پذیرش کارشناسی ارشد بدون کنکور ۱۴۰۰ دانشگاه شاهد

فراخوان پذیرش کارشناسی ارشد بدون آزمون استعدادهای درخشان دانشگاه شاهد در سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۴۰۱ از میان دانشجویان و دانش‌آموختگان ممتاز دوره روزانه و شبانه مقطع کارشناسی منتشر شد.

میترسی از اخبار کنکور ارشد جدا بمونی؟ ما همه اخبار رو بهت میگیم! کافیه عضو کانال تلگرام کارشناسی ارشد بشی … و یا وارد پیج اینستاگرام مسترتست بشی …

به گزارش مسترتست، دانشگاه شاهد بر اساس آیین نامه کارشناسی ارشد استعداد درخشان از بین دانشجویان و دانش‌آموختگان ممتاز و مستعد دوره کارشناسی پیوسته دانشگاه شاهد و سایر دانشگاه‌ها و بر طبق موارد مندرج در این اطلاعیه، پس از بررسی مدارک علمی-پژوهشی و بررسی صلاحیت‌های عمومی جهت دوره روزانه کارشناسی ارشد سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۴۰۱ برای رشته-گرایش‌های مندرج در جدول مندرج در خبر این فراخوان، دانشجو می‌پذیرد.

زمان ثبت نام ارشد بدون آزمون ۱۴۰۰ دانشگاه شاهد

متقاضیان کارشناسی ارشد بدون کنکور باید جهت ثبت‌نام الکترونیکی تا ساعت ۲۴ روز جمعه مورخ ۱۳۹۹/۱۰/۲۶ با مراجعه به سامانه ثبت‌نام، نسبت به انجام ثبت‌نام پذیرش بدون آزمون استعداد درخشان سال ۱۴۰۰ و بارگذاری مدارک اقدام نمایند.

شرایط ثبت نام ارشد بدون کنکور ۱۴۰۰ دانشگاه شاهد

۱- دارا بودن صلاحیت عمومی جهت ادامه تحصیل براساس مقررات دانشگاه شاهد و آیین‌نامه‌های وزارت علوم، تحقیقات و فناوری.زمان و شرایط ثبت نام کارشناسی ارشد بدون کنکور دانشگاه شاهد

۲- دانشجویان دوره (روزانه و شبانه) کارشناسی پیوسته دانشگاه شاهد و سایر دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی دولتی ورودی‌های بهمن ۱۳۹۵ (به شرط دانش‌آموختگی در ۸ نیمسال) و ورودی‌های مهر ۹۶ (به شرط دانش‌آموختگی تا تاریخ ۱۴۰۰/۰۶/۳۱)، مشروط بر احراز یکی از شرایط زیر:

– دانشجویان دوره کارشناسی پیوسته دانشگاه شاهد و سایر دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی دولتی که تا پایان نیمسال ششم تحصیلی سه چهارم از واحدهای درسی* کل دوره را گذرانده و به لحاظ میانگین کل، جزء پانزده درصد** برتر دانشجویان هم‌رشته-هم‌ورودی خود باشند و حداکثر طی ۸ نیمسال دانش‌آموخته شوند.

– دانشجویان دوره کارشناسی پیوسته دانشگاه شاهد که تا پایان نیمسال ششم تحصیلی سه چهارم واحدهای درسی* کل دوره را گذرانده و جزء ده درصد برتر بعدی، رتبه‌های بعد از ۱۵ درصد (پذیرش در صورت عدم تکمیل ظرفیت در رشته‌های انتخابی) باشند.

– درخواست پذیرش متقاضیانی که در طول ۶ نیمسال تحصیلی در دوره کارشناسی پیوسته، دانش‌آموخته شوند و به لحاظ میانگین کل در مقایسه با میانگین کل ۸ نیمسال دانشجویان هم‌رشته و غیر هم‌ورودی خود جزء پانزده درصد** برتر باشند، به صورت مازاد بر ظرفیت پذیرش بدون آزمون در دوره کارشناسی ارشد همان سال، قابل بررسی است.

