لزوم کنترل پذیرش دانشجو در مقطع کارشناسی ارشد

رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای کشور گفت: اگر روند پذیرش و تربیت دانشجوی ارشد و دکتری کنترل نشود، با حجم زیادی نیروی بی‌کار مواجه می شویم.

میترسی از اخبار کنکور ارشد جدا بمونی؟ ما همه اخبار رو بهت میگیم! کافیه عضو کانال تلگرام کارشناسی ارشد بشی … و یا وارد پیج اینستاگرام مسترتست بشی …

ابراهیم صالحی عمران رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای کشور در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس با بیان اینکه متأسفانه پذیرش دانشجوی ارشد و دکتری بدون توجه به نیاز جامعه انجام می شود، اظهار کرد: تعداد قابل توجهی از متقاضیان دوره آموزش تکمیلی در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری تنها برای دریافت مدرک تحصیل می کنند تا به عنوان مهندس یا دکتر جدا از مهارت و عملکرد موفق در برطرف کردن نیاز جامعه شناخته شوند.

وی افزود: متاسفانه یادگیری شایستگی و مهارت افزایی در ادبیات آموزش کشور وجود ندارد در صورتی که در کشورهای توسعه یافته بر این دو مسأله تمرکز دارند و تربیت نیروی انسانی آنها بر اساس نیاز جامعه و صنعت انجام می شود.

صالحی عمران تصریح کرد: اکنون زمان آن رسیده است تا در حوزه فناوری رویه فعالیت ها تغییر کند؛ در واقع مهارت کارآفرینی و نوآوری شغلی را باید با ایجاد زیرساخت های لازم ایجاد کنیم تا فارغ‌التحصیلان توانایی راه اندازی کسب و کار را داشته باشند.

ثبت‌نام کنید
مطلعم کن

۲ نظرات
جدیدترین
قدیمی‌ترین
Inline Feedbacks
مشاهده همه نظرات
علی
دی ۱۴, ۱۳۹۹ ۱۱:۰۱ ق٫ظ

به نظرم اقای صالحی باید در دانشگاه فنی و حرفه ای تصمیمی بگیرن که دانشجوی ارشد هم جذب کنند. باز اینطوری دوسال دیگه داوطلب سرگرم میشه :))

مصطفی
دی ۱۳, ۱۳۹۹ ۶:۰۹ ب٫ظ

مگه الان با حجم بالای نیروی بیکار مواجهه نیستیم؟؟!!!
آدم نمیدونه به عقل خودش شک کنه یا عقل مسئولینی که هر از چندگاهی به ذهنشون خطور میکنه فکاهی بگن