انتشار فراخوان پذیرش ارشد بدون آزمون ۱۴۰۰ دانشگاه نوشیروانی بابل

فراخوان پذیرش بدون آزمون استعدادهای درخشان در مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل برای سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۴۰۱ منتشر شد.

میترسی از اخبار کنکور ارشد جدا بمونی؟ ما همه اخبار رو بهت میگیم! کافیه عضو کانال تلگرام کارشناسی ارشد بشی … و یا وارد پیج اینستاگرام مسترتست بشی …

به گزارش مسترتست، دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل بر اساس آیین نامه کارشناسی ارشد استعداد درخشان ابلاغ شده توسط وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و شیوه‌نامه مصوب دانشگاه، از میان متقاضیان واجد شرایط، تعداد محدودی دانشجو به صورت بدون آزمون جهت ورود به دوره کارشناسی ارشد در سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۴۰۱ پذیرش می‌نماید.

شرایط ثبت نام ارشد بدون کنکور دانشگاه نوشیروانی بابل

۱- پس از ۶ نیمسال با گذراندن حداقل ۷۵% کل واحدهای درسی رشته‌ کارشناسی خود (عدد غیر صحیح تعداد واحدها به پایین گرد می‌شود) به لحاظ میانگین جزء پانزده درصد برتر (عدد غیر صحیح به صورت ریاضی گرد و به عدد صحیح تبدیل می‌شود) دانشجویان هم‌رشته و هم‌ورودی خود باشند، (برای داوطلبان دانشجو در دانشگاه‌های سطح ۱ و ۲)

تبصره ۱- واحدهای گذرانده شده در بازه تابستان متصل به نیمسال ششم درحدنصاب سه چهارم واحدها قابل محاسبه است.زمان و شرایط ثبت نام کارشناسی ارشد بدون کنکور دانشگاه نوشیروانی بابل

تبصره ۲- داوطلبانی که از دانشگاه‌های سطح ۳ دانش آموخته می‌شوند باید ضمن داشتن شرایط بند ۱ حتما دارای رتبه‌های اول تا سوم در میان دانشجویان هم‌رشته و هم‌ورودی خود باشند.

تبصره ۳- داوطلبانی که از دانشگاه‌های سطح ۴ دانش آموخته می‌شوند باید ضمن داشتن شرایط بند ۱ حتما دارای رتبه اول در میان دانشجویان هم‌رشته و هم‌ورودی خود و میانگین حداقل ۱۷ باشند.

(سطح بندی دانشگاه‌ها بر اساس نامه‌ی معاونت محترم آموزشی وزارت علوم در انتهای همین فراخوان پیوست شده است)

۲- حداکثر تا تاریخ ۱۴۰۰/۶/۳۱ در مدت هشت نیمسال دانش آموخته شوند.

تبصره ۱- در مورد دانشجویان “تغییر رشته”، در صورت تایید معاونت آموزشی دانشگاه حداکثر تا یک نیمسال به سنوات مجاز افزوده می شود.

۳- پذیرش برای سال تحصیلی بلافاصله پس از دانش‌آموختگی و صرفاً برای یک بار امکان پذیر است.

۴- دوره‌ کارشناسی متقاضی باید جزء دوره‌های روزانه یا نوبت دوم دانشگاه‌های دولتی باشد.

تبصره ۱- تحصیل متقاضی در دوره کارشناسی باید به صورت تمام وقت باشد.

تبصره ۲- مدارک دوره‌های مجازی، نیمه حضوری و غیر حضوری مورد پذیرش نخواهد بود.

تبصره ۳- دوره تحصیلی متقاضی در دوره کارشناسی باید کارشناسی پیوسته باشد.

– پرونده داوطلبانی که در طول ۶ نیمسال در یک دوره‌ی تمام وقت روزانه مقطع کارشناسی پیوسته و از دانشگاه‌های دولتی دانش آموخته شوند و به لحاظ میانگین جزء پانزده درصد برتر دانشجویان هم‌رشته و هم‌ورودی خود باشند می‌تواند به صورت جداگانه برای دوره کارشناسی ارشد همان سال بررسی شود.

– چنانچه ظرفیت پانزده درصد دوره کارشناسی ارشد رشته‌ای تکمیل نشد، در این صورت دانشگاه از متقاضیان ده درصد بعدی دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل با اولویت رتبه متقاضیان در آن رشته به عنوان ذخیره پذیرش خواهد کرد.

– دانشجوی تحصیل تحصیل همزمان در صورت داشتن شرایط می‌تواند تحصیل خود را در هر یک از رشته‌های کارشناسی پیوسته با تایید معاونت آموزشی و تحصیلات تکمیلی ادامه دهد.

