اعلام جزئیات پذیرش ارشد بدون کنکور ۱۴۰۰ دانشگاه اردکان

داوطلبان پذیرش کارشناسی ارشد بدون آزمون استعداد درخشان دانشگاه اردکان تا ۱۵ بهمن فرصت دارند نسبت به ارسال مدارک خود اقدام کنند.

میترسی از اخبار کنکور ارشد جدا بمونی؟ ما همه اخبار رو بهت میگیم! کافیه عضو کانال تلگرام کارشناسی ارشد بشی … و یا وارد پیج اینستاگرام مسترتست بشی …

به گزارش مسترتست، دانشگاه اردکان در نظر دارد با استناد به آیین نامه کارشناسی ارشد استعداد درخشان برای نیمسال اول سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۰ اقدام به پذیرش دانشجو (بدون آزمون سهمیه استعدادهای درخشان) در مقطع کارشناسی ارشد از بین دانشجویان ممتاز مقطع کارشناسی پیوسته دانشگاه اردکان و سایر دانشگاه‌ها نماید.

شرایط ثبت نام ارشد بدون آزمون ۱۴۰۰ دانشگاه اردکان

دانشجویان ممتاز مقطع کارشناسی (ورودی نیمسال دوم ۱۳۹۵ نیمسال اول و دوم ۱۳۹۶) که حائز یکی از شرایط زیر هستند، می‌توانند برای استفاده از مزایای این آئین‌نامه درخواست خود را به آموزش دانشگاه اردکان ارائه نمایند.زمان و شرایط ثبت نام کارشناسی ارشد بدون کنکور دانشگاه اردکان

الف) برگزیدگان رتبه‌های اول تا پانزدهم مرحله نهایی المپیادهای علمی-دانشجویی برای ورود به همان رشته یا رشته‌های مرتبط، با ارائه معرفی‌نامه از دبیرخانه المپیاد علمی دانشجویی کشور.

ب) دانشجویان ممتاز دوره کارشناسی پیوسته که پس از گذراندن ۶ نیمسال تحصیلی با گذراندن حداقل سه چهارم واحدهای درسی (عدد غیر صحیح تعداد واحدها به پایین گرد شود) به لحاظ میانگین کل جزو پانزده درصد برتر در بین دانشجویان هم‌رشته و هم‌ورودی خود باشند و حداکثر در مدت هشت نیمسال دانش‌آموخته شوند. (اتمام تحصیلات کارشناسی از ۹۹/۰۷/۰۱ تا تاریخ ۱۴۰۰/۰۶/۳۱)

تبصره ۱: دانشجویان مندرج در بند ب-۲ که در مدت ۶ نیمسال دانش‌آموخته شوند و به لحاظ میانگین کل در مقایسه با میانگین کل هشت نیمسال دانشجویان هم‌رشته و غیر هم‌ورودی خود جزو پانزده درصد برتر باشند، به صورت مازاد بر ظرفیت پذیرش بدون آزمون در دوره کارشناسی ارشد پذیرفته خواهند شد. (اتمام تحصیلات کارشناسی تا تاریخ ۱۴۰۰/۰۶/۳۱)

تبصره ۲: پذیرش برای سال تحصیلی بلافاصله پس از دانش‌آموختگی و صرفاً برای همان سال امکان‌پذیر است.

تبصره ۳: دانشجویان مهمان، انتقالی یا تغییر رشته در صورتی می‌توانند از این تسهیلات استفاده کنند که سنوات تحصیلی آن‌ها در دوره کارشناسی از ورود به رشته و دانشگاه قبلی تا دانش‌آموختگی از رشته و دانشگاه اردکان، حداکثر ۸ نیمسال باشد. البته دانشجویان تغییر رشته با تاییدیه معاونت آموزشی دانشگاه می‌توانند یک نیمسال به سنوات مجاز آن‌ها افزوده شود و ملاک مقایسه سه چهارم واحدهای گذرانده این دانشجویان تا پایان نیمسال هفتم می‌باشد.

تبصره ۴: در مورد گذراندن سه چهارم واحدهای درسی، واحدهای گذرانده در نیمسال تابستان قبل از شروع نیمسال هفتم و متصل به نیمسال ششم نیز قابل محاسبه است؛ بنابراین سه‌چهارم واحدهای گذرانده تا قبل از شروع نیمسال هفتم ملاک محاسبه خواهد بود.

تبصره ۵: طبق مجوز وزارت علوم، تحقیقات و فناوری برای سال جاری، دانشگاه می‌تواند برای دانشجویانی که در بهمن ۱۳۹۸ حذف واحد داشته‌اند (نیمسال دوم سال تحصیلی ۹۹-۱۳۹۸)، برای محاسبه حد نصاب واحدهای گذرانده تا نیمسال ششم (مورد اشاره در بند ب بالا)، سه چهارم واحدهای درسی را با کسر حداکثر ۴ واحد محاسبه نماید و لذا این دانشجویان نیز می‌توانند از پذیرش استعداد درخشان بهره مند شوند و درخواست دهند.