– دانشجویان مهمان، انتقالی یا تغییر رشته می‌توانند از تسهیلات پذیرش بدون آزمون بهره‌مند شوند که سنوات تحصیلی آن‌ها در دوره کارشناسی پیوسته از ورود به رشته و دانشگاه اول تا دانش‌آموختگی از رشته و دانشگاه دوم، حداکثر ۸ نیمسال باشد و مقایسه متقاضیان برای رتبه‌بندی و تعیین پانزده درصد** برتر با دانشجویان دانشگاهی انجام می‌شود که از آن مدرک دریافت می‌کنند. در مورد دانشجویان تغییر رشته در صورت تائید معاونت آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه، حداکثر تا یک نیمسال به سنوات مجاز اضافه می‌شود.

– سایر دانشجویان کارشناسی واجد شرایط برای ورود به دوره‌های تحصیلی بالاتر مطابق با آیین‌نامه پذیرش بدون آزمون استعدادهای درخشان دوره کارشناسی ارشد وزارت علوم، تحقیقات و فناوری.

 شرایط و ضوابط اختصاصی پذیرش دانشجو (صلاحیت‌های عمومی) در دانشگاه شاهد

– اعتقاد به دین مبین اسلام و التزام عملی به احکام

– اعتقاد و التزام عملی به ولایت فقیه، نظام جمهوری اسلامی و قانون اساسی

– عدم سابقه وابستگی تشکیلاتی، هواداری از احزاب و سازمان‌ها و گروه‌های غیرقانونی

– نداشتن سابقه محکومیت کیفری مؤثر

– پایبندی کامل به ضوابط و مقررات دانشگاه

– رعایت کامل ضوابط پوشش اسلامی و شئونات اسلامی برای خواهران و برادران (اعتقاد و التزام عملی به چادر به عنوان حجاب برتر برای خواهران ضروری است)

 بدیهی است در خصوص صلاحیت‌های عمومی متقاضیان دوره و احراز موارد فوق بررسی لازم از سوی واحد بررسی صلاحیت‌های عمومی دانشگاه صورت پذیرفته و پذیرش داوطلبان منحصراً منوط به تأیید واحد بررسی صلاحیت‌های عمومی دانشگاه خواهد بود.

تذکرات مهم:

  • بر اساس ماده ۴ آیین‌نامه شورای هدایت استعدادهای درخشان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری تغییر رشته یا محل تحصیل افراد پذیرفته شده بر اساس آیین‌نامه پذیرش بدون آزمون مقطع کارشناسی ارشد مجاز نمی باشد.

  • متقاضی موظف است حداکثر تعداد سه رشته/گرایش مورد علاقه در دوره کارشناسی ارشد مرتبط با رشته تحصیلی مقطع کارشناسی خود را به ترتیب اولویت (بر اساس جدول رشته‌ها) مشخص نماید.
  • درخواست متقاضیان صرفاً در اولویت‌هایی بررسی می‌شود که در زمان ثبت‌نام اینترنتی و در سامانه ثبت‌نام انتخاب کرده‌اند، لذا در انتخاب رشته/گرایش دقت کامل صورت پذیرد.

  • عدم حضور در مراحل بررسی صلاحیت‌های عمومی در تاریخ‌های اعلام شده از سوی این دانشگاه به منزله انصراف متقاضی تلقی خواهد شد.

  • مدارک متقاضیانی که در مهلت مقرر اقدام به ثبت‌نام اینترنتی نکرده باشند قابل بررسی نخواهد بود.

  • چنانچه در هر مرحله از ثبت‌نام، بررسی مدارک و یا اشتغال به تحصیل دانشجو، مشخص شود که داوطلب شرایط پذیرش از طریق این فراخوان را ندارد یا مغایرتی بین مدارک و مستندات ارائه شده با اصل مدارک وجود داشته باشد، پذیرش دانشجو لغو و مطابق مقررات با وی رفتار خواهد شد.

  • بدیهی است تکمیل فرم تقاضانامه و شرکت در این فراخوان هیچ‌گونه حقی برای متقاضی جهت ورود بدون آزمون در مقطع کارشناسی ارشد سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۴۰۱ این دانشگاه ایجاد نمی‌کند.

  • پس از بررسی مدارک ارسالی نتیجه نهایی (پذیرش مشروط) به نحو مقتضی از طریق سایت دانشگاه و یا سامانه ثبت‌نام، به متقاضیان اطلاع‌رسانی خواهد شد. ضرورت دارد پذیرفته‌شدگان در تاریخی که اعلام خواهد شد اصل مدارک و سوابق تحصیلی خود را به واحد استعدادهای درخشان دانشگاه از طریق پست ارسال نمایند. بدیهی است پذیرش و ثبت‌نام قطعی منوط به تائید سازمان سنجش آموزش کشور و سایر مراجع ذیصلاح است.