– دانشگاه، برگزیدگان رتبه‌های اول تا پانزدهم نهایی المپیادهای علمی-دانشجویی را برای ورود به همان رشته با رشته‌های مرتبط به تشخیص شورای عالی برنامه‌ریزی آموزشی وزارت، با ارائه معرفی‌نامه از دبیرخانه المپیاد، به صورت مازاد بر ظرفیت با آزمون پذیرش می‌کند.

– تغییر رشته یا محل تحصیل افراد پذیرفته شده بر اساس این آیین‌نامه، مجاز نیست.

نحوه ثبت نام ارشد بدون کنکور دانشگاه نوشیروانی بابل

– ثبت‌نام فقط از طریق تارنمای سامانه گلستان دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل به آدرس http://golestan.nit.ac.ir امکان‌پذیر است.

– در مرحله‌ ثبت نام اولیه، داوطلبان باید از طریق لینک موجود در سامانه گلستان نسبت به ورود اطلاعات اولیه و ثبت شناسه کاربری و گذر واژه اقدام نمایند. داوطلبان باید در قسمت عنوان آزمون یکی از عناوینِ متقاضی سهمیه استعداد درخشان-مقطع کارشناسی ارشد و یا متقاضی سهمیه استعداد درخشان-مقطع کارشناسی ارشد (ده درصد دوم) را بر اساس تطبیق شرایط همین اطلاعیه انتخاب نمایند.

– در مرحله بعد، کاربران پس از خروج از سامانه، باید بار دیگر با شناسه کاربری و گذرواژه‌ای که در ثبت نام اولیه انتخاب نموده‌اند وارد سامانه شده و به ورود اطلاعات فردی، آموزشی و همچنین انتخاب رشته و گرایش‌های مورد نظر خود بپردازند. این مراحل باید طبق شکل زیر به صورت دقیق انجام شده و به تایید داوطلب برسد. در نهایت داوطلب باید گواهی انجام ثبت‌نام را از سامانه اخذ نماید.

(مهم: در قسمت سوابق تحصیلی، باید معدل دروس گذرانده شده تا پایان نیمسال ششم درج شود).

 – داوطلبان باید در انتخاب رشته و گرایش حتماً با توجه به مدرک کارشناسی خود بر اساس مدرک کارشناسی مورد قبول برای هر کدام از رشته/گرایش‌ها عمل نمایند.

– داوطلبان باید دقت کنند که در حال حاضر سامانه گلستان تنها برای انتقال مدارک استفاده می‌شود و ثبت نام در آن به منزله واجد شرایط بودن متقاضی نمی‌باشد.

مدارک لازم برای ثبت نام کارشناسی ارشد بدون کنکور

با توجه به اجباری بودن بارگذاری تعدادی از مدارک در سامانه مذکور بهتر است داوطلبان تصویر مدارک و تمهیدات زیر را برای ثبت نام از پیش آماده نمایند:

الف- تصویر صفحه اول شناسنامه و کارت ملی

ب- فایل یک قطعه عکس جدید داوطلب

ج- تصویر مدرک و یا گواهی موقت دوره کارشناسی (در صورت وجود)

د- تصویر ریزنمرات دوره‌ی کارشناسی

ه- پرداخت الکترونیکی ۸۰۰.۰۰۰ ریال بابت هزینه ثبت‌نام از طریق سامانه گلستان

و- (مخصوص دانشجویان سایر دانشگاه‌ها): تصویر کاربرگ تایید شده توسط دانشگاه مبنی بر قرار گرفتن دانشجو بر اساس معدل در میان پانزده درصد برتر/ده درصد دوم هم‌ورودی‌ها که از قسمت فرم‌ها و آیین‌نامه‌ها فرم‌های مورد نیاز سایت استعدادهای درخشان دانشگاه به آدرس لینک شده قابل دریافت است. داوطلبان ضمن بارگذاری تصویر این مدرک در سامانه‌ی گلستان، باید اصل این کار برگ را نزد خود نگه دارند و در صورت پذیرش قطعی، نسخه فیزیکی آن را در هنگام ثبت‌نام ارائه دهند، در غیر این‌صورت قبولی آن‌ها کان لم یکن خواهد شد.

ز: (مخصوص دانشجویان دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل): گواهی معدل و رتبه برای دانشجوی کارشناسی دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل: برای جلوگیری از حضور فیزیکی دانشجویان در دانشگاه، اکنون امکان دریافت گواهی رتبه و معدل از طریق سامانه‌ی گلستان برای دانشجویان دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل فراهم شده است. داوطلبان واجد شرایط باید مطابق با راهنمای موجود در آدرس لینک شده ، تقاضای گواهی رتبه و معدل خود را ثبت کنند.

