انتشار اطلاعیه پذیرش ارشد بدون کنکور ۱۴۰۰ دانشگاه صنعتی همدان

زمان ثبت نام و سایر جزئیات پذیرش کارشناسی ارشد بدون آزمون از برگزیدگان علمی دوره کارشناسی در سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۴۰۱ در دانشگاه صنعتی همدان اعلام شد.

میترسی از اخبار کنکور ارشد جدا بمونی؟ ما همه اخبار رو بهت میگیم! کافیه عضو کانال تلگرام کارشناسی ارشد بشی … و یا وارد پیج اینستاگرام مسترتست بشی …

به گزارش مسترتست، دانشگاه صنعتی همدان از بین دانشجویان ترم آخر ورودی ۱۳۹۶ مقطع کارشناسی بر اساس آیین نامه کارشناسی ارشد استعداد درخشان، به صورت بدون آزمون در سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۴۰۱ دانشجوی کارشناسی ارشد می‌پذیرد.

زمان ثبت نام ارشد بدون آزمون دانشگاه صنعتی همدان

زمان و شرایط ثبت نام کارشناسی ارشد بدون کنکور دانشگاه صنعتی همدان

متقاضی باید جهت ثبت‌نام، حداکثر تا ۹۹/۱۰/۳۰ فرم‌های مورد نیاز را از سایت دانشگاه صنعتی همدان به آدرس www.hut.ac.ir دریافت و پس از تکمیل، از طریق ایمیل به اداره تحصیلات تکمیلی دانشگاه به آدرس: postgraduate@hut.ac.ir ارسال کند.

شرایط ثبت نام ارشد بدون کنکور ۱۴۰۰ دانشگاه صنعتی همدان

۱- دانشجویان دوره کارشناسی دانشگاه صنعتی همدان حداکثر در مدت هشت نیم‌سال (حداکثر تا ۱۴۰۰/۰۶/۳۱) دانش‌آموخته شوند و پس از گذراندن شش نیم‌سال (با حداقل ۱۰۵ واحد گذرانده) به لحاظ میانگین کل جزء ۲۵% برتر دانشجویان هم‌رشته و هم‌ورودی خود باشند. لازم به ذکر است متقاضیانی که جزء ۱۵ درصد اول هستند در اولویت قرار دارند.

۲- دانشجویان ممتاز دوره کارشناسی سایر دانشگاه‌های دولتی که حداکثر در مدت هشت نیم‌سال (حداکثر تا ۱۴۰۰/۰۶/۳۱) دانش‌آموخته شوند و در طی شش نیم‌سال (با حداقل ۱۰۵ واحد گذرانده) به لحاظ میانگین کل جزء ۱۵% برتر در بین دانشجویان هم‌رشته و هم‌ورودی خود باشند.

رشته های کارشناسی ارشد بدون کنکور 

پذیرش کارشناسی ارشد بدون آزمون فقط در رشته‌هایی صورت می‌گیرد که دوره کارشناسی ارشد آن در دانشگاه صنعتی همدان موجود باشد. در رشته‌هایی که دارای بیش از یک گرایش هستند، امکان اعلام درخواست برای چند گرایش با ذکر اولویت وجود دارد.

ردیف

رشته

گرایش

۱

    مهندسی برق

کنترل

۲

    مهندسی برق

سیستم‌های قدرت

۳

    مهندسی برق

مدارهای مجتمع الکترونیک

۴

    مهندسی برق

افزاره‌های میکرو و نانوالکترونیک

۵

    مهندسی برق

الکترونیک قدرت و ماشین‌های الکتریکی

۶

مهندسی مواد

استخراج فلزات

۷

مهندسی مواد

شناسایی و انتخاب مواد مهندسی

۸

مهندسی شیمی

طراحی فرایند

۹

مهندسی معدن

استخراج مواد معدنی

۱۰

مهندسی پزشکی

بیوالکتریک

 

نکات مهم

از آنجا که پرونده متقاضیان در بهمن ماه ۹۹ مورد بررسی قرار خواهد گرفت، لازم است کلیه نمرات (تا پایان ترم ششم) تا زمان تکمیل فرم درخواست در کارنامه دانشجو ثبت شده باشد.

– صرفاً دانشجویان نیم‌سال آخر مقطع کارشناسی پیوسته (ورودی ۱۳۹۶) موسسات آموزش عالی دولتی مجاز به ارسال مدارک هستند.

– رشته تحصیلی دوره کارشناسی باید با رشته مورد تقاضا برای ادامه تحصیل مرتبط باشد. اولویت با گرایش‌های یکسان است.

– دانشجویان کارشناسی ناپیوسته امکان ارسال تقاضای کارشناسی ارشد بدون آزمون را ندارند.

– پذیرش دانشجویان جهت ورود بدون آزمون در مقطع کارشناسی ارشد مطابق ضوابط وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و با تایید نهایی سازمان سنجش انجام پذیر است، لذا اطلاعات ارائه شده متقاضیان براساس آخرین ضوابط ابلاغ شده از سوی وزارت علوم توسط کمیته‌های کارشناسی دانشگاه بررسی می‌شود.

تکمیل فرم تقاضا و ارائه اطلاعات هیچ حقی را برای متقاضیان جهت ورود بدون آزمون در مقطع کارشناسی ارشد ایجاد نخواهد کرد و نتیجه قطعی صرفاً پس از تایید دانشگاه و سازمان سنجش، در پایان شهریور ماه سال ۱۴۰۰ اعلام خواهد شد.

چنانچه در هر یک از مراحل ثبت‌نام و تحصیل مشخص شود که داوطلب واجد هریک از شرایط فوق‌الذکر نبوده، بلافاصله از ثبت‌نام و یا ادامه تحصیل وی جلوگیری به عمل آمده و طبق مقررات رفتار خواهد شد.

مدارک ثبت نام ارشد استعداد درخشان ۱۴۰۰ دانشگاه صنعتی همدان

۱- اسکن فرم‌های تکمیل شده

۲- اسکن عکس

۳- اسکن صفحه اول و داخل جلد شناسنامه (شماره سریال مشخص باشد)

۴- اسکن کارت ملی

۵- اسکن ریزنمرات دروه کارشناسی که تمامی نمرات تا پایان نیم‌سال ششم در آن ثبت شده باشند.

۶- اسکن فیش بانکی مبلغ ۳۰۰.۰۰۰ ریال به شماره حساب دانشگاه صنعتی همدان. از طریق دستگاه پوز اداره آموزش دانشگاه نیز قابل پرداخت است.

اسامی پذیرفته‌شدگان قبل از اعلام به سازمان سنجش، از طریق سایت دانشگاه اعلام خواهد شد.

داوطلبان برگزیده برخی از رشته‌ها ملزم به شرکت در مصاحبه هستند.

چنانچه داوطلبی جزء پذیرفته‌شدگان نهایی دانشگاه دیگری قرار گرفت موظف است قبل از ثبت اسامی در پورتال سازمان سنجش موضوع را به این دانشگاه اطلاع‌رسانی و انصراف کتبی خود را به این دانشگاه ارائه کند.

تغییر رشته یا محل تحصیل افراد پذیرفته شده براساس این آیین‌نامه، مجاز است.

ثبت‌نام کنید
مطلعم کن

۰ نظرات
Inline Feedbacks
مشاهده همه نظرات