زمان ثبت نام کارشناسی ارشد بدون کنکور

متقاضیان کارشناسی ارشد بدون کنکور (از دانشگاه اردکان) باید حداکثر تا تاریخ ۱۳۹۹/۱۱/۱۵ فرم شماره یک را به آموزش دانشگاه تحویل دهند و به تقاضاهای دریافت شده بعدازاین تاریخ رسیدگی نمی شود.

متقاضیان سایر دانشگاه ها باید مدارک مورد نیاز را حداکثر تا پایان وقت اداری ۱۳۹۹/۱۱/۱۵ با پست پیشتاز به آدرس این دانشگاه ارسال نمایند و رسید پستی را نزد خود نگاه دارند. درج عبارت “مربوط به پذیرش بدون آزمون کارشناسی ارشد” و “نام رشته مورد تقاضا بر روی پاکت الزامی است.

مدارک ثبت نام ارشد استعداد درخشان ۱۴۰۰ دانشگاه اردکان

متقاضیان سایر دانشگاه ها لازم است مدارک زیر را جهت ثبت نام ارشد بدون کنکور دانشگاه اردکان ارسال نمایند.

۱- فرم‌های تکمیل شده شماره ۱ و ۲.

 ۲- تصویر صفحه اول شناسنامه و کارت ملی.

 ۳- ریزنمرات تائید شده تا پایان نیمسال ششم.

 ۴- اصل معرفی‌نامه یا تصویر برابر با اصل شده برای متقاضیان بند الف.

 ۵- سایر مدارک (رزومه علمی به علاوه مدارک و مستندات مربوط به فعالیت‌های پژوهشی).

 ۶- واریز حق ثبت‌نام به شرح زیر:

 کلیه متقاضیان پذیرش بدون آزمون سایر دانشگاه‌ها مجاز به انتخاب حداکثر ۲ رشته گرایش می‌باشند که لازم است برای انتخاب گرایش اول مبلغ ۶۰۰۰۰۰ ریال (ششصد هزار ریال) و برای انتخاب گرایش دوم مبلغ ۴۰۰۰۰۰ ریال (چهارصد هزار ریال) را به حساب درآمدهای اختصاصی دانشگاه اردکان واریز نموده و فیش واریزی را به همراه مدارک فوق ارسال نمایند.

توضیحات مهم

۱. پذیرش بدون آزمون از دانشجویان و دانش‌آموختگان دانشگاه‌های غیردولتی، غیرانتفاعی، آزاد اسلامی، پیام‌نور، نیمه‌حضوری، جامع علمی کاربردی، مجازی، پردیس‌های دانشگاهی و دوره‌های بین‌الملل، پذیرفته‌شدگان کارشناسی با سوابق تحصیلی، دارندگان مدرک حوزوی معادل کارشناسی و همچنین متقاضیان دارای مدرک تحصیلی کارشناسی ناپیوسته صورت نمی‌گیرد.

۲. دانشجویان ممتاز در رشته‌هایی که سرفصل دروس آنها طبق شورای عالی برنامه ریزی وزارت در دروه کارشناسی پیوسته در ۹ نیمسال تدوین و تصویب شده است، می‌توانند از تسهیلات پذیرش استعداد درخشان بهره‌مند شود و این دانشجویان باید تعداد سه‌چهارم واحدهای درسی خود را در مدت ۷ نیمسال تحصیلی گذرانده باشند (اتمام تحصیلات از ۱۳۹۹/۰۷/۰۱ الی ۱۴۰۰/۰۶/۳۱)

٣. پذیرش بدون آزمون دانشجویان ممتاز کارشناسی در مقطع کارشناسی ارشد، مطابق ضوابط وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و مقررات دانشگاه، پس از ارزیابی و امتیازدهی به فعالیت‌ها و سوابق داوطلبین انجام می‌پذیرد. بدیهی است تشکیل پرونده و دعوت به مصاحبه، هیچ‌گونه حقی برای داوطلب ایجاد نخواهد کرد.

 ۴. اسامی پذیرفته‌شدگان همراه با مدارک و مستندات مربوطه برای تطبیق شرایط و اعلام پذیرفته‌شدگان نهائی، به سازمان سنجش آموزش کشور اعلام خواهد شد.

 ۵. اولویت ادامه تحصیل افراد مشمول آئین‌نامه در همان رشته تحصیلی می‌باشد. همچنین متقاضیان می‌توانند در یکی از گرایش‌های متناسب درخواست دهند (تشخیص این تناسب با گروه آموزشی مربوطه خواهد بود).

۶. پذیرش دانشجویان ممتاز مشمول این آیین‌نامه، در دوره‌‌های تحصیلی بالاتر به صورت رایگان و بدون دریافت شهریه می‌باشد؛ لذا دانشجویانی که از طریق این تسهیلات در این دانشگاه پذیرفته شوند در صورتی که اقدام به ثبت‌نام نموده و شروع به تحصیل نمایند در صورت انصراف ملزم به پرداخت هزینه آموزش رایگان نیمسال‌های ثبت‌نام شده خواهند بود.