گواهی در خواستی و ریزنمرات دانشجو پس از انجام گردش کار و در صورت تایید کارشناسان و مدیران مرتبط، از طریق سامانه‌ گلستان در دسترس داوطلب قرار خواهد گرفت. داوطلب باید گواهی دریافتی که توسط مدیر کل محترم آموزش (به صورت الکترونیکی) مهر و امضا شده است را به همراه ریز نمرات دریافتی (کارنامه غیر رسمی) در قسمت‌های مرتبط در سامانه گلستان بارگذاری کنند.

با توجه به احتمال زمانبر بودن فرآیند تایید گواهی رتبه و معدل در سامانه‌ گلستان، داوطلبان باید مراحل فوق را در اسرع وقت انجام دهند، زیرا مهلت ثبت نام و بارگذاری این مدرک به صورت مستقل از زمان تولید گواهی فراخوان خواهد بود. داوطلبان همچنین باید اصل این کاربرگ را نزد خود نگه دارند و در صورت پذیرش قطعی، نسخه فیزیکی آن را در هنگام ثبت‌نام ارائه دهند، در غیر این صورت قبولی آن‌ها کان لم یکن خواهد شد.

زمان ثبت نام ارشد بدون آزمون ۱۴۰۰

عملیات ثبت‌نام توسط داوطلبان باید حداکثر تا تاریخ ۹۹/۱۰/۱۰ پایان یابد و پس از آن ارسال مدارک و یا ثبت‌نام از طریق سامانه ممکن نخواهد بود.

نحوه پذیرش ارشد استعداد درخشان دانشگاه نوشیروانی بابل

رتبه بندی دانشجویان بر اساس شیوه‌نامه‌ پذیرش دانشجوی سهمیه استعدادهای درخشان دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل انجام خواهد شد.

داوطلبانی که پذیرش شده باشند در صورت انصراف، باید در تاریخی که از طریق تارنمای دانشگاه اعلام خواهد شد، اقدام به انصراف نمایند در غیر اینصورت برای ایشان گواهی قبولی در سهمیه استعدادهای درخشان صادر نخواهد شد. بر اساس اعلام سازمان سنجش، داوطلبانی که توسط بیش از یک دانشگاه برای قبولی در سهمیه استعدادهای درخشان معرفی شوند، برای قبولی در هیچ کدام تایید نخواهند شد.

تذکرهای مهم

کلیه‌ اطلاعات وارد شده در سامانه‌ گلستان باید در نهایت دقت و صحت باشد و چنانچه خلاف آن ثابت شود و یا ایراد یا نقصی در مدارک ارائه شده وجود داشته باشد، دانشگاه مجاز است که پذیرش متقاضی را کان لم یکن اعلام کند.

متقاضی باید ترتیب اولویت رشته‌های انتخابی را به دقت مشخص کند. دانشگاه مجاز است در صورت انصراف دانشجویان قبول شده در اولویت‌های قبلی و تشخیص دانشگاه، رشته‌ قبولی متقاضی را بدون کسب نظر از وی به آن اولویت‌ها تغییر دهد. در صورت عدم ثبت‌نام در سال تحصیلی جدید در این دانشگاه علیرغم پذیرش در سهمیه استعدادهای درخشان و عدم اعلام تصمیم انصراف در زمان تعیین شده توسط دانشگاه، برای متقاضی گواهی قبولی در سهمیه‌ استعدادهای درخشان صادر نخواهد شد.

رشته های کارشناسی ارشد بدون کنکور دانشگاه نوشیروانی بابل

رشته‌های کارشناسی ارشد دارای ظرفیت پذیرش سهمیه استعدادهای درخشان و مدرک کارشناسی مورد قبول برای هر کدام به شرح جدول زیر است:

ردیف

رشته

رشته کارشناسی مورد قبول

دانشکده علوم پایه

۱

ریاضی محض- جبر

              ریاضیات و کاربردها

۲

ریاضی محض- آنالیز

              ریاضیات و کاربردها

۳

ریاضی محض- هندسه (توپولوژی)

