تصویب پذیرش دانشجوی پزشکی از لیسانس در دانشگاه های برتر

در جلسه ستاد نقشه جامع علمی کشور مصوب شد حداقل درصدی از کل پذیرش رشته پزشکی با اولویت دانشگاه های برتر از مقطع کارشناسی وارد این رشته شوند.

میترسی از اخبار کنکور ارشد جدا بمونی؟ ما همه اخبار رو بهت میگیم! کافیه عضو کانال تلگرام کارشناسی ارشد بشی … و یا وارد پیج اینستاگرام مسترتست بشی …

به گزارش خبرگزاری مهر، جلسه ۱۴۲ شورای ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور با موضوع بررسی مباحث کنکور سنجش و پذیرش و ساماندهی کنکور برگزار شد.

دبیر ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور گفت: دستور شماره دو این جلسه که دستور اصلی جلسه نیز بود مربوط به ادامه سیاست‌های ساماندهی کنکور بود. بحث جدا شدن سنجش از پژوهش و اینکه سیاست‌های سنجش به چه صورت باشد در جلسات پیش مطرح شده بود.

وی ادامه داد: سیاست بعدی مربوط به رشته‌های پزشکی بود که در این جلسه مطرح شد. آسیب‌ها و نکات مثبتی در این موضوع وجود دارد. با توجه به توزیع نامتعارف داوطلبان در رشته‌های مختلف و استعدادهای مختلف داوطلبان، انواع مختلف هوش‌ها در رشته‌های مختلف نیاز است. در حال حاضر خانواده‌ها اطلاعات کمی از هدایت تحصیلی و رشته‌ها دارند و این خود آسیب جدی وارد کرده است. بنابراین این سیاست با برخی اصلاحات به تأیید رسید.

کبگانیان گفت: بر اساس آن حداقل درصدی (عدد درصد بعداً اعلام خواهد شد) از کل پذیرش رشته‌های پزشکی با اولویت دانشگاه‌های برتر از مقطع کارشناسی وارد رشته‌های پزشکی شوند. یعنی افراد می‌توانند از دوره کارشناسی یکی از رشته‌های علوم پایه، علوم پزشکی یا مهندسی وارد دکتری حرفه ای پزشکی شوند.

کبگانیان تصریح کرد: از وزارت بهداشت درخواست کرده ایم در مدت معینی آئین نامه آن را به ما اعلام کنند.

وی گفت: همچنین اعضای ستاد نقشه جامع علمی کشور پیشنهاد دادند به دلیل اهمیت سیاست‌های کنکور، این موضوع علاوه بر ستاد نقشه، در صحن اصلی شورا با حضور رؤسای سه قوه مطرح شود.

ثبت‌نام کنید
مطلعم کن

۰ نظرات
Inline Feedbacks
مشاهده همه نظرات