌نام در درگاه پرداخت آنلاین دانشگاه واقع در سایت اینترنتی دانشگاه اراک و در دسته‌بندی دفتر استعدادهای درخشان زیر شاخه‌ پذیرش بدون آزمون: مبلغ ۸۰ هزار تومان برای متقاضیان کارشناسی ارشد. کد رهگیری در فرم شماره ۱ ثبت‌نام قید گردد.

— متقاضیان کارشناسی ارشد بدون کنکور می‌توانند در صورت بروز مشکل در درگاه پرداخت آنلاین دانشگاه، مبلغ ثبت‌نام را به شماره حساب درآمد دانشگاه اراک واریز نموده و تصویر فیش پرداختی را ضمیمه مدارک ارسالی کنند و کد رهگیری را در فرم شماره ۱ درج نمایند.

– مستندات مربوط به فعالیت‌های شاخص آموزشی، پژوهشی و فرهنگی

-— مدارک مورد نیاز جهت ثبت‌نام صرفاً بصورت پستی تحویل دفتر دانشجویان استعداد درخشان واقع در میدان بسیج (سردشت)، پردیس دانشگاه اراک، ساختمان دکتر قریب، طبقه اول، دفتر جذب و هدایت استعدادهای درخشان شود.

نکات تکمیلی

— پذیرش متقاضیان در همان رشته تحصیلی یا رشته‌های تحصیلی مرتبط با رشته تحصیلی دوره کارشناسی داوطلب، به تشخیص گروه آموزشی و تائید شورای آموزشی دانشگاه امکان‌پذیر است.

—‌ فرم‌های ۱ و ۲ در سایت دفتر استعداد درخشان دانشگاه به آدرس http://talents.araku.ac.ir موجود می‌باشد.

– — بدون توجه به آنکه متقاضی در مقطع قبل روزانه و یا نوبت دوم بوده است، پس از پذیرش بدون آزمون در این فراخوان در هر مقطع به صورت روزانه ثبت نام خواهد شد.

مدارک ارسالی و وجه واریزی بابت بررسی پرونده می‌باشد و مسترد نخواهد شد. به مدارک ناقص و درخواست داوطلبانی که واجد کلیه شرایط الزامی نباشند ترتیب اثر داده نخواهد شد و وجه پرداختی نیز قابل استرداد نیست؛ لذا توصیه می‌شود داوطلبان قبل از ثبت‌نام، مفاد شیوه‌نامه را به دقت مطالعه و در صورت اطمینان از احراز کلیه شرایط الزامی، ثبت‌نام نمایند.

-— ظرفیت پذیرش در رشته‌های مختلف، بستگی به ظرفیت پذیرش مجموع اعضای هیأت علمی در گرایش مربوطه دارد و برابر با۴۰% (کارشناسی ارشد) ظرفیت پذیرش روزانه با آزمون است. از این ظرفیت دو سوم به دانش‌آموختگان دانشگاه اراک اختصاص دارد و یک سوم باقی‌مانده مختص دانش آموختگان سایر دانشگاه‌هاست.

—- پذیرش اولیه از طرف دانشگاه، به معنای پذیرش قطعی نمی‌باشد و هیچ حقی برای متقاضی جهت ثبت نام ایجاد نمی‌کند و اسامی می‌بایست به تأیید سازمان سنجش برسد.

— تغییر رشته یا محل تحصیل برای متقاضیانی که از طریق آئین‌نامه استعدادهای درخشان پذیرش بدون آزمون می‌شوند، ممنوع است.

– — جهت هم‌تراز نمودن معدل دانشگاه‌های مختلف، دانشگاه اراک مخیر است از آیین‌نامه داخلی خود استفاده نماید.

-— ثبت‌نام قطعی پس از پذیرش علمی و تائید سازمان سنجش، منوط به تائید دبیرخانه هیات مرکزی گزینش دانشجو مستقر در سازمان سنجش آموزش کشور خواهد بود و دانشگاه از صدور هرگونه گواهی اشتغال به تحصیل تا دریافت این تائیدیه معذور است.

-— پذیرفته‌شدگان نهایی کارشناسی ارشد بدون آزمون دانشگاه در سال اول تحصیل از بسته تشویقی دانشجویان استعداد درخشان دانشگاه (واگذاری خوابگاه دولتی به دانشجویان غیر بومی از ترم اول – تخفیف ۵۰% تغذیه – تخفیف ۵۰% بلیط استخر – کمک هزینه پایان‌نامه و شرکت در کنفرانس‌های داخلی به میزان دو برابر سایر دانشجویان – استفاده از تسهیلات کتابخانه در حد مقطع دکتری – افزایش حجم استفاده از اینترنت به میزان دو برابر) برخوردار خواهند شد. استمرار بهره‌مندی از این بسته در سال‌های بعد منوط به کسب رتبه‌های برتر مطابق با بسته تشویقی یاد شده خواهد بود.