              ریاضیات و کاربردها

۴

ریاضی کاربردی- آنالیز عددی

              ریاضیات و کاربردها

۵

فیزیک- اپتیک و لیزر

فیزیک مهندسی

۶

فیزیک- فیزیک و پلاسما

فیزیک مهندسی

۷

فیزیک- ذرات بنیادی و نظریه میدان‌ها

فیزیک مهندسی

۸

شیمی- شیمی تجزیه

شیمی محض- شیمی کاربردی

۹

شیمی- شیمی آلی

شیمی محض- شیمی کاربردی

دانشکده مهندسی عمران

۱۰

مهندسی عمران- راه و ترابری

مهندسی عمران

۱۱

مهندسی عمران- ژئوتکنیک

مهندسی عمران

۱۲

مهندسی عمران- زلزله

مهندسی عمران- عمران

۱۳

مهندسی عمران- محیط زیست

مهندسی عمران- عمران

۱۴

مهندسی عمران- آب و سازه‌های هیدرولیکی

مهندسی عمران- عمران، عمران- آب

۱۵

مهندسی نقشه برداری- فتوگرامتری

مهندسی عمران- نقشه برداری

۱۶

مهندسی عمران- سازه

مهندسی عمران- عمران

۲۷

مهندسی عمران- مهندسی سواحل، بنادر و سازه‌های دریایی

مهندسی عمران- عمران، عمران- آب

دانشکده مهندسی برق و کامپیوتر

۱۸

مهندسی برق- سیستم های قدرت

مهندسی برق-قدرت و کنترل

۱۹

مهندسی برق- الکترونیک قدرت و ماشین‌های الکتریکی

مهندسی برق- قدرت و کنترل

۲۰

مهندسی برق- افزاره‌های میکرو و نانوالکترونیک

مهندسی برق- الکترونیک

۲۱

مهندسی برق- مدارهای مجتمع الکترونیک

مهندسی برق- الکترونیک

۲۲

مهندسی برق- سیستم‌های الکترونیک دیجیتال

مهندسی برق- الکترونیک

۲۳

مهندسی برق- مخابرات سیستم

مهندسی برق-الکترونیک، مخابرات و کامپیوتر

۲۴

مهندسی برق- مخابرات میدان و موج

مهندسی برق-الکترونیک، مخابرات و کامپیوتر

۲۵

مهندسی برق- کنترل

کلیه گرایش‌های مهندسی برق

۲۶

مهندسی کامپیوتر- معماری سیستم‌های کامپیوتری

کلیه‌ی گرایش‌های کامپیوتر (سخت‌افزار- نرم‌افزار- فن‌آوری اطلاعات- علوم کامپیوتر) و برق(الکترونیک- مخابرات- کنترل)

۲۷

مهندسی کامپیوتر- نرم افزار

کلیه‌ی گرایش‌های کامپیوتر(سخت‌افزار- نرم‌افزار- فن‌آوری اطلاعات- علوم کامپیوتر)

۲۸

مهندسی پزشکی- بیوالکتریک

کلیه گرایش‌های مهندسی برق، کامپیوتر و بیوالکتریک

دانشکده مهندسی مکانیک

۲۹

مهندسی مکانیک- تبدیل انرژی

مهندسی مکانیک- حرارت و سیالات

۳۰

مهندسی مکانیک- طراحی کاربردی

مهندسی مکانیک- جامدات، ساخت و تولید

۳۱

مهندسی معماری کشتی- سازه کشتی

مهندسی مکانیک- حرارت و سیالات و جامدات، مهندسی دریا، مهندسی عمران- محیط زیست

۳۲

مهندسی مکانیک- ساخت و تولید

مهندسی مکانیک- ساخت و تولید

دانشکده مهندسی مواد و صنایع

۳۳

مهندسی مواد- شناسایی و انتخاب مواد مهندسی

مهندسی مواد: کلیه‌ی گرایش‌ها، مهندسی مکانیک: ساخت و تولید و جامدات، مهندسی پزشکی: بیومتریال

۳۴

نانو فناوری- نانو مواد

مهندسی مواد: کلیه‌ی گرایش‌ها

۳۵

مهندسی پزشکی- بیومتریال

مهندسی پزشکی- مهندسی مواد

۳۶

مهندسی صنایع- بهینه سازی سیستم‌ها

مهندسی صنایع

۳۷

مهندسی صنایع- لجستیک و زنجیره تامین

مهندسی صنایع

۳۸

مهندسی صنایع- سیستم‌های سلامت

مهندسی صنایع

دانشکده مهندسی شیمی

۳۹

مهندسی شیمی- طراحی فرآیند

مهندسی شیمی: کلیه‌ی گرایش‌ها

۴۰

مهندسی شیمی- فرآیندهای جداسازی

مهندسی شیمی: کلیه‌ی گرایش‌ها

۴۱

مهندسی شیمی- ترموسنتیک و کاتالیست

مهندسی شیمی: کلیه‌ی گرایش‌ها

۴۲

مهندسی شیمی- بیوتکنولوژی

مهندسی شیمی: کلیه‌ی گرایش‌ها

 

ثبت‌نام کنید
مطلعم کن

۱ دیدگاه
جدیدترین
قدیمی‌ترین
Inline Feedbacks
مشاهده همه نظرات
فاطمه
دی ۴, ۱۳۹۹ ۱۲:۳۶ ب٫ظ

ممنونم