اعلام جزئیات پذیرش ارشد بدون آزمون دانشگاه میبد در سال ۱۴۰۰

دانشگاه میبد در ۱۴ رشته/گرایش در سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۴۰۱ به صورت بدون آزمون دانشجوی کارشناسی ارشد می‌پذیرد.

میترسی از اخبار کنکور ارشد جدا بمونی؟ ما همه اخبار رو بهت میگیم! کافیه عضو کانال تلگرام کارشناسی ارشد بشی … و یا وارد پیج اینستاگرام مسترتست بشی …

به گزارش مسترتست، دانشگاه میبد در نظر دارد با استناد به آیین نامه کارشناسی ارشد استعداد درخشان برای نیمسال اول سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۴۰۱ اقدام به پذیرش دانشجو از بین دانشجویان ممتاز دانشگاه میبد و سایر دانشگاه ها نماید.

شرایط ثبت نام ارشد بدون کنکور ۱۴۰۰ دانشگاه میبد

دانشجویان ممتاز مقطع کارشناسی (ورودی نیمسال دوم ۹۵ و نیمسال اول و دوم ۹۶) که حائز یکی از شرایط زیر هستند، می‌توانند جهت استفاده از مزایای این آئین‌نامه درخواست خود را به دانشگاه میبد ارائه نمایند:

زمان و شرایط ثبت نام کارشناسی ارشد بدون کنکور دانشگاه میبدب ۱- برگزیدگان رتبه‌های اول تا پانزدهم مرحله نهایی المپیادهای علمی – دانشجویی برای ورود به همان رشته برگزیده یا رشته‌های مرتبط، با ارائه معرفی‌نامه از دبیرخانه المپیاد.

ب ۲- دانشجویان ممتاز مقطع کارشناسی پیوسته که پس از گذراندن شش نیمسال تحصیلی با گذراندن حداقل سه چهارم واحدهای درسی (با احتساب واحدهای گذرانده شده در تابستان ۹۹) به لحاظ میانگین کل، جزو پانزده درصد برتر در بین دانشجویان هم‌رشته و هم‌ورودی خود باشند و حداکثر در مدت هشت نیمسال دانش‌آموخته شوند. (اتمام تحصیلات کارشناسی از۱۳۹۹/۰۷/۰۱ تا تاریخ ۱۴۰۰/۰۶/۳۱)

تبصره ۱: طبق مجوز وزارت علوم، تحقیقات و فناوری برای سال جاری، دانشگاه می تواند برای محاسبه حد نصاب واحدهای درسی دانشجویانی که در بهمن ۹۸ حذف واحد داشته‌اند، با کسر حداکثر ۴ واحد از مجموع سه چهارم واحدهای درسی اقدام نماید و لذا این دسته از دانشجویان نیز می‌توانند در خواست خود را ارائه نمایند.

تبصره ۲: دانشجویانی که در مدت ۶ نیمسال دانش‌آموخته شوند و به لحاظ میانگین کل در مقایسه با دانشجویان هم‌رشته و غیرهم‌ورودی خود جزو پانزده درصد برتر باشند، به صورت مازاد بر ظرفیت پذیرش بدون آزمون در دوره کارشناسی ارشد پذیرفته خواهند شد. (اتمام تحصیلات کارشناسی تا تاریخ  ۱۴۰۰/۰۶/۳۱).

تبصره ۳: پذیرش برای سال تحصیلی بلافاصله پس از دانش آموختگی و صرفاً برای همان سال امکان‌پذیر است.

زمان ثبت نام ارشد بدون آزمون

– لازم به ذکر است آخرین مهلت ثبت نام برای متقاضیان، ۱۳۹۹/۱۰/۲۵ می‌باشد و به مدارک ناقص و یا دریافت شده بعد از این تاریخ، ترتیب اثر داده نخواهد شد.

– مدارک ارسالی داوطلبان و وجه پرداختی آن‌ها به هیچ وجه مسترد نمی‌گردد.

مدارک ثبت نام کارشناسی ارشد بدون کنکور (متقاضیان سایر دانشگاه ها)

۱- تکمیل شده فرم شماره ۱ضمیمه فراخوان

۲- تصویر صفحه اول شناسنامه و کارت ملی

۳- تصویر ریزنمرات اخذ شده تا پایان ترم ششم

۴- تکمیل شده فرم شماره ۲ (گواهی ممتازی تایید شده توسط دانشگاه مربوطه ضمیمه فراخوان)  

۵- تصویر سایر مدارک (رزومه علمی بعلاوه مدارک و مستندات مربوط به فعالیتهای پژوهشی)

۶- واریز حق ثبت نام شامل:

کلیه متقاضیان پذیرش بدون آزمون سایر دانشگاه‌ها مجاز به انتخاب حداکثر ۲ رشته گرایش میباشند که برای انتخاب گرایش اول باید مبلغ ۶۰۰/۰۰۰ (ششصد هزار ریال) و برای انتخاب گرایش دوم مبلغ ۴۰۰/۰۰۰ (چهارصد هزار ریال) به شماره حساب دانشگاه میبد (قابل پرداخت در کلیه شعب بانک تجارت) واریز نمایند. (ارسال اصل فیش ضروری میباشد).