– — نتایج اولیه از طریق سایت دفتر استعداد درخشان (زمان تقریبی برای کارشناسی ارشد بهمن ۹۹) اعلام خواهد شد و دانشگاه مسئولیتی برای اطلاع‌رسانی از طرق دیگر ندارد.

-— هر دانشجو صرفاً می‌تواند نسبت به اخذ پذیرش نهایی از یک دانشگاه اقدام نماید و دانشجویانی که موفق به اخذ پذیرش از دچند دانشگاه شده‌اند، می‌بایستی تنها نسبت به ثبت‌نام در یک دانشگاه اقدام نمایند و از سایر پذیرش‌های خود (قبل از اینکه دانشگاه اطلاعات متقاضیان را از طریق پرتال ارتباطی به سازمان سنجش اعلام نماید) سریعاً انصراف دهد.

 -— در هر زمان (حتی فارغ‌التحصیلی) اگر مشخص شود که فرد پذیرش شده فاقد شرایط آیین‌نامه مربوطه بوده است، پذیرش وی لغو و عواقب ناشی از آن بر عهده متقاضی و دانشگاه پذیرنده خواهد بود. لذا از متقاضیان گرامی درخواست می‌شود ضمن مطالعه دقیق آیین نامه‌های مربوط به پذیرش بدون آزمون، در صورت عدم احراز شرایط مندرج در آن‌ها، از ارسال مدارک به دفتر استعداد درخشان خودداری نمایند.

-— متقاضیان پذیرش بدون آزمون دانشگاه اراک نمی‌بایستی دارای حکم محکومیت در کمیته‌های انضباطی دانشگاه محل تحصیل مقطع قبلی خود باشند.

-— پذیرفته‌شدگان بدون آزمون استعداد درخشان در دوره‌های تحصیلات تکمیلی به محض ورود مشمول مقررات آموزشی شده و در صورت انصراف مشمول مقررات آموزشی دانشجویان انصرافی می‌شوند.

-— دانشجویان مهمان، انتقالی یا تغییر رشته در صورتی می‌توانند از تسهیلات پذیرش بدون آزمون کارشناسی ارشد بهره‌مند شوند که سنوات تحصیلی آنها در دوره کارشناسی پیوسته از ورود به رشته و دانشگاه اول تا دانش‌آموختگی از رشته و دانشگاه دوم، حداکثر ۸ نیمسال باشد و مقایسه متقاضیان برای رتبه‌بندی و تعیین پانزده درصد برتر با دانشجویان دانشگاهی انجام می‌شود که از آن مدرک دریافت می‌کنند. در مورد دانشجویان تغییر رشته در صورت تایید معاونت آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه حداکثر تا یک نیمسال به سنوات مجاز اضافه می‌شود.

رشته های کارشناسی ارشد بدون کنکور 

رشته- گرایش‌های کارشناسی ارشد جهت پذیرش بدون آزمون مهر ۱۴۰۰ دانشگاه اراک به شرح جدول زیر است:

ردیف

رشته

گرایش

دانشکده

۱

آموزش زبان انگلیسی

 

ادبیات و زبانها

۲

زبان و ادبیات انگلیسی

 

ادبیات و زبانها

۳

زبان و ادبیات عربی

 

ادبیات و زبانها

۴

زبان و ادبیات فارسی

ادبیات تطبیقی

ادبیات و زبانها

۵

زبان و ادبیات فارسی

 

ادبیات و زبانها

۶

تاریخ

تاریخ ایران اسلامی

علوم انسانی

۷

تاریخ

تاریخ اسلام

علوم انسانی

۸

علوم قرآن و حدیث

 

علوم انسانی

۹

برنامه‌ریزی درسی

 

علوم انسانی

۱۰

روانشناسی عمومی

 

علوم انسانی

۱۱

تکنولوژی آموزشی

 

علوم انسانی

۱۲

بیوشیمی

 

علوم پایه

۱۳

ریاضی کاربردی

آنالیز عددی

علوم پایه

۱۴

ریاضی کاربردی

بهینه‌سازی

علوم پایه

۱۵

ریاضی محض

جبر

علوم پایه

۱۶

ریاضی محض

آنالیز

علوم پایه

۱۷

ریاضی محض

هندسه(توپولوژی)

علوم پایه

۱۸

زیست شناسی جانوری

سلولی و تکوینی

علوم پایه

۱۹

زیست شناسی جانوری

بیوسیستماتیک

علوم پایه

۲۰

زیست شناسی جانوری

فیزیولوژی

علوم پایه

۲۱

زیست شناسی گیاهی

فیزیولوژی

علوم پایه

۲۲

زیست شناسی گیاهی

سیستماتیک و بوم‌شناسی

علوم پایه

۲۳

ژنتیک

 