۷. مدارک ارسالی داوطلبان سایر دانشگاه ها و وجه پرداختی آن‌ها به هیچ‌وجه مسترد نمی‌گردد.

۸. انتقالی، میهمانی، تغییر رشته و تغییر گرایش برای دانشجویانی که از طریق آئین نامه استعدادهای درخشان پذیرش بدون آزمون شده‌اند ممنوع می‌باشد.

۹. ثبت‌نام قطعی پس از پذیرش علمی منوط به تائید دبیرخانه هیات مرکزی گزینش دانشجو مستقر در سازمان سنجش آموزش کشور می‌باشد. بنابراین دانشگاه اردکان از صدور هرگونه گواهی اشتغال به تحصیل تا دریافت این تائیدیه معذور است.

۱۰. پذیرش دانشجو از سایر دانشگاه ها براساس بررسی مدارک و سوابق داوطلبین صورت می‌گیرد و در صورت صلاحدید، افراد حائز شرایط برای مصاحبه علمی به دانشکده‌های مربوطه معرفی می‌گردند (رزومه علمی بعلاوه مدارک و مستندات مربوط به فعالیت‌های پژوهشی ضمیمه شود).

۱۱. لازم به ذکر است به مدارک ناقص و یا دریافت شده بعد از تاریخ فوق رسیدگی نخواهد شد.

رشته های کارشناسی ارشد بدون کنکور دانشگاه اردکان

رشته‌های تحصیلی کارشناسی ارشد سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۴۰۱ دانشگاه اردکان (برای پذیرش بدون آزمون و با استفاده از سهمیه استعداد درخشان) به شرح جدول زیر هستند.

ردیف

رشته

گرایش

۱

روان‌شناسی عمومی

۲

فقه و مبانی حقوق اسلامی

۳

مدیریت دولتی

مدیریت رفتار سازمانی

۴

مدیریت منابع انسانی

مدیریت منابع انسانی اسلامی

۵

مشاوره

مشاوره خانواده

۶

مشاوره

مشاوره مدرسه

۷

مشاوره

مشاوره شغلی

۸

مشاوره

مشاوره توانبخشی

۹

زیست شناسی جانوری

سلولی و تکوینی

۱۰

مهندسی شیمی

ترموسینتیک و کاتالیست

۱۱

اقتصاد کشاورزی

اقتصاد منابع طبیعی و محیط زیست

۱۲

اقتصاد کشاورزی

سیاست و توسعه کشاورزی

۱۳

اقتصاد کشاورزی

اقتصاد تولید و مدیریت واحدهای کشاورزی

۱۴

اقتصاد کشاورزی

بازاریابی محصولات کشاورزی

۱۵

علوم و مهندسی آب

آبیاری و زهکشی

۱۶

علوم و مهندسی آبخیز

سیلاب و رودخانه

۱۷

علوم و مهندسی آبخیز

حفاظت آب و خاک

۱۸

علوم و مهندسی باغبانی

گیاهان زینتی

۱۹

علوم و مهندسی باغبانی

درختان میوه

۲۰

علوم و مهندسی باغبانی

گیاهان دارویی

۲۱

علوم و مهندسی محیط زیست

ارزیابی و آمایش سرزمین

۲۲

علوم و مهندسی محیط زیست

آلودگی محیط زیست

۲۳

علوم و مهندسی محیط زیست

مدیریت و حفاظت تنوع زیستی

۲۴

علوم و مهندسی مرتع

اصلاح و احیای مرتع

۲۵

علوم و مهندسی مرتع

گیاهان دارویی و صنعتی

۲۶

مدیریت و کنترل بیابان

 

ثبت‌نام کنید
مطلعم کن

۱ دیدگاه
جدیدترین
قدیمی‌ترین
Inline Feedbacks
مشاهده همه نظرات
گلبرگ
بهمن ۱۱, ۱۳۹۹ ۱:۱۸ ب٫ظ

چرا همه این دانشگاهها فقط کارشناسی پیوسته را عنوان می کنند؟مگه کسی که ناپیوسته هم خوانده و مدرکشو گرفته فارع التحصیل اون رشته محسوب نمیشه؟اگر واقعا ناپیوسته ارزشی نداره خوب برش دارند؟اگر منظور پایه تحصیلاته که اونم قابل بررسی و جداسازیه.بیشتر دانشگاههای ایران حداقل در دهه گذشته فقط کاردانی داستند و کمتر کارشناسی داشتند.این فرق عجیب رو بنظر من باید از انتخاب خود دانشگاه بردارند.الان من کارشناسی ناپیوسته دارم و با توجه به خواسته های این دانشگاهها بجز مورد کارشناسی پیوسته اش شاید برای ادامه تحصیل قبول میشدم اما متاسفانه نمیشه.