انتقاد معاون آموزشی دانشگاه خوارزمی از پذیرش دانشجوی ارشد از طریق کنکور

آمار ثبت‌نام آزمون کارشناسی ارشد ۱۴۰۳

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه خوارزمی گفت: یکی از معایب جذب دانشجویان در مقطع ارشد از طریق کنکور این است که از همه رشته‌ها می‌توانند در آن شرکت کنند.

میترسی از اخبار کنکور ارشد جدا بمونی؟ ما همه اخبار رو بهت میگیم! کافیه عضو کانال تلگرام کارشناسی ارشد بشی … و یا وارد پیج اینستاگرام مسترتست بشی …

محمد حسین عبداللهی، معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه خوارزمی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، درباره معایب جذب دانشجویان تحصیلات تکمیلی از طریق کنکور اظهار کرد: در دوره تحصیلات تکمیلی دو مقطع ارشد و دکتری داریم؛ بنابراین یکی از معایب مقطع ارشد این است که از همه رشته‌ها می‌توانند در آن شرکت کنند و درصد قبولی دروس پیش نیاز بگذرانند که این موضوع بر رشته‌های مرتبط تاثیر منفی می‌گذارد.

او افزود: اگر دانشگاه‌ها در تعداد پذیرش دانشجویان ارشد با محدودیت عمل می‌کردند شاید اوضاع کمی بهتر می‌شد و ظاهرا وزارتخانه در برخی از رشته گرایش‌ها در این زمینه مصوبه‌ای را تدوین کرده تا هر کدام از آن‌ها که به تصویب رسید مرحله پذیرش دانشگاه را طی کند.

او درباره اهمیت جذب دانشجو در مقطع کارشناسی ارشد گفت: در مقطع کارشناسی دانشجویان دروس پایه را می‌گذرانند و در مقطع کارشناسی ارشد که دوره تخصصی شدن مباحث را شامل می‌شود روی یک حیطه خاص متمرکز می‌شوند که با عنوان گرایش از آن یاد می‌کنیم و فرد می‌تواند توانایی لازم را در این زمینه پیدا کند و متناسب با اهداف رشته گرایش می‌توانند کارآمد باشند و دستاورد‌های زیادی از خود نشان دهند.

ثبت‌نام کنید
مطلعم کن

۰ نظرات
Inline Feedbacks
مشاهده همه نظرات