فرآیند ثبت نام متقاضیان ارشد بدون آزمون

۱- مراجعه به سامانه ثبت‌نام پذیرش بدون آزمون استعداد درخشان مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه به نشانی اینترنتی https://sabt.shahed.ac.ir

۲- پس از ثبت اطلاعات اولیه هویتی، یک ایمیل برای متقاضی ارسال خواهد شد که به منزله لینک فعالسازی ایمیل بوده و از آن برای ایجاد حساب کاربری استفاده شده و کاربر برای ورود به سامانه ثبت‌نام پذیرش بدون آزمون استعداد درخشان استفاده می‌کند (داوطلبان حداکثر تا ۴ ساعت باید نسبت به فعال‌سازی ایمیل خود اقدام و وارد سامانه ثبت‌نام شوند)

٣- متقاضیان باید نسبت به آماده‌سازی مدارک و تکمیل فرم‌ها مطابق فراخوان و بارگزاری آن‌ها در سامانه ثبت‌نام اقدام نمایند.

۴- در قسمت دانلود فرم‌ها سه فرم قرار داده شده است که باید متقاضی به شرح زیر تکمیل و در قالب فایل PDF در سامانه ثبت‌نام بارگذاری نماید.

  • فرم شماره ۱: تقاضانامه که باید بطور کامل و توسط متقاضی تکمیل و امضا شده باشد.

  • فرم شماره ۲: گواهی استعداد درخشان مربوط به دانشجویان دانشگاه شاهد که باید بعد از تکمیل به تائید دانشکده مربوط رسیده باشد.

  • فرم شماره ۳: گواهی استعداد درخشان مربوط به دانشجویان سایر دانشگاه‌ها که باید بعد از تکمیل به تائید دانشگاه محل تحصیل رسیده باشد.

۵- متقاضی باید در قسمت انتخاب رشته، حداکثر سه رشته/گرایش مرتبط با رشته تحصیلی مقطع کارشناسی خود را به ترتیب اولویت انتخاب و به همراه کد رشته‌ها در سامانه وارد نماید. (بعد از تایید نهایی رشته انتخابی از سوی متقاضی، امکان تغییر وجود ندارد).

مدارک ثبت نام ارشد استعداد درخشان 

۱- اسکن واضح اخرین عکس رنگی متقاضی

۲- اسکن واضح صفحات اول و دوم شناسنامه (سریال شناسنامه مشخص باشد) و صفحه مربوط به درج تغییرات شناسنامه به انضمام اسکن واضح کارت ملی یا درخواست صدور کارت ملی متقاضی

۳- اسکن واضح کارنامه تحصیلی مقطع کارشناسی پیوسته به تفکیک کلیه ترم‌های تحصیلی (تعداد واحد و معدل هر ترم ، تعداد کل واحدها و معدل کل تا پایان ترم ششم تحصیلی حتماً لحاظ شده باشد)

۴- تکمیل فرم تقاضانامه (فرم شماره ۱)

۵- تکمیل فرم گواهی تعداد واحد گذرانده ، معدل و رتبه ( فرم شماره ۲ مربوط به دانشجویان دانشگاه شاهد و فرم شماره ۳ مربوط به دانشجویان سایر دانشگاه‌ها )

۶- حداقل یک توصیه‌نامه علمی رسمی، یک نسخه از مقالات منتشر شده در مجلات علمی و پژوهشی، ثبت اختراع یا سایر موارد (در صورت وجود).

به مدارک ناقص یا ناخوانا ترتیب اثر داده نخواهد شد.

آخرین مهلت ارسال مدارک تاریخ ۱۳۹۹/۱۰/۲۶ می‌باشد.

رشته های کارشناسی ارشد بدون کنکور ۱۴۰۰ دانشگاه شاهد

رشته های دارای پذیرش کارشناسی ارشد بدون کنکور دانشگاه آزاد از طریق لینک زیر قابل دریافت است.

ثبت‌نام کنید
مطلعم کن

۰ نظرات
Inline Feedbacks
مشاهده همه نظرات