نحوه ثبت نام ارشد بدون آزمون ۱۴۰۰ دانشگاه میبد (از سایر دانشگاه‌ها)

– متقاضیان باید مدارک موردنیاز را حداکثر تا پایان وقت اداری، ۱۳۹۹/۱۰/۱۵ با پست پیشتاز به آدرس این دانشگاه ارسال نمایند و رسید پستی را نزد خود نگاه دارند. درج عبارت «مربوط به پذیرش بدون آزمون کارشناسی ارشد» و «نام رشته موردتقاضا» بر روی پاکت الزامی است.

توضیحات مهم

پذیرش بدون آزمون از دانشجویان و دانش آموختگان دانشگاه‌های غیردولتی، غیرانتفاعی، آزاد، پیام نور، نیمه حضوری، جامع علمی کاربردی، مجازی، پردیس‌های دانشگاهی و دوره‌های بین الملل، پذیرفته شدگان آزمون اختصاصی (داخلی،) پذیرفته شدگان کارشناسی با سوابق تحصیلی و همچنین دارندگان مدارک حوزوی معادل کارشناسی و مدرک تحصیلی کارشناسی ناپیوسته صورت نمی‌گیرد.

– دانشجویان ممتاز در رشته‌هایی که سرفصل دروس آن‌ها طبق شورای عالی برنامه ریزی وزارت علوم، در دوره‌های کارشناسی پیوسته برای ۹ نیمسال تدوین و تصویب شده است می‌توانند از تسهیلات مربوط بهره‌مند شوند. ضمنا این دانشجویان باید حداقل سه چهارم واحدهای درسی (یا سه چهارم واحدهای درسی منهای چهار را طبق تبصره ۱) در مدت ۷ نیمسال تحصیلی گذرانده باشند (اتمام تحصیلات کارشناسی از ۱۳۹۹/۷/۱ تا تاریخ ۱۴۰۰/۶/۳۱).

 – اولویت ادامه تحصیل افراد مشمول این آئین‌نامه در همان رشته تحصیلی خواهد بود. همچنین متقاضیان می‌توانند در یکی از گرایش‌های متناسب درخواست دهند که تشخیص این تناسب با گروه آموزشی مربوطه خواهد بود.

– انتقال، میهمانی، تغییر رشته و تغییر گرایش برای دانشجویانی که از طریق آئین‌نامه استعدادهای درخشان، بدون آزمون پذیرش شده‌اند، ممنوع می‌باشد.

– پذیرش بدون آزمون دانشجویان ممتاز کارشناسی در مقطع کارشناسی ارشد، مطابق ضوابط وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و مقررات دانشگاه، انجام می‌پذیرد.

– پذیرش دانشجویان ممتاز مشمول این آیین‌نامه، در دوره‌های تحصیلی بالاتر به صورت رایگان و بدون دریافت شهریه می‌باشد. لذا دانشجویانی که از طریق این تسهیلات در این دانشگاه پذیرفته شوند در صورتی که اقدام به ثبت نام نموده و شروع به تحصیل نمایند، در صورت انصراف، ملزم به پرداخت هزینه آموزش رایگان در نیمسال‌های ثبت نام شده خواهند بود.

– اسامی پذیرفته‌شدگان همراه با مدارک و مستندات مربوطه برای تطبیق شرایط و اعلام پذیرفته‌شدگان نهائی، به سازمان سنجش آموزش کشور اعلام خواهد شد. بدیهی است اعلام نتایج اولیه هیچ‌گونه حقی برای داوطلبان ایجاد ننموده و پذیرش نهایی منوط به تایید سازمان سنجش آموزش کشور می‌باشد.

– ثبت نام قطعی پس از پذیرش علمی، منوط به تائید دبیرخانه هیات مرکزی گزینش دانشجو مستقر در سازمان سنجش آموزش کشور است؛ بنابراین دانشگاه میبد از صدور هر گونه گواهی اشتغال به تحصیل کا دریافت این تائیدیه معذور است.

– چنانچه در هر مرحله از ثبت‌نام، بررسی مدارک و اشتغال به تحصیل مشخص شود که داوطلب شرایط پذیرش از طریق این فراخوان را ندارد یا مغایرتی بین مدارک و مستندات ارائه شده با اصل مدارک وجود داشته باشد ثبت نام ایشان لغو خواهد شد.

رشته‌های کارشناسی ارشد بدون کنکور ۱۴۰۰ دانشگاه میبد

لیست رشته/گرایش‌های مورد پذیرش کارشناسی ارشد بدون آزمون دانشگاه میبد در سال ۱۴۰۰ به شرح زیر است:

ردیف

رشته و گرایش تحصیلی

۱

علوم قرآن و حدیث

۲

تفسیر و علوم قرآن

۳

نهج‌البلاغه- اصول‌الدین و معارف علوی

۴

حقوق خصوصی

۵

حقوق جزا و جرم‌شناسی

۶

ایران شناسی- فرهنگ مردم، آداب و رسوم و میراث فرهنگی

۷

تاریخ ایران اسلامی

۸

فلسفه و حکمت اسلامی

۹

شیعه شناسی- کلام اسلامی

۱۰

فقه و مبانی حقوق اسلامی

۱۱

مدیریت صنعتی- گرایش عملکرد

۱۲

مهندسی صنایع- سیستم‌های مالی

۱۳

مهندسی مواد- ریخته گری

۱۴

مهندسی پزشکی- بیومتریال

 

ثبت‌نام کنید
مطلعم کن

۰ نظرات
Inline Feedbacks
مشاهده همه نظرات