پذیرش کارشناسی ارشد بدون کنکور ۱۴۰۰ دانشگاه مازندران

جزئیات پذیرش کارشناسی ارشد بدون آزمون استعداد درخشان دانشگاه مازندران در سال ۱۴۰۰ اعلام شد.

میترسی از اخبار کنکور ارشد جدا بمونی؟ ما همه اخبار رو بهت میگیم! کافیه عضو کانال تلگرام کارشناسی ارشد بشی … و یا وارد پیج اینستاگرام مسترتست بشی …

به گزارش مسترتست، دانشگاه مازندران به استناد آیین نامه کارشناسی ارشد استعداد درخشان، از بین دانشجویان دوره کارشناسی پیوسته دانشگاه‌های مشمول فراخوان، برای نیمسال اول سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۴۰۱ در مقطع کارشناسی‌ارشد دانشجو می‌پذیرد.

زمان ثبت نام ارشد بدون آزمون ۱۴۰۰ دانشگاه مازندران

کلیه متقاضیان تا ۱۳۹۹/۱۱/۰۴ می‌توانند به سامانه ثبت نام و مصاحبه معاونت آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه مازندران به نشانی (reg.umz.ac.ir)  مراجعه نموده و نسبت به ثبت ‌نام و بارگذاری مدارک اقدام نمایند.

شرایط ثبت نام ارشد بدون کنکورزمان و شرایط ثبت نام کارشناسی ارشد بدون کنکور دانشگاه مازندران

۱- دانشجویان دوره کارشناسی پیوسته ورودی مهر ۱۳۹۶ دانشگاه های مشمول فراخوان که پس از شش نیمسال تحصیلی با گذراندن حداقل سه چهارم کل واحدهای درسی خود به لحاظ میانگین کل جزء پانزده درصد برتر دانشجویان هم رشته و هم ورودی بوده باشند.

تبصره ۱: طبق مجوز وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، به دلیل شیوع کرونا برای دانشجویان کارشناسی ورودی سال ۱۳۹۶ که در نیمسال دوم  ۹۹-۹۸ در حال گذراندن نیمسال ششم بوده و در کارنامه حذف واحد داشته اند، با تایید دانشگاه مبدا شرط حداقل واحد گذرانده به میزانی که حذف واحد داشته اند و حداکثر تا  ۴ واحد قابل کاهش می باشد.

تبصره ۲: متقاضیان ورودی بهمن ۱۳۹۵ به شرط دانش آموختگی در ۸ نیمسال می توانند درخواست خود را ارائه نمایند.

تبصره ۳: چنانچه ظرفیت پذیرش بدون آزمون رشته ای در دوره کارشناسی ارشد با پانزده درصد برتر دانشجویان حائز شرایط تکمیل نشود، صرفاً تقاضای دانشجویان ده درصد برتر بعدی دانشگاه مازندران (۲۵ درصد برتر) با اولویت رتبه در آن رشته و در صورت دارا بودن سایر شرایط، بررسی می شود.

۲- متقاضی باید حداکثر تا ۱۴۰۰/۰۶/۳۱ و طی هشت نیمسال دانش آموخته شود.

تبصره: درخواست پذیرش متقاضیانی که در طول ۶ نیمسال تحصیلی در دوره کارشناسی پیوسته، دانش آموخته شوند و به لحاظ میانگین کل در مقایسه با میانگین کل ۸ نیمسال دانشجویان هم رشته و غیرهم ورودی خود جزء پانزده درصد برتر باشند، به صورت مازاد بر ظرفیت پذیرش بدون آزمون، قابل بررسی است. ضروری است داوطلبان مشمول این تبصره در فراخوان ثبت نام کنند.

ملاحظات

۱- درخواست برگزیدگان رتبه های یک تا پانزده مرحله نهایی المپیادهای علمی- دانشجویی برای ورود به همان رشته یا رشته های مرتبط به تشخیص گروه های آموزشی و با ارائه معرفی نامه از دبیرخانه المپیاد، به صورت مازاد بر ظرفیت پذیرش با آزمون، بررسی می شود.