علوم پایه

۲۴

بیوشیمی

 

علوم پایه

۲۵

زئوفیزیک

ژئوالکتریک

علوم پایه

۲۶

شیمی

شیمی تجزیه

علوم پایه

۲۷

شیمی

شیمی کاربردی

علوم پایه

۲۸

شیمی

شیمی آلی

علوم پایه

۲۹

شیمی

شیمی معدنی

علوم پایه

۳۰

شیمی

شیمی فیزیک

علوم پایه

۳۱

فیزیک

پلاسما

علوم پایه

۳۲

فیزیک

اپتیک و لیزر

علوم پایه

۳۳

فیزیک

ذرات بنیادی و نظریه میدان‌ها

علوم پایه

۳۴

فیزیک

فیزیک هسته‌ای

علوم پایه

۳۵

فیزیک

فیزیک ماده چگال

علوم پایه

۳۶

نانو فیزیک

 

علوم پایه

۳۷

نانوشیمی

 

علوم پایه

۳۸

آسیب شناسی ورزشی و حرکات اصلاحی

حرکات اصلاحی

علوم ورزشی

۳۹

آسیب شناسی ورزشی و حرکات اصلاحی

امدادگر ورزشی

علوم ورزشی

۴۰

رفتار حرکتی

رشد حرکتی

علوم ورزشی

۴۱

رفتار حرکتی

یادگیری و کنترل حرکتی

علوم ورزشی

۴۲

روانشناسی ورزشی

 

علوم ورزشی

۴۳

فیزیولوژی ورزشی

فیزیولوژی فعالیت بدنی و تندرستی

علوم ورزشی

۴۴

فیزیولوژی ورزشی

فیزیولوژی ورزشی کاربردی

علوم ورزشی

۴۵

مدیریت ورزشی

مدیریت راهبردی در سازمان‌های ورزشی

علوم ورزشی

۴۶

مدیریت ورزشی

بازاریابی در ورزش

علوم ورزشی

۴۷

مهندسی برق

سیستم‌های قدرت

فنی و مهندسی

۴۸

مهندسی برق

کنترل

فنی و مهندسی

۴۹

مهندسی برق

الکترونیک قدرت و ماشین‌های الکتریکی

فنی و مهندسی

۵۰

مهندسی پلیمر

فراورش

فنی و مهندسی

۵۱

مهندسی کامپیوتر

نرم‌افزار

فنی و مهندسی

۵۲

مهندسی شیمی

ترموسینتیک و کاتالیست

فنی و مهندسی

۵۳

مهندسی شیمی

فرآیندهای جداسازی

فنی و مهندسی

۵۴

مهندسی عمران

زلزله

فنی و مهندسی

۵۵

مهندسی عمران

سازه

فنی و مهندسی

۵۶

مهندسی عمران

ژئوتکنیک

فنی و مهندسی

۵۷

مهندسی مکاترونیک

 

فنی و مهندسی

۵۸

مهندسی مکانیک

طراحی کاربردی

فنی و مهندسی

۵۹

مهندسی مکانیک

ساخت تولید

فنی و مهندسی

۶۰

مهندسی مکانیک

تبدیل انرژی

فنی و مهندسی

۶۱

مهندسی مواد

شناسایی و انتخاب مواد مهندسی

فنی و مهندسی

۶۲

مهندسی مواد

شکل دادن فلزات

فنی و مهندسی

۶۳

مهندسی مواد

جوشکاری

فنی و مهندسی

۶۴

علوم دامی

فیزیولوژی دام و طیور

کشاورزی و منابع طبیعی

۶۵

علوم دامی

ژنتیک و اصلاح دام و طیور

کشاورزی و منابع طبیعی

۶۶

علوم دامی

تغذیه دام

کشاورزی و منابع طبیعی

۶۷

علوم دامی

تغذیه طیور

کشاورزی و منابع طبیعی

۶۸

علوم و مهندسی باغبانی

گیاهان دارویی

کشاورزی و منابع طبیعی

۶۹

علوم و مهندسی باغبانی

درختان میوه

کشاورزی و منابع طبیعی

۷۰

علوم و مهندسی باغبانی

گیاهان زینتی

کشاورزی و منابع طبیعی

۷۱

علوم و مهندسی باغبانی

سبزی ها

کشاورزی و منابع طبیعی

۷۲

علوم و مهندسی محیط زیست

ارزیابی و آمایش سرزمین

کشاورزی و منابع طبیعی

۷۳

علوم و مهندسی محیط زیست

آلودگی‌های محیط زیست

کشاورزی و منابع طبیعی

۷۴

علوم و مهندسی آب

آبیاری و زهکشی

کشاورزی و منابع طبیعی

 

ثبت‌نام کنید
مطلعم کن

۰ نظرات
Inline Feedbacks
مشاهده همه نظرات