۲- تغییر رشته یا محل تحصیل افراد پذیرفته شده بر اساس آیین نامه پذیرش بدون آزمون استعدادهای درخشان در دوره تحصیلی کارشناسی ارشد، مجاز نیست.

۳- پذیرش دانشجویان غیرایرانی، ایرانی انتقالی از دانشگاه های خارج از کشور و دانشجویانی که مدرک خود را از دانشگاه های خارج از ایران اخذ نموده اند، از طریق این فراخوان امکانپذیر نیست.

۴- دانشجویان دوره های مجازی، نیمه حضوری یا غیرحضوری، دانشگاه های پیام نور، آزاد اسلامی، غیردولتی-غیرانتفاعی، علمی کاربردی، فنی حرفه ای و پردیس های بین الملل (خودگردان) مجاز به شرکت در این فراخوان نیستند.

  • ارائه درخواست و دارا بودن حداقل شرایط به هیچ عنوان به معنی پذیرش نمی باشد.

  • پذیرش اولیه به منزله پذیرش قطعی نیست و هیچگونه حقّی برای داوطلبان ایجاد نمی کند.

  • پذیرش نهایی منوط به تأیید سازمان سنجش آموزش کشور است.

  • با توجه به اینکه احتمال تغییر رشته های مشمول پذیرش بدون آزمون مندرج در سامانه و نیز ظرفیت آنها برای سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۴۰۱ وجود دارد، لذا تغییرات مذکور هیچگونه حقی برای داوطلب ایجاد نمی کند.

تعیین اولویت ها (انتخاب رشته/گرایش) کارشناسی ارشد بدون کنکور 

متقاضیان کارشناسی ارشد بدون آزمون می توانند حداکثر سه رشته-گرایش مرتبط با رشته دوره کارشناسی خود را به ترتیب اولویت از بین لیست کلی رشته های مورد نمایش، انتخاب نمایند.

تبصره: در صورت انتخاب رشته-گرایش غیر مرتبط، آن انتخاب حذف و متقاضی یکی از اولویت های خود را از دست می دهد و حق هیچگونه اعتراضی را نخواهد داشت.

پیش از انتخاب رشته در سامانه، راهنمای سامانه را به دقت مطالعه فرمایید.

نکات مهم

۱- پذیرش برای سال تحصیلی بلافاصله پس از دانش آموختگی و صرفاً برای یک بار امکانپذیر می باشد.

۲- مدارک متقاضیانی که در مهلت مقرر اقدام به ثبت نام اینترنتی نکرده باشند، بررسی نخواهد شد.

۳- وجه پرداختی بابت ثبت نام در این فراخوان به هیچ وجه مسترد نمی گردد. لطفا پیش از اقدام به ثبت نام، شرایط مندرج در فراخوان را به دقت مطالعه فرمایید.

۴- درخواست متقاضی صرفاً در اولویت هایی بررسی می شود که در فرم تقاضا و در زمان ثبت نام اینترنتی، انتخاب کرده است. حتی در صورت عدم تکمیل ظرفیت سایر رشته/گرایش های مرتبط، به هیچ عنوان امکان بررسی درخواست در سایر گرایش ها وجود ندارد. لذا ضروری است داوطلب در انتخاب رشته/گرایش ها و اولویت آنها دقت کند.

۵- چنانچه در هر مرحله از ثبت نام، بررسی مدارک، پذیرش اولیه و اشتغال به تحصیل مشخص شود که داوطلب شرایط پذیرش از طریق آیین نامه “پذیرش بدون آزمون استعدادهای درخشان در دوره تحصیلی کارشناسی ارشد” و این فراخوان را ندارد یا مغایرتی بین مدارک و مستندات ارائه شده با اصل مدارک وجود داشته باشد، بلافاصله از ثبت نام و ادامه تحصیل وی جلوگیری می شود و مطابق مقررات با وی رفتار خواهد شد.

۶- شرکت در این فراخوان و اعلام نتایج اولیه، هیچ حقی برای متقاضی ایجاد نمی کند. به کلیه متقاضیان توصیه می شود همزمان در آزمون کارشناسی ارشد نیز شرکت نمایند.

مدارک ثبت نام ارشد استعداد درخشان ۱۴۰۰ دانشگاه مازندران

۱- یک قطعه عکس اسکن شده به فرمت JPEG با حداکثر حجم ۵۰۰ کیلو بایت.

۲- تصویر صفحه اول شناسنامه به انضمام تصویرکارت ملی هر کدام با حداکثر حجم ۵۰۰ کیلو بایت.

۳- تصویر ریز نمرات دوره کارشناسی تا پایان نیمسال ششم با با حداکثر حجم ۵۰۰ کیلو بایت، به نحوی که هر ترم بصورت تفکیک شده در آن مشخص باشند.

۴- تکمیل فرم های آنلاین ثبت نام (تذکر مهم: تمامی قسمت های موجود باید تکمیل گردند، در غیر اینصورت ثبت نام شما بصورت ناقص خواهد بود).

۵- گواهی معدل (برای دانشجویان غیر از دانشگاه مازندران لازم است متن گواهی مورد نظر در سربرگ دانشگاه محل تحصیل کارشناسی، کپی شده و پس از شماره، تاریخ و امضاء بارگذاری شود) ارائه این گواهی برای تمامی متقاضیان الزامی است.

 ۶- مبلغ ثبت نام در فراخوان ۸۰۰۰۰۰ ریال می باشد. پرداخت وجه تنها از طریق سامانه ثبت نام امکانپذیر است.

  تذکر مهم: کلیه متقاضیان به پیام های رفع نقص احتمالی که در روزهای بعد از ثبت درخواست، در سامانه برایشان درج می گردد توجه نموده و در اسرع وقت نسبت به رفع آن اقدام نمایند. عدم رفع این نواقص احتمالی، منجر به عدم بررسی پرونده متقاضی در ادامه مسیر خواهد شد

ثبت‌نام کنید
مطلعم کن

۵ نظرات
جدیدترین
قدیمی‌ترین
Inline Feedbacks
مشاهده همه نظرات
زهرا
اسفند ۲, ۱۳۹۹ ۹:۳۰ ب٫ظ

سلام
چرا سایت اجازه ی ثبت نام نمیده؟

نیما
بهمن ۲۷, ۱۳۹۹ ۸:۳۱ ب٫ظ

سلام ، ببخشید من ورودی ۹۷ هستم ولی کد دانشجوییم ۹۶ هست ، فقط سال ۱۴۰۰ رو میتونم اقدام کنم یا ۱۴۰۱ هم ممکنه ؟ چون هنوز واحدهای لازمه رو پاس نکردم می پرسم . با تشکر

مهسا
بهمن ۲۹, ۱۳۹۹ ۱:۴۶ ق٫ظ
پاسخ به  نیما

سلام
باید کارشناسی رو ۸ ترمه تموم کنید و حداکثر تا یک سال بعد از اتمام تحصیل امکان ثبت نام در فراخوان های ارشد استعداد درخشان رو دارید.

سارا
دی ۳۰, ۱۳۹۹ ۰:۳۵ ق٫ظ

سلام اگه جزء استعداد درخشان نباشیم ولی معدل کارشناسی بالای ۱۶ باشه میشه ثبت نام کنیم

مهسا
بهمن ۵, ۱۳۹۹ ۸:۰۶ ب٫ظ
پاسخ به  سارا

سلام
برای شرکت در فراخوان های ارشد استعداد درخشان دانشگاه های سراسری حتما باید با گذراندن سه چهارم واحدهای درسی تا اخر ترم ششم جزو ۱۵ درصد برتر